Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2011
‎Ez nuke esango. Leturia ori erdi ero bezala azaltzen zaigu(.) Baiña tesis ideologiko agiri bat ez baldin badu eleberri onek, impresio bat bai uzten duela, aogozo berezi bat, ta ondo garratza, samiña, mingotxa(.) Bizitza ez ote dan xede gabeko zerbait, engañu bat, burla bat (Villasante, 1957: 328).
‎Izan ere, bai Euskal Herriko banaketa geopolitikoak, bai biztanleriaren elebitasunak, baldintzatu egiten dute euskarazko telebistako edozein saioren ikusle kopurua: batetik, Euskal Telebistako audientzia neurtzen duen TNS enpresak, Euskal Autonomia Erkidegoko audientzia baino ez du kontuan hartzen ETBren kasuan; bestetik, euskalduna ez den biztanleria nekez jarriko da telebista aurrean euskarazko kate bat ikusten, hizkuntzaren ezagutza eskatzen ez duen saio bat ez baldin bada behintzat (kirol emanaldien kasuan, adibidez) 12.
2012
‎Adimen emozionalaren oinarria, gainerako abilezia emozional guztien sostengua, autokontzientzia da. Pertsona batek emozio jakin bat antzematen duenean, hura egokiro kudeatzeko aukerak ugaritu egiten dira (autokontrola hazten da) 12 Autokontzientzia, gainera, ezinbestekoa da enpatia izateko, zeren eta norbera ez baldin bada gai norbere sentimenduak antzemateko, nekez antzemango baititu besteenak. Horrezaz aparte, norbere kontzientziak eta autorregulazioak erraztu egiten dute automotibazioa.
2014
‎Gaurko Euskal Herriak ez dauka euskaldun irauterik, bere hizkuntza unibertsitatera eramaten ez baldin badu; eta euskara hizkuntza nagusi eta oinarrizkotzat jartzen baldin ez bada, inguruko erdarek ito egingo dute.
2015
‎Proiektua «egin behar» dela gehitu du: «komunikatzeko; ez baldin badu inork egiten, inork ez daki zer pasatzen den mendien bestaldean». Ttipi Ttapako Joxema Irigoienek ere eskualdea artikulatzearen mesedea ikusten dio proiektuari:
‎Beraz, autonomia erkidegoetako zerbitzu eta prestazioetara zuzendutako baliabideen gain du eskumena Estatuak. Horregatik, autonomia erkidegoek ezin dituzte gizarte segurantzaren baliabideak administratu edo erabili, Estatuaren aurretiazko baimenik ez baldin badute. Eskumen banaketa horri jarraituz, Auzitegi Gorenak era orokor batean esan du autonomia erkidegoek ezin izango dituztela aparteko orduen kotizazioen errekarguak ezarri, ez enpresen inskripzio, afiliazio, alta eta bajak burutu, ezta kuoten bilketa ere.
‎Baina ezinezkoa izango da organo autonomikoak desagertzea eragiten duten neurriak edota kargu politikoen baliogabetzea. Senatuak onartutako neurriak ez baldin badira eraginkorrak, Gobernuak Senatura jo du berriz, neurri berrien onarpena ezartzeko. Neurri horiek eraginkorrak direnean, autonomia erkidegoetako organoek beren funtzio eta erantzukizunak berreskuratzen dituzte.
‎Gai edo materia zehatz batean zalantzak suertatuz gero, nola konpon daiteke? Maiatzaren 4ko 18/ 1982 Auzitegi Konstituzionaleko epaiak zioen bezala, autonomia erkidegoko estatutua aztertu da, eta, horrela, bertan aitorturik ez baldin badago, Estatuaren eskumena izango da Konstituzioaren 149.3 artikuluari jarraituz.
2016
‎Nola irakatsi eta ulertu hori? Horren inguruko premisa axiomatiko batzuek gogoraraziko ziguten arte publikoa ez dela norberaz mintzo, besteez baizik; ez duela tratatzen artistaren mitoa, zentzu «zibiko»aren lenteaz ez baldin bada (Jorge Oteizak berak ere defendatuko zukeena) eta gainera artistarengan berriz bilatuko duela hiritartasun sena. Arte publikoari, oro har, eta eskulturari bereziki (monumentu izatetik objektu izatera itzuliak), galdutako gauzen eta bizitza garaikidearen arteko apurketa birkonposatzeko bitartekari funtzioa ere egozten diote (Cristina Ferrer, 2015), artelana bere testuinguru sozial, politiko eta ekonomikoan mugarritua dagoenean.
‎Izan ere, ohiko baldintzak betetzen dituzten ikerketak doktorego tesietan amaitzen dira (ikerketa proiektu bereziez gain edota jadanik doktoratu ondokoak direnak), bai zientzietan baita humanitateetan ere. Baina arte ikerkuntzak, ohikoa ez baldin bada eta ohiko parametro akademikoak zorrotz betetzen ez baditu, doktorego tesi batean bukatu behar al du nahi ala nahi ez. Berriro ere erretorikoa izan daitekeen galderak ez dizkigu tokian tokiko eta unean uneko beharrizanak asebetetzen, baina paradigma akademikoetan onarturiko beste axioma antzeko baten aurrean jartzen gaitu.
2020
‎b) Erantzukizun subsidiarioari dagokionez (adib. adingabe baten kasuan), doktrinaren gehiengoak defendatzen du erantzuleek (adib. gurasoek) erantzukizun mugatua izan behar dutela, bakarrik kalte ordaina ematearen eremuan erantzungo dutela, ez zaiela inoiz zehapen neurririk ezarri behar (Gallardo, 2008: 160), bestela zehapen ahalmenaren jardun errepresiogilea desnaturalizatuko litzatekeelako95 Adingabeek, gainera, «erruduntasun gaitasunik» ez baldin badute, orduan ez da arau hausterik egongo, ez dago arau hauste nagusirik, ezta osagarririk (De Palma, 1994: 481 eta 482).
‎EAEren kasuan, aipatutako hezkuntza proiektuen esparruko aurrekaririk ez baldin badago ere, azpimarratzekoa da ez dela legez kanpoko hezkuntzamugimendu bat sortzen den lehen aldia. Frankismo betean, ikastolak sortu ziren euskaraz ikasi ahal izateko eta berrikuntza pedagogikoa sustatzeko asmoarekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia