2000
|
|
Arabian jaiotzen direnak, mahomarrak dira; Euskal Herrian jaioak, katolikoak. Ez adimenak hautatzen du,
|
ez
egiak erabakitzen du, gizaroak baizik, hazkuntzak, azkenean bihotzak. –Baina joera, hazkuntza, gizaroa eta bihotza ez ditugu gukaukeratu.
|
|
Eta literaturaren ikuspuntutik, zer erranen dizut, bada? Soilki eta bakarrik ezen, nola ezagun zaitudan eta badakidan eder lanen miresle zaitudala, hala permatu eta entseiatu naizela ni ere zure gogo nahien egiterat, eta hala ibili naizela bihotzak hustua buruz janzten, hango eta hemengo erranak lekuz aldatzen eta neurtzen, formak zaintzen, nehoiz ere
|
ez
egiaren gordetzeko edo neure huts eta falten ezkutatzeko asmotan, baina zure lanaren errazteko eta arintzeko... nahiz eta aditzerat eman behar dizudan, bertzalde, ezen orriotan edirenen duzun luma ez dela urrezkoa, eta ez dela, halatan, Petrarcarena, Danterena edo Cervantesena, ezta Rabelaisena edo Périgordeko jeinuarena ere, jakina, eta, beraz, ene hitza ez dela, haien kasuan bezala, Jainkoak e...
|
2001
|
|
Arrueren bedeinkazioarekin jaio zen eta bizi: egia hori ere, baina
|
ez
egia osoa, ezta alderatzeko ere. Nori berea zor zaionez gero, besterik ere eman zion Arruek Egani, bedeinkazioaz gainera.
|
2002
|
|
Grin!... grin!... grin!... eta han joian Leon, Erribera kalean batez be, txirrinari hots eraginez eta galga biei sendo oratua noizean behin, ahaleginez inor jo ta bota
|
ez
egian. Praka motzak eta jersei polita soinean, dotore agertzen eban bere burua mutil alaiak.
|
|
Zuria eta kapitalista da hegemonia; mundua bera, ostera, ez. Zuriak eta kapitalistak egoera pribilegiatuan bizi dira munduan; pribilegioa da,
|
ez
egia unibertsala. Baina pribilegiatuak, itxuraz, beldur dira:
|
2003
|
|
Ez dozu zertan sinistu hemen esan dodan ezer. Niretzako ez dago ez guzurrik
|
ez
egiarik, lortu gura dodana lortzea baino... Bakarrik esan nei hau guztia ez dodala beste inoiz ez beste inori esan.
|
|
Egia da hori guztia, baina
|
ez
egia bakarra. Badago zertaz baikor izan, baina kezkatzeko motiboak ere hor daude eta ez dira gutxiestekoak.
|
|
Eta kontu mitikoekin gertatzen den bezala, estilo propioa garatzen du, horren bitartez errealitatea errepresentatzeko —baita sortzeko ere— Eta estilo bakoitzak bere egiaren nozioa lantzen du, eta horrekin batera objektibotasun eta arrakasta kontzeptuak ere bai. Estilo bat ala bestea aukeratzea gizarte ekintza da, Feyerabenden ustez; historian kokatzen den gizarte ekintza, eta
|
ez
egia aldaezina. Baina aukeraketa oso gutxitan izaten da razionala.
|
|
–Tira –esan nion, pentsatzen ari zenaz jabeturik– Larrialdi batean inor hartzen baduk ere
|
ez
egiok esan norekin etorri haizen, ez zertara ere.
|
|
Egik negar higatik eta hire erkideengatik. Hire herriagatik ere, nahi baduk, baina
|
ez
egik negar egin joanak direnengatik. Ez dik merezi.
|
2004
|
|
Egia haundia da hori; baina
|
ez
egia osoa. Hustu gaituzte, baina poeta guztiak ez dituzte hustu.
|
|
Aitzinamendu itzela. Bai, hori egia izan daiteke, baina
|
ez
egia osoa. Egia osoa izango bada, euskararen atzerapena ere izendatu beharra dagoelako, eta galera honen berri ez digu ematen euskaltzale askoren ideologiak.
|
|
Berrogei urte zituela Akademia eskola ospetsua hasi zen zuzentzen eta antolatzembertan gazterik onenak sartzeko asmoa zuen, politikagintzarako presta zitezen, sofisteneraginetik at. Zergatik sofistengandik urrun? Hain zuzen hitzaren teknika boterearen tresnagisa erabiltzen zutelako haiek,
|
ez
egiaren tresna gisa. Baina Platonen iritzia bestelakoa zen, alegia, hitzaren helburua Egia dela.
|
|
Poliziek ez dute sekula alferrik galdetzen: erantzuna badakitelako edo entzun nahi duten erantzunaren zain daudelako, horregatik egiten dituzte galderak poliziek, sekula
|
ez
egia jakitearren.
|
|
Bitartean altxorra handitzen ari dela gurean, lurralde euskaldunetan? Dudarik ez dago horrela dela, euskara gero eta jende gehiagok erabiltzen du, egia da, baina
|
ez
egia osoa. Oraindik ere Xabier Mendiguren Bereziartu bezalako euskaltzale finek badute non lan egin; Kontseiluko buruak aspertzeko betarik ez duela izango iruditzen zait urte askotan, horixe da errealitatea.
|
2006
|
|
Zergatia ez jakinagatik, jende asko atxilotu zuten, aski baitzen aspaldiko liskarra, ezinikusia edo inbidia, besterik gabe, zigorrak ezartzeko,
|
ez
egiaren alde, ez justiziaren alde, ez sinesmenaren alde, gerrako piztiaren grina asetzearen alde baizik.
|
2007
|
|
Eta hori dena historiaren mito alienatzailearen uko sistematiko erradikal baten altzoan errepikatua1230 Marxismoaren aurka (baina baita existentzialismoaren aitzi ere), estrukturalismoak «egia» errepresentatzen du: baina
|
ez
egia platoniko bat, ezpada zientzien (XIX. mendeko zientismo harroputzik gabe) eta kritikaren ekarpen konkretua, liluragabea, mitogabea, hotz eta apala, ideologia eta autoengainu zaharrei kontrajarria1231.
|
2008
|
|
Ondorioa garbi dago: gure amaren alde ustez egin zenuena ustez egin zenuen,
|
ez
egiaz.
|
|
Zaurituta egonagatik, harritzeko moduko lastertasunez mugitzen zen, ile grisa aurpegira erorita, eta aurpegia bera bandera gorri bat bezain gorri presagatik edo amorrazioagatik. Ez nuen nire beste pistola probatzeko betarik izan, eta gogo handirik ere
|
ez
egia esan, ziur bainengoen alferrik izango zela. Gauza bat ikusi nuen garbi:
|
|
Errepide luzea da, zuzen zuzena,
|
ez
egi ez mendi, dena lau lau,
|
|
(a). Ilabete
|
ez
egian/ ama> berearen> ugatzetan? (43r),. Silberoren partierea/ oi, aditurik Silbiak,/ damu andia, oi, eben artu/ biotz> berean> menetan?
|
|
Ondorioa garbi dago: gure amaren alde ustez egin zenuena ustez egin zenuen,
|
ez
egiaz.
|
|
Horregatik, eduki batetik besterainoko bidea ustekabean gaurkotzen da: aurreko ezagutzaren
|
ez
egia ustekabean aurkitutako objektu (ezagutza)" berri" batean" esperimentatzen" da.
|
2009
|
|
Horrela osatu genuen filma egin ahal izateko behar zen dirua. Bolo bolo dabilen esamesa da jornalari batek hil osoko soldata eman zuela pelikulari laguntzeko; baina horixe da, esamesa,
|
ez
egia.
|
|
bi kode ezberdin daudenez idatzizkoa eta irudien bidezkoa bien irakurketa osatua egin behar dugula eta horrela jakin, esaterako, Itsasok lagun berri bat egin duela eta berarekin ibiltzen dela paseoan dioenean, amonatxoa dela lagun hori. Hau da, irakurleak badaki etorkin horiek ez dutela egia esaten, edo
|
ez
egia osoa, etorkinak beraien familiarrak lasaitzen saiatzen direla, hemengo errealitatea aldatzen dutela…
|
|
Larregikeriarik
|
ez
egiek esan behintzat.
|
|
Iluntze haretan bertantxe lotu eban Migel Ferminek behorra, etxe ondoko sasiartean habia antzeko bat eginik, arrautza bi hareek ipiniaz. Besakada bat sekulabedar be itxi eutsan alboan, goserik igaro
|
ez
egian.
|
|
Praka eta alkondarak jantzi, abarkak oinetan lotu, pipatxua biztu, eta behorra arrautza artean jarri ete zan, bai ete zan ez ete zan, artega joan zan Migel Fermin sasiarterantza, behorra bildurtu
|
ez
egian behatz puntetan.
|
|
Azeria, ahuntzaren errazoi honeekaz, zer egin ezean geratu zan. Etxeratzen ixten baeutsan, bildur zan okerrekoren bat egin
|
ez
egion. Ixten ez baeutsan, ostera, betekada handirik ez eukan ahuntz haregaz.
|
|
Wilson (Sobre la naturaleza humana, 1980). Garuna gizatasunaren organoa da,
|
ez
egiarena. Arrazoimenarena bai, eta baita biziraupen basarena ere, itxaropenarena, ankerkeriarena, ederrarena, errukiarena.
|
|
Egiazkorik baino apenas gehiago, nik uste. Ez du ematen Jainkoa egia eta
|
ez
egia balioen eskalan haztatzea dagoenik. Jainkoaren arrazoizko kontzeptu bat (Egiarekin kontziditzen duena, hala nola Spinozarena) ez da erlijiosoa?
|
|
Dogmatismo edo absolutismo horrek oraindik ere zenbait jende faszinatzen jarraitzen baitu: egia egia da, ezin da izan
|
ez
egia!, zuzena beti eta edonon da zuzena!, bortxa beti gaizki dago! (Estatuarena izan ezik).
|
|
eta susmoa zuen ezen ez zegoela itzalik gabeko hitz handirik, zeren hitzik handienak ere. Jainkoa?, bere itzal izugarriak baitzituen, Jainkoaren izenean mila gerra izan ez ziren, bada, historian! Hargatik oroitzen zituen izeba Ernestinak maiz frai Millanek komentuan irakatsiak, Jainkoaren kontzeptuari buruzko eztabaidan isilik egotera zeramatenak, eta huraxe zen, ausaz, kontua, gizakirik gabe ez dagoela
|
ez
egiarik ez gezurrik ulertzerik, egia eta gezurra, kategorizazio guztien gainetik, gizakiaren baitan haragitzen baitira, azken batean, eta argi itzalen eremua baita, definizioz, gizakiaren haragia, ez argi hutsarena eta ez itzal hutsarena; izeba Ernestina, beraz, bizitzatik mila gauza eta beste hainbat apaingarri jaso ondoren, hitz handi asko ere bai tartean?, kentze eta soiltze prozesu etengabe b... bizitzaren memento hartan, egia esan, hitz handi gehienak bazter utziak zituen, eta geratzen zitzaizkionak letra txikiz idazten saiatzen zen; etika eta estetika bezalako hitzak ez ziren, beharbada, seguru ezetz?
|
|
Nazario Orbe oilasko errea jaten ari zen une hartan, eta berriak ezustean harrapatu zuen, jakina; Nazariori, baina, ez zitzaion oilasko puska kontrako eztarrira joan; Nazario Orbek, izan ere, hainbestetan pentsatu izan zuen gai haren inguruan, non zaildua eta gogortua baitzegoen, halako moldez, non Reginak esan zionean, lauzpabost urte lehenago? ezen hobe zuela seme alabei egia esatea?
|
ez
egia osoa, bistan da, baina bai komenientziazkoa?, Nazariok ihardetsi baitzion:
|
|
Guztia utzi, gutiziei eta hemengo bizimodu babiloniarrari uko egin eta ezer ez dutenei guztia ematera joaten ziren haiek giza eredu baikainentzat izan nituen zenbait urtetan, nahiz egundo ez naizen eredura hurbildu, saiatu ere
|
ez
egia esan. Dena den, oso zitzaidan miresgarri Kalkutako Teresa, Jose Luis Kortari bezala.
|
|
Boulevardean,
|
ez
Egian. Hiriburuaren mugen barruan ere bai baitago klase arteko borroka, auzoz auzo, non zer ipini.
|
|
Esaten den bezala, esaten den ñabardura guztiekin, ez du esannahi denok onartu egin behar dugunik. Biktimak diren neurrian errealitate puntubat jartzen dute,
|
ez
egia biribila, historikoa eta betikoa. Baina beraien egia azalaraziegin behar da.
|
|
Egia esan, gaixotasun kronikoak tratatzeko zenbait sendagai erabakigarriren osagaiak ez daude jada patentatuta, eta haien ekoizpena ekonomikoa ere izan liteke. Eta
|
ez
egia osoa Zenbait baieztapen iraunkor eta funtsik gabekoak ere badaude, datu egiazkoak baina desitxuratuak dituztenak. Guztiok ezagutzen ditugu bizitza eredu erabat osasungaitz bat izan arren, arrisku faktore ugari izan arren, bizitza luzea duten pertsonak, bai eta gaixotasun kroniko bat garaiz aurretik garatu duten eta beren kausagatik hil diren arrisku faktore egozgarririk gabeko pertsonak ere.
|
|
baita Bilboko “El Liberal” egunkariko buru be. Ba, Prieto ministro izan baino arteko sasoian, gordeta euki eben Geldoetan kartzelara eroan
|
ez
egien. Gorde eben lehenengo Txosnan, gero Deurika baserrian eta azkenik Bustamantenean.
|
|
Dena dela, borondate onez egindako pedagogia lan horretan, itunaren benetako dimentsioa ez agertzeko nahia gordetzen da. Egia diote agintariek, baina
|
ez
egia guztia.
|
|
esan nahi baita hantxe konta ziezaiokeela izebak egia –itzalik gabeko egia, maiuskulaz idatzia– Domingori, huraxe izan baitzitekeen abagunea, baina ez zuen ezertxo ere egin; izeba Ernestina, izan ere, bizitzaren joaneko bidean baino gehiago, itzulikoan zegoen... eta susmoa zuen ezen ez zegoela itzalik gabeko hitz handirik, zeren hitzik handienak ere –Jainkoa–, bere itzal izugarriak baitzituen, Jainkoaren izenean mila gerra izan ez ziren, bada, historian! Hargatik oroitzen zituen izeba Ernestinak maiz frai Millanek komentuan irakatsiak, Jainkoaren kontzeptuari buruzko eztabaidan isilik egotera zeramatenak, eta huraxe zen, ausaz, kontua, gizakirik gabe ez dagoela
|
ez
egiarik ez gezurrik ulertzerik, egia eta gezurra, kategorizazio guztien gainetik, gizakiaren baitan haragitzen baitira, azken batean, eta argi itzalen eremua baita, definizioz, gizakiaren haragia, ez argi hutsarena eta ez itzal hutsarena; izeba Ernestina, beraz, bizitzatik mila gauza eta beste hainbat apaingarri jaso ondoren –hitz handi asko ere bai tartean–, kentze eta soiltze prozesu ... bizitzaren memento hartan, egia esan, hitz handi gehienak bazter utziak zituen, eta geratzen zitzaizkionak letra txikiz idazten saiatzen zen; etika eta estetika bezalako hitzak ez ziren, beharbada –seguru ezetz– izeba Ernestinak egunero erabiltzen zituèn hitzak, haren etika eta estetika guztiak bi arautan laburbil bazitezkeen ere:
|
|
–Nahi duzu esatea zer izan zaren niretzat? Inoiz ez dut inor zu baino maiteago izan, esan zuen Dariok, egia esaten ari zela sentituz, baina
|
ez
egia osoa, ezta zatirik handiena ere; bai, ordea, egia erabateko eta komunikaezin horren muinaren zatirik baliotsuena.
|
|
Aitzitik, jatorriaren hari konplexuak jarraitzea, gertatu dena bere barreiaduran mantentzea da: guretzat baden eta baliotsua den horri jaiotza eman dioten istripu, desbideraketa txiki —edo, alderantziz, biraketa oso—, errakuntza, balioespen hutsune, gaizki egindako kalkuluak seinalatzea; ezagutzen dugun eta garen horren erroetan ez izaterik
|
ez
egiarik, istripuaren arroztasuna baizik ez dagoela aurkitzea. Horregatik, dudarik gabe, edozein moralen hastapena, beneragarria ez den momentutik —eta Herkunft a ez da inoiz beneragarria— kritikoa da.
|
|
Aitzitik, jatorriaren hari konplexuak jarraitzea, gertatu dena bere barreiaduran mantentzea da: guretzat baden eta baliotsua den horri jaiotza eman dioten istripu, desbideraketa txiki —edo, alderantziz, biraketa oso—, errakuntza, balioespen hutsune, gaizki egindako kalkuluak seinalatzea; ezagutzen dugun eta garen horren erroetan ez izaterik
|
ez
egiarik, istripuaren arroztasuna baizik ez dagoela aurkitzea21 Horregatik, dudarik gabe, edozein moralen hastapena, beneragarria ez den momentutik —eta Herkunft a ez da inoiz beneragarria— kritikoa da22.
|
|
|
ez
egia esan
|
2010
|
|
Ideologia totalitarioak jada ez dauka asmo hori. Ez du serio hartua izan nahi(...) Haren nagusitasuna ziurtatuta dago,
|
ez
egiaren balioagatik, ezpada indarkeria estraideologikoatik eta irabazi promesengatik" (2).
|
|
Gainera, sermoia genero aldetik, genus> (genero didaktiko) horretan txerta liteke (López Muñoz 2000); alegia, erretorika kristauak irakaskuntza bideratzeko apailatu zuen generoa (nahiz eta sermoiak elikatuko diren genero epidiktikotik ere). Orobat, sermoiak psikagogia> erabiltzen du, hots, egiantzekoa, eta
|
ez
egia, printzipio epistemiko bezala. Eta, azkenik, efektuei dagokienez, gogoa gatibatzea eta emozioa sortzea du jomuga.
|
|
–Neronek bizi izandakoa egiaz kontatzeagatik hau edo bestea sufritu behar badut, onartua eta nireganatua daukat. Zuk indarrez zerbait esatera behartzen banauzu, esan egingo dizut zuk entzun nahi duzuna,
|
ez
egia baina?. (Erdarazko hitzak ziren eta askoz borobilagoak.
|
|
Egin eginean ere, San Tomasek argiro baieztatu zuen legea dela arrazoiak gobernatzaileari agintzen diona, eta aipatu lekukotzak aintzatesten baditugu, batik bat filosofoenak, badirudi horiek guztiek arrazoinamendua dakartela hizpidera. Gorago zehaztu ezaugarriak ere, alegia, argitasuna ematea edo erregela zein neurri izatea, arrazoinamenduari dagozkio mandatuari baino gehiago, mandatua oldarkorra baita, baina
|
ez
egiaren adierazgarri.
|
|
Kontakizun konbentzionala, beraz, legendazkoa da, eta
|
ez
egia berdaderoa. Ezin uka, bestalde, guztiz gogobetekoa dela.
|
|
" Neu ere
|
ez
egia esateko —dio Nasreddinek bere artean handik aldendu delarik—; beste birekin nahastuko nintzen."
|
2011
|
|
Gernikatik binoteruak etorten ziran, Morgako tabernetara ardao zaragiak asto ganean ekarrezala. Narruagaz eginiko 80 litroko zaragiak izaten ziran, eta bidean zein leku batetik bestera eroateko orduan kontuz ibili behar izaten zan, kolperen bat emon eta errementau egin
|
ez
egien.
|
|
8 Herriko abadeak hormea pikau ei eban, gehiago olgau
|
ez
egien.
|
|
Ahaztu ezina izan zan A Coruñako nire lagun Manuel Espiñaren bitartez Caixa de Galiziak diruz lagunduta egin genduan joan etorria, Elorrioko herriaren izenean ginoazala argi jarriz, Euskal Herria ordezkatzen ginoazanik uste izan
|
ez
egien. Onak gengozan horretarako!
|
|
Izan ere, ez nien bere asmo maltzurrei jarraitu eta bere mehatxuen aurrean zu askatzeko nuen beharra bikoiztu egin zitzaidan. Beraz, apalki eskatzen dizut joan zaitezela bakarrik Altamirako zeure etxera eta josta zaitezela emaztearekin, ezerk
|
ez
egian zuen artean oztopo.
|
2012
|
|
Ez dago
|
ez
egiarik ez justiziarik, eta konponbideari dagokionez, Gobernuak biktimoi ogi papurrak eskaintzen dizkigu, horrekin dena moldatuko delakoan. Nazioartean, Juan Manuel Santosen Gobernuak saldu du biktimei laguntzeko zerbait egiten ari dela, baina diru kopuru txiki bat baino ez digute eskaintzen, gure isiltasunaren truke.
|
|
Biharamonean txikertu egiten zan. Lehenengo patak kentzen jakozan, enbarazurik egin
|
ez
egien; gero burua, hurrengo solomilloak, bizkarra (hau
|
|
Txondorra egunetan egoten zan biztuta, eta denpora guzti horretan zaindu egin behar izaten zan, gau eta egunez, surik hartu
|
ez
egian. Hori gertatu ezkero egur guztia galtzen zan.
|
|
Buztarriak neurrira, megidera, egiten ziran. Idi guztiak ez dira bardinak, batzuk handiagoak, txikerragoak besteak, adar zabalagoak daukiezanak, batuagodunak...; horrexegaitik, kokotean ondo lotzeko eta adarrck alkarregaz jo
|
ez
egien, ondo neurtuta egin behar izaten ziran.
|
|
Inguru honetan ia ez da pagorik egon; hagaitik Gipuzkoa aldetik ekarten eban. Lanean hasi aurretik egurra uretan beratzen euki behar zan, zozpalik egin
|
ez
egian. Sarri egun berean egiten eban buztarria eta egun beratan ordaintzen jakon, ondo ordaindu bere.
|
|
Ez egin kasurik. Euren nahia da, baina
|
ez
egia, adierazi du.
|
|
Ez nion, ondorioz, bere ondoan esnatu orduko barruan sortu zitzaizkidan kulparen zapaburu ilunez ezer kontatu, ezta memoriak bezperako irudiak ekarri ahala erraietan gizentzen nabaritzen nituela ere. Etxera joan beharra nuela esan nion soilik, eta egia esan nion, baina
|
ez
egia guztia. Eta, jakina denez, erdizka esandako egia baino gezur handiagorik ez dago.
|
|
Espiritualtasuna bizi egin behar da, bizitua izan behar du, ez ikasia, ez da besteen hitzak jarraituz eta irudiak gurtuz lortzen. Horrela lortzen den bakarra da egiaren formula,
|
ez
egia bera.
|
|
Lan hau ez da Iurretako itzultzaile handiaren testuei emandako erantzun posible bat baino, eta irekita gelditzen da irakurleen interpretazio edo erantzun berrietara; erantzun baino gehiago, beraz, galdera izan nahi luke: ?
|
ez
egia ez gezurra, baizik eta aidean utzitako gogoeta? (Sarrionandia 1997:
|
|
errazegia da, baina
|
ez
egia niretzat;
|
|
Filosofo horrek historia ulertzen zuen,
|
ez
egia bakar eta unibertsal bezala, baizik eta boterearekin zerikusi handia duen historia gisa, horri dagozkion bilakaera natural eta eraikuntza prozesuarekin. Historia eta egia botere borroka terminoaren barruan ulertu behar direla defendatu zuen.
|
|
Zer nahi duten nigandik batek daki, baina ni leial izan natzaie beti, esaneko, eta nire ahotik ez da inoiz irtengo alferreko hitz egiazkorik,
|
ez
egia ez dioen hitz gezurrezkorik ere.
|
2013
|
|
Aitor nezake Jostein Gaarder en El mundo de Sofia izan dela, baina, ez nuke inork jakitea nahi nire filosofiako ezagutzak gazteentzako liburu dibulgatzaile batetik datozela, alegia, Berkeleyrenak eta abar nondik ateratzen ditudan. Eta gainera, demostratzen ari naizenez (eta horixe da autofikzioaren iruzurraren oinarria!), norberak bakarrik dakizkien kontuetan ez dago
|
ez
egia ez gezurra esaterik; istorioa hobeki biribiltzen duena da irizpide bakarra.
|
|
Marroak dirala ta, Txaparrito ren margo baten, Foru Plaza 1935ean, marroak maskarakaz arpegia estalduta eta buzo moduko jantziakaz agiri dirala ikusten da. Arpegia estaltzea inork ez ezagu tzeko zan; ganera isil isilik ibilten ei ziran, bozetik inork igarri
|
ez
egian nor zein zan. Pintura margo horretan ez da hain argi ikusten zelakoak ziran maskarak eta jantziak; horregaitik, herriko eskulangile batzuei interpretatzeko eskatu eta halan erabilten dabez mozorro ezbardinak, batzuk Veneziakoen antza dabeOilar jokoa.
|
|
Uhuka ekin diote, ozenki, PPko senatariek Goioagari. «Ez zuk, ez zure taldeak, ez nik ez dugu
|
ez
egia osoa, ez sufrimenduaren monopolioa» esan, eta uhuka ekin diote berriz, askotan bezala. Justizia ere eskatu du Goioagak;. «Justizia ez da tratu txar salaketak ez ikertzea; ez torturapean hartutako deklarazioak kondenak lortzeko baliatzea; ez da torturatzaileei indultua ematea».
|
|
Ez da itsu itsuan fidatu behar solasguneetan eta sare sozialetan profesionalei buruz aurki daitezkeen iritziekin (izan kontrakoak edo izan aldekoak), batez ere mintzatzen diren horiek bere buruaren berri ematen ez badute izen abizenekin eta telefonoarekin edo helbide elektronikoarekin (ziurtagiri digitalak oraindik ez dira hedatu, baina hortik joango da etorkizuna), gerta daitekeelako
|
ez
egia esatea mediku jakin baten jarduerari buruz.
|
|
Gertakari horiek aipatzean, irakurleek alemanak barbaroekin nahasten zituztela dio Jeissmannek. Eskualduna ere gertakari horien zabaltzen ibili zen, dena egia bezala aurkeztuz, nahiz eta dena
|
ez
egia izan. Baina ezin diogu Eskualduna ri leporatu jakinaren gainean gezurra erratea, baizik eta zabaltzen ziren zurrumurruak egiatzat jotzea.
|
|
Holakoa izan daiteke gure teorizazio gorena, gure teorizazioetan hau egiazkoa delako, besteetan egiaren haziak aurkitzen badira ere, baina
|
ez
egia azkenik, eta guk badugu teorizatu egia azkenik: cosmos honen definizio unibertsala da.
|
2014
|
|
Harrituta ikusten dut gaurtik nolako eragin txikia izan zuen nigan anaia egoera horretan ikusteak. Hasieratik nekien anaiak ez zidala egia kontatzen,
|
ez
egia osoa. Bideoak ez ninduen inolako barne azterketa egitera behartu.
|
|
(Nazionalismoaren tokian demokrazia, konstituzionalismo, etc., absolutuak irakur litezke: hortik landara
|
ez
egiarik, ez razionalitaterik, ez moralik dago). Barnago, nazionalismoaren muinean arrazismoa dago, determinismo arrazista absolutua:
|
|
Teologiako eztabaidak alabaina ez dira beti deliberatiboak. Askotan demostratiboak dira; erran nahi baita, egiaren erakusteko antolatzen direla eta
|
ez
egiaren frogatzeko. [PKC, Indio aurkitu berriak, Francisco de Vitoria/ Piarres Xarriton (1993) Or.:
|
|
Erabiltzailea urrundu eta segundo batzuetara hus ten da pixatokia. Gainera, gerta baitaiteke norbait pixatokiaren aurretik igaro baizik
|
ez
egi tea, edota pixatokiaren aurrean segundo gutxi batzuk baino ez ematea, sistema doituta dago horrelakoak erabiltzailetzat ez hartzeko.
|
|
Esan zuen, ordea, ume haren hanka hila ikusi zuenean ulertu zuela zer idatzi behar zuen, iazko hanka hilak, orduan idatzi eta publikatu zuela lehen liburua, Memória de elefante, umearen hankari begira. Ez da egia izango beharbada,
|
ez
egia osoa, Faulknerrek ere esaten zituen halako egiak, berdin dio, ez dio berdin.
|
2015
|
|
emaztearekin maite jolasetan aritzekoa. Berak, berriz, Olgak alde egin zuenez geroztik ez zuen sexurik izan, eta Olgarekin emandako azken hilabeteetan ere
|
ez
egia esan, noizbehinkako esku joko bakartiak salbu. Eta grinaren deia sentitzen zuen batzuetan, Heidi ama lanerako txabusina janzten edo eranzten ikusten zuenean esaterako (kaleko arroparen gainean betiere), edo bere jardun neketsuan gorputza luzatu eta giharrak tenk sumatzen zizkionean, gorputzaren beste bihurdura batzuen oroigarri.
|
|
Otoi
|
ez
egiok ohean andreari ez uretan zaldiari.
|
|
Asmazio honek ez du ez buru eta ez buztanik, ez itxurarik,
|
ez
egiarik, ez egia antzik ere. Alde hortatik gezurtatzea ere ez luke merezi.
|
|
Asmazio honek ez du ez buru eta ez buztanik, ez itxurarik, ez egiarik,
|
ez
egia antzik ere. Alde hortatik gezurtatzea ere ez luke merezi.
|
|
euskaldun gehienek, oraindik ere, lotzen dute euskal identitatea euskaldun izateari. Eta neuk ere, euskaraz ari naizela, esanahi kolektibo hura errespetatzeaz gain, uste dut arrazoinamendu ona dela, ez jatorriagatik,
|
ez
egiagatik, estrategiagatik baizik. Euskalduna euskaraduna dela esatea ez da deskripzio soil bat, jokabide bat da, agindu jiteko estrategi hautu bat.
|
2016
|
|
Ahoz aho zebiltzan batekoak, eta aretoz areto ikusitako fikzioak. Baina
|
ez
egia.
|
|
Eta abisatu ziguten hain deigarri ziren sagar horietatik janez gero, zorte gaiztoa gainera eroriko zitzaigula eta bertan hilko ginela, baina ez nion kasurik egin. Suge maltzurrak Jainkoa gezurti bat zela xuxurlatu zidanean, esandakoa ez zitekeela inolaz
|
ez
egia izaten ahal pentsatu nuen eta zalantza bizian egon nintzen, nor sinetsi, gezurretan omen zegoen izaite gordea edo narrasti maltzur eledun hura. Sugearen esanak egia ote ziren, sagar horiek zuhurtzia eta jakintasun osoa zuzenki ekartzen ahal zuten?
|
|
Kontatu didanez, beren kontura ezer gutxi aurreratzen zutela ikusirik, alabak jarri dituzte lanean eta haien bidez jakin dituzte zertzelada batzuk, gauza handirik
|
ez
egia esan, nolako jakin mina zuten kontuan hartzera. Ez dakite, esate baterako, bikote aldaketa nola eman den, mutila bera izan den erabakia hartu duena, emaztea izan den konkistatu duena, edo alaba izan den, asperturik zegoelako edo gainetik kentzearren, amari pasatu diona.
|
|
B: Nik ez daukat ba fede handirik,
|
ez
egia handietan, ez utopietan.
|
|
Ez zuen ahazten Iratik koldar deitu ziola Venezian. Albistea egunkarietan agertuko zen eta beharbada irakurri egingo zuen, eta orduan ongi konturatuko zen ez zela hain koldarra,
|
ez
egia aitortzeko, ezta aitatasuna onartzeko ere, ondorioz.
|
|
Pasaiako gertaeren aurrean epaitegiek ez dute gai horretan
|
ez
egia, ez justizia egiten lagundu. Ardurak ezkutatzen laguntzea da artxiboa; eta hildakoen senideei, merezi ez duten errespetu falta handia.
|
|
H. d., moralik estuena (tribuaren barruan) moralgabezia totalarekin (tribukoak ez direnekin) bategina ikusten da. Hain ere bategina, ezen ez baitago morala izaterik immorala izan gabe.93 Arrotzarekin, zer esanik ez arerioarekin, ez sinpatiarik, errukirik,
|
ez
egia esan beharrik edo gaixoa artatu beharrik dago: moralak ez du hura barnebiltzen.
|
2017
|
|
Elizan lehen ilaran geratu zen begi zorrotzeko batek espantuka deitu zidan gero Jesusen Bihotza ikusi zuela esanez, REINARÉ EN ESPAÑA mezuarekin! Lagunak biharamuna edo bestondoa izango zuela pentsatu nuen; edota 1931n Ezkion Ama Birjina" agertu" bazen, oraingoa osagarria izango zela agian, edo beste edozer gauza, baina
|
ez
egia izan zitekeenik.
|
|
Garen horri buruz dioguna ezin da egiaztatu diskurtso horretatik kanpo legokeen egia batekin erkatuz. Diogun hori ezin da
|
ez
egia hustzat, ez gezur hustzat jo. Bietatik dago egina.
|
|
Harrezkero ondo ikasi eban bidea. Gure amak kanpoan eukiten eban, ondo tapauta, animaliren batek edo edan
|
ez
egian. Gogoan izango dozue orduko esneak zelango telea eukiten eban gainean...
|
|
«Bai. Baina
|
ez
egiok etxera inguratzen utzi. Gaurkoz nahiko lan izan diat».
|
|
Erabaki bat ezin badu inoiz ere erabaki hori ezarriko den komunitate oso osoak hartu, gatazka eta arbitrariotasuna presente egongo dira, egon behar dira, nahiz eta aurrez adostu diren arau eta legeen arabera ezarri erabaki hori. Hobbesek aspaldi esan moduan,. Auctoritas non veritas facit legem?;. Autoritateak egiten du legea,
|
ez
egiak?. Eta autoritatea, berriz, Weberrek argi asko azaldu moduan, menderakuntza molde bat da.
|
|
Ez naiz aitzaki maitzakitan hasiko ostera ere, loak hartu ezinik baso bat ur edatera joan nintzela-eta, ez. Hori ere egia da baina,
|
ez
egia osoa, eta ahoa betean aitortu behar dut luzaroegi engainatu dudala neure burua egia erdiekin. Hantxe nengoen ba, sukaldean erdi ilunpetan, edalontzia aurrean, gaueko susmur eta hots isilei adi.
|
|
Eta hala izanda, bistan da hezkuntza diziplina ikuspegi bakarretik begiratuta aztertzea ezinezkoa egiten dela, hezkuntzaren arazoak bere osotasunean aldebakarreko ikuspegia gainditu egiten baitu, orojakintza inplikatzen duelako eta gizarte egitateak osotasunean azaltzea ezinezko zerbait delako. Adorno k (2001) esatera, «osotasuna»
|
ez
egia izatea da, bere baitan ezin hartuzko zerbait da, are gutxiago zientzia bakar batek. Diziplinartekotasunaren beharra ez da hezkuntzarenean bakarrik ematen, baita fenomeno sozialen eta are naturalen sailetan ere.
|
|
Bestelako zubi erritu askotan bezala, irakasleak gidatu behar du, Txamanen moduan lagundu, gazteak bere bidea bere kabuz egin dezan, arrisku handiak saihestuz, ordea. Gidari izateak, askatasunarako tarteak uzteak, ez du zertan edukien transmisioarekin kontraesakor izan; kontrara, osagarriak dira ezinbestean, zubi errituetan gertatu ohi bezala, gidariek markatu ohi baititute zer bilatu, non eta nola, ume eta gazteen desiren, beharren eta asmoen arabera, noski; sekula
|
ez
Egiaren bidean jartzeko. Bilatutakoarekin zer egin ume eta gazteei dagokie.
|
|
“Bai, bai, konprenitu dut. Eta batek,
|
ez
egia eta ez gezurra, ez badu nahi bere bikotekideak beste batzuekin larrua jotzerik, zer. Oskar, porejemplo”.
|
|
Aitor dezakegu demokraziaren munduak ez dituela behartsuak erdian jartzen;
|
ez
egitan, baina ezta teorian ere. Eta Elizan ere ez daude erdian!
|