2002
|
|
Zein eratako zorroa da hori? Ez, ez, adiskidea;
|
ez
daukagu zer esanik zuk aipatzen dituzun gauza miresgarri horietaz. Zuk bi begi dauzkazu eta guk bat bakarra hirurontzat; zuk errazago aurki zenitzake horrelako gauzak guk baino, hiru emakume itsu eta errukarri besterik ez gara eta.
|
2003
|
|
" Luzifer, Jainko onak hemen hil hinduen, eta hireak egin dik! Ez, hemen
|
ez
daukak zer eginik!". Hori esan bezain laster lurrak dar dar egiten ez bazuen, ez orduan ez hurrengo egunetan, Jainkoa alde zutela sinetsiko zitean, baita aztiak asmatutako historia ere.
|
|
" Ezkondua naiz" esan dit. Neure artean pentsatu dut
|
ez
daukala zergatik desenkusatu konpresa batzuk haztatzeagatik.
|
2004
|
|
–Hori egia da. Baina
|
ez
daukazu zertan mugitu hemendik, ia egunero etortzen da Gurutze Gorriko eta Ilargi Gorriko anbulantziaren bat. Beraz, hemen berton izan dezakezu aukera bai sanitarioak bai gidariak galdekatzeko.
|
|
Zorroztaileen ardura kontuak jorratuak ditugunez, hizkuntzen zorrozkailuaz hitz egin dezakegu hemendik aurrera. Egungo munduaren komunikazio beharrizanetara egokituriko mintzairak, antza, zorrozkailuaren jabe dira; eta, aitzitik, gizarte dinamika berrietan txertatu gabekoek
|
ez
daukate zertaz zorroztu hizkuntzaren mintzoa. Euskara, dakigunez, modernizazioaren trena galdutako hizkuntza dugu, prozesu hura gidatu zuten gizarte klase nagusiak arrotz zitzaizkiolako.
|
|
kulturaren balio sozialak eta etikoak gogoan izanik, eta gogoan ez ezik egitezko jardunetan hezurmamitzeko ahaleginak eginez, kultura korronte nagusien plazan egon behar du euskal kulturak bere adarretan banaturik, hor egoteak dituen eskakizunak zein diren jakinda ere. Ez dezagun euskal kulturaren plazan moralaren irizpidea bakarrik baliatu, boterearen ahalmenik gabe
|
ez
daukagu-eta zer eskuraturik.
|
|
–Baina antropologia garaikide egokiak ez du etnizismoa egin beharrik: kultura baten eduki identitarioak, imajinatiboak, harremanezkoak, tradiziozkoak eta beste aztertzen ditu eta horrek guztiak
|
ez
dauka zertan zerikusirik izan behar eduki biologistekin. Gure artean kulturaren kontzeptua ez da jakin nola erabili, eta kulturari etnizitate deitu dionik asko dago, antropologia garaikideak hitz hori aspalditik erabiltzen ez badu ere?. 418
|
2005
|
|
–Bai, baina
|
ez
daukat zertan!
|
2006
|
|
Anek bere beldur guztiak baztertzea erabaki zuen. Zegoeneko
|
ez
zeukan zer galdurik. Arnasa hartu zuen, jauzi arriskutsua egin behar duenaren antzera.
|
|
B: Niri
|
ez
daukazu zertan...
|
|
Badira batzuk, barruko patiorik ez badute, bainugelan bertan alderik alde zabalduko dutenak, edo sukaldean bestela, bertako epeltasunean azkarrago lehortzeko; inola ere ez kalean, jendearen bistan. Gure etxean ez gara horren herabeak ere, baina bai diskretuak, euskaldunon bataz besteko neurrian behintzat, eta, nola leiho guztiek kalera jotzen duten, bada, esekitokiaren atzeko aldean ipini ohi ditugu barruko arropak, maindire eta alkandoraz inguratuta; ez dut esango ezkutatuta jartzen ditugunik,
|
ez
baitaukagu zer ezkutaturik, baina ez dago herri osoari kontatzen ibili beharrik ere zer koloretakoak diren nire galtzontziloak, zer modelotakoak nire andrearen kuleroak.
|
|
esan dezagun, besterik gabe, ez ginela guztiz bateragarriak. Apurtze haren berri ez ematea ez zen zehazki gezurretan ibiltzea izan, eta gainera nik
|
ez
neukan zertan zuri kontatu norekin nenbilen edo ez nenbilen, baina datu hori badakit interesatu egingo zitzaizuna, eta isildu egin nuen.
|
2007
|
|
gizatasunezko zernahitsu da. Ikusia dago, berbak, Volksgeist a suprapertsona gisa irudikaraziz edo, ekibokoetarako bide eman lezakeela, eman; batez ere kritikoak horixe bilatzen badu (hala ere ekiboko batzuk
|
ez
dauka zergatik sekula sortu, autore aleman poskantiar batez ari bagara!) 208. Ce mot n, est il pas une grande preuve de l, imperfection des langues, du chaos où elles sont encore, et du hasard qui a dirigé presque toutes nos conceptions??, Voltaire-k berak itauntzen zuen ja. Hala ere, kontzeptu edo metafora heuristiko gisa hartuta bederen, bere desabantailekin, abantaila handiago bat ikusten dio:
|
|
ordura arte klase gorek erdeinatua izandako hizkuntza ezdeusa, ez literatura, ez teatro, ez zientziarik zuena jendarte dotorean dastagarririk, zarpaila, gaizki landua, gabea Gortean solasteko edo zientzian baliatzeko, rustikoa, frantsesari behar izaten baitzion lekua utzi biziera sozial elegante samarreko edozertsutan, bat batean isiotu eta eztanda harrigarrizko baten fruituak alor guztietan eman ahal baititu mila ustekabeko eta uste ezindako moduetan, zer eta egiten ari direnak bere hurbil hurbilekoak direlarik, lagunak (Goethe, Schiller), bere anaia, bera, baina baita ere Alemania osoa Baltikotik Suitzako hiri alemanetaraino, hizkuntza bera izango balitz bezala itzartu eta bere bere baitatik udaberririk oparoena sortzen hasia dena geografia guztian. Humboldt-en belaunaldiarentzat hizkuntzaren autokreatibitatea (dagoenean dago hori, beti
|
ez
dauka zergatik nabarmena izan) esperientzia bat da. Horrekin lotua, bigarren oharra?, hizkuntzaren egiazko ezagutza hizkuntza biziarena baldin bada, hizkuntzaren barneko bizitzarena, Humboldt-ek uste du hori ez dela atzematen analisi bidez, h. d., hizkuntza zati zatikatu, eta gero, zatiok berriro elkarrekin ahokatuz, hizkuntza birregin; baizik alderantziz:
|
2008
|
|
Bene benetan diotsuet ideiarik
|
ez
neukala zer izan ote zitekeen.
|
|
Bihotza taupadaka duela ezin du ukatu; bestalde, eskarmentuak diotso zuhur jokatu behar duela, ez zaiola komeni esperientzia mingarririk berriro jasatea. Hori bai, une honetan librea da eta
|
ez
dauka zer galdurik.
|
|
Hizkuntzaren ardatzean kiribildutako kultura nazionalismoa lehenetsi izanak ez digu nahitaez lurraldeari darion aberri gaitasunari muzin egiteko eskubiderik ematen. Onartua ez ezik aitortua dugu dagoeneko, eta berriz ere
|
ez
daukagu zertan ezkutaturik: hots, identitate etnikoak lurralde baldintzarik behar ez baldin badu ere ezinbestez, nekez egituratu liteke nazio identitaterik lurraldearen euskarririk gabe.
|
2009
|
|
baterako, adineko jendeak izatea da. Gazteak
|
ez
dauka zergatik ukan galdera eta kezka erlijiosorik (eta ukanarazten bazaio, auzikatu edo arbuiatu egingo du askotan), jeneralean ez daukan (berak egiten ez duen) bizitzaren eta heriotzaren esperientziaz eta horien zentzuaz. Gaztaroa ez da zinez aro erlijioso bat.
|
|
Konfliktoa ekiditen da bakarrik onartuz, zientziak arrazoimena direla, baina arrazoimena dela orobat poesia, arrazoimena dela mitoa (Jainkoa), etc., arrazoimenak edo arrazoimen tipoak ezberdinak daudela. Eta egia da bai, mitoaren eta zientziaren artean zinez konfliktoa dagoela, egon, eta
|
ez
daukala zergatik ez egon, baina hori ez dela arrazoimen eta ez arrazoimenaren konfliktoa, arrazoizkotasun tipoen artekoa baino. Erlijioetako Jainkoak ez dio arrazoizkotasun zientifikoari edo haren eskasari erantzuten (munduaren lehen kausa bezala edo lege naturalen arkitektoa), arrazoimen mitikoari baizik.
|
|
Ez beti, ordea. Zientzia ez da hori eta
|
ez
dauka zergatik gizon emakumearen emozioak edo kontzientziako kezkak oihartzundu. Zientzia poetikoa da, edo izan daiteke, han gizon emakumeak bere burua, bere historia, bere tokia unibertsoan (bere existentzia) Naturan proiektatua suma dezakeenean, hots, han bere burua xerka dezakeenean.
|
|
Nolabait heriotzaren nagusi bilakatzeko gizakiaren saioak dira denak. Baina heriotzak seguru asko
|
ez
dauka zergatik bizi proiektuaren azken logiko bat izan, nola eta ez den bizitzaren diseinuaren parte itxura horixe edukitzea, aldez aurretik. Heriotza ez dago zergatik proiektatu, bizitzaren proiektuan zergatik barnehartu.
|
|
Horrek, fugit irreparabile tempus kontzientzia horrek, guztiaren iragankortasunarenak,
|
ez
dauka zergatik tetrikoa izan. Bizitzako egunak eta orduak ez soilik bizitzen, baizik pitxi labur bat bezala bereziki estimatzen eta maitatzen, irakats diezaguke, Epikurok nahi zuen legez.
|
|
Onenean ere, hortaz, horrelakoaren erlijio eta Jainkoaren kontzeptua, fededuna suposatzen badugu, eta Rosselliniren. Francesco giullare di Dio? filmeko Frate Junipero naiboarena, ez dira berdinak izango, eta
|
ez
daukate zergatik izan. –The man who is throughly convinced of the universal operation of the law of causation?
|
|
Jainko hau unibertsoaren eta historiaren irakurkera moral filosofiko bat da(, an explanation of things?), zientziaren bidea ukitzen ez duena. Zientifikoak
|
ez
dauka zergatik adoptatu eta ez zergatik baztertu, zientziatik eta kritika historikotik aparte gelditzen baita (kristautasuna ez bezala, historikoa bera, eta kritika historikoaren pekoa). –Broadly speaking, it is not the facts which are in dispute, but the inference to be drawn from them?
|
|
Zer da fededun izatea, zer fedegabea... Eguneroko gure gogoetetan
|
ez
daukagu zergatik horri inportantziarik eman, baina mendebaleko kultura zer den apur bat aztertzen duen edozeinentzat ebidentea da: kulturalki greko erromatarrak gara errotik!
|
|
gurea baita, egiazkoa?). Zientzia eta mitoa bi planotan daude,
|
ez
daukate zer ikusirik; beraz, ez dago bien elkartezintasunik, teinkarik ere, mitoak ez dauka problemarik zientziarekin (arrazoimenarekin, kritikarekin), axaleko kontuetan ez bada. Hau da, antza, Eliza Katolikoaren jarrera ofiziala.
|
|
esaten du eta nik, bai, konturatu naiz? eta beste isilune bat,
|
ez
baitaukat zer esan, esan nezakeen gauza bakarra ezin dudalako esan.
|
|
–Lehengo bera errepikatuko diat, oraingoan alderantziz: izan litekek, baina
|
ez
zeukak zertan, gero eta ozenago ari zen Ugarte?. Gipuzkoa eta Nafarroa ez zeudek urruti, ez orain ez lehen.
|
2010
|
|
Andrea jaio zenez geroztik, ostera, soberan zegoen niretzat, eta umearen erasoa gertatu zenetik aurrera inoiz baino soberago ikusi nuen, begi bakarrarekin itxura higuingarria izateaz gain halako jarrera oldarkorra erakusten baitzuen nirekin. Nabarmena zen ez ninduela batere gogoko eta nik ere
|
ez
neukan zertan erakutsi inolako maitasun faltsurik berarekin.
|
|
Herriko lagunak, bizilagunak, kamaradak pasatu zaizkio gogotik. Ez du inor ikusteko gogorik baina
|
ez
dauka zertan ihesi ibili ere, eta atera jo du, zabaltzera.
|
|
Oso polita da. Baina
|
ez
zeneukan zertan".
|
2011
|
|
Horrela, diskurtso bat bakarra ez baitago zergatik egon, esferak, mailak, moduak, bereizi lirateke, eta bakoitzaren balioa bere eremura mugatu. Elizaren edo elkarte pazifista baten motibazioek eta helburuek
|
ez
daukate zergatik izan alderdi guztienak eta gizarte osoarenak, eta hala ere guztiek eskertu ditzakete. Bakea nahi bada, barkatzen dutenek eta ez dutenek, barkatuak izan gura dutenek eta ez dutenek, kabitu lukete bertan.
|
|
Geure kontzientzia libre hauskorraren hautuarena beste ziurtasun eta absolututasunik gabe. Ni neu bortxaren (edo arrazismoaren, etab.) absolutuki kontra egoteko,
|
ez
daukat zergatik uste izan nireak arrazoi absolutuak direla, razionalitate absolutuko arrazoiak ditudala. Etengabeko zalantzan beti adimena, eta hautuaren etengabeko irmotasunean nahimena, gehiago ez zaio ematen gizaki razionalari moralean.
|
|
Nazio menderatzailearen eta menderatuaren arteko botere asimetriak etorkinaren jokaera kolonoaren ezpaleko bihurtu izan du, nahiz eta, sarri, estatus sozio-ekonomikoari dagokionez txiroetan txiroena izan. Nazio zapalduko burgesiaren hizkuntzak, demagun,
|
ez
dauka zer eginik nazio zapaltzaileko herritar hiztun xumeenarekin eduki dezakeen aurrez aurreko lehian. Nazio estatusak mugatzen baitu hizkuntzen arteko indar harremana, ez gizakiaren maila sozio-ekonomikoak.
|
|
Eta bestelakoa izatearen arrazoiak, noski, bere oinarriak eta zergatiak dituela: hots, beste hizkuntza, kultura eta tradizio batzuk dituen herrikoa izanda,
|
ez
daukala zertan hizkuntza eta kultura hegemonikoaren mirabe izan. Bere hizkuntza ere hizkuntza hegemonikoa bezain duina dela barneratu behar du hiztun apaletsiak.
|
|
–Multikulturalismoa, izatez, folklorea da. Quebeceko auzia estaltzeko asmatutako ideia da, denok etniak garela sinestarazteko kontua, eta horrela
|
ez
daukagu zertan kezkatu Quebeceko estatutu bereziaz?. Globalización, ciudadanía y multiculturalismo, 2002, 214 or.
|
|
–Nahiz eta malterak estatutu berezi baten aterpea eduki, beste hizkuntza ofizialarekin, ingelesa? daukan lehian
|
ez
dauka zer eginik bertako herritarren ustez. Maltako herriaren kezka honelatsu laburbil dezakegu:
|
2012
|
|
Ez dauka zertan jarririk bere ahotsa sinesten ez duen testu bati. Baina nik ere
|
ez
daukat zertan sinistu hain ona naizenik; ezta txarra ere. Pertsona bakoitzak darama bere ibilbidea bizitzaren ulermenean, harremanean eta kokapen psikologikoan, eta maila edo aldi ezberdinetan mugitzen diren sentiberatasunek ez dute bat egiten.
|
|
(Etika III, 27, Azalpena). Razionalki eta pentsatuki jokatzen duenak, erratuz ere,
|
ez
dauka zer damuturik. Aitzitik, damutzeak erakusten duena da, lehen ez zela razionalki jokatu, eta orain ere ez.
|
|
Horrela, diskurtso bat bakarra ez baitago zergatik egon, esferak, mailak, moduak bereizi lirateke, eta bakoitzaren balioa bere eremura mugatu. Elizaren edo elkarte pazifista baten motibazioek eta helburuek
|
ez
daukate zergatik izan alderdi guztienak eta gizarte osoarenak, eta hala ere guztiek eskertu ditzakete. Bakea nahi bada, barkatzen dutenek eta ez dutenek, barkatuak izan gura dutenek eta ez dutenek kabitu lukete bertan.
|
|
Geure kontzientzia libre hauskorraren hautuarena beste ziurtasun eta absolututasunik gabe. Ni neu bortxaren (edo arrazismoaren, etab.) absolutuki kontra egoteko,
|
ez
daukat zergatik uste izan nireak arrazoi absolutuak direla, razionalitate absolutuko arrazoiak ditudala. Etengabeko zalantzan beti adimena, eta hautuaren etengabeko irmotasunean nahimena, gehiago ez zaio ematen gizaki razionalari moralean.
|
|
Alegia, nik pentsa nezake pentsa, Espainiako erregea zereko zer zikina dela (zeinek ez du hori pentsatzen?), edo monarkiaren erakundeak aspaldi likidatua egon lukeela edozein lurralde apur bat arrazoizkotan. Baina hori pentsatu eta nire pentsamendua bake bakean jendaurrean azaldu besterik ez badut egiten, h. d., erregea neure egitatez likidatzen ez dudan artean, edo inor xaxatzen ez dudan bitartean hura bere eskuz likidatzera, Estatuak
|
ez
dauka zertan nirekin gehiago sartu, erregea edo monarkia loriatzen dutenekin baino. Egintzak zigortzen dira, ez ideiak, ezta gogoak ere.
|
|
Zertaz hitz egin genezakeen?... Ordurako, hark, bere buruaren gainean aipatzekoa zen guztia kontatua zidan, eta nik
|
ez
neukan zer kontaturik. Leihotik begira nengoen.
|
|
–Egia esan,
|
ez
daukat zer kontaturik, Maxim Maximitx maitea... Tira, agur, alde egin beharra daukat... berandu nabil...
|
2013
|
|
Honako bidaian Darcyk esandako gauza bategatik, badaukat arrazoirik pentsatzeko Bingley jauna zor handitan dagoela Darcyrekin. Baina barkamena erregutu nioke,
|
ez
baitaukat zertan suposatu aipatutako pertsona Bingley jauna zenik. Susmoa besterik ez zen izan.
|
2014
|
|
Baina burmuinak diost
|
ez
daukadala zertan eskatologiko jarri, ezta nire buruargitasuna iraindu edo usaimen papilak zigortu ere, baizik eta hobe nukeela atzamarrak zorroztuta neure burua odolustu, izerditu, isuri. Gainezka egitear dagoen minaren indarrarekin teklatua zanpatu eta oldarraren hondarretatik zerbait eraiki.
|
|
Miaketa errepikatu dute berriro, eta bigarren erizainak lehenaren imintzioa ia zehaztasun osoz berritu du. Pilarren galdera gero eta larriagoak gorabehera, honek ere ez dio ezer esan, lasai egoteko aholkatzeaz aparte,
|
ez
daukala zertan kezkaturik, eta, beste erizainari mintzo, onena Navarro doktorea deitzea izango dela. Medikua bi minutu geroago iritsi da, eta miaketa errepikatu du, bi erizainekin eta erizain laguntzailearekin batera.
|
|
Zutik geratu nintzen, bere eserlekuaren barrari helduta. Inork
|
ez
zeukan zertan jakin bost eta erdietatik nengoela zutik, albo batetik bestera lanbasa herrestatzeaz nazka nazka eginda, begi zuloak ez zirela kezkak eraginak.
|
|
Beckerren olerkiari Lamartinek. Bakearen Marseillesa, rekin erantzun dio, zeharo tonu bakezale eta antinazionalistan966 Aldiz Beckerren aurka (hein batean Lamartinen aurka ere bai), eta hura baino hagitzez militaristago eta zatarragoa, A. Musseten. Le Rhin allemand? enasa da, harroputz eta indezente, berak ere 50etik gora konpositore aurkitu duena967 Dena dela, Rhina alemanentzat alemana da eta kito; frantsesentzat frantsesa da, edo frantsesa ere bada. Lamartinentzat berarentzat ere, ez du esaten zein modutan?, edo gutxienez
|
ez
dauka zergatik ez izan frantsesa alde bat (ezkerreko erribera guztia!): –c, est un noble fleuve, idatzi du Victor Hugok?, féodal, républicain, impérial, digne d? être à la fois français et allemand.
|
|
bezala interpretatzen duen gertakaria. Probintziek,
|
ez
daukate zergatik elkarrekin jarraitu, baina elkarrekin jarraitzen dute. Zergatik?
|
|
herri latindarrak (Italia, Portugal, Espainia, Frantzia) iragana dira. Ukan zuten beren aroa, honezkero arraza ahitua dira,
|
ez
daukate zer eginik munduan. Herri germaniar gazteen garaia da.
|
2015
|
|
–Bizi ez, hil egiten nau, Karl. Jainkoak barkatuko digu noizbait, edo
|
ez
dauka zer barkaturik. Zuk zer uste duzu??.
|
|
Horren seinale, handik bi hilabetera Genevan berriro bildu zirela Espainiako Gobernuko ordezkariak eta ETAkoak, batetik, eta PSE EEkoak eta Batasunekoak, bestetik. Baina, ordurako, Miguel Sanzek eta Mariano Rajoyk
|
ez
zeukaten zertan kezkatu, adostasunerako aukerarik ez baitzegoen. Jonathan Powellek dio Arnaldo Otegik, etsipenez?
|
|
Emazteak bazekien ez zela kexatzen ari. Bazekien
|
ez
zeukala zertaz kexaturik. Senarrak eskutik heldu, ezpainetara eraman eta hain bero eman zion muxu non emazteari malkoak jaulki zitzaizkion begietara, eta senarrak bizkor askatu zion eskua.
|
|
Ez bere laguntzarekin konkista lanetan arrakasta izango zuela uste zuelako. Ez, Zetak
|
ez
zeukan zer eginik neska harekin. Lehen ere ez, baina, Kike han zegoela, probabilitateak are urriagoak ziren:
|
|
Konstatazio triste bat da: familia euskaldunetan, oraintsu arte behintzat, euskara berez geneukan zerbait izan da, eta ikastekotan
|
ez
daukagun zer edo zer ikasi behar, horretarako joaten baikara eskolara. Gogoan daukat baserriko osaba izeben harridura, beren seme Jose Frantziskori euskara ikasgaian nota gorria jarri ziotela eta.
|
|
Marrazkia hobezina zen, akatsik gabekoa, irudiak ezin hobeto margotuak eta amaituak. Ateneak
|
ez
zeukan zer esanik eta, amorruz, txiki txiki egin zuen bere aitaren arinkeria eta amodioak denen aurrean argitaratzen zituen oihal hura.
|
|
(O2) Objekzio honen arabera, koadernoa kontingentea da, ahulegia, edozein momentutan gal daiteke. Erantzunak
|
ez
dauka zertan zain egon, ezta. Akaso gure memoria beharrezkoa da?
|
|
Gure gogamena beste modu batekoa dela dirudi, eta beste modu horren azterketari ekin dion alorra cyborg ikuspegia edo gogamen hedatuaren kontzepzioa da. Kontzepzio horren arabera, gizakien gogamenak
|
ez
dauka zertan buru fisikoaren barnean egon.112
|
|
Denborarekin norberaren muturrean errebentatzen diren arrautza ustelak baizik ez dira izaten gezurrak. Horregatik saiatu nintzen argi eta zuzen erantzuten epaile jaunak galdetzen zidanari, gainera, nik dagoeneko
|
ez
daukat zer ezkutaturik inori. Agerian dauzkat bertuteak eta akatsak, batere lotsarik gabe, betaurrekorik gabe ibiltzera ausartzen den itsua bezala.
|
|
–Orduan nahastu egingo nintzen, maitea. Ikusten dut
|
ez
daukazula zer kontaturik?
|
|
dio batek;. Begiratu, begiratu zelako zulotxoak dituen belarrien ordez!? dio beste batek;. Hori ondo zegok, horrela ez zaiok belarrietan patatarik egingo eta
|
ez
zeukak zertan garbitu, hirugarren batek.
|
2016
|
|
–Guk, berriz, ez daukagu bufoirik gortean, Monsieur le Count, esan nion nik?; izan genuen azkena Karlos II.aren erreinualdi lizentziosoan izan zen. Harrezkero, gure ohiturak halako moduan joan dira gero eta finago bihurtuz, non egungo egunean gure gortea patriotaz mukuru beterik dagoen, zeinak herriaren ohoreaz eta onuraz bakarrik arduratzen diren, eta gure damak oro hain dira kasto, orbangabe, txintxo eta elizkoiak, bufoi batek
|
ez
baitauka zerekin bufoikeriak egin.
|
|
–Ene laztana,
|
ez
daukat zeren gainean idatzirik, esan nion.
|
|
Berak
|
ez
zeukan zer gaineraturik.
|
|
Prozesua hasi da jada, eta ez du atzera bueltarik. Hil egingo zarete denok,
|
ez
daukazue zer eginik.
|
|
Zer bilatzen duten irudika dezakedan arren,
|
ez
daukat zer eskaini. Eta horrek torturatu nau dutxan.
|
2017
|
|
–Aizak, nagusi, esan zuen noizbait?, alargunen bat baldin badago
|
ez
daukak zer beldurtu. Ez badago, berriz...
|
|
EAEn euskarak daukan lege babesak gure nazio hizkuntzan emaitza horiek ematen baditu, Espainiak
|
ez
dauka zertan kezkaturik. Badaki, ondo jakin ere, euskalduntzen ez duen hezkuntza sistemaren gatibu garela euskaldunok, eta, aldi berean, zinez erdalduntzen duen eskola daukala bere alde.
|
|
Jose Antonio Pagola bikario ohiak berehala moztu zion kazetariari, esanez berak
|
ez
zeukala zer esatekorik, ea ez al zen jada nahikoa hitz egin gaiaz,, argazkiak eta izenak egunero!?. Egun haietan? 2017ko urtarrilean?
|
|
Politika abertzalean euskararen inportantzia beti presente egotea nahi genuke. Baina euskarak praktika politikoan izan behar du inportantea,
|
ez
dauka zergatik diskurtso politikoan inportantea izan. Euskaltzaleok euskaltzaletasun gehiegi eskatu ote diogu politika abertzaleari?
|
|
– Baina
|
ez
daukan zertan lotsaturik! Inolaz ere ez dun lotsatu beharrik.
|
|
goizeko bederatzietan jaso zuen Nati bere etxean, bederatzi t, erdietan iragan zuten muga Natik eta berak Peyhorade izeneko herrira joateko. Zertara ziren joanak ezin zuen inola ere esan, baina
|
ez
zeukan zer ikusirik politikarekin edo Natiren senar ohia zen Artetxerekin. Ez harunzkoan eta ez honunzkoan, ez zuten inortxorekin hitzik egin, gasolindegi batean depositoa betetzeko izan ez bazen.
|
|
Batere beldurrik ez zeukala-eta, harrokerian hasi zen Juanma, aurrena tiratzen ere utziko ziola, ea zer egiten zuen. Josetxok
|
ez
zeukan zer galdurik, boxkuarto balio zuen bere txapak, eta tiro ero bat egin zuen bere indar guztiarekin, halako moldean non Gimondiren txapa jo eta pasa egin behar zuela ematen zuen.
|
|
Kartzelara... Nik
|
ez
daukat zer galdurik, baina zuek...
|
|
–Ez zidak ezer esan;
|
ez
zaukak zertan esanik, gainera.
|
|
–Ulertzen dut, izandako esperientzia horiek zugan eragin hau izatea, esan nion eta, egia esan, ideiarik
|
ez
neukan zeri buruz jardun zen ordura arte, ezta jakiteko gogorik ere?. Dena den, ulertu behar duzu esperientzia horiek beste edonolako ondorioak sor zitzaketela, bai eta zugan ere, beste inguru batean edo bestelako konpainian edo bestelako aro batean.
|
|
–Bizkar gainean hartu ditu dagozkion kulpak, baina
|
ez
dauka zertan beste batzuek egindako okerregatik ordaindu. Oso historia konplikatua da, Paula.
|
2018
|
|
–Kenton andereñoa, luze eta zabal azaldu dizut zein den egoera. Lord jaunak hala erabaki du, eta guk biok
|
ez
daukagu zer eztabaidaturik.
|
|
–Linda,
|
ez
daukat zertan ezer azaldu, moztu zion mutilak.
|
|
Rosanak Aiorarekin hitz egin zuen, baina ahizpa nagusiak
|
ez
zeukan zer esan handirik:
|
|
zeudela jokoan, eta Nafarroan ateratakoa errespetatu egin behar zela. Abstenitzearekin nahikoa duzue, esan ziguten?,
|
ez
daukazue zertan baiezko botoa eman. Eta guk:
|
2019
|
|
gustuko duen musika, bizi izandako esperientziak, ezagutu dituen parajeak? Ni lotsatu egiten naiz halakoetan,
|
ez
daukadala zer esanik sentituta. Baina Antonek konfiantza ematen dit, eta nire txikikeriak kontatzen dizkiot azkenean:
|
|
Jonek eta Anderrek atzera pausoa eman zuten, barruan zegoena ikusi ondoren. Baina potea itxita zegoen, beraz
|
ez
zeukaten zertan kezkatu. Gaizkak ukitu batzuk eman zizkion behatzarekin kristalezko poteari.
|
|
Alderantziz ez da gertatzen: emakumeak
|
ez
dauka zertan beldurrik izan gizonari; haren sexua laikotzat jotzen da, profanotzat. Faloa jainko baten duintasunera goratua izan liteke:
|
|
Faloa jainko baten duintasunera goratua izan liteke: egiten zaion gurtzan, ez dago batere izurik, eta, eguneroko bizimoduan, emakumeak
|
ez
dauka zertan hartatik babestu mistikoki; aldekoa zaio. Gainera, nabarmendu beharra dago ama eskubideko gizarte askotan sexualitatea oso librea dela, baina emakumearen haurtzaroan eta lehen gaztaroan bakar bakarrik, koitoak loturarik ez daukanean ugaltzeko ideiarekin.
|
|
Horrexegatik da bitartekari ezinbestekoa; lur guztia mutu da hura gabe: . Naturak ez dauka zertan ibili orain argitu eta orain itzali,
|
ez
dauka zertan niri zerbitzu edo kalte egin baldin eta sutondo baten garrak ez badabilzkit gora eta behera, eta amodioa da sutondo hori, amodio bakarra, izaki batena. Amodio hori gabetanik, huts hutsik ezagutu ditut zeruak.
|
|
Horrexegatik da bitartekari ezinbestekoa; lur guztia mutu da hura gabe: . Naturak
|
ez
dauka zertan ibili orain argitu eta orain itzali, ez dauka zertan niri zerbitzu edo kalte egin baldin eta sutondo baten garrak ez badabilzkit gora eta behera, eta amodioa da sutondo hori, amodio bakarra, izaki batena. Amodio hori gabetanik, huts hutsik ezagutu ditut zeruak.
|
|
arte zail bihurtu dituzte norberaren apainketa, etxeko lanak. Gizonak
|
ez
dauka zertan kezkatu bere arropaz; erosoa du, bizimodu aktiborako egokia, ez du zertan asko pentsatu nola jantzi; arropa apenas den haren nortasunaren parte; gainera, inork ez du espero gizona bera arduratuko denik janzkeraz: emakumeren batek kenduko dio zama hori, bere gogoz edo kobratuta.
|
|
–Denak konpondu ditut, aitak
|
ez
dauka zertaz kezkatu.
|
2021
|
|
Bere audientzia naturala, errebelatu nahi duena eta oinarrian hartu nahi duen objektua, buruan duen iruditeria edo deskribatzen dituen harremanak, askotan, euskaldunak dira, nahiz eta gaztelaniaz idatzi. Alderantziz,
|
ez
dauka zertan euskaraz idatzitako testu batek Euskal Herrirako idatzita egon behar; beste hedapen bat emateko, unibertsalago izateko, edo lehenbizi euskaraz idatzi baina gero gaztelaniara itzultzea ere aukera liteke... eta hori ere zilegi da.
|
|
Noski. Eta
|
ez
daukagu zertan inportanteak izan behar besteentzat. Virginia Woolfek bakoitzak bere gelan idatzi behar duela esan zuenean, esan nahi zigun ezin dugula gure ebaluzioa kanpo begiradatik egin.
|
|
Alegia, etxean geratuko zatekeela, eskatzen zioten zigorra halako demasekoa izan ez balitz. Dena dela, nazionalistek
|
ez
zeukaten zertan jakin ihesaren –edo" bidaiaren" – benetako motiboa.
|
|
Bizar luzea zeukan baina ez zirudien lau eguneko inkomunikaziotik zetorrenik. Kexu zen, neuk
|
ez
neukalako zertan hor egon. Berak ere zerikusirik ez zeukala esan nion, eta erantzun zuen ez zela" gauza bera".
|
|
Marx miresten dut gizakiei hartzeko eskatzen baitie, eta ez jasotzeko. Zuk eta nik, aldiz,
|
ez
daukagu zer hartu; alde horretan ez gaude. Ez.
|
|
–Eramateak ez digu behintzat kalterik egingo. Pasa den astelehenean, gure kideek
|
ez
zeukaten zerekin defendatu tiroka hasi zitzaizkienean.
|
2023
|
|
Orduantxe konturatu ziren trinkotzen zihoazen hodeiak, ordura arte ustez formarik
|
ez
zeukatenak zer ziren. Olatuak zerk mugiarazten zituen.
|
|
Inor begira daukan antzik ere eman gabe. Zer nahi duen ere ez daki –eta hori
|
ez
dauka zertan kontatu, ezta zertan esan ere, barrundatu egiten baitiot– Dena nahi du; nahi zituenik ere ez zekizkien gauzak nahi ditu. Horiek batez ere.
|
|
baina
|
ez
daukat zeri.
|