2010
|
|
Erdaraz diharduen bigarren ortodoxia horren baitan, kontura gaitezen, Euskal Herria urtu, lurrundu eta ezereztu egiten da, de facto
|
ez
dago Euskal Herririk. Ez da behar.
|
2012
|
|
Oso etsita dago zine munduarekin, ez omen zaio irtenbiderik ikusten. Begi bistakoa da euskal zinema dei genezakeen horrelakorik ez dagoela,
|
ez
dagoela euskal zinema produkziorik. Eta ez gara ari eldarnio filosofikoetan, hots, zer ote den euskal zinema, euskaraz egindakoa, hemen egindakoa, bertakoek sortutakoa...
|
|
Arazoa da, ordea, Literaturaren Historia horretan euskara eta euskal literatura ahanztea, erabat ezabatzea erabaki dutela lan hori egin duten arduradunek (adituek?). Ez dago euskararik bertan,
|
ez
dago euskal idazle nafarren arrastorik batere... ez, barkatu, ba omen dator idazle baten seinalea eta. Nor izango ohore handi hori irabazi duen euskal idazle nafar hori?
|
2015
|
|
latina eta frantsesa jakin gabe, euskaldunek euskarazko liburuak behar dituzte, dela otoitz liburuak, katiximak, edota liburu teknikoak. Baina, ondoko mendeetan frantsesa sartu ahala eta euskaldun populua frantsesaz jabetu arau, asumitu egingo da jadanik
|
ez
zegoela euskal irakurgaien premiarik, eta ondorioz ez da ezer sortuko euskaraz edo arras gutxi, frantsesezko liburuez elika baitaiteke euskaldungoa. Hau da, era horretara Iparraldean ere garatuko da, Hegoaldean XVI. mendearen hasiera hasieratik bizi zen egoera.
|
|
Horrek gainez egin eta nazkatu egiten du natural eta normal bizi nahiko lukeena, baina ez dago atzera egiterik. Babes eta bultzada ideologikorik gabe, askotan" politikoa" deritzogun hura izan gabe,
|
ez
dago euskal Zera izaterik. Euskara ez da, berbarako, jendeen disposizioen eta jendarteko dispositiboen arteko konkurrentzia, aldiz, euskaraz egiten den gehienetan, aipatu ditudan abaro horietatik at, erabakiz zein engaiamenduz egiten da.
|
2016
|
|
—Autonomoek edo, edo Iraultzakoek, edo VIII. asanbladakoek, edo Batallon Vasco Españolekoek. Izan ere, talde armatua besterik
|
ez
zegok Euskal Herrian! Menu guztia zeukagu!
|
|
Ogia elkarrekin egostearen antzeko ereduak badira Euskal Herrian, jentilen bat auzoko beste guztiekin etxeren batean biltzen denean auzolanean egin ohi den lanen bat burutzera, esate baterako, arto zuriketa. Baina ogi egosi berriak mendi batetik bestera jaurtikitzea edo lanabes bakarra denon artean modu horretan erabiltzea bezalako ereduak
|
ez
daude euskal mitologian, eta bereziki politak gertatzen dira, jentilen mitologia osatu eta aberasteko, hangoek eta hemengoek eredu bera erakusten baitigute: jentilak auzokide zintzo gisa jokatzen dute elkarren errespetuan, elkarren laguntzan eta adiskidantzan.
|
2017
|
|
Begia eta hizkuntza dira memoria, begian eta memorian ernamuintzen da ondorena. Hizkuntza gabe
|
ez
dago euskal memoriarik. Harizmendik Ama Virginaren Offcioetan idatzi zuen bezala.
|
2018
|
|
Baina, Bonaparte printzea egiatan maitemindu al zen euskaldunez, deblauki eta betiko euskara paregabearen bikaintasunarengatik? Ez dea egiago izango, Lotilandia eder eta zoriontsuaz maitemindu zela, euskaldunen artean ez zegoelako Alemanian, Frantzian, Espainian, Italian, Austrian, Hungarian eta abarretan ikusten zen klaseen arteko zatiketa handia, eta, ondorioz,
|
ez
zegoelako Euskal Herrian Europa osoak bizi zuen iraultzaren desmasiarik. Errealitate bereizgarri horren oinarrian, bere begietarako, euskara dago, jakina:
|
|
Hori ez da arazo euskararentzat bakarrik, kontsumitzen dituzten produktuek herri ikuspegia ere emateko balio dutelako. Ez badago euskarazko produkturik,
|
ez
dago Euskal Herria aintzat hartzen duen produkturik gaztetxoentzat.
|
2019
|
|
Luzea, baita ere, hiri baten izena da. Baina
|
ez
dago Euskal Herrian, ez espainiar aldean, ezta frantziarrekoan ere. Luzea Jamaikan dago.
|
2021
|
|
Beste modu batera adierazita,
|
ez
dago euskal kode hizlarien mitoaren aldeko datu tangiblerik, eta bai, ordea, kontra mintzo diren hainbat ebidentzia. Esaterako, Munduko Bigarren Gerlan AEBetako armadan sartu ziren 213 identifikaturiko euskal nevadarretatik soilik bost joan ziren marineetara, eta batño ere ez transmisioetara:
|
|
Bestela esanda, gizakia izaki osatugabea da, zeinak kultura behar duen osatzeko. Nolanahi ere, arazoa ez da bakarrik euskal herritarrok aukeratzeko hamaika kultura ditugula eskura, edo besteak erakargarriagoak direla, baizik eta jada
|
ez
dagoela euskal kulturarik. Euskal kulturarik ez egoterakoan, gizakiak kultura behar duen heinean, bestelako kultura motaren bat hautatzen bukatzen du eskaintzen zaizkien artean, zeintzuen artean nagusitu ohi diren espainiarra eta frantsesa.
|
|
Deleuzek eta Guattarik egindako bereizketaren arabera, gorputz betea edo organizatua Modernitateko gizakiari dagokio, gorputz normalizatua baita, makina desiratzaileek eratutako organismoa, inskripzioekin markaturiko gorputza; organismo edo normatutako gorputz hori desegitean, organoak galtzean, alternatiba berriei irekirik dagoen organorik gabeko gorputz bilakatzen da. Euskaldunen kasuan, euskal kulturaren apokalipsia bizi dugun neurrian, jada
|
ez
dagoenez euskal kulturarik ezta euskal masa modernorik, euskal harri solido modernoa birrindu eta harea bihurtu den neurrian, organorik gabeko gorputzak dira, gutxika organoak bidetik galduz joan diren zonbiak. Jada ez dago organo horiek antolatuko dituen euskal ezer eta, horrenbestez, oinez jarraitzen dute noraezean, hutsik, barnean zer edo zer hil zaielarik.
|