2001
|
|
Baina
|
ez
dezagun gure izaera gutxiets: behin eta berriro jaikiko dira aurrera ere bidegabekeriaren kontra astotxo baten arrantzak.
|
2002
|
|
Aitak, berriz, ama baretu nahian: " Lasai dago, bai?, eta
|
ez
dezagun guk larritu orain. Gainera, zer esan behar diot nik?".
|
|
Lehenik ikusi behar dena da benetan euskara erabiltzen duten etxean umearekin edo ez, zeren zenbait kasutan gertatzen baita etxean erabiltzen den hizkera nagusia erdara izaten dela, nahiz senide guztiak euskaldunak izan. Hau onartzea kosta egiten bazaigu ere, holakoak behin baino gehiagotan gertatzen dira,
|
ez
dezagun gure burua engaina. Adibidez, errolda betetzean ematen diren erantzunetan ikusten da hori.
|
|
Nahi bainuke euskara guztiona, ez bakar batzuena bakarrik, izan dadin, orain eta beti. Nahi bainuke inork ere oraka
|
ez
baleza gure hizkuntza, hizkuntzarekin zerikusirik ez duten eta hizkuntzak maite ez dituen ñabardura arrotzak nahi edo ez nahi hizkuntzari atxikiaraziz, ustez edo irozgarri egokiak direla, ez baitira batere hala. Eta nahi bainuke hau guztia orain gerta ledin erauntsia pasatu ondoren ez da guardasola hedatu behar, gure mintzo zaharra azkenekoz arras zerraldatu gabe, hil eta ondoan zopa ahora eramateak ez baitu deustako balio.
|
|
Eta on dela, batez ere, arazo hauek eztabaidatzea, eta eztabaida hori zuzenean inplikaturik gaudenok hastea, besteren eskuetan utzi gabe. Eta eztabaida honetan, zu bezalako gazteen ahotsa entzutea ezinbestekoa da,
|
ez
ditzagun gure asmakizunak zeruko puxikak bezala airez bete, barnean beste zerbait dutela pentsatzen dugula. Gogoeta hauek ez dira euskaltzaleen kaltean, nahiz batzuetan pentsatu behar dudan Goizuetako misioetan nagoela, Makario bezala predikuetan hasia.
|
|
Eta nola museoek ez duten bereizten margolanetako kolorea baizik, hizkuntzetan ere hizkuntzaren kolorea bakarrik bereizi genuke, ez ideologiarena. Eta barkatu, berdin balio du honek euskararekin nahiz gaztelaniarekin, Bidasoaz alde honetan bizi garenon kasuan bederen, biak baititugu gureak,
|
ez
dezagun gure burua engaina hemen balizko ametsekin, nola dituzten biak bereak euskara eta frantsesa Iparraldean bizi diren euskaldunek.
|
|
Ez zaizu idurituko zuri, baina hala den uste dut, eta ez naiz bakarra, hori, edo holako zerbait, izan baita zenbait idazlek mahai gainean jarri duten arazoa. Atxagak berak esan zuen aitzin horretan euskara gaizki dabilela, etorkizun beltza duela,
|
ez
dezagula gure burua engaina, uste baino askoz ere kopuru txikiagoa dela euskaldunena. Ramon Saizabitoriak ere aipatu ditu gazteen artean gertatu diren aldaketa soziologiko horiek hizkuntzari dagokionez:
|
2006
|
|
" Dakiguketekete", oraingoz bederen, ez da delitu eta ez dago legez zigortua. Saihets ditzagun, baina guk nahi gabe ere etortzen badira,
|
ez
dezagun gure bizkarrean gurutze handiegia ezarri. Zuzentzen eta egokitzen saia gaitezen, eta, bidean erortzen bagara, aditza asmatu eta segi aurrera; edo, bestela, inork epaitu eta kondenatu duen" egoera ez normalizatuari eta minorizatuari" edo" errealitate soziolinguistikoari" leporatu errua, eta segi lasai hizketan.
|
2009
|
|
Emazteak honela esan dio gizonari: " Aizu, esaiezu zure semeari eta nire alabari
|
ez
dezatela gurea egurtu". Ez da inor barrez lehertuko txiste ezagun horrekin, baina iradoki nahi luke zerbait:
|
2021
|
|
Etsita irten nintzen dendatik nire pasta kutxa hartuta, eta San Prudentzio kalera sartu ginen, Katedral Berriko parking aldera, autoa hartzera. Fernandez de Betoño optikaren paretik igaro ginen eta zain egon ginen, inguruan jenderik ez izan arte,
|
ez
zezaten gure elkarrizketa aditu.
|
|
Bai, ezta? Hortaz, zuek adiskide zintzoen modura jokatzea behar dut, biltzen garen bakoitzean kasuak
|
ez
ditzan gure elkarrizketak baldintzatu, polizia etxetik kanpora ni lasai egoteko eta, lan egin behar dudanean, zentratuta egoteko, bestelako kezkarik ez izateko. Ez da erraza izango.
|