2001
|
|
Hizkuntzanaditua izan du, baina ez derrigorrez ikasleak ikasi nahi duen hizkuntzan; hizkuntza bat zer den, nola aztertzen den, zein unitate dituen, kulturarekin zeinerlazio duen, eta erlazio hori nola gauzatzen den jakin du. Ikasten jakinbeharko du;
|
ez
bakarrik berak nola ikasten duen; horrez gain, zein bide dauden, zein estilo, zerk zer ekartzen duen eta eginkizun bakoitzak zein ondorio duen ere.Labur esanda, hitz batean, ikaskuntzan ere aditua izan du. Horrez gain, hori guztia trasmititzen jakin du.
|
|
Estatusa faktoreari dagozkion aldagaiak, hiztun komunitatearen prestigiosozialari, estatus soziohistorikoari eta hizkuntzaren eta kulturaren prestigioarilotuak agertzen direnak dira. Hizkuntzaren eta kulturaren prestigioari dagokionez,
|
ez
bakarrik bere lurraldean duen prestigioa, baizik eta baita nazioartean duena ere.Hiztun komunitateak orduan eta status altuagoa izan, bizitasuna kolektibitatebezala jarrera hartzea ulertuko litzateke. Nahiz eta faktore demografiko eta laguntza instituzionalekoak bezain neurterraza ez izan, gertakari soziopsikologikoekadierazten dute talde estatus altuak taldeko kideentzat identitate sozial positiboagoaekar dezakeela, eta, aldiz, estatus baxuko kideentzat hori zailagoa dela (Sachdeveta Bourhis, 1987; Tajfel eta Turner, 1979).
|
2002
|
|
Euskaldunari gai berezituak eskaini behar zaizkio:
|
ez
bakarrik bere egoeralinguistikoa berezia delako, ez bakarrik balizko irakasleei gai batzuk interesgarriagoak imditzen zaizkielako, ez bakarrik ikasleek berek eska ditzaketelako, ezpadaestrategikoki komenigarria ere badelako. Zeren berdinak izateko, desberdinak izanbehar baitugu.
|
|
Orain, berriro erakutsi du abilezia egokitzaile hori. Mundu hiperkonektatu honetan, gizakiak ikasi egin behar du besteekin ere komunikatzen,
|
ez
bakarrik bere inguru hurbilekoekin, inguru hurbiltzat jota hizkuntza bereko hiztunak, fede bereko sinestunak, nahiz garapen sozial bereko bizikideak?. Gizaki hiperkonektatuak hizkuntzak ikasi behar ditu, baina baita bizitza eredu desberdinak, kultura diferenteak nahiz ideologia kontrajarriak ere.
|
2003
|
|
Helburu nagusienetako bat lan metodologi bat erakustea da eta une konkretu batetan konkretaraztekoa». Aizpuruaren ustez, zenbait sail, eta
|
ez
bakarrik berea, egokitu zitezkeen eredu horretara: Medikuntza (higienea, medikuntza herrikoia, prebentiboa), Historia, (herri honetako historia, artxibo lana, azterketa demografikoa), Geografia, (giza-geografia eta geografia fisikoa), Artea, Soziologia, (lan arazoak, ohiturak, hezkuntza publikoa, pribatua, etxebizitzaren kostua, kultura taldeak), Linguistika (toponimia, azterketa dialektala, elebitasuna), eta Feminismoa (egoeraren azterketa, inkestak).
|
2009
|
|
Baina egia da, halaber, inguru geografiko zehatz bateko enpresa multzoen etorkizuna, batez ere, bertako gobernuaren jokabidearekin dagoela loturik epe luzera. Hau da, zein puntutaraino gobernu hori gai den eraginkorki kudeatzeko
|
ez
bakarrik bere kabuz egiten duena, baizik eta gizartearen eta enpresa egituraren sendotze eta dinamizazioa.
|