2001
|
|
Hara zeintzuk diren datu ofizialak: 1996ra arte, elebidunen kopuruak gutxienez %5ean egin zuen gora; Nafarroako herritarren %68
|
ez
dago euskara sustatzearen aurka, eta ikasturterako 3 urteko haurren euskarazko matrikulazioak %30ean mantentzen direla ematen du.
|
2002
|
|
Galera horren arrazoiak era askotakoak izan daitezke, baina argi dago ikasleek dutela euskaraz ikasi irakasleek ez badakite. Euskaraz dakiten ikasleen kopurua %49koa da eta irakasleena aldiz %29koa, eta dakiten horien artean euskaraz zerbait irakasten dutenak %20 Hau da, Euskal Herriko Unibertsitateetan
|
ez
dago euskaraz dakien behar adina irakaslerik eta daudenak ez dira euskaraz irakasteko probetxuz erabiltzen. Datu horien alde ezkorra ezaguna da; baina niri hemen datu horien alde baikorra, hau da, unibertsitatean euskaraz dakien masa kritikoa 2000 ikasturtean 47.422 ikaslekoa izan dela interesatzen zait.
|
2003
|
|
Ikerketa soziolinguistiko desberdinetan, Erribera euskararen alde azaldu da, baina hainbat herritan
|
ez
dago euskara ikasteko aukerarik; bakar batzuetan AEK k betetzen du behar hori.
|
|
Egia da euskalduntzat jo daitezkeen gazte horietako asko
|
ez
daudela euskararen komunitatean txertatuta, eta, baita ere, erdaraz duten gaitasuna euskaraz ez dutela. Mugak muga eta gabeziak gabezia, egoera berri horrek aukerabe rriak eskaintzen ditu eremuz eremu eta jendaurreko jardunetan euskara ‘kanpora, plazara jalgi’ dadila.
|
2004
|
|
Erabat erdarazkoa zen,
|
ez
zegoen euskaraz egiteko inolako aukerarik. Irakasleak fraideak ziren, baina kanpotarrak denak.
|
2005
|
|
Zoritxarrez, eta nire uste apalean, hazten, handitzen ari da euskararekiko honelako sentipena dutenen kopurua, hasieran esan dudanez. Euskaltegietara hurbildu besterik
|
ez
dago euskararekin erreta eta nazkatuta daudenak aurkitzeko, euskara ikastea titulu bat edo Hizkuntz Eskakizunen bat eskuratzeko soilik planteatzen dutenak, berau lortutakoan euskara bazter batean utziko dutenak... Askotan, aurreko bi taldeetako batean kokaturik egon direnak aurki genitzake talde honetan, baldintza eta arazo pertsonalek ekarriak, beraiek edo hurbileko batek bizi izandako egoera edo arazoek eraginda.
|
2006
|
|
Ikusi besterik
|
ez
dago euskaraz publikatu diren 1.851 titulu publikatzeko 275 argitaratzaile desberdinek esku hartu dutela. (Frantzian argitaletxe bakar batek ateratzen du hori eta gehiago.) Itxura gabeko kopurua.
|
2009
|
|
Nire ustez, Lauaxetak zuzentzen zuen berak idatzitakoa. Aita
|
ez
zegoen euskaraz eskolatua, baina euskaraz asko irakurtzen zuen. Kirikiñorekin ere hartu emana izan zuen, baina lehenago, Kirikiño 1929an hil zen eta.
|
|
Gutxi oso gutxi ere dagoela erran daiteke eta ni neu ere ados nago horrekin. Hargatik, kontuan hartu behar da diru sartze eta inbertitze horien barne
|
ez
dauden euskararen sustapenerako beste ekintzarik burutu duela Herri Alkargoak. Horien artean aipa nezake Basaburuko ikastolari eraikin berria hornitzea —obratze hau, baina, Frantziako hezkuntza legeak debeku egiten baitu, ezin da ofizialki Herri Alkargoarena bezala aurkeztu!...
|
2012
|
|
Hortaz, hedabideon informazio eredua kaltetuta ateratzen da. Azkenik, informazioa osatzeko elementu gehigarriak (soinuak, irudiak, argazkiak) ere
|
ez
daude euskarazko hedabideen esku. Tokiko albisterik argitaratzen ez duten neurrian, euskarazko hedabideon erabaki ahalmena bi aukeratara mugatuta geratu da:
|
2013
|
|
3 Esan beharrik
|
ez
dago euskararen hedabide esparruak garrantzia duela gurea bezalako hizkuntza komunitate minorizatuarentzat. Elkarren artean sortu beharreko sinergiak eta multimediaren aldaketak gorabehera, esparru honetako alor bakoitza (telebista, irratia, prentsa idatzia, Internet sarea...) nola egituratu pentsatu behar dugu, erakunde publikoen eta euskararen hauspo moduan sortutako EGEen artean (EGEak:
|
2014
|
|
Txillardegi euskal kulturan sartzen denean, hala dio berak, euskaltzaleen giroa
|
ez
dago euskara batuaren alde. Ikusia dugu jada bere jardunean.
|
2015
|
|
Hori guztia nahi du Zalbidek? Ez al da konturatu egiazko egoera diglosikoan ezin izango zituela bere burutazioak plazaratu ere egin, euskaraz, bederen,
|
ez
bailegoke euskarazko zientzia aldizkaririk. Ildo bereko kezkak agertu ditu Paula Kasaresek ere:
|
2021
|
|
Nik betidanik nuen kezka hori:
|
ez
zegoela euskarazko hezkuntzari buruzko aldizkaririk, eta beharrezkoa zela. Horrelako zer edo zer komentatu nuen behin sindikatuan, eta, handik gutxira, telefono dei bat jaso nuen esanez euskarazko aldizkari bat sortzeko bilera zegoela, eta joan nintzen.
|
2022
|
|
Beraz, Euskal Herriko unibertsitate sistema zatikatua eta sistema itxurarik ez duenaez da euskalduna. Lurraldearen zati batean baizik
|
ez
badago euskarazko unibertsitaterik, nekez mintza gaitezke Euskal Unibertsitateaz.
|
|
Baina, hori baino garrantzitsuagoa, pentsa dezagun zer eragin izan lezakeen Iruñean edo Baionan euskarazko campusak edukiEuskal Herriko unibertsitate sistema ez da euskalduna. Lurraldearen zati batean baizik
|
ez
badago euskarazko unibertsitaterik, nekez mintza gaitezke Euskal Unibertsitateaz tzeak, hiri haietako giroa euskalduntzeari begira. Halaber, Euskal Unibertsitatea Euskal Herri osoan eskaintzeak eraginen luke euskal ikasleak Euskal Herri osoan ibiltzea.
|
|
6 Ez du zertan egon eta zorionez
|
ez
dago euskara batuaren eta euskalkien arteko inolako lehiarik, elkarrekin lortu dugu euskara batzea eta elkarrekin lortuko dugu euskara zabaltzea ere.
|