2000
|
|
musu batzuk eta bertze horrenbertze fereka presati, biharamunak irrealtasun gazi gozoaren mihiseaz estaltzen zituenak.
|
Ez
baikeunden elkarrendako eginak. Ni haren adiskide Kristinarekin hasi, hura orobat geroago nire adiskide Ximurrarekin, maitasun berriak adiskidetasun zaharren kalte direlako topikoa gezurtatzeko egokiera genuen eskura.
|
2001
|
|
Hura, dirudienez, zailago dateke eta urrutiago legoke, azken helburu bezala agertzen zaigunez gero; hau, itxuraz, errazago eta lehenago erdiets dezakegu. Ez dira gauza bera, ezta alderatzeko ere, baina
|
ez
daude elkarren kontra. Eta, horrexegatik, ez genuke inolaz ere deus egin behar elkarren osagarri liratekeenak elkarren etsai tankeran ager daitezen.
|
2002
|
|
Kontuak kontu, batzutan gustuko eta bestetzutan ez hainbeste, jendaurreko jardunean gabiltzanok, eta horren barruan kritikoak beraiek, gure lanaren zigor edo txalotze publikoa onartu beharra daukagu. Hori bai,
|
ez
gaude elkar maite izatera derrigortuta.
|
|
Euskal Unibertsitatearen definizioetan nabaria zen ideologiaren pisua, ezbaitzen zehazten, lerro orokorretatik kanpo unibertsitate eredua eta, are gutxiago, ikasketak, ikerketa lerroak, gizarte eta erakunde publikoekiko harremanak, etaabar8 Zehazten zirenean, maiz, lanean ari zen unibertsitate eredua hankaz gorajartzen zen, erdibiderik proposatu gabe. Nabaria zen, bestetik, proposamen haienbultzatzaileek harreman gutxi zutela unibertsitate munduarekin eta ez zituztelaezagutzen horren arauak eta aldaketen aurrean azaldu ohi duen erresistentzia.Edozelan ere, Mitxelenarentzat Euskal Unibertsitatea eta Euskal Herriko Unibertsitatea ez ziren gauza bera, baina
|
ez
zeuden elkarren aurka, eta «ez genuke inolazere deus egin behar elkarren osagarri liratekeenak elkarren etsai tankeran agerdaitezen».
|
|
Hura, dirudienez zailago date eta urrutiago legoke, azken helburu bezalaagertzen zaigunez gero; hau, itxuraz, errazago eta lehenago erdiets dezakegu. Ez diragauza bera, ezta alderatzeko ere, baina
|
ez
daude elkarren kontra. Eta, horrexegatik, ez genuke inolaz ere deus egin behar elkarren osagarri liratekeenak elkarren etsaitankeran ager daitezen.
|
|
Hura, dirudienez zailago date eta urrutiago legoke, azken helburu bezalaagertzen zaigunez gero; hau, itxuraz, errazago eta lehenago erdiets dezakegu. Ez diragauza bera, ezta alderatzeko ere, baina
|
ez
daude elkarren kontra. Eta, horrexegatik, ez genuke inolaz ere deus egin behar elkarren osagarri liratekeenak elkarren etsaitankeran ager daitezen.
|
|
|
Ez
gaude elkarri menia emateko prest.
|
2003
|
|
Zeruko Argia n UEUren berri eman zuen Iñaki Zubizarretak azken hausnarketa bat gehitu zuen, UEUn egindako lanak ezin zuen estali beste bat «agian beharrezkoagoa dena, Euskal herrian badira zenbait unibertsitate, eta unibertsitate hauetan egin behar ditugu ahalehin guztiak gureganatzeko, euskal kulturarentzat irabazteko. Baina bi lan hauek
|
ez
daude elkarren aurka, elkarren osagarri dira baizik»65 Iritzi zabalagoa zuen Paulo Agirrebaltzategik:
|
|
Deiagarria zen, bestalde, proposamen horien bultzatzaileek harreman gutxi zutela unibertsitate munduarekin eta ez zituztela ezagutzen horren arauak eta aldaketen aurrean azaldu ohi duen erresistentzia. Edozelan ere, Mitxelenaren iritziz, Euskal Unibertsitatea eta Euskal Herriko Unibertsitatea ez ziren gauza bera, baina
|
ez
zeuden elkarren aurka, eta «ez genuke inolaz ere deus egin behar elkarren osagarri liratekeenak elkarren etsai tankeran ager daitezen».
|
2005
|
|
Nahiz manexoi xiberotarrentzat, gainontzeko euskaldunak oso ulergaitza zaigun euskalki hau, zuberera eta batua
|
ez
daude elkarrengandik hain urrun. Lexikoan erdararen eragina nabaria da, batez ere biarnesarena okzitanieraren dialektoa eta frantsesarena.
|
|
Eskertzekoa da lotsagabekeria. Batzuk aspaldi jabetuak ginen bi gaiak, tamalez,
|
ez
zeudela elkarrekin hain urruti. Ez, ordea, inoren doktrina idatzia bilakatzeraino:
|
|
Hau da, lakainketa planoek zelula osoa zeharkatzen dute, eta sorturiko blastomeroak elkarrengandik guztiz bananduta daude mintz zelularraz. Ostera, zigotoak bitelo kantitate handia duenean (esate baterako, arrautza biziki telolezitikoetan), lakainketa planoek ezin dute bitelo lodi hori erabat zatitu, eta hortaz, blastomeroak
|
ez
daude elkarrengandik zeharo bananduta mintz zelularraz. Azken zelula zatiketa modu horri lakainketa meroblastikoa deritzo.
|
2006
|
|
Edo nahiago duzu ni hara joatea?
|
Ez
gaude elkarrengandik oso urrun.
|
|
Bera negarrez hasteko zorian zegoen eta ni amorrazioari eutsi ezinik, ederra! Elkarrekin geunden eta
|
ez
geunden elkarrekin, argitik ilunera bitarteko tartea egiten ari zen bion artean. Handik urruti nahi nuen, baina ez nuen alde egiteko kemenik, ez nekien nola libratu amaraun likatsu hartatik.
|
2007
|
|
Gizakia galduta eta korapilatuta dabil, kultur erreferentzia gisa eskaintzenzaizkion ikuspuntuek eta modelo errealek nahasi egiten dutelako. Politika, ekonomia eta erlijioa
|
ez
daude elkarren artean loturik, ezta naturarekin ere, edota gizakiak naturaz ikusi eta ulertzen duenarekin ere ez. Hortik heldu zaio pertsonarinahasmena.
|
|
Project Open Sky, Vatsim, Air hispania, etab. Handienak VATSIM eta IVAO dira. VATSIMa e IVAO aurkako bi hegaldi klub bezala dira;
|
ez
daude elkarrekin konektatuta (baina erabiltzaile gehienek nahi lukete horrela izatea) eta gogor lehiatzen dira merkatuaren buru izatea. Jokalari anitzeko online jokoetan bezala, adimentsuagoa da gehien duen zerbitzarira igotzea jendea.
|
|
Aipatutako hizkuntz errealitatearen historizitatea abiapuntutzat hartuz, lehenik zera berretsi nahi dugu Porzig ekin batera: ...‘hizkuntzak eta hizkuntz komunitateak' pluralean" 136 Hizkuntz komunitateak, zehazki, gizabanakoaren hizketaren eta gizataldeen kulturaren aurrebaldintza dira, ze," indibidualki sortutakoa besteek interpretatu ahal izateko", honela Casado," sortzea bera komunitate batean —posibilitate sistema baten esparruan— gertatu behar da" 137 Elkar ulertzerik gabe
|
ez
dago elkar egiterik —ez hitz egiterik ez beste ezer elkarrekin egiterik—, eta, zentzu honetan, hizkuntz komunitateak kulturaren conditio sine qua non dira. Horregatik esan dezakegu, Moreno Fernandezekin batera, hizkuntzak gizatalde bat barrutik lotzen duela, hain zuzen giza jarduera kolektiboa bera ere ahalbidetzen duelako:
|
2008
|
|
" Nire ustez kontsumo literatura eta literatura ona
|
ez
daude elkarren kontra jarriak. Ingelesez Shakespeare dago egungo egunean ere irakurrienen artean.
|
|
Espainia eta Frantziatik nolabait desberdintzea bilatzen du euskal nazionalismoak, eta hori euskararen bidez edo bestelako bidez egin dezake. Euskara eta euskal nazionalismoa
|
ez
daude elkarren menpe; elementu autonomoak dira. (...) Euskararen aldeko jarduera maila autonomo batera pasatu, eta euskal nazionalismoak euskararekiko mendekotasun teorikoa (praktikoa gutxiago izan baitu) gutxitu behar duela uste eta defendatu gura dut?.
|
|
MIMI. German eta biok oraintxe bertan
|
ez
gaude elkarrekin.
|
|
Eta, Pirinioetako muga izaera gogoan, idazlearen eta kontrabandistaren ofizioak parekatu zituen Epaltzak. «Literatura eta kontrabandoa
|
ez
daude elkarrengandik hain urruti. Muga debekatuak urratu eta gainditzeko ametsak bizi dituzte bi lanbideek, eta biak muga lausoez baliatzen».
|
2009
|
|
Arazo bat dago, ordea; oso gertutik begiratuz gero, argi ikusten da odol hodiak eta neuronak
|
ez
daudela elkarren ondoan. Odolak ez ditu zuzenean neuronetan askatzen glukosa eta oxigenoa.
|
|
Joan zen, bada, Ada langelara; itxi zuen atea kisketaz, zer gustura ixten zuen, espazio hura, hamabi metro koadro baino gehiago ez zituena, bere askatasunaren arnaslekutzat balu bezala!?, ireki zuen leihoa, eseri zen ehungailuan lan egiteko aulkian, atera zuen poltsatik tabako kaxa, egun batzuk lehenago egunkari batean irakurri zuen, bakanetan agertzen zirèn tabakoaren aurkako artikulu batean, erretzea osasunarentzat kaltegarria ote zen? ...zala!?, bildu zuen zigarreta bat, piztu zuen, atera zion kea bospasei xurgada ezin luzeagotan, zazpi, zortzi, bederatzi, hamar?; gero, baina, arestian bizi izandako estutasunak eta barruan pilatutako larriminak bat batean bere bide naturala aurkitu balute bezala, beldurraren, lotsaren eta sentimendu zapaldu guztien hormak eta eustormak lehertarazi ondoren, jakina?, negar batean egon zen?. Ai, Ana,
|
ez
gaude elkarrengandik hain urruti?!, esan zuen, halako batean, kexu eta hasperenen arteko hitz bakarretan?, harik eta, lehen zigarretarekin batera, malkoak agortu zitzaizkion arte; piztu zuen bigarrena leihoan, hirugarrena aulkian?. Zer uste duzue, bada, gizonezkook bakarrik duzuela erretzeko eskubidea ala???
|
|
Bai.
|
Ez
gaude elkarrekin.
|
|
ALIZIA: Orduan
|
ez
geunden elkarrekin German eta ni.
|
|
LEONOR. Baina ez kezkatu horregatik. Koldo eta ni
|
ez
gaude elkarrekin.
|
|
IKERNE. Ez, Lukasek onartu egin behar du, behingoz,
|
ez
gaudela elkarrekin. Eztauka nire bizitza kontrolatzeko eskubiderik!
|
|
Elkarrekin estuki loturik dauden hirugarren eta laugarren ezaugarriei gagozkiela, baina, zehaztasunen garrantzia areagotu egiten da, Euskal Herrian ekoizpentestuingurua eta hartzailearen testuingurua
|
ez
baitaude elkarrengandik oso urrun, ez baitago mezuak lekutara helarazi beharrik. Dena dela, Euskal Herrian ere bada kilometrorik iparretik hegora, mendebaldetik ekialdera, baita distantzia soziokulturalik ere eremu ezberdinen artean.
|
|
Dena den, prozesu horiek arau edota muga antzekoak behar izaten dute, bikotekide bakoitza jakiteko non dagoen bestea eta zelan bideratu
|
ez
daudela elkarrekin. Hona hemen sarri agertzen diren galderak, bikotekideek negoziatu behar dutenak.
|
|
...rreta bat, piztu zuen, atera zion kea bospasei xurgada ezin luzeagotan, zazpi, zortzi, bederatzi, hamar...; gero, baina, arestian bizi izandako estutasunak eta barruan pilatutako larriminak bat batean bere bide naturala aurkitu balute bezala –beldurraren, lotsaren eta sentimendu zapaldu guztien hormak eta eustormak lehertarazi ondoren, jakina–, negar batean egon zen –" Ai, Ana,
|
ez
gaude elkarrengandik hain urruti...!" esan zuen, halako batean, kexu eta hasperenen arteko hitz bakarretan–, harik eta, lehen zigarretarekin batera, malkoak agortu zitzaizkion arte; piztu zuen bigarrena leihoan, hirugarrena aulkian –" Zer uste duzue, bada, gizonezkook bakarrik duzuela erretzeko eskubidea ala...?" esan zuen hisiaz, zigarretari lehen xurgada hartu baino leh... hain ezustekoa izan zen, non kea kontrako eztarrira joan eta Ada eztulka hasi baitzen; konortea ez zuen galdu, haatik, eztulka aritu arren leihora joan eta zigarreta bota baitzuen leihotik, aurretik erretako zigarrokinekin batera, zeinak zeramikazko errautsontzi txiki batean baitzituen, han leiho koskan.
|
2010
|
|
Mundu globalizatu eta elkarrekin komunikatutakoan bizi gara. Horregatik,
|
ez
dago elkarren arteko distantziarik eta ezagutzen dira gobernuen goi bileretan eta haien finantza eta ekonomia antolaketetan hartzen diren erabakiek zer nolako ondorioak dituzten lurreko biztanleen bizitzetan, oraingoen nahiz geroko belaunaldienetan. Uneotan, kontua ez da honelako edo halako herrialde multzoaren jarrera begiko izatea, lehen gertatzen zen bezala, baizik eta apustu irmoa egitea hezkuntza, osasuna, azpiegiturak eta etxebizitza hobetzearen alde, apustu irmoa egitea merkataritza truke bidezkoak, lan harreman zuzenak eta ekonomia iraunkorra egon daitezen.
|
|
Gurean, ez kurmanjiarrek ezta soraniarrek ere, ez lukete onartuko bestearen inposaketa, eta desberdintasunak ez dira xumeak. Askotan
|
ez
dago elkar ulertzerik bi aldaeren artean. Gauzak horrela, kurdueraren bateratzeak gure herriaren banaketa ekar lezake.
|
|
guztiok baikara herrenak: orain hanka batekoak eta orain bitakoak, inguruabarren arabera; baina, beharbada,
|
ez
gaude elkarrengandik hain urruti alor honetan, beste kontu bat da politika, Damaso?: zuk, izan ere, ez duzu ezer sinesten, eta nik ezereza dut sinesten?
|
|
sobera nuena —mila adeluz jositako makuluak, alegia— kentzen lagundu dit; eta orain, makulurik ezean, herrenka nabil... baina herrenka ibiltzea da, agian, Jainkoa bilatzeko modurik benetakoena, zeren gau itxiak harrapatzen gaituenean —eta gau itxiak noiznahi harrapatzen gaitu— guztiok baikara herrenak: orain hanka batekoak eta orain bitakoak, inguruabarren arabera; baina, beharbada,
|
ez
gaude elkarrengandik hain urruti alor honetan —beste kontu bat da politika, Damaso—: zuk, izan ere, ez duzu ezer sinesten, eta nik ezereza dut sinesten...
|
|
Egungo estudio linguistikoak, ikusi bezala," hizketa ekintza" hartzen du erreferentzia nagusitzat eta, Hudsonen esanetan, horrek" diziplina ezberdin askoren inplikazioa" ekarri du, besteak beste, hizketa hori" akzio edota interakzio sozio-kultural gisa" ikertu nahi dutenena109 Horien artean guk, jarraian, batez ere hizkuntza eta kultura elkarreraginean aztertzen dituzten hizkuntza antropologia edota etno linguistika kontsideratuko ditugu, baita bereziki hizkuntza eta gizartea elkarreraginean aztertzen dituzten hizkuntza soziologia edota sozio-linguistika ere. ...a" erlazioan sakonduko110 Kontua da diziplina horiek denak, honela Duranti," hitzen indar pragmatikotik" abiatzen direla; zentzu horretan, ez dira ere ahaleginak falta" hizkuntza ikerketa guztiak diziplina bakarrean biltzeko", horretan bereziki Hymesen" komunikazioaren etnografia" aipatu behar delarik111 Azken finean," hizkuntza" eta" hizketa"
|
ez
daude elkarrengandik Saussurek pentsatu bezain urrun —hizketa ez da inolaz ere borondate indibidualaren emaitza soilik—, baizik eta, egiaz, hizketak berak nabarmenki jasaten ditu baldintzapen sozialak eta kulturalak.
|
|
1896an, Lecciones de ortografia del euskera bizkaino liburuan aurkeztu zituen argudioak: euskalkien arteko aldeak txikiak zirela eta
|
ez
zegoela elkar ulertzeko batasun beharrik; euskara batuarekin euskalkien aberastasuna galdu egingo litzatekeela; euskara batuarekin jende letratuaren eta jende ezikasiaren arteko desberdintasunak nabarmendu egingo liratekeela; euskara batzeko orduan aukeraketa egokia egitea zaila litzatekeela. Gainera, Euzkadi konfederalak sei herrialde izango zituenez gero, hobe litzatekeela herri bakoitzak bere euskara izatea.
|
|
bizitza nola badoan, eta
|
ez
gauden elkarri eskua hartuta.
|
|
Garrasika? Zergatik
|
ez
daude elkarrekin?
|
2011
|
|
Ni, berriz, izan zitekeena baina izan eta izango ez zenaren etsi gaiztoak hartu nindinan. Neu ere ez nengoela harremanera erabat emateko prest, hala aitortu ninan behintzat, esan hidanean ez huela ikusten ez heu eta ez ni
|
ez
geundela elkarrenganako itsuturik. Ez, zalantza handiak nitinan, egia dun.
|
|
Walker Connor, Etnonacionalismo, 1994, 199 or. Noizkoa dugu hizkuntza kontzeptuaren eta nazio kontzeptuaren arteko lotura?: . Antzinako Erregimenean, Lucien Febvre historialariaren esanetan,, hizkuntzaren kontzeptua eta nazionalitatearena
|
ez
zeuden elkarri loturik?. Baiespen hori, noski, Febvreren pentsaeran sarri gertatzen den bezala, kategorikoegia da.
|
|
IBON. Ba hori, zu eta ni
|
ez
gaudela elkarrekin maiteminduta, ez. Ez behintzat espero bezala.
|
|
Oro har, baina," kostaldekoen eta barrualdekoon artean
|
ez
dago elkar ez ezagutzerik dagoeneko; distantziak ez dira handiak gaur egun".
|
2012
|
|
Ez duela ezer esan nahi. Hau da,
|
ez
daudela elkarrekin.
|
|
Xabier Lizardi maite izanik ere, badago poeta txinatar bat, Li Po edo, hobeto esan, Li Ho, denboran eta geografian ezin urrunago egon arren, itzulpenetan irakurri arren, agian laket zaiguna. Xabier Lizardiren eta Li Horen artean
|
ez
dago elkar ezintasunik, elkarren osagarri baitira kultura irekietan. Geureak dira Pierre Bordazarre eta Vinicius de Moraes.
|
|
MALEN. Lukas eta ni
|
ez
gaude elkarrekin. Bukatu da gurea betiko.
|
|
ERNESTO. Hori ere etorriko da, baina momentuz ez. Malen eta Lukas
|
ez
daude elkarrekin, horixe ospatu behar dugu.
|
|
Ni ez naiz Ikerne, ezta zure kapritxo bat ere. Hemen biok gara helduak, eta
|
ez
gaude elkarri kontu eskatzeko.
|
|
David Hockney k oso gogokoa du naturaren ikusmira alaiak marraztea. Berak dio alaitasuna eta artea
|
ez
daudela elkarren aurka. Hockney k, paisaiaren espazioa eta izadiaren koloreak eta formak, urtaroz urtaro nola aldatzen diren aztertzen ditu.
|
|
Laburbilduz, egun ere, Modernitatean bezala, gizakiek elkar behar dute, inoiz baino argiago dago garai globalizatu honetan
|
ez
dagoela elkar menderakuntzatik at geratzeko modurik, ez dagoela saretik kanpo egoterik; inoiz baino argiago dago elkar behar dugula denok?; eta, elkar behar dutenez gero, Hipermodernitatean ere agertuko da egoerari etekina atera nahi izango dionik, besteak mendean hartu nahi izango dituenik, eta, nola ez, menderatu izan nahi duenik ere?. Ondorioz, Hipermodenitateak ere, Modernitateak bezala, menderakuntza harremanak ezagutuko ditu, baina oso bestelakoak.
|
|
Antisorgailu hormonalak eta ernalketa
|
ez
daude elkarren aurka, kontsumitzeari uzten diotenean. Artikulu honetan pilula antikontzeptibo Adituek diotenez, ez du haurdunaldia zailtzen utzi ondoren; informazio hori ez dator bat ohiko sinesmenetako batzuekin, ugalkortasuna murriztearekin lotzen baitute, hartzeari utzi ondoren.
|
2013
|
|
Egungo egoeraren inguruan hitz egitea saihesten dugu, larregitan egoera bera ukatuz. Beraz, analfabetismoa eta gatazka
|
ez
daude elkarrengandik hain urrun; analfabetismoa jolas bidez gaindituko da, eta gatazka alfabetatzea da konponbidea. Pedro Salinasek behin esan zuen:
|
|
Arrantzale batek txerri bat arrantzatuko du, eta, animalia purua ez denez, Jainkoaren zigorraren beldur da, eta txerria bazter bat utzi nahiko du. Juduek eta musulmanek ez dute txerrikirik jaten; beraz,
|
ez
daude elkarrengandik hain urruti. Halaber, martiriei iseka egiten ausartzen da.
|
|
Alemanian nengoen bitartean hasi zinen Ibairekin ibiltzen. Beno, zuk zenioen moduan, ez zenbiltzaten eta
|
ez
zeundeten elkarrekin, baina erlazio hura gertutik ikustean hasieratik nabaritu nuen elkarrekin ez ibiltze hori zela erlazioa berezia egiten zuena eta zuei ezberdinak izate hori zela gustatzen zitzaizuena. Nahiz eta garbi zegoen, kanpotik begiratuta, beste edozeinena baino erlazio estuagoa eta helduagoa sortzen ari zinetela.
|
|
–Mesedez, orain aitor dezala bera dela tren geltokian musika jartzen duena??, desiratu zuen Mojcak. Itxaropen izpi hura baino
|
ez
zegoen elkarrekin jarraitzeko. Eta Mojcak, aukera bat emateko prest zegoela pentsatu zuen.
|
|
Esan diot.
|
Ez
gaude elkarrekin?. Dinkok bidalitako mezua da.
|
|
Esan diot.
|
Ez
gaude elkarrekin?.
|
|
Bada, ez! Lagun onak gaituk, baina
|
ez
gaudek elkarrekin?. –Bada, atzo ederto arrimatuta ikusi zintuztedan??.
|
|
IBON. Ezta logikoa gela berean jarraitzea.
|
Ez
gaude elkarrekin. Eta ezin duzu egunero sofan lo egin.
|
|
ITXASO. (Moztuta) Ibon eta ni
|
ez
gaude elkarrekin.
|
|
KEVIN. (Harrituta) Nola
|
ez
zaudetela elkarrekin?
|
|
LEO. Bueno, Itxaso, mesedez!
|
Ez
zaudete elkarrekin. Berak moztu zuen gainera.
|
|
Konsekuente izan da, ez?
|
Ez
zaudete elkarrekin eta ez dizu konturik eskatzen!
|
|
JON: Ines eta ni
|
ez
gaude elkarrekin dagoeneko. Germanekin dago.
|
|
Bada, ez! Lagun onak gaituk, baina
|
ez
gaudek elkarrekin". " Bada, atzo ederto arrimatuta ikusi zintuztedan...".
|
|
Berlingo bidean zeuden presoak
|
ez
zeuden elkarri lotuta, eta baztertu egin ziren guri pasatzen uzteko. Gehienak latinoak ziren.
|
|
|
Ez
daude elkarrekin.
|
2014
|
|
Bestalde, ezohiko biltegiak daude. Biltegi horietan, hidrokarburoak arroken poroetan eta arrakala txikietan daude, baina, aurrekoen aldean, poroak
|
ez
daude elkar lotuta, ez dira iragazkorrak. Horrenbestez, putzu bat eginez gero, zundaketa egin den lekuan dagoen hidrokarburoa baino ez da aterako; gainerako, ez litzateke jariatuko.
|
|
Halere, Mitxelenaren iritziz, Euskal Unibertsitatea eta Euskal Herriko Unibertsitatea ez ziren gauza bera, baina
|
ez
zeuden elkarren aurka, eta «ez genuke inolaz ere deus egin behar elkarren osagarri liratekeenak elkarren etsai tankeran ager daitezen».
|
|
Hala, adibidez, thirmix dieta behar duten indibiduo askok amaitzen dute egunero gauza bera jaten dutela. Hala ere, palatabilitatea eta testura aldaketak
|
ez
daude elkarren kontra. Adineko pertsonari kruasan bat eman dakioke, gurinarekin birrindua, ogi txigortua tomatearekin eta urdaiazpiko ondua, birrindua edo albondigen purea saltsan.
|
|
Kasu honek zeharo apurtzen du Mendebaldeak duen famialiaren inguruko ikuspegiarekin zenbait arrazoirengatik. Alde batetik, Nayarren kasuan
|
ez
dago elkarrekin luzaroan egoteko derrigortasun edo asmorik. Bestetik, eta garrantzitsuago, ez dago seme alabeekin inolako eskubide edo derrigortasunik.
|
|
Entzun. Esaiozu nire semeari
|
ez
gaudela elkarrekin.
|
|
|
Ez
gaude elkarrekin!
|
|
Jada
|
ez
gaude elkarrekin.
|
|
Hara iritsitakoan,
|
ez
gaude elkarrekin, ados?
|
|
|
Ez
gaude elkarrekin.
|
|
Konturatzen al zara?
|
Ez
gaude elkarrekin, ez dugu txortan egiten.
|
2015
|
|
Literatur testuak, bada, tradizioaren sarean txertatzen dira, ezin esan daiteke horietako bat absolutuki originala denik, eta sare horretan itzulpengintzak rol ezinbesteko bat betetzen du. Sormenezko testua eta itzulpena, beraz,
|
ez
daude elkarrengandik uste bezain urrun.
|
|
Espainia eta Frantziatik nolabait desberdintzea bilatzen du euskal nazionalismoak, eta hori euskararen bidez edo bestelako bidez egin dezake. Euskara eta euskal nazionalismoa
|
ez
daude elkarren menpe; elementu autonomoak dira, ordea. Hala ere, argi dago gaur egun euskaltzaletasuna eta abertzaletasuna batera joaten direla askotan, eta banaezin ematen dutela.
|
|
6 Oi, nik bai nahi nukeela egunen batean horra joatea,
|
ez
baikaude elkarrengandik urruti!; hala ere, ez dut ikusten nola joan. Ene Kasildari goraintzi asko; irakur beza, ongi baderitza, beraren izebaren gutun hura, hark niri idatzi eta bidali niona; egun batzuetatik hona neure andere oso leialtzat dut, edozein gauza emango nuke haren esku.
|
|
9 Aparteko adiskidetasun horiek mozteko kontu handia izan behar da adiskidetasunaren hasiera hasieratik; baina gogorrean baino gehiago, zuhurtasunez eta maitasunez. Horren erremediorako oso ongi dator izendaturiko orduetan baizik
|
ez
egotea elkarrekin, eta hitzik ez egitea, orain ohi dugun bezala, hau da, elkarrekin egon gabe eta hitz egin gabe, nor bere gelan bakardadean egonez baizik, Erregelak agintzen duenez. Ez ezazue izan San Joserenean josteko lekurik; izan ere, ohitura txalogarria izan arren, hobeki gordetzen du isiltasuna bakoitzak bakarrean, eta bakardadera egitea gauza handia da otoitzerako; eta etxe honen oinarri honek izan behar duenez gero, eginahalak egin beharra dago honetarako gehien laguntzen digunera zaletzeko.
|
|
Atzoko zenbait ideiek oraindik ere gaurko diskurtsoan lekua dutelako ustekoa naiz ni. Hala, atzokoa eta gaurkoa funtsean oraindik
|
ez
daudela elkarrengandik horren urruti ikusteko, Agirreren Bagara nor eko hitz batzuk hartuko ditugu aitzakiatzat, eta bidelaguntzat konpainia ona jarriko
|
|
Aurkitu zuenean logelara joan zen irakurtzera. Nekez iritsi zen, bihotzaren taupaden, arnasaren eta pausoaren artean
|
ez
baitzegoen elkar ulertze minimorik. Ohearen erpin batean jesarri eta Postariaren mendekua irakurri zuen.
|
|
Aizu,
|
ez
geunden elkarri bostekoa emateko zorian.
|
|
Ez! Baina
|
ez
geunden elkarrekin.
|
|
|
Ez
gaude elkarrekin.
|
2016
|
|
Ez da erraza definizio bakarra ematea; izan ere, milaka daude soziologian, psikologian, politikan, kalean… Dena dela, nire ustez,
|
ez
daude elkarrengandik hain urrun. Identitate terminoari ematen diodan erabilerak ikuspegi psikosoziala du oinarri:
|
|
Unibertsoa izan nahiko luke 90eko hamarkadatik, baina alor huts bilakatu da de facto. Euskararen mundua eta gizartea
|
ez
daude elkarri bizkarra emanda, ez; euskalgintza subsumitua dago, erdararen barruan minorizatua». ETBren bi kateak jarri ditu adibidetzat.
|
|
Kirioak
|
ez
daude elkarri lotuta, eta hesteek ezin dituzte jaso neuronek bidalitako mezuak.
|
2017
|
|
Oroitzapenik gabe, ezin da jokabide moralik eduki. Izan ere, ongia eta gaizkia zer diren ezagutu eta auzokideekin partekatu gabe
|
ez
dago elkarrekin.
|
|
Bestalde, Orain plataformako kide Miriam Urangak galdetu zuen zergatik
|
ez
dauden elkarri lotuta Ordenantza Fiskaletan ezartzen diren hobariak eta musika eskolan aplikatzen direnak. " Gure ekarpena datorren urtean kontuan hartuko dela esan digute, baina aurten abstenitu egin gara", berretsi zuen.
|
|
2020an hautetsiak espresuki hautatuak izanen dira instituzioan. Gizarte zibilaren eta hautetsien artean
|
ez
badago elkar ulertzerik, gizarte zibilak bere hautagaitza aurkeztuko du.
|
|
" Gizarte zibilaren eta hautetsien artean
|
ez
badago elkar ulertzerik, gizarte zibilak bere hautagaitza aurkeztuko du"
|
|
33). Hura ez zen norbanakoen ausazko elkarketa bat,
|
ez
zeuden elkarri lotuta soilik printzipio konpartitu batzuei leial zitzaizkielako; ez, komunitate territorial bat zen hura, eta esperientzia kontingente, historiko eta oroitzapen konpartituen zeruertz kultural propio bat zeukan. Oinordean jasotako leialtasun komunal ez halabeharrez arrazionala eta nahiko kontingentea (II. kapitulua) erabat ukatzeak ez dakar ezertxo ere, eta ikerlari hauek beren ontasun moralean daukaten konfiantza zalantzarik gabeak izaki eta herri primitiboek eragiten omen dugun bortizkeria berdina edo handiagoa ekarri du jada.
|
|
Txepetxek gai honen inguruan pentsatu zuena oker itzuli ez badugu,, diglosiak jo ez duen nazio batean dialektoa beti existitzen da, baina, jakina, hizkuntza bera bezalaxe, hiztunen behar komunikatiboetara etengabe berritzen eta egokitzen ari da? 345 Batak zein besteak, hots, ahozko euskalkiak eta euskara batuaren erregistro formal jasoak, zeinek bere egitekoan, elkarri eragotzi gabe jardungo lukete euskararen egoera normalizatua balego. Baldintza soziolinguistiko orekatu batean
|
ez
legoke elkarren arteko erabilera nahasketarik eta kontrajartzerik. Zer gertatzen da, ordea, hizkuntza estandar nazionalak bere egitekoa behar bezala betetzen ez duenean?
|
|
Hasteko, prakzia eta grazia
|
ez
daude elkarren kontra, erreinua eraikitzeak eta Jainkoaren dohainek bat egiten dute, edo egin behar lukete.
|
2018
|
|
Laster familia publikoa eufemismoa baztertu dugu, erakundeek lehen egunetik gidatutako hazkuntza pertsonalizatua errealitate izango da. Gizakiok
|
ez
gaude elkarrekin bizitzeko eginda. Gehienez ere, elkarren beharra dugu, premiak asetzeko, baina bizikidetza infernua da.
|
|
–esaten du" makina" hitza azpimarratuz?. Baina
|
ez
gaude elkarri" kakotuta", azken hitz hau erdeinuz ahoskatu du.
|
|
–Baina behaztopa egingo genioke elkarri, ezta?
|
Ez
gaude elkarrentzat eginak, barre egin zuen gogoz, mesprezuzko begiradaz nire proposamena baztertuz?. Uste al duzu posible litzatekeela?
|
|
Baina
|
ez
daude elkarrekin. esan nahi du lainoak altxatzen zirela eta leku guztia inguratzen zutela.
|
|
Eta orain
|
ez
gaude elkarrekin!
|