Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 57

2008
‎Bistan da gure gaurko hiri jendarte honetan hitz horrek ez duela baserri jendartean izan zuen/ zezakeen konnotaziorik: Aketza deritzon jendeari inork ez dio irainik egiten haren izena erabiliz deitzen dion bakoitzean. Kasu honetan ere, aspaldiko debekuen antzera, erakundeen murrizketek izenak ugaltzeko baino ez dute balio izan.
‎Ondare sinbolikoa, hortaz, edozer izan daiteke, betiere eremu batean balioa arautzen duen logikak balio hori ematen badio. Horregatik, ondare sinbolikoaren balioa ezagutzeko eremuaren logika bera ezagutu behar dugu, jakin behar dugu zeren arabera duen balioa, bestela ez diogu inongo baliorik, aitortuko?. Behar dugu, hitz batean, ondare sinbolikoa sortu duen kulturaren code de chiffrement, hots, ulertze kodea.
‎berbetan eogá saparrada bat entzun deun momentuen eta berbetan gengosan. Zalantzarik gabe lehenengo forma ez da trinkoa izatez, testuinguruak baino ez dio puntukari zentzua ematen, aditz perifrastiko arrunt bat dugu. Gainera, iraganeko forma zen eskatzen zena.
2009
‎1972ko testuan, ordea, gauzak nahasiago agertu dira eta, beraz, ondoriorik ezin dugu atera; adibideetan ikus daitekeenez, aukera guztiak eman zituen egileak. Gabe elementua gutxitan erabili zuten ezer ez esateko.
‎Gure jokaera hau izan da: aztertzen ari garen terminoaren atal batean erabiltzen den baliabidea termino isolatu batean agertu bada, aztertzen ari garen terminoari ez diogu berriro egokituko baliabide hori; baina ez bada termino isolatu batean agertu, baliabidea egokitu egingo diogu. Adibidean, sustrai terminoa ez da agertzen isolaturik; beraz, goiko terminoari bi baliabide egokitu dizkiogu.
‎«Euskarazko medioetako langileek orokorrean lan baldintza txarrak pairatzen dituzte eta lan prekarietatea begi bistakoa da. Euskarri bakoitza (prentsa, irratia, telebista eta sarea) nor bere aldetik ibiltzeak ere, ez dio sektoreari mesederik egiten» (Zenbaiten artean, 2006). Ekimen hartatik, idatzizko hedabideen batzorde iraunkor bat sortu zen, Jaurlaritzaren subentzio politikaz arduraturik, hedabideen biziraupen ekonomikoaz arduraturik eta etorkizunean administrazioan eragiteko xedearekin.
‎Kofradia haietako bat, indartsuena ez esatearren, Amerikako lehen euskal ikastetxearen sorreraren atzean dago. Ikastetxe hau Mexiko hiriko Loiolako San Inazioko Erret Ikastetxea da, nahiz eta Colegio de las Vizcaínas izenarekin ezagunagoa den.
‎Lehen aipatu dudan bezala, 24 bera Euskaroko bazkidea izan arren, Euskal Erria euskal etxearen lehen bileretan egon zen eta ez entzule soil bezala, baizik eta aldaketa batzuk proposatu zituen, baita onartu ere (ez guztiak baina bai batzuk). Hala ere, esan beharra dago Bilbaori ez ziotela jaramon handirik egin, zuen ideologiaren ondorioz.
‎Gainera ez da horretan soilik geldituko, zeren eta bertan ikusi zuen ideologia (bere ustetan gutxienez) abertzaletasun aranistatzat hartu baitzuen. Nahiz eta hain argi ez esan, hori ondoriozta dezakegu, honako hitz hauetan29:
‎«aurkakotasun eza ez da aldekotasuna». Herritar batzuek ez dituzte jadanik promesak sinesten («ez digu mesede errealik egingo»), eta beste batzuek ez diote alternatibarik ikusten («gure nahien kontra, baina eraiki egingo dute»), baina horiek guztiek as if posizioa hartzen dute. Alegia, instituzioen proiektuetan sinetsiko balute bezala jardutea erabakitzen dute, sakonean alde egon gabe, ezen ez diote proiektua eraldatzeari (ez eraikitzeari, birmoldatzeari, eztabaidatzeari) aukerarik ikusten.
‎Herritar batzuek ez dituzte jadanik promesak sinesten («ez digu mesede errealik egingo»), eta beste batzuek ez diote alternatibarik ikusten («gure nahien kontra, baina eraiki egingo dute»), baina horiek guztiek as if posizioa hartzen dute. Alegia, instituzioen proiektuetan sinetsiko balute bezala jardutea erabakitzen dute, sakonean alde egon gabe, ezen ez diote proiektua eraldatzeari (ez eraikitzeari, birmoldatzeari, eztabaidatzeari) aukerarik ikusten. «Aterabide eza» eta «proiektua eraldatzeko giza agentziaren gaitasun eza» dela eta, proiektuaren eraikitzeari makurtzen dira.
‎Sei arrazoi eta seiak, oro har, gezurrak. Gainera, dioena baino interesanteagoa da apezpikuak ez dioena, zeren «elizak Elizarenak» direla esatea polita eta biribila dela ematen du, baina ez gara hemen elizez eta baselizez bakarrik hizketan ari: etxeak, lokalak, hilerriak, baratzeak, zuhaiztiak eta larreak ere izan dira immatrikulatuak prozedura berarekin eta, horretaz, bi urteetan, apezpikuak ez du aipamenik ere egin.
‎Eta parrokiek ez dutela ezer pintatzen ez diogu guk, parrokoek beraiek baizik: joan den urtean, eskandalua sortu ondoren, zenbait parrokok apezpikuari gutun bat bidali zioten, esanez, ez zeudela ados Plataformak esaten zuenarekin, baina ezta elizbarrutiak egindakoarekin ere.
‎Estatu konfesionalean ulertzen da elizek eta gurtza lekuek berez dutela publikotasuna, gizarteak badakiela leku horiek norenak diren eta beraz ez dutela erregistroaren publikotasunik behar, jabari publikoko ondasunak bezala. Inskribatzea borondatezkoa izanik eta inori kalterik ez badio egiten, zaila da ulertzea zergatik debekatu behar den higiezin baten gaineko egoeraren berri erregistroan jasotzea, azken batean norberak erabaki behar baitu bere interesa zein den.
2010
‎Gorago esandakoez gain, helduak aditza jokatzeko duen joera da alderik nabarmenena (edo, bestela esanda, gazteak aditz jokatugabeak erabiltzeko joera erakusten du): helduak ekarriyak, ez iozu ezer esan eta gazteak ekarri, ez esan ezer.
‎Etorkizunean ez dut asko pentsatzen. Gure belaunaldikoek ez diote asko erreparatzen etorkizunari; izan ere, begiratzen baduzu badakizu zer ikusiko duzun, iluntasuna? (E 2:
‎Tradizioari begiratuz gero, jarduera eremu gehienak, guztiak ez esatearren, ikasgelara mugatzen ziren; alegia, irakasleak ikasleari ezagutza ematen zion ikasgelan, eta irakasle lanaren beste betebehar batzuk ahaztuta geratzen ziren, esaterako, ez ziren kontuan hartzen familiekiko elkarrizketa ezta beste profesionalekin izan beharreko harremanak ere.
‎Euskarazko herri prentsaren irakurleengana hurbiltzen gaituen ikerketa hobehineanetan, Araba, Nafarroa eta Iparraldeko daturik ez da agertzen. Araban kaleratzen zen aldizkari bakarra geldialdian dagoelako, Gasteizko Geu hilabetekariak 2009ko abenduan kaleratu zuen bere 202 eta azken zenbakia, 17 urteko ibilbidea behin nitxiz.Nafarroankaleratzendiren Ttipi ttapaetaGuaixerenneurketak CIESek egin ditu 2005etik 2010era bitartean eta antzeko datuak agertzen badira ere, ez diote aztergai diren aldizkarien eskema berberari jarraitzen, beraz, interpretazio desegokiak saiheste aldera, ez dira Nafarroakoak kontuan hartu artikulu honetan. Iparraldean euskarazko herri prentsaren baitan sar daitekeen Herria astekaria dago soilik eta haren irakurleen inguruan ez dago neurketarik.
2011
‎Ortaz, eta ziñez esan dezaket au, nik ez diot iñori zorrik. «Eragilleen» kutsu ori, ezta besteen kutsua, ezta kopiarik, besteakiko topo eta egokiera utsa baizik.
‎Kontuan hartu behar dugu edozer izan daitekeela ondare sinbolikoacode de chiffrement, betiere eremu batean balioa arautzen duen logikak balio hori ematen badio. Horregatik, ondare sinbolikoaren balioa ezagutzeko eremuaren logika ezagutu behar dugu, jakin behar dugu zeren arabera duen balioa, bestela ez diogu inongo baliorik «aitortuko». Behar dugu, hitz batean, ondare sinbolikoa sortu duen kulturaren «», hots, ulertze kodea.
‎Telebistako fikzioarentzat ere balio lezakete hitzok: «Ez dakit zergatik ez diogun geure bizitzak ausardiaz kontatzeari ekiten, gure euskaldun historiak, gure nazionalista historiak nahi bada, guk ezean, beste batzuek kontatuko baitituzte, eta ez zaigu gustatuko nola egingo duten» (Saizarbitoria, in Muñoz, 2004: 45).
‎handitzat dauka bere burua eta besteen gainetik egon behar du. Besteen onarpen mugagabea merezi duela iruditzen zaio eta merezi duena ematen ez badiote, iraindua izan dela eta jaso dituen irainengatik saritua izan behar duela pentsatzen du. Barnean duen hutsune edo ziurtasun gabeziaren sentipena bete beharra dauka, horretarako besteek dutenaren jabe bihurtuz.
‎Besteekin hotza, sentikortasunik gabea, lehiatzailea, erasokorra, kontrolatzailea, galtzaile txarra, mendeku bilatzailea eta gupidagabea da. Besteak bere helburuak lortzeko bitarteko moduan erabiltzen ditu, baina ez dio horrek alhadura edo erruduntasun sentimendurik sortzen. Besteen eskubideak zapaltzen ditu, helburuek bitartekoak justifikatzen dituztela pentsatzen baitu.
2012
‎Galdera da: nola ezagutu litezke jokalari batek dituen eta gerora izango dituen gaitasunak, ez badiogu zelairatzeko aukerarik ematen, erakuts ditzan. Sistema piramidalean, ordea, zer aukera ematen zaizkie balio duten pertsonei, aurrera joateko hazkunde handia edota goikoetako batek alde egitea edo hiltzea behar baldin bada?».
‎Aitzitik, emozio positiboek (pozak, baikortasunak, gogoberotasunak, konfiantzak, etab.) gure energia etorria sendo dezakete. Hartara, lanerako gure gaitasuna eta eraginkortasuna gure egoera emozionalaren araberakoak dira hein handi batean; emozioek ez diote soilik gure pozari edo asetasun mailari eragiten; emozioek gure lanarekin berarekin eta gainerako pertsonekin zer nolako harremana dugun ere zeharo baldintzatzen dute. Dena dela, oro har gehienok uste dugu gure egoera emozionala faktore exogenoen araberakoa dela (umore aldaketak, hormona gorabeherak, kanpoko gertakariak, etab.). Era horretan, uste dugu gure bizitza emozionala gure kontrolpetik at dauden kanpo zurrunbiloen menpekoa dela erabat.
‎credentialism izeneko fenomenoaren bitartez gertatzen da Weber-ek itxiera soziala deitzen zuena (Parkin, 1999), baina eskolaratze masiboak aldaketa handiak eragin ditu hezkuntza sistemaren morfologian eta ikasleen inbertsio politikan (Bourdieu eta Passeron, 2001b). Titulu akademikoen inflazioak ez dio bereziki erantzuten tituluek baimentzen dituzten jardueren eskaerei (Berg, 1973).
‎Parkeak lehia harremanetarako barik, enpresen arteko babes eta laguntzarako dinamiketarako abagunea sortzen du, Parkean kokatutako erakunde bakoitzaren bilakaera propioan guztiz erabakigarriak izan gabe (kasu puntualetan salbu), lagungarriak izan direlarik oro har erakundeen iraute eta egonkortzean. Azterketa xehatuagoan ikusi den bezala, Parkeko erakunde guztiek ez diote etekin bera ateratzen bertan kokatuta egoteari, edo bestela esanda, izaera ezberdineko abantailak (sozial eta ekonomikoak) aitortzen dizkiote Parkeari, eta, ondorioz, arrazoi desberdinek justifikatzen dute erakunde bakoitzaren presentzia Parkean.
2013
‎(16) Bagenituen lehen euskaraz sasi-jakintsuak, sasi-letraduak eta (zergatik ez esan?) sasi-kumeak; orain berriz, lehengoen gain, sasiabsolutuak, sasihelburuak, sasi kezkak, sasi pakeak eta nik al dakit beste zenbait sasi gauza (LIB I: 139).
2014
‎Lan guzti hau, militantzia eredugarriaz eta, lehen urteetan bederen, arlo akademikoa eta arlo ludikoa uztartzeak sortu ohi zuen giro alaitsuan burutu arren, nekagarri, ezinezko ez esatearren, gertatzen da militantzia hutsez eta nolabaiteko euskarririk gabe egiteko; eskaintza akademikoa hedatzeak eta horrek eskatzen duen administrazio kudeaketari erantzuteko.
‎UEUrena ere bai, jakina. Beraz, esaera zaharrak dioenez «Sasi guziyen gañetik, odei guziyen azpitik» jardun dute bai UEUk eta bai euskalgintzako beste zenbait ekimenek, denak ez esatearren.
‎Nahiz eta nola egin ez esan, gaur egun dauden desberdintasun guztien prestazioen arteko konponbide bateratzaile bezala oinarrizko errentaren prestazioa planteatzen da lan honetan. Errentaren elementu banatzaile bezala horrela, inorentzako babesik gabe, unibertsal, baldintzarik gabeko eta indibiduala izatea proposatzen da.
‎Alferrik saiatu zen hainbat urte beranduago aitona bera haiek euskarara hurbiltzen. Bilobek ez zioten beste inori entzuten hizkuntza hura; eta ez zuten ikasi nahi izan9.
2015
‎4) Predikatu mota jakin batzuek ez diote mendekoari egia aurresuposizio espezifikorik eragiten, baina beti ere, inongo zilegitzen dute ezeztatzen direnean: hala jokatzen dute agindu, debekatu eta erabaki adizki predikatuek, edo beharrezko (Odriozola, 2012, 2013) eta bidezko edo legezko bezalako izenki predikatu arruntek.
‎Halaber, Ana lemmingei buruzko azalpenak ematen ari den bitartean Ana Hanna Schygulla bilakatzen da Ismaelen fantasian. Anak lemmingen estaldura ohituren berri ematen dionean, Larreak txantxa bat egingo dio esanez «Gaurko eguna aukeratu ahal dute», baina Anak ez dio eduki sexuala duen iruzkinari jaramonik egingo eta azalpen zientifikoekin jarraituko du «betaurrekoak jantzi eta farfail». Betaurrekoen irudia maiz izan da erabilia Mendebaldeko irudikapenean emakumeengan hoztasuna eta frigidotasuna adierazteko eta zentzu berean erabiltzen du Sarrionandiak.
‎7 Izatez, Armando da narratzailea, esan dugun bezala bera denez pertsonaia primario bakarra. Idazten ari den eta inori erakusten ez dion eskuizkribua Lagun izoztua dela jakingo dugu eleberriaren hondarrean, eta ondorioz, Armando dela istorio guztien asmatzailea, bera bezain errorik gabeak diren pertsonaien eraikitzailea, bikote harremanaren gainbehera ez ezik, denborarekiko eta espazioarekiko duen harreman korapilatsua ere fikzioaren bidez ulertu eta askatu nahiko lukeena (Rodriguez, 2014a).
2016
‎Baina pragmatikek espekulatzaileen lana erraztu zuten, eta, beraz, ez zioten populazioaren gehiengoari onurarik ekarri, kontrakoa baizik4 Hurrengo urtean, 1766ko udaberrian, aurreko urteetako uzta txarrek sortu eta merkataritza askatasunak sakondutako hornikuntza krisi galanta pairatu zuten Gaztela osoan. Madrilen, adibidez, Esquilacheren aurkako matxinada piztu zen martxoan.
‎Akabuan, geroz eta sare akademiko gehiagok osatzen duten inperio antzekoa irudikatuko luke gaur egungo panorama akademikoan. Saltsa anabasa horretan eta «gurean» gaur egun erabat finkatua daukagun arren, hogeita hamar urte luzeko tradizioz, oraindino jende askok ez dio beharrizan sozioekonomiko ezta akademikorik ikusten arteko doktoregoari, berorrek hartu lukeen forman eztabaida sutsuenak piztuz. Ildo horretan, arteetako doktoregoak baldintza eta jomuga estetiko artistikoak izan ditzan esfortzu eta ahalegin bereziak egin dituzte zenbaitek, artista bere horretan «ikertzaile» gisa kontsideratuz?, ohiko egitura akademiko «soilekin» konformatu beharrekoan (Dieter Lesage, 2011).
2017
‎BEren I. tituluak biktimaren oinarrizko eskubideak arautzen ditu. Berehala atzemango dugunez, nahiz eta legelariak espresuki ez esan, guztiak zigor prozesuaren inguruan egikaritzen dira. Bakoitzaren azterketa kritikoa egingo dugu hurrengo lerroetan.
‎Era berean, biktimari agintari eskudunekin duen lehen harremanetik informazioa jasotzeko eskubidea aitortzen zaio, eta eskubide hori prozeduraren fase bakoitzean eguneratu behar dela xedatzen du BEk. Are gehiago, BEk biktimak jaso beharreko informazio zehatzaren zerrenda jasotzen du (5 art.) 44 Zerrenda horretan baina, faltan somatzen dugu biktimari Ministerio Fiskalak zigor prozesuan duen paperaz ezer ez esatea, bera baita bere interesak defendituko dituena epaiketan ez agertzea erabakitzen badu.
‎Oraindik, baina, ez diogu ekin aztergai izango ditugun egitura sintaktiko horiei dagozkien adibideak corpusean etiketatzeari. Horretarako, egitura horietako batzuk testuen normalizaziorako egiten dugun etiketatzearekin batera anotatzea aurreikusita dugu, eta fase horretan detektatzen ez diren egiturak corpusean aurkitzeko, berriz, IXA taldean garatutako analizatzaile morfosintaktikoa (Aduriz et al., 2000; Alegria et al., 1996) eta Treebanka (zuhaitz sintaktikoen corpusa) (Aranzabe, 2008) egokituko ditugu.
‎Eta, ohi duenez, oharrean adierazten du zentzuna eta esanahia: «Los carbones ardientes, símbolo de un dolor punzante, designan los remordimientos que llevarán al pecador al arrepentimiento» (testuak hala ere ez dio ezer «pekatari»aren gainean eta ez dago batere argi ea damuaz hitz egiten duen).
‎demokratek diote politika denei dagokiela eta kargu politikoak zozketaren bidez esleitzen dituztela; haatik, ez diote arrazoibide berari jarraitzen guda egiteko garaian. Gerra egiteko premia dagoenean eta gudaroste bat bidaltzen denean, demokratek ez dute generala edo buruzagia zozketa bidez hautatzen eta ez diote edozein hiritarri enkargu hori esleitzen; aitzitik, egoera horretan tropen buruzagitza era hoberenean betetzeko bermea duen pertsona hautatzen dute, hots, gudaren artea ezagutzen duen pertsonari ematen diote enkargua. Platonek jarrera hori salatzen du.
2019
‎Gaurko mezua: erasotzaileari aurka egiten ez badiozu, ez zaituzte sinestuko #lamanada #justiciapatriarcal (justicia patriarkala) #noesabusoesviolacion (ez da abusua bortxaketa da)» (1 Astea; X2= 83,45). «Haserrea justizia jauregiaren aurrean #lamanada sententziagatik.
2020
‎1914tik aurrera zabaldu zen nazioarteko testuinguruan, politika eta biolentzia elkarren arteko dinamika bateratuan garatu zirela antzeman daiteke, inoiz baino gehiago, edo, behintzat," gerra" forma argietan materializatuz. Politikak gerra eragin eta ahalbidetzen zuen heinean, gerrek ez zioten errepresio izaera zurrun bat hartzeari uko egin. Francoren diktaduraren kasuan, hori bereziki modu hertsian bete zen 1936tik aurrera martxan jarritako prozesuan.
2021
‎Bertsoa burua edo irudimena lantzeko ariketa onuragarritzat hartzen dutela ikusten da, errepikatzen diren ideia horiek ordezkatzen dituzten honako aipuetan: " burura datorkizuna esateko modua topatu behar duzu modu batean edo bestean, eta nahi duzun beste sakondu dezakezu, eta ez diozu pentsatzeari uzten" (emakumea,= 179,80);" bertso eskolan etengabe irudimena lantzen dugu, eta pentsamendu irekia izan behar dugu, edozein bertso mota egin ahal izateko eta edozein gaitan moldatu ahal izateko" (emakumea,= 106,09). Klase hau emakumeekin gehiago lotzen da (p 0.005).
‎Christophek esan bezala, Truman ez da ausartzen egia jakitera. Programako zuzendariak eta errealizatzaileek ez diote trabarik jarriko, dio; izan ere, benetan nahiko balu, ihes egingo luke eta egiaren alde borrokatuko litzateke (azkenean egiten duen bezala). Pasarte honek zuzenean garamatza Kanten Zer da Ilustrazioa?
‎Trumanen kasuan ere, inork ez dio kate fisikorik ipintzen; bera da, nolabait, besteen autoritatea onartu izan duena: kasu honetan ez da eliza ez eta armada ere, haren ama (zeinak aitaren heriotza sinetsarazten dion une oro), haren emaztea Meryl (zeinak Seahaven abandonatzeko ideia txarra dela esaten dion), haren laguna Marlon (zeinak Trumanek bere susmoak aitortzen dizkionean halakoak txorakeriak besterik ez direla esaten dion) eta beste hainbeste izan daitezke autoritate itsuaren irudi.
‎Ikuslea horretaz lehen eszenetan konturatzen da, Truman etxetik atera bezain pronto estudioko foku bat amiltzen delako bere ondora. Truman, ordea, ez da horretaz jabetzen eta ez dio bere buruari galdetzen zergatik erori ote den foku bat zerutik: irratia piztean irratian entzuten duen azalpenarekin konformatzen da, inolako zalantzarik egin gabe21, aurrerago gehiago zehazten saiatuko garen moduan, haitzuloko presoak suaren argia artifiziala dela konturatzen ez diren bezalaxe.
‎Zentzu horretan, azkeneko urteetan indartzen ari den Ekonomia Sozial eta Solidarioaren (ESS) terminoa zeresan handia izaten ari da. Hala ere, ez luzatzearren, artikulu honetan ez diogu eztabaida horri helduko8.
‎(1) kanal hipoglosoaren area nerbio hipoglosoaren diametroarekin korrelazioan dagoela, (2) nerbio hipoglosoaren diametroa mihiaren berezko giharren mugimenduUZTARO 117, 93 106 Bilbo, 2021eko apirila ekaina ahalmenarekin korrelazioan dagoela, (3) ahalmen hori artikulazio gaitasunaren neurri fidagarria dela, (4) artikulazio gaitasun modernoak hizketa modernoa ondorioztatzen duela, eta (5) hizketa moderno horrek hizkuntza modernoa izatea adierazi nahi duela. Emandako bost pauso horiek frogatu egin behar dira hitz egiten zuten ala ez esan ahal izateko; artean soilik espekulazio hutsak egin daitezke (Barcelo Coblijn eta Bentez, 2015: 252).
‎Nahiz eta lan honi esker gauza ugari hausnartu daitezkeen, denboran zehar egondako joan etorri eta ikertzaile espezializatuen ikuspuntu ezberdin guztiekin ez da neandertalek hitz egiten zuten ala ez esaten. Nabaria da ikerkuntza ez dela amaitu, hau da, ez dagoela behin betiko emaitza emanda, eta horretarako, oraindik, ikerketa eta azterketa asko geratzen direla etorkizunari begira.
‎Eus Ele eta Ele Pa taldeetako ikasleentzat euskara mendekotasun egoeran dago eta bi taldeetakoek era kritikoan adierazi dute, oro har, gizartean, eta zehazki fakultatean, euskara ez dela beharrezkoa. Diskurtsoan mendekotasunaren ideia bi taldeetan agertzen bada ere, praktikan, Ele Pa taldekoek ez diote euskarari eusten eta modu naturalean pasatzen dira euskaratik gaztelaniara. Eus Ele taldekoek euskararen hautuari eusten diote.
2022
‎1 Ezkontideen arteko berdintasun printzipioa sartzea, familiaren baterako zuzendaritzan jasota (4 artikulua) 5 eta elkarren arteko eskubideak eta betebeharrak ezartzea (51 artikulua) 6 Ondorioz, desagertu egiten da emazteak senarrari men egiteko betebeharra, eta senarrari ez dio lan egiteko, bidaiatzeko eta abarretarako baimenik eskatu behar.
‎Herskari aurrean denetarik dugu ezpeitu -espeytu eta eztu -estie bezalako txandaketak kasu, baita azken -gueroscoa bezalakoak, azken hauetan, menturaz, morfema mugan direlako. Bestalde, Belak ez dio Larramendiren aren kontrako iritziari men egiten, ezta digrafoa baztertzeko nahiari ere, bistan denez, bere hizkeran beharrezkoak direlako. Pagolak (1992) uste du Larramendik ez zuela Zuberoako euskara ezagutu, eta horregatik ageri dela horrelakoen kontra.
‎Badirudi jakintza arlo batzuek, hala nola fisiko naturalek edo gizarte zientziek, humanitateek ez bezala, inguratzen gaituen egungo errealitatea hobeto ulertzen lagun dezaketela. Baina oraingo eta iraganeko errealitatea forma anitzekoa eta konplexua da, gorabeheratsua eta kaotikoa ez esatearren (Viñao, 2016: 30).
2023
‎" Garai hartan bizi izan nuen ni nintzela feminista ero bat, ia kasurik egiten ez ziotena. Baina, behar izatekotan demostratu abertzaleaz gain feministak zirela, niri deitzen zidaten bilera batera joateko, eta abar" (Neska, 32).
‎Nik seme alabak izango banitu, zaintzaile bezala egon naizenez orain, ba ez nuke nahi nire seme alabentzako hori, baldintzatu egiten diezu bizitza, ez dut nahi hori. Nere familiako inori ez diot hori egin nahi, edo lagunei edo maite dudan jendea ez dut baldintzatu nahi" (Emakumea, 39, senidea).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia