Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2000
‎haren arabera, nazioa hezkuntza prozesuaren produktua litzateke. Horrela, Estatuak( ez dezagun ahaztu nazioan oinarritzen den Estatuaz ari zela) bere gain hartuko luke hezkuntza nazionalaren antolaketaren ardura, horretan kokatzen baitu nazioaren etorkizuna. Ikus daitekeenez, neurri batean Estatutik naziora doan bide honek bat egiten du tradizio frantsesarekin; edo hobeto esanda, Fichte-k honen eredua bere pentsamoldean integratzen du, zentzu horretan tradizio erromantikoaren eta tradizio frantsesaren antinomia gaindituz.
‎Hain zehatzak ziren aginduek, gure ustez, oso adierazgarria zen egoeraren aurrean jartzen gaituzte; gainera, zehaztasun hori eskola pribatuei legean eskaintzen zitzaien arreta eskasarekin konparatzen badugu (bigarren mailako zentro pribatuekin gertatzen ez zen bezala), diagnosi interesgarria egiteko moduan aurkituko gara. ...rtzeak populazioaren hezkuntza arloko baldintza penagarriak zeintzuk ziren adierazten du (ikusi besterik ez dago, garai horretako analfabetismo tasak); bestalde, zentro pribatuak bete behar zituzten baldintza ez oso zorrotzek212 (zer esan Elizarenak baldin baziren213) derrigorrezkoa zen oinarrizko eskolaratzearen erronkari erantzuteko Estatuak zuen ahulezia (ezina esango genuke) erakusten dute eta ez dezagun ahaztu, gobernu berak ezarritako derrigorrezkotasunaz ari garela; azkenik, nahiz eta esandakoa nabarmena izan, ezin da ukatu jokamolde hark zuen penetrazio nahia erabatekoa zenik, horretarako behin eta berriro aipatu dugun administrazio egituraz baliatu zelarik.
2001
‎Mito bihurtu zen Carolus Magnus eta etorkizuneko erregeen eredu (enperadore eredua), Arturo erregearekin batera. Erdi Aroko kondaira nagusiena, jarraitu beharrekoa eta ispilua. Hala ere, dekadentzian erori ziren karolingiarrakberaren ostean, eta ez dezagun ahaztu beraren aita izan zela honen guztiarenaitzindari. Baina historiak beti begiratuko dio Karlomagnori.
2002
‎Informazioa, elkartrukaketa sinbolikoaren oinarria, kontsumogai bilakatzen da, hedabideen eskuetan. Hartara, informazioa, eduki sinbolikoa, ez dezagun ahaztu, diru iturri bihurtzen da.
‎Gizarte komunikazioaren berrirakurketa honetan, ez dezagun ahaztu ezen errutinek eta balio profesionalek erabat zamatzen dutela produktu mediatikoa. Albistegietan eskaintzen den informazioaren zatirik handiena errutina laboralen bitartez lortutakoa da.
2004
‎Etika homerikoa etika aristokratikoa da, aristos edo gorenen artean nagusitu zen, izateko arau multzoa? ( ez dezagun ahaztu etika adierazten duen arete termino klasikoabera aristos terminotik datorrela). Homerok ongi erakusten digu, geroago sofistek egingoduten bezalaxe, botereak berak erabakitzen dituela, ikuspegi sokratikoaren ustezabsolutuak izango diren?
2006
‎Teknologia berriak dira, orobat, semea edo alaba oporraldia emango duenlekura ongi iritsi dela abisua emateko balio duen telefono mugikorra, gurasoak lasaituko dituen telefonoa. Baina ez dezagun ahaztu trenak edo autoak urrundu duelasemea edo alaba gurasoengandik. Teknologia berriak dira ere, haurra negarrezdagoen jakiteko erabiltzen diren walkie talkieak, etxetik bertatik semena erostekoaukera ematen duen Interneta, biberoia esterilizatzeko aparailua, edo patinatzendoan aitak edo amak bultzatzen duen goi mailako diseinuko haur aulkia.
2007
‎Azken finean, ez dezagun ahaztu, bioteknologia berriek eskaintzen digutena (edo etorkizunerako, beti etorkizunerako, agintzen digutena) ontzat hartzea, gustura onartzea eta horretara egokitzea, erronkari aurre egiteko modu bat erebada.
‎Edonola ere, ez dezagun ahaztu Aristoteles bera ere kritiko azaldu dela behin baino gehiagotan erretorikarekin, limurtzea besterik ez duela bilatzen salatzerakoan; ezina, ezinezko:
2012
‎1998ko uztailaren 16ko Europar Batasuneko Justizia Auzitegiaren epaiaren arabera, kontsumitzaile figura hau erabiliko da publizitate mezuaren egiazko edo engainuzko izaera ezartzeko parametro gisa. Batez besteko kontsumitzailea, ez dezagun ahaztu, mezua bideratzen den hartzaile taldekoa. Ondorioz, jarduera baten engainuzko izaeraren azterketaren aurretik egin da haren hartzaile taldearen mugatze bat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia