2005
|
|
Teorikok i, teknologia eta komunikazio berriek aurrerakuntzarako aukera ugariirekitzen dituzte; izan ere, beste asko ixten dituzte, eta horiek ere eskubidea dute existitzeko. Globalizazioa,
|
ez
dezagun geure burua engaina, ez da elkarrekin bizitzeko, ez da bizikidetzarako zerbait, kontsumista baizik. Mendebaldean ez gara ari gizakiei zuzendutako bizitza estilo teknologikoa bilatzen, diruari zuzendutako hiper teknologiko bat baizik.
|
2006
|
|
Ohikoagoa, bai, baina
|
ez
dezagun geure burua engaina. Gaur egun ere, hasierako ideiara itzuliz, lanbideaz galdetuta" euskara teknikaria naiz" esateak," medikua naiz"," igeltseroa naiz"," irakaslea naiz" erantzuteak ez bezalako erreakzioak sortzen ditu:
|
2007
|
|
Hots, hildakoabiziarazteko saioak? Edo turistak garen guretzat propio antolatutako benetakotasunbereziaren antzezpenak, ahanz
|
ez
dezagun geure egiazko izaera zein den edo?
|
2009
|
|
Halaber, Espainiako hainbat autonomia erkidegotan gaztelaniarekin batera ofizialak diren beste hizkuntzak Kongresuan eta Senatuan hala nahi dutenek normaltasunez erabiltzeko aukera izan dezaten, ziur gaude aukera hori hobe dela finkatzea erakunde horietako funtzionamendua arautzen duten legeetan bertan, Erregelamenduetan alegia. Baina
|
ez
diezaiogun geure buruari iruzurrik egin. Badakigu aurrerantz egiteko alferrikakoa izan ohi dela zauriak ozpintzea, baina are antzuagoa da, aurrera egin nahi bada bederen, geure buruak engainatzea eta errealitatearen deskripzio objektiboa ukatu eta ezkutatzea.
|
2010
|
|
Eta ez da hitzik ere esan horri buruz. Izan ere,
|
ez
dezagun geure burua engaina, normalizazio politikoaren benetako arazoa ez datza soilik transferentzia multzo batean. Arazoa, politikoki eta demokratikoki dugun arazoa, Euskal Herria, nortasun propioa duen subjektu politiko gisa ez onartzean datza; Konstituzioaren aurrekoak diren eskubide historikoak dituela ez onartzean, eta, azken batean, etorkizuna askatasunean eta demokratikoki erabakitzeko ahalmena duen herria dela ez onartzean.
|
2015
|
|
bestearentzat arinak izango dira. Beraz, gauza hauetan
|
ez
dezagun geure buruaz epaitu, ezta ez dezagun kontuan izan, beharbada, geure ahaleginik gabe, Jaunak sendoago egin gaituen garaia, ahulago egon garenekoa baizik.
|
2016
|
|
Diskurtsoak erakargarri izan behar du, bateratzailea eta inklusiboa. Haatik,
|
ez
dezagun geure burua engaina: jarrera sendorik gabeko diskurtsoak publizitate huts izateko arriskua dauka, eta jarrera sendoa markatutako printzipioei eustean datza.
|
|
Jarrera aldaketa batzuk sumatu ditu Iriartek. «Baina
|
ez
dezagun geure burua engaina: euskara periferian dago oraindik.
|
2017
|
|
lana errepikakorra, beti berdina izaten zen, nekea eragiten zuena; kontsumoak, berriz, aldiro aldakorra izan behar du, lehia etengabe bat, antsietatea eragin behar duena. Horratx nolakoak nahi eta behar gaituen oraingo gizarteak (arlo guztietan behar ere, ezerk desbidera
|
ez
gaitzan geure kontsumitzailetasun sutsutik); horratx eredua: beti gogo eta premia berriak dituen haur asegaitzarena.
|
2021
|
|
proiekturik eroenak bultzatzea, zientzia fikzioaren antza badute ere. Baina
|
ez
dezagun geure burua engaina: start up horien aurpegi sinpatikoaren atzean, kapitalismo basatiaren atzaparrak ezkutatzen dira, giza bizitza osoa negozio huts modura ulertu nahian.
|
2023
|
|
Euskara irakasle etsitu baten gogoeta kaiera... dugunaren esku, goiko instantzietan eta politika gorenean egiten eta gertatzen denarenean baizik. Hori ere jakin behar dugu,
|
ez
diezaiogun geure buruari gehiegizko espektatiba baten erronkarik sor.
|