2017
|
|
herriak bere burua erabaki propioen arabera gobernatzeko daukan gaitasun instituzional eta politikoa da subiranotsuna. Bestalde, ez dago herri subirautzarik
|
ez
badago komunitate politikorik, eta komunitate politiko guztien oinarrian daude komunitate nazionalak, kulturalak, erlijiosoak edo linguistikoak. Hortaz, ezin da demokratizaziorik lortu, hau da, autogobernatzeko gaitasuna emango duen boteretze publiko kolektiborik lortu, ez bada botere politikoa lurraldetzen eta instituzionalizatzen, eta horregatixe da lurraldea, hain zuzen ere, demokratizazioaren zimenduetako bat (ikus IV. eta V. kapituluak); zeren, ongizatea, kolektiboa izateaz gainera, bada lurraldekoa ere (adibidez, haurtzaindegiak, lehen eta bigarren hezkuntzako eskolak, osasun zentroak eta erietxeak, garraio publikoa, trenbidea eta gizarte zerbitzuak, hala eguneko zahar egoitzak, ura eta janaria lortzeko lur garbia, nekazaritza, lehengaiak eta industria).
|
|
Izena ere ezin dugu adostu? (Izena baino sinbolo inportanteagorik
|
ez
dago komunitate baten identitatean). Modernitateaz gero gure identitatearen kontzeptuaketa berez nahiko lardaskatua zegoen, ez genuke enpeinatu behar gehiago lardasten.
|
2019
|
|
kontrajartzen diogu unibertso maskulinoari, baina berriz ere azpimarratu beharra dago emakumeek ez dutela sekula osatu gizarte autonomo eta itxi bat; gizonezkoek gobernatutako kolektibitatean txertaturik daude, mendeko toki batean; soilik elkartasun mekaniko batek batzen ditu emakumeak, pareko diren aldetik: emakumeen artean
|
ez
dago komunitate bateratu guztien oinarria den elkartasun organiko hori; beti saiatu izan dira, kontraunibertso, bat berresteko elkartzen, bai Eleusisko misterioen garaian, bai orain, klubetan, saloietan, joste lekuetan?, baina unibertso maskulinoaren barrendik ahalegintzen dira oraindik ere.
|
2022
|
|
Elkartasunaren ikurretako bat, izan ere, joan etorrikoa izatea da. Aipatu dugun legez, Euskal Herrian
|
ez
dago komunitate kurdu handirik, baina badira kurduak gure artean, hiriburuetan nagusiki, baita zenbait herritan ere, Otxandion, kasurako. Siriako gerratik ihesi Europara iritsitako asko izan dira kurduak.
|
|
Eta bakardadea. Gure mundu ikuskeran
|
ez
dago komunitaterik, gaur nik eta bihar zuk. Ez nuen susmatzen bakardade sakon hau, goitik beheiti emozionala, zure bizitzan ez dela deus gertatzen pentsatzea.
|
2023
|
|
Aurrera eraman ditugun proiektu esperimentalek (LkaleaK edo Auzotu bezalako proiektuak10) zerbait erakutsi badigute, hau da:
|
ez
dagoela komunitate eraikuntzarik dinamizazio egoki bat martxan jartzen ez bada. Hala erakutsi digute baita ere pandemiaren gogorrenean martxan jarri ziren zaintza sareen esperientzia anitzek11 Dinamizatzaileak ezinbesteko papera du komunitateko elkarrekintzen sorreran, eta, batez ere, mantenuan.
|