2000
|
|
Talde
|
ez
formala
|
|
talde
|
ez
formala
|
|
banakoa edotalde
|
ez
formala
|
|
Protagonistei gagozkielarik, euskaraz diharduten apur horiek, gehienbat, banakoak eta talde
|
ez
formaletako ordezkariak dira. Esan gura baita:
|
|
Protagonistei gagozkielarik, banakoak dira nafarrei euskaraz mintzo zaizkienak: talde
|
ez
formaletako ordezkariek, egitura formaletako bozeramaileek eta instituzioadministratiboetako arduradunek ez dute ia inoiz euskaraz hitz egiten Diario deNoticiasen.
|
|
talde
|
ez
formala
|
|
Egunkarian euskaraz diharduten pertsonaiak berak kontuan hartuta, beren izaeraribegiratzen diegularik, talde
|
ez
formaletako ordezkariak dira, batez ere. Egitura formaletako bozeramaileek eta erakunde administratiboetako ordezkariek talde ez formaletakoek baino askoz kopuru txikiagoan dihardute euskaraz Mundoren orrialdeetatik.
|
|
Egunkarian euskaraz diharduten pertsonaiak berak kontuan hartuta, beren izaeraribegiratzen diegularik, talde ez formaletako ordezkariak dira, batez ere. Egitura formaletako bozeramaileek eta erakunde administratiboetako ordezkariek talde
|
ez
formaletakoek baino askoz kopuru txikiagoan dihardute euskaraz Mundoren orrialdeetatik.
|
|
Honekin ez dut esan nahi gainerakoak informalak edo
|
ez
formalak direnik, aipagai dugun hauformalki araututako nortasuna dela baizik.
|
|
Madariaga) etabi frankista ezagun zeuden bertan (Miangolarra/ Gutierrez). Probintzi mailan erabakibehar zena (halakorik izan baldin bazen), segur aski Aita Probintzialak deliberatuzuen, kontsulta
|
ez
formalen ondoren.
|
2001
|
|
6) 2Hen jabekuntzaren eta erabileraren arteko loturaezberdinak: jabekuntza formala eta
|
ez
formala, alde batetik, eta erabilerapublikoa eta pribatua, bestetik, lotuz, adibidez.
|
|
Lehenengoari, lehen mailako ikaskuntza edo ikaskuntza goiztiarra deitzen dio, eta bigarrenari, bigarren mailako ikaskuntza edo ikaskuntza berantiarra. Ikaskuntza goiztiarra haurren kasuan gertatzen dena da, 1H modu zuzen eta
|
ez
formalean ikasten da, modu natural batean. Ikaskuntza berantiarrean, berriz, 2H modu formalean ikasten da, eta prozesua ez da naturala, kulturalabaizik.
|
|
homogeneoa/ heterogeneoa, hizkuntza edo talde ezberdinen arabera; 2) Sarearen dentsitatea, intentsitatea edo erabileraren frekuentzia; 3) Sarearen erabilera mota: publikoa/ pribatua, formala/
|
ez
formala, eta abar; eta 4) Sarearen erabilerarenhelburuak: kognitiboak, afektiboak, eta abar.
|
|
3) Ukipen egoeran dauden hizkuntzen edo kodeen rol sozialak, erabileraren araberahonela deskriba daitezkeenak: formala/
|
ez
formala, publiko/ pribatua, kultua/ popularra. Gainera, beste faktore bat ere erants daiteke:
|
2002
|
|
Bigarrenik, unibertsitateetatik akademiko euskaldunen zirkulu intelektualakera daitezke. Eszenatoki instituzional desberdinetatik abiatuta bada ere, irakasleriaeuskaldunaren artean zirkulu intelektual akademikoak eratzeko orduan, uztardurainstituzional eta
|
ez
formalak egokitzeko aukerak ematen ditu unibertsitate sistemak. Arlo akademikoan,, ikastetxe edo elkargo ikustezinak?, komunikazio sareakedota milieux intelektualak, interesgune eta egitura anitzen inguruan taxu daitezke: diziplina espezializatu edo diziplinarteko argitalpenen inguruan, institutu eta lankidetza hitzarmenen bitartez, ikerkuntza programa, foro, biltzar eta mintegien bidez; hau da, bai bizitza akademikoak berez bideratzen dituen gertakariak, eta bai sordaitezkeen eta horrez gero sortuta dauden elkarteak profitatuz7, euskal intelektualitate akademikoaren trinkotze prozesua egon dauden baliabide sinbolikoak biltzeko lehen pauso bihurtzen da.
|
|
71 Hurbilpen moduko metodo
|
ez
formala, akatsak egiten dituena, baina gehienetan ondo dabilena.
|
2004
|
|
Gaurko semantizistena eta estrukturalistena. ostera, zientzia errealarcn deskribapena egitea da, eta ez haren justifikazioa edo Jegitimazioa?. Baina, aurreratu dugunez, tradizio biek azpimarratzen dute teoria zientifikoaren egituraren argitze lana, egun egiturahori era ez axiomatikoan edo axiomatiko
|
ez
formalean gauzatzen bada ere.
|
2005
|
|
dira. Baina edozein erakundetan langileen artean talde
|
ez
formalak osatzen dira, pertsona batzuk elkarrenartean besteekin baino hobeto moldatzen direlako. Talde horietako kideek era askotako informazioa erabiltzen dute eta batzuetan erakundearentzat oso garrantzitsua da.
|
|
Talde horietako kideek era askotako informazioa erabiltzen dute eta batzuetan erakundearentzat oso garrantzitsua da. Komunikazio kanal formaletan arazoak badaude, askotan, informazioabide
|
ez
formaletik bideratzen da.
|
|
Zuzendariaaskotan ez da ohartzen lankideen artean gertatzen denaz, komunikazioarazoengatik eta informazioa guztia ez zaiolako iristen. Zuzendaria, ikastetxearen egoeraz informaturik egoteko, elkarrizketa
|
ez
formalez, zurrumurruez eta irakasle lagunen iritziez baliatzen da.
|
2006
|
|
Gurasoek gizarte laguntzarako sareformal eta
|
ez
formal handiakdituzte.
|
|
...lia lankidetza ona (ezkontideen elkarrenganako laguntza eta etxeko lanen zeinhaurraren zaintzarekin zerikusia duten lanen banaketa zuzena), gizarte babesa (laguntza zerbitzu formalak ospitaleek edo elkarteek antolatutako mintegiak, ezgaitasun berberak dituzten haurren gurasoekin hitz egiteko eta esperientziaktrukatzeko aukera, instituzioen diru-laguntzak, eta lagunen eta senideen egunerokolaguntza
|
ez
formala), emozioen adierazpena (pentsamenduak eta sentimenduakkomunikatzeko gai izatea familian zein familiatik kanpo) eta denbora libreaatseden hartzeko eta zaletasunetarako. Alde horretatik, eta diagnostikoa aditzeraematen zaien unetik, ezgaitasunari modu egokian aurre egin ahal izateko estrategiak garatzeko faktore erabakigarrietako bat ezgaitasunari buruzko informazioegokia izatea da:
|
|
Hala ere, nahita edo halabeharrez ezarri diren klausulen frogatzea errazteko, alderdiek errespetatu behar baitituzte klausula horiek?, idatzizko forma izango du. Hala, izaera
|
ez
formala duen kontratu bat izango dugu, eta, kontratu hori baliagarria, akatsik gabea eta eraginkorra izateko, kontratuan parte hartzen dutenen onespena da, onespen hori emateko modua edozein delarik ere.
|
2007
|
|
EITBn komunikazioari buruz hitz egiten dugunean, goitik beherakokomunikazioaz edo komunikazio horizontalaz hitz egiten dugu. Nire ustez, betidago goitik beherako komunikazio bat, formala edo
|
ez
formala. Gure helburua, une honetan, gaur egun EITBn komunikazio hori nola gauzatzen den jakitea da.Beti dago komunikazioa, komunikazioaren inguruan ezer egiten ez bada ere, komunikazioaz inor arduratzen ez bada ere.
|
2010
|
|
Zaintzaileak jasotzen duen eragina hainbat faktorek eragiten dute, besteakbeste, dementziaren sintomek, zaintzaileak jasotzen duen informazioak edo formazioak, bere ingurunetik jasotzen duen laguntza formalak edo
|
ez
formalak, etagaixoarekin dementzia agertu aurretik izandako harreman motak.
|
|
Familiarteko harremanen aldaketez gain, baliabide material eta ekonomikoakkontuan izan behar dira zaintza prozesuan. Familiako kide guztien laguntza beharrezkoa izaten da gaixotasunari aurre egiteko (laguntza
|
ez
formala). Egun, hainbatlaguntza mota dauden arren, gehienetan gaixoak etxean zaintzen dira eta, ondorioz, familia da egoeraren kargu egiten dena.
|
2011
|
|
Kurtso
|
ez
formaletan edo Internetez edo afizioz lortutako prestakuntza dela ondorioztatu behar da.
|
|
9 Interneteko kontsumoa eta sare sozialen gorakada nabarmena izanda ere, telebista da euskal herritarrek gehien erabiltzen duten komunikabidea, oraindik benetako hezkuntza agente
|
ez
formala dela. Zabaltzen dituen mezuen bidez ideia, ohitura eta jarrerak iristen zaizkigu, horien artean haur eta gaztetxoentzat ezegokiak izan daitezkeenak.
|
2012
|
|
Bestetik, izaera zabalagoa duenordezkapena lortzea, alegia, ez soilik parte hartzen dutenen kopurua handituz, baiziketa partaidetza hori burutzen den lekuak eta moduak hedatuz. Emakumeentzateskuragarriagoak diruditen partaidetza
|
ez
formalen moduak (Amurrio et al., 2007b: 39) aldarrikatzeaz gain, partaidetza zabalagoa sustatzea erlazionaturik legokelan banaketa sexualaren eraldatzearekin zerikusia daukan proposamenarekin: partaidetza sozial eta politikoa komunitate osoari irekia izatea.
|
|
Gizarte sorkuntza eta birsorkuntzaren mekanismoak biltzea estatu ordenareniraupena bermatzeko ezinbesteko betebeharra da. Birsorkuntzaren bitartekoak, funtsean, kultura eta sozializazio baliabideak dira, formalak nahiz
|
ez
formalak: eskola praktikak, hizkuntza kodeak, burokrazia praktikak, eta abar. Denboraren joanetorriarekin, birsorkuntzarako bitarteko horien etengabeko jardunak esparru bereizibaten eraketa ahalbidetu du estatu gizarteetan.
|
|
Hala ere, nahita edo halabeharrez ezarri diren klausulen frogatzea errazteko, alderdiek errespetatu behar baitituzte klausula horiek?, idatzizko forma izango du. Hala, izaera
|
ez
formala duen kontratu bat izango dugu, eta, kontratu hori baliagarria, akatsik gabea eta eraginkorra izateko, kontratuan parte hartzen dutenen onespena da, onespen hori emateko modua edozein delarik ere.
|
2015
|
|
Horrek, eredu bezala ere balioko du gainerakoentzat. Hizkuntza barne aberastasunerako, aldaerak babesteko, hizkuntza
|
ez
formala estandarrera ekartzeko, hizkuntzaren korpusaz gain, hizkuntzaren biziberritzea, biziraupena eta kalitateabermatzeko balio duela ikusiko da. Finean, arnasguneen babesa funtsezkoa da.
|
2017
|
|
Mutilek garrantzi handia ematen diote futbolari, eta euren bizitzaren erdigunea dela adierazten dute. Bestetik, nerabe hauentzat kalea da aisialdi
|
ez
formalari dagozkion jarduerak egiteko erabiltzen duten espazioa. Lagunartean kalean egote horretan ere ezberdintasun batzuk deskribatu dituzte, mutilek neskek baino gehiago mugitzeko joera dutela adieraziz.
|
|
Ikergaia hezkuntza formalean kokatzen da, nahiz eta batzuetan hezkuntza formalaren, informalaren eta
|
ez
formalaren arteko mugak oso argiak ez izan. Pertsona gehienek eskolara joateko beharrezkotasuna duten heinean, parte hartzaile guztiengan kontzientizazio prozesu batek subjektu politikoen eraikuntza ugariagoa ekarriko luke.
|