2000
|
|
istorioa XV. mendean kokatzen da, elizaren eta artearen arteko eztabaida garaietan. Gainerakoan ez dago beste zehaztapenik,
|
ez
diodalako irakurleari esan nahi" hau XVI. mendean pasa zitzaion hari, eta zuri ez zaizu pasatzen". Ez," horko hori zuri ere pasatzen zaizu, zu ere bazara nolabait Otto Pette".
|
2011
|
|
Gisa bat edo bestez, hitzak eta eleak ez dute gehiago objektua eta gogoeta esleitzeko molde bat izan behar, mundu sentikorrean gogoeta horren presentzia bilaka dadin, eta ez haren jantzi gisa, baizik enblema eta gorputz. Espresio operazioak, lortua delarik,
|
ez
dio irakurleari eta idazleari berari oroimen laguntza bat soilik uzten, erranahia izanarazten du, testuaren barruan gauza baten pare, hitzen organismoan biziarazten du, idazleengan eta irakurleengan zentzuen organo berri batean bezala jartzen du. Pentsamendua ez da, barneko?
|
2012
|
|
Baina
|
ez
diot irakurleari aurreratuko honelako xehetasun gehiago, inprimatzeko ia prest dagoen lan handiago baterako utziko baititut; bertan Inperio haren deskribapen orokorra agertzen da, hasierako eraketatik, erregeen zerrenda luzearekin, beraien gerra eta politika, lege, kultura eta erlijioaren berri zehatzekin; baita haien landare eta animalia, izaera eta ohitura berezi eta beste gai oso bitxi eta int...
|
2014
|
|
Gorbeiako> artzainen> esaundak> ikasleekin aztertu nituenean kon turatu ginen aditz guztiak gaztelaniaz zirela eta hiztegia ere, be raz iparraldeko gehienentzat hebreera. Hizkuntza populismoak
|
ez
dio irakurle gehiago ekarri euskarari, eta Europan inongo he rrietan ez da egin. Berari esan nion eta euskararen muina bilatu dugunok ez dugula nire> aitaren etxea esaten, gure> aitaren etxea baizik, eta hori zuen Euskal Herriaz mintzatzean erran nahi.
|
2019
|
|
Adibidez, Paul Austerren Trilogía de Nueva York eleberrietako istorioek Estatu Batuetako edozein hiriburu edo metropolitako istorioak izan lukete, baina halere, argumentuari oso atxikia dirau fikziozko marko newyorktarrak, berez, pertsonaiaren nortasun psikologikoari paisaia" ezagun" hartan bere bizia garatzeko parada eskaintzen dio (Ruquet 2013). Ramon Saizarbitoriaren eleberrietako pertsonaiek, lekuek edota gertaeren joera auto erreferentzial horri eusten badiote ere,
|
ez
diote irakurleari unibertso literario kontinuo edo erabat koherenterik eskainiko; aitzitik, izen bera daramaten pertsonaiek nortasun edota funtzio aktantzial ezberdinak joka ditzakete unibertso narratibo horretako narrazio batean eta bestean, behin eta berriro ezbaian jarriz irakurlearen ziurtasunak, eta fikziozko mundu posiblearen joko horren bidez kordokaraziz literatura irakurlearen berme epis... Hitz batean, ez dio bere irakurle fidelari fikzioaren errealitate ilusioan erabat murgiltzen uzten, eleberri batetik bestera migratzen duten pertsonaia, leku edota gertaerekin topo eginik ere, familiartasun irudipen atsegin hori modu anbiguoan baliatzen du, paradoxak sortuz.
|
2023
|
|
Baina, narrazioak aurrera egin ahala, idazleak zenbait errezel, bata bestearen ondotik, biltzen ditu ezusteko ikuspena agerian utziz, irakurlearen jakin mina pizturik eustea erdietsiz, protagonistaren inguruan misterio gandu bat hedatuz eta haren jomuga azalduz. Elkarrizketarik gabeko kontakizuna osatu du idazleak, baina horrek
|
ez
dio irakurleari trabarik egingo narrazioaz gozatzeko, egilearen maisutasunari esker», nabarmendu dute akademiako kideek.
|