2007
|
|
Gogoratu behar Iruñerriaren gehiengoa eskualde mistoan dagoela. Egia da, zerbait dakiten hauetako zenbaitek euskaltegian
|
ez
ezik beste nonbait ere ikasi duela; dela etxean, dela eskolan. Euskara ikasteko hiru gune hauek dira garrantzitsuenak, hirurak osagarriak, eta gainera, batak eta besteek elkar indartzen eta elikatzen dute.
|
|
Ezeizak, ikas-materialak aztertzeko metodologia bat diseinatu zuen (2004, 2006a). Metodologia horren bidez euskara irakasteko materialak
|
ez
ezik beste hizkuntzak irakastekoak ere azter daitezke. Tresna baliotsua da hainbat eta hainbat adierazle multzo kontuan hartzen dituena ikas-materialak xehe xehe aztertzeko.
|
2008
|
|
Dena dela, proiektua ikasgelan bete betean ezarri eta sartu nahi bada, tresna horrek ikasgela jardunerako egokia eta merkea izan du nahitaez. Horrez gain, tresna horiek ikasgelarako
|
ez
ezik beste nonahirako eta edozertarako ere balio dute, ordenagailu arruntek eskaintzen dituzten abantaila guztiak baitituzte. Ordenagailua ikaslearen ohiko tresna bilakatzea eta ikasle horrek berorrek baliabide teknologiko guztiak trebeki eta zentzuz erabiltzea da IKTen funtzio nagusia.
|
|
Edizio digitalak finkatzen diren heinean galdera batzuk agertzen dira etorkizunari begira. Badirudi egunkari digitalek informazioa
|
ez
ezik beste zerbitzu batzuk ere eskaintzen hasi direla. Eztabaida guneak, chat, inkesta eskuragarriak, berri taldeak (newsgroup) edo salerosketa elektronikoa bezalako aukerak agertu ziren hedabideen webguneetan lehenengo momentu batean.
|
2011
|
|
egoera soziolinguistiko bat hizpide dugunean zer diglosiaz ari garen argitzea. Arazoa ez da, beraz, diglosia bere jatorriko esanahitik zabaldu izana hasierako edukia galtzeraino iritsiz; konpondu beharreko auzia da zer diglosiaz ari garen argi eta garbi esatea. gauzak horrela, zehaztasun falta horren konponbiderik egokiena zein den pentsatu dugu eta baliteke, zalbidek proposatzen duena
|
ez
ezik beste aukera batzuk ere egotea; agian, egokiagoak. hona bat: diglosia terminoaren polisemia aintzat hartzea, baina ez zehaztasunik gabe orain egiten den bezala. polisemia ontzat emanez gero, terminoaren erabilera zehatza bermatzeko aukera pare bat bururatzen zaizkit:
|
2013
|
|
" Ez inposatu, ez eragotzi, egiazki bermatu, baizik" euskara nahiz gaztelania erabiltzeko aukera. gehiagotan bat etorri, eta zenbat eta arrazoibide ezberdin gehiago onartu, orduan eta indar handiagoz tira egingo dugu euskararen gurditik; behar dugu jakin zer den euskara indarberritzeko" nahi" hori gauzatzeko ezinbestez egin behar dena, zer deserosotasun diren saihetsezinak aurrera egiteko, zer den bakoitzak egin dezakeena eta norberak baino egin ezin dezakeena, eta zer prezio gauden prest ordaintzeko, guztia ez baita euskara eta euskarak berak ere ez baitu —eta ez du izango— balio bera guztientzako. Hizkuntzaren gainetik dago hiztuna, eta hizkuntza
|
ez
ezik beste" osagai" asko ditu hiztunak.
|