Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2004
‎Politikaren eragina erlatibizatu egin digu, eragin horren beharra ukatu gabe. Politikaren edo boterearen eskuak oratzen eta taxutzen du euskal nazioaren identitatea, baina orerik gabeko ogirik ez dagoen bezala, orobat ez dago euskal kulturaren mamirik gabeko euskal naziorik. Politikaren edo boterearen eskua ez da beharbada tresna hutsa, ez da bitarteko soil, baina, nolanahi ere, euskal nazioaren izana eta izatekoa euskal nortasunaren sistema osatzen duten osagarrien garapen soziala baizik ezin da izan.
‎Pixka bat aurrerago, berriro ere, orotariko adierazpenak datoz gainezka: . Euskararik gabe ez dago Euskal Herririk, baina euskarak ez du etorkizunik Euskal Herriaren normalkuntzatik at. Gauzak horrela, apolitizismoan edota gai politiko orokorretatik at euskararen normalkuntza planteatzea okerra da. Euskara eta lurraldetasuna ezin dira bereizi, euskara eta subiranotasun politikoa bereizi ezin daitezkeen moduan, eta lurraldetasuna eta subiranotasuna gai politikoak dira bete betean?. 306
‎Zaharra dugu jadanik esaera: euskara ez da dena Euskal Herrian, baina euskararik gabe ez dago Euskal Herririk?. 219
‎–Ez dago literaturarenganako pasiorik. Euskal literatura ez dago euskal gizartean errotuta. Zenbat jende entzuten duzu eleberri edo poema bati buruz hitz egiten autobus batean??.
2008
‎Navarrismoa zerbaiten alde dagoen neurri berean, zerbaiten kontra dago, eta kontra egote hori funtsezko osagaia izan da ideologia horren hasieratik bertatik. Etsaia, betidanik, euskal abertzaletasuna izan da; Yanguasen lanean, ordea, ez dago euskal kulturaren kontrako grinaren arrastorik(, euskal kultura?, diot, Yanguasen garaian ez baitzen euskal abertzaletasunik). Beraz, puntu batzuetan 20 mendeko navarrismotik nahiko hurbil bazebilen ere, zaila da Yanguasen obra ikusmolde navarrista baten arabera ulertzea, haren lana desitxuratu gabe.
‎Honezkero garbi egonen denez, gure arteko askok egin duten erantzunari buelta ematea da nik hemen proposatu nahi nukeena, alegia, ez dagoela Euskal Herria herri asmatua dela ukatu beharrik: alderantziz, aldarrikatu egin genukeela uste dut nik.
‎Une eta gune oro berregiten den giza eta gizarte jarduna da nazio nortasunaren egitatea. Horregatik, ez dago euskal identitatearen esentzia gorderik inon, lozorroan. Herri baten identitatea gauza aldakorra eta dinamikoa da, historikoa, eguneroko bizitzaren gurpilari atxikia.
‎Horregatik, jadanik ez dago barne kidetasunik eta identitaterik abertzaletasunaren eta euskalduntasunaren artean: hots, auzo herrietan bezala, gurean ez dago euskal nazio kulturalaren eta nazio politikoaren arteko osagarritasunik eta identitaterik. Abertzaletasunak, nahita ere, ezin du herri euskaldunaren ahotsik ordezkatu; damurik, bere ahotsa, dagoeneko, herri alienatuaren ahotsa delako.
‎Ez zela gainerako ezaugarriak euskal bihurtzen zituena, ez zela guztien buru eta lema izan behar zuen goiburua. Euskarazko prozesurik gabe, ordea, ez dago euskal eraikuntza nazionalik. Ezinezkoa da.
‎–Euskararik gabe ez dago Euskal Herririk, ez dago askapen politikarik?.
‎–Gaur egunean, zertarako ibili gezur politekin?? ez dago euskal herririk. (?). Euskal Herria?
2009
‎Gerrari buruzko euskal eleberrietan ageri dira, bai, soldadu faxista ulerkorrak,, azken batean bi aldeetakoak antzekoak gara? eta esanez, baina hiztegien definizioen araberako faxista zintzorik ez dago euskal literaturan. Faxista zintzo posibleak zurruntzen eta mututzen gaitu, ezinezkoa zaigu.
2010
‎PSE EEko ordezkaritzak hori aitortzeko eragozpenik ez bazuen, besteek ere ez. Dena den, euskal alderdien arteko akordiorako oinarriak idazten eta hitzartzen ari zirenez, ezin zuten idatzi Espainiako Gobernuak edo Estatuko Instituzioek euskal herritarren erabakia errespetatuko zutela, hori agintzea ez baitagokie euskal alderdiei, baizik eta akordioa sinatzen duten alderdiek. PSE EE barne, konpromisoa hartzen dutela behar den lekuan defenditzeko. Madrilen, alegia?
2011
‎Beldurra, gorrotoa, aurrejuzguak, ezinegona, errezeloa, ezin eramana, ezin onartua? zer ez dago euskal kontzientzia kolektiboan. Gatazkaren inertzia ezabatuko duten sustrai ideologiko filosofikoak behar ditugu.
‎Espainia demokrazia ankerra da, baina gu barruan onartzen bagaitu, orduan duintasunez beteko da. Hori pentsatzen duen buruan ez dago Euskal Herriaren irudi bat, ez da naziotik ari, alderditik baizik. –Nire alderdia larri dago.
‎Asimilazioaren estrategiak ez omen du bestea ren identitate diferenterik onartzen. Hartara, bestea, estatuaren enborrekoa da izatez, ez dago euskal edo katalan enborrik, esate baterako. Enbor komunaren izaera estatuak egituratzen du, eta euskal edo katalan izateak ez du eragozten denok gu bat osatzea:
2012
‎40 urte pasatu dira eta ez dago Euskal Herrian lekurik, ez eta Euskal Herritik kanpora ere, kantu hori eskatu ez diotenik. Iparraldean, hegoaldean, Madrilen, leku guztietan eskatzen diote.
2015
‎ETAko buruzagiek kazetariei edo kideei esandakoak gorabehera, zalantzarik ez dago euskal erakunde armatuak herriaren zati baten babesa ezinbesteko arnasa izan duela ibilbide osoan. Eta, babes horren bilakaera zehatz neurtzeko tresnen falta gorabehera, zalantzarik ez dago denboraren poderioz babes hori galtzen joan dela ETA, ezker abertzalearen oinarri sozialaren gehiengoak borroka armatuaren jarraipenari ezezkoa eman arte.
‎Desberdintasun erabakigarri bat dago: euskara ez dago Euskal Herri osoan hedaturik, baina lorgarria da, paisaia ez bezala. Euskara denon ondare da, euskaldun edo erdaldun izanda.
‎Gaur egun, Estatuen Europaren baitan, Euskal Herriarentzat biderik logikoena estatuaren sortzea dela esplikatu zuen. Gaur egun, Estatuari uko egiteko prest ez daudenak Euskal Herria bezalakoei estatua sortzea ukatzen dioten Estatuak berak direla azpimarratu zuen. –Guk ez daukagu inolako arazorik estatuari uko egiteko, ez daukagu eta?.?
2016
‎Zeren eta dudarik ez dago: euskerarik gabe ez dago Euskal Herririk. Hau ez dugu guk bakarrik esaten.
2017
‎47. Jada, ez dago euskal kulturaren atzetik inolako masa modernorik,[?] ez dago euskalduntasunaren definizio edo zentzu bakar edo nagusi batekin batera bizi den herririk?. Mitxelko Uranga,. Zelan eman diezaiokegu berriz ere zentzua euskalduntasun hitzari??, Lapiko Kritikoa,, http:basque.criticalstew.org/?=5805.
‎Oraindik ere bizirik daude zantzu horiek euskaldunon batez besteko gaitasun komunikatibo eskasean. Euskarazko kultura hizkuntza jasoan trebatua ez dagoen euskal hiztunaren mintzamena, tamalez, azpigaratua da maiz. –Hemen, euskara hiztuna euskaraz ari delarik, eskas ditu hiztegia, ohitura eta naturaltasuna?, dio Aritz Galarragak335.
‎Halaber, hiruko eskema bat planteatu zuen: Euskal Herriko hiru instituzioak. Iparraldean oraindik ez zegoen Euskal Elkargoa?, nazioartea. NEB, eta gizarte zibila.
‎Espainiako Estatuan 237, Frantziakoan 64 eta nazioarteko beste leku batzuetan hiru. Kolektiboko 304 presoetatik, bi baino ez zeuden Euskal Herriko presondegietan. Baziren beste bost lagun espetxe arinduan, eta bat, amentzako zentro tutelatuan.
‎Gurean pluraltasuna bistakoegia da eta arazoa ez dago hori errekonozitzean. Pluraltasunak forma konfliktibo eramangaitzak hartu dituelakoxe piztu da historikoki nazionalismo politikoa, eta gaur berton abertzaleak ernegatzen dituena Estatuaren politika inpositibo uniformista da, Konstituziotik hasi eta Estatutua oraindik konplitu gabe egoteraino, hor ez baitago Euskal Herriko bezala Espainiako pluraltasun zinezkoaren mespretxu sistematikoa baizik. Pluraltasunak konfliktoa eragitean datza arazoa.
‎(Egunen batean utzi zaio larrosari larrosa izaten). Hemen egon ez dago euskal apaiz erreal baten psikosien kondairatxoa besterik. Baina dagoenak, dagoen moduan, ekidin dena suposatzen du.
2018
‎botatzen digu, hasteko. . Ez dago jada euskal kulturarik, ez dago euskal kultura gorpuzten duen masarik, ez behintzat zentzu modernoan?;(...) esan dezakegu herri euskalduna mamu bihurtu zaigula, lurrinkorra(...). Ez dago jada euskaldunik, espektroak bilakatu dira?.
‎–Nik ikasleei beti esaten diet Oteizak asmatu zuela euskal artearen mitoa. Bera heldu arte ez zegoen euskal arterik. Mitoa fikzio bat da beti, eta, [Jacques] Lacanek dioenez, fikzio horren egitura egiazkotasunaren edo faltsutasunaren arabera da mito bat ere egiazkoa edo faltsua.
2020
‎1 Zahartzaroari bideratutako gizarte babesa ahula da eta kulturalki belaunaldi anitzeko famili eredua ez dago euskal gizartean bezain presente. Hau da Lituania, Estonia edo Letoniako kasua.
2021
‎Eta gauza askori buruz hitz egiten duela, beste edozein literaturak bezala. Baina ez dago euskal gatazka baino gai, esan dezagun, mardulagorik gure literaturan. Normala da politikak gizarte batean garrantzi handia izatea, eta are normalagoa izan da hori Euskal Herrian, kontuan izanik euskal gatazkak ze ondorio latzak izan dituen milaka gizon eta emakumeren bizitzan.
‎Baina Artium ek ez dauka Guggenheim en bisiten hamarrena ere... Kexatu egiten gara Guggemheim en ez dagoelako euskal artistarik, baina inork ere ez du nahi Guggenheim euskal artistaz beteta ikustea. Lehen elizara bezala goaz orain museora, benetan han zer aurkituko dugun gehiegi hausnartu gabe.
‎Angel Badosek esana da Oteizak asmatu zuela euskal artearen mitoa. Oteiza heldu arte ez zegoela euskal arterik. Eta ondoren?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia