2002
|
|
Neurri batean edo bestean, salbuespenik gabe, denok gara komunitate bateko edo besteko kide. Nor berak dioena dioela, inor
|
ez
dago komunitate jakin batekiko lotura harremanen mundutik kanpo (1998: 48). 68
|
2003
|
|
Fede onez seguruenik, batzuek diotenez, gure artean, gure etxean"
|
ez
daude komunitate bi aurrez aurre enfrentaturik daudenak30". Ez nator bat, ez erabat.
|
|
Baieztapen horrek arazo bat baino gehiago sortzen dit.
|
Ez
daude komunitate bi, ala ez daude enfrentaturik. Iruditzen zait esaldi bera konpartitzera eraman direla berez kategoria desberdinekoak diren kontzeptu eta ideia bi.
|
|
Testuak dio: "
|
ez
daude komunitate bi aurrez aurre enfrentaturik". Irudi  tzen zait premisetako baten ukazioak berez dakarrela bestearen ukazioa; eta gauzak ez dira horrela:
|
2008
|
|
Joera orokorra halakoa bada ere, Flandesen Vlaams Blokek behartzen du diskurtso publiko etnikoari eustera, waloniarrekiko ezberdintasunak funtsezkotzat jotzen dituen diskurtsoa hain zuzen. Hainbestekoa da flandestar eta waloniarren arteko bereizketa, ezen ia
|
ez
baitago komunitateen arteko truke edo elkarrizketarik. Bien artean muga fisikorik ez dagoen arren, flandestar diskurtso politiko nazionalistak hartu duen jite erradikalak hizkuntz eta kultur muga gero eta sakonagoak ezartzen ditu, batez ere Vlaams Blokek biztanleriarengan duen babesagatik.
|
2009
|
|
Bloody Sunday, domeka odoltsua edo igande madarikatua, bietara itzul genezake, izan zen hamarkadetako gatazka militarra egonkortu zuen gertakaria. Injustizia iraunkorrak eragindako etsipena baino gasolina hoberik
|
ez
dago komunitateen arteko liskarrak betikotzeko.
|
2010
|
|
Kontuan hartu beharra dago bai Madrilgo Tratatuak, bai lehen protokoloak, mugako auzo eskualdeei soilik eragiten ziela; hau da, geografikoki elkarren ondoan zeudenei. Horregatik, Europako Batzordeak bigarren protokolo bat proposatu zuen elkarren ondoan
|
ez
zeuden komunitateen mugaz gaineko lurralde arteko lankidetzari esparru juridiko bat emate aldera. Protokolo hori Estrasburgon onartu zen 1998ko maiatzaren 5ean eta Frantziako Errepublikak harrera ona egin zion, zeren eta haren birtualtasuna mugaz gaineko erlazioetarako Madrilgo Tratatuak ezarritako metodologia bereganatzean baitzetzan —mutatis mutandi aplikatuz—, baina mugaldeko ondoko komunitateen mendean, hertsi hertsian, jarri barik:
|
|
Negazionistek nazioen existentzia bera ukatzen dute. Estaturik aparte
|
ez
dago komunitaterik, are gutxiago naziorik. Nazioak persona batzuen buruan egongo lirateke bakarrik.
|
2012
|
|
galdetu du Basterretxeak: " Bakardadea, hutsunea,
|
ez
dago komunitatearen onarpenik... Desegituratuta geratzen gara".
|
|
Kultura mediterraneoan, siesta osasunerako elementu mesedegarritzat hartzen da. Hala ere,
|
ez
dago komunitate zientifiko osoa horrekin ados. Argudiatu horren alde eta aurka.
|
2013
|
|
Horrek erdaren hizkuntza komunitateko kide bihurtzen ditu nahi eta nahi ez. Beraz,
|
ez
daude komunitate linguistiko bi, bata bestearen ezberdina. Hego Euskal Herriari dagokionez, komunitate handi bat dago, gazteleraduna, eta txiki bat, euskaraduna, komunitate handiko kide ere direnek osatua.
|
2014
|
|
Borrero militarrik libre ez balego, borrero zibilek ordezkatu zezaketen, eta exekuzioaren tokiko ordainsaria jasoko zuten, beti ere exekuzioko 100 dolarreko saria gainditu gabe. Borrero zibilik ere
|
ez
balego komunitateko edozein kide izendatu zezaketen eskuliburuaren arabera, baldintza bakarra beteta: emozionalki egonkorra izatea.
|
2015
|
|
Ez dago dependentziarik ezgaitasunik amorrurik. Laburbilduz,
|
ez
dago komunitate politikorik, kasta batengandik gobernatuak diren ugaztun moral unibertsalak soilik. Ez dago zakilik ez alurik ez odolik.
|
|
2, 4 eta 6 hilabetetan, eta 12 hilabeteetarako errefortzua. Hala ere, txerto hori
|
ez
dago komunitate guztietako sistematikoen artean. CAV AEP sindikatuak proposatzen du, txertatuz gero, hiru dosiko jarraibide bat ezartzea:
|
2016
|
|
Kapitalaren kulturan ez dago herririk,
|
ez
dago komunitate politikorik, kapitalak gobernatzen dituen ugaztun moral unibertsalak soilik. Ez dago titirik ez azalik ez odolik.
|
2017
|
|
herriak bere burua erabaki propioen arabera gobernatzeko daukan gaitasun instituzional eta politikoa da subiranotsuna. Bestalde, ez dago herri subirautzarik
|
ez
badago komunitate politikorik, eta komunitate politiko guztien oinarrian daude komunitate nazionalak, kulturalak, erlijiosoak edo linguistikoak. Hortaz, ezin da demokratizaziorik lortu, hau da, autogobernatzeko gaitasuna emango duen boteretze publiko kolektiborik lortu, ez bada botere politikoa lurraldetzen eta instituzionalizatzen, eta horregatixe da lurraldea, hain zuzen ere, demokratizazioaren zimenduetako bat (ikus IV. eta V. kapituluak); zeren, ongizatea, kolektiboa izateaz gainera, bada lurraldekoa ere (adibidez, haurtzaindegiak, lehen eta bigarren hezkuntzako eskolak, osasun zentroak eta erietxeak, garraio publikoa, trenbidea eta gizarte zerbitzuak, hala eguneko zahar egoitzak, ura eta janaria lortzeko lur garbia, nekazaritza, lehengaiak eta industria).
|
|
Izena ere ezin dugu adostu? (Izena baino sinbolo inportanteagorik
|
ez
dago komunitate baten identitatean). Modernitateaz gero gure identitatearen kontzeptuaketa berez nahiko lardaskatua zegoen, ez genuke enpeinatu behar gehiago lardasten.
|
2019
|
|
kontrajartzen diogu unibertso maskulinoari, baina berriz ere azpimarratu beharra dago emakumeek ez dutela sekula osatu gizarte autonomo eta itxi bat; gizonezkoek gobernatutako kolektibitatean txertaturik daude, mendeko toki batean; soilik elkartasun mekaniko batek batzen ditu emakumeak, pareko diren aldetik: emakumeen artean
|
ez
dago komunitate bateratu guztien oinarria den elkartasun organiko hori; beti saiatu izan dira, kontraunibertso, bat berresteko elkartzen, bai Eleusisko misterioen garaian, bai orain, klubetan, saloietan, joste lekuetan?, baina unibertso maskulinoaren barrendik ahalegintzen dira oraindik ere.
|
|
Egun, zozketa bidez esleitzen zaizkie norbanakoei mota horretako etxeak. Era horretara, noski,
|
ez
dago komunitatea sortzeko aukera handirik; zozketa horren emaitza zoriak elkartutako jende sail bat izango da, aurrez ezagutzen ez zirenak. Behin elkarrekin bizitzen hasi ondoren, amankomunean hainbat gauza egin nahiko balituzte ere, eraikinak ez du horretarako espazio eta azpiegiturarik eskaintzen.
|
2020
|
|
Ekimen kultural eta politikoa posible izan zen ekimen horiek arnasten zituen komunitate bat zegoelako. Nazio kulturala babesteko egitura politikorik ez eta frankismoa indarrean zegoenean ere, herriak, gizarte saretze eta gizarte erakundetzeen bitartez jarraitu zuen euskarazko errealitate objektiboa sortzen; esan beharrik
|
ez
dago komunitate kultural horretan nazio kulturalaren garapena erabat uztarturik zetorrela herri izatearen kontzientzia politikoarekin.
|
2022
|
|
Elkartasunaren ikurretako bat, izan ere, joan etorrikoa izatea da. Aipatu dugun legez, Euskal Herrian
|
ez
dago komunitate kurdu handirik, baina badira kurduak gure artean, hiriburuetan nagusiki, baita zenbait herritan ere, Otxandion, kasurako. Siriako gerratik ihesi Europara iritsitako asko izan dira kurduak.
|
|
Eta bakardadea. Gure mundu ikuskeran
|
ez
dago komunitaterik, gaur nik eta bihar zuk. Ez nuen susmatzen bakardade sakon hau, goitik beheiti emozionala, zure bizitzan ez dela deus gertatzen pentsatzea.
|
|
Azken horiek idazkeraren (ehundegiaren) ekoizpenak dira. Biek" ni gabe
|
ez
dago komunitaterik" aldarrikatu dezakete. Hori da idazkeraren bigarren ezaugarria.
|
|
Inarrosten gaituen komunitate mitiko hori erlijioari atxikirik dago. Erlijiorik gabe
|
ez
dago komunitaterik. Erlijiorik gabeko komunitateak sasi komunitateak dira.
|
2023
|
|
«Komunikaziorik gabe,
|
ez
dago Komunitaterik. Tokiko prentsa izaten da komunitateak suspertu ohi dituen itsasgarria.
|
|
Aurrera eraman ditugun proiektu esperimentalek (LkaleaK edo Auzotu bezalako proiektuak10) zerbait erakutsi badigute, hau da:
|
ez
dagoela komunitate eraikuntzarik dinamizazio egoki bat martxan jartzen ez bada. Hala erakutsi digute baita ere pandemiaren gogorrenean martxan jarri ziren zaintza sareen esperientzia anitzek11 Dinamizatzaileak ezinbesteko papera du komunitateko elkarrekintzen sorreran, eta, batez ere, mantenuan.
|
|
Bilatzen dituen asmoetarako egokiagoak baitira ezaugarri solteak, zati deigarriak, osotasun bizi bat baino. Hemen
|
ez
dago komunitate bat sendotu edo aldarrikatzeko asmorik, ezta bere mugak zabaltzeko gogorik ere; kontua gehiago da sosak dakartzan bisitaria txunditzeko bitxi distiratsuenak janztea. Eta horretarako hobe ulergarriak eta disekatuak diren ezaugarriak, eta ez nortasun aldakor eta konplexuak.
|
|
Enpatia hori eduki behar da jendearekiko eta gure komunitatearekiko. Gure komunitatearen parte baikara,
|
ez
dago komunitatea eta gero hedabidea. Gure kasuan, behintzat, horrela bizi dugu kazetaritza.
|