2006
|
|
Horrez gain, frantsesa gaizki mintzatzearen beldurra, promozio sozialik ez ezagutzearen kezka eta bertan gelditzearen bortxa nagusi ziren. Hori dela eta, ez zuten gehiago okzitandarrez hitz egin nahi,
|
ez
beraien senaremazteekin ezta beraien haurrekin ere.
|
2009
|
|
Hala bada, giza sistema bat arakatu nahi dugunean, kideen elkarrizketak entzun behar dira, nolako elkarrizketa motak egiten dituzten aintzat hartuta. Hitzak gogoan hartzekoak dira jakina, baina
|
ez
beraiengatik soilik, baizik eta, batez ere, kideen zirraren mugimenduaren berri ematen digutelako. Zirraren sakoneko eremuan aurkituko ditugu sistemaren oinarriak, axiomak eta hastapenak.
|
2011
|
|
Juan Carlos etxegoien Xamarrek soziolinguistikaren dibulgazioan ahalegin berezia egin du, argitara eman dituen liburuen bitartez. Soziolinguistika klusterrak antolatutako IV jardunaldian egindako elkarrizketa honetan, lan horren beharraz hitz egin du,
|
ez
berez gai zientifikoaren ikuspegitik aparteko interesa duelako, baizik eta euskaraz bizitzeko dauden zailtasunak ulertzeko ezinbestekoa delako soziolinguistikak aztertzen dituen gaiak ulertzea. Modu horretan soilik ahalbidetuko da irtenbideak bilatzea.
|
|
Niri zientzia kontzientziaduna interesatzen zait, errealitatean eragiteko zer dugun jakitea,
|
ez
berez norberaren ganbara betetzeko. suna, eta horretarako informazioa ezinbestekoa zen. horrek demolinguistikaren esparruko lan ugari ekarri zituen, populazioaren datu demografikoen ingurukoak, hain zuzen: zenbat euskal hiztun, zein gaitasun, non bizi diren, eta abar. horretan oso ahalegin handia egin zen. euskaldunen tipologia egin dugu eta euskararen erabilera ere neurtu da.
|
|
" zu arduratu zaitez zientziaz, nik politika soziala egin dezadan". Formulazio hori tranpa dela pentsatzen dut. eta niri zientzia kontzientziaduna interesatzen zait, errealitatean eragiteko zer dugun jakitea,
|
ez
berez norberaren ganbara betetzeko. Ikuspegi horretatik bi ikuspuntu behintzat badaude:
|
2012
|
|
1 HiRia, euSKaRaRen auRKaKO KOnSpiRaziOa y hiria bizigune mota bat izateaz gain ideologia da. pluralismoa, demokrazia, indibiduoa, modernitatea, askatasuna eta halako hitzak darabiltza ideologia horrek. ondo ezagutzen dugu, gurekin bizi da. Gure pentsatze mahaian esertzen zaigu egunero. erromatikoei esker herriari ere atera ahal diogu zukurik zerbait, baina hirirako eta hiritarrentzat den heinean.
|
ez
berez, ez bere baitarako, ezta bere onerako ere. hiria da gure gogoaren bazkalekua. hiriaren ideologiak hiria historiaz eta kulturaz haraindi izan den eta den jendarte proiektu (askatzaile) gisa aurkezten digu. hiribarne, uriguen, uribarri eta Irizar guztiek pentsatuko dute euskal herria hiriz gainezka zegoela abizen hiritar horiek sortu zirenean; ez dabiltza oker. Baina garai hartako hiriak, besterik gabe, biziguneak ziren.
|
|
Alta, azaldu dut ez dudala gazteen bizkar laga nahi erantzukizun hori,
|
ez
beraiengan soilik, behintzat. Gazteek, katean galdu ezin dugun maila osatzen dute, horregatik jarri dut hor arreta.
|
2018
|
|
Bigarren neurria, alderdi ahula indartsu bihurtzeko, da jokaera urratzailea izango dutenak (eusleak),
|
ez
beren erabakiz hala jokatzea, baizik eta taldeak berak aukeratuak izan direlako hala jokatzea. Bestela esanda:
|
2019
|
|
akreditazio ofiziala duen estandarren garapenerako erakunderik ez da egon, orain arte, hizkuntza eta arreta soziosanitarioa uztartzen dituzten estandarrak egin dituenik, ez ISok (International organization for Standardization) ez CeNek (european Committee for Standardization). Izan dira, izan, eremu urriko hizkuntzetarako zenbait ebaluazio gida sortu dituztenak, hala nola healthcare Improvement Scotland egeak edo osasunerako munduko erakundeak (ome), baina
|
ez
beren beregizko estandarrik. ameriketako CLaS (Culturally and linguistically adecuate services) estandarrek, beste aldetik, kultura bere osotasunean lantzen dute; arraza, jatorria, erlijioa, sinesmenak... baina ez hizkuntza beren beregi. gauzak horrela, orain arte mundu mailan ez da
|