2002
|
|
Euskal Unibertsitatearen definizioetan nabaria zen ideologiaren pisua, ezbaitzen zehazten, lerro orokorretatik kanpo unibertsitate eredua eta, are gutxiago, ikasketak, ikerketa lerroak, gizarte eta erakunde publikoekiko harremanak, etaabar8 Zehazten zirenean, maiz, lanean ari zen unibertsitate eredua hankaz gorajartzen zen, erdibiderik proposatu gabe. Nabaria zen, bestetik, proposamen haienbultzatzaileek harreman gutxi zutela unibertsitate munduarekin eta ez zituztelaezagutzen horren arauak eta aldaketen aurrean azaldu ohi duen erresistentzia.Edozelan ere, Mitxelenarentzat Euskal Unibertsitatea eta Euskal Herriko Unibertsitatea ez ziren gauza bera, baina
|
ez
zeuden elkarren aurka, eta «ez genuke inolazere deus egin behar elkarren osagarri liratekeenak elkarren etsai tankeran agerdaitezen».
|
|
Hura, dirudienez zailago date eta urrutiago legoke, azken helburu bezalaagertzen zaigunez gero; hau, itxuraz, errazago eta lehenago erdiets dezakegu. Ez diragauza bera, ezta alderatzeko ere, baina
|
ez
daude elkarren kontra. Eta, horrexegatik, ez genuke inolaz ere deus egin behar elkarren osagarri liratekeenak elkarren etsaitankeran ager daitezen.
|
|
Hura, dirudienez zailago date eta urrutiago legoke, azken helburu bezalaagertzen zaigunez gero; hau, itxuraz, errazago eta lehenago erdiets dezakegu. Ez diragauza bera, ezta alderatzeko ere, baina
|
ez
daude elkarren kontra. Eta, horrexegatik, ez genuke inolaz ere deus egin behar elkarren osagarri liratekeenak elkarren etsaitankeran ager daitezen.
|
2003
|
|
Zeruko Argia n UEUren berri eman zuen Iñaki Zubizarretak azken hausnarketa bat gehitu zuen, UEUn egindako lanak ezin zuen estali beste bat «agian beharrezkoagoa dena, Euskal herrian badira zenbait unibertsitate, eta unibertsitate hauetan egin behar ditugu ahalehin guztiak gureganatzeko, euskal kulturarentzat irabazteko. Baina bi lan hauek
|
ez
daude elkarren aurka, elkarren osagarri dira baizik»65 Iritzi zabalagoa zuen Paulo Agirrebaltzategik:
|
|
Deiagarria zen, bestalde, proposamen horien bultzatzaileek harreman gutxi zutela unibertsitate munduarekin eta ez zituztela ezagutzen horren arauak eta aldaketen aurrean azaldu ohi duen erresistentzia. Edozelan ere, Mitxelenaren iritziz, Euskal Unibertsitatea eta Euskal Herriko Unibertsitatea ez ziren gauza bera, baina
|
ez
zeuden elkarren aurka, eta «ez genuke inolaz ere deus egin behar elkarren osagarri liratekeenak elkarren etsai tankeran ager daitezen».
|
2005
|
|
Hau da, lakainketa planoek zelula osoa zeharkatzen dute, eta sorturiko blastomeroak elkarrengandik guztiz bananduta daude mintz zelularraz. Ostera, zigotoak bitelo kantitate handia duenean (esate baterako, arrautza biziki telolezitikoetan), lakainketa planoek ezin dute bitelo lodi hori erabat zatitu, eta hortaz, blastomeroak
|
ez
daude elkarrengandik zeharo bananduta mintz zelularraz. Azken zelula zatiketa modu horri lakainketa meroblastikoa deritzo.
|
2007
|
|
Gizakia galduta eta korapilatuta dabil, kultur erreferentzia gisa eskaintzenzaizkion ikuspuntuek eta modelo errealek nahasi egiten dutelako. Politika, ekonomia eta erlijioa
|
ez
daude elkarren artean loturik, ezta naturarekin ere, edota gizakiak naturaz ikusi eta ulertzen duenarekin ere ez. Hortik heldu zaio pertsonarinahasmena.
|
2009
|
|
Elkarrekin estuki loturik dauden hirugarren eta laugarren ezaugarriei gagozkiela, baina, zehaztasunen garrantzia areagotu egiten da, Euskal Herrian ekoizpentestuingurua eta hartzailearen testuingurua
|
ez
baitaude elkarrengandik oso urrun, ez baitago mezuak lekutara helarazi beharrik. Dena dela, Euskal Herrian ere bada kilometrorik iparretik hegora, mendebaldetik ekialdera, baita distantzia soziokulturalik ere eremu ezberdinen artean.
|