Emaitzak: 7
2001 | ||
a) indibidualismoa/ kolektibismoa, b) artasuna/ emetasuna, c) botere distantzia, eta d) ziurgabetasunaren baztertzea; 2) Uste eta portaera publikoari buruzko arauak: sozialki ontzat edo txartzat jotzen dena; 3) Kode komunikatiboak edo talde bakoitzak ahozkozein | ez ahozko komunikaziorako dituen sistemak; 4) Solaskideen hautematea. | |
2002 | ||
Ikaslearentzat 20 minutu hizketan telefonoan aritzea oso lan zaila eta neketsua da, eta hasierako saioak benetan gogorrak izaten dira: | ez ahozko hizkuntza, aurpegiko espresioa, keinuak eta eskuak ezin ditu erabili konpentsatzeko estrategiabezala, baina laguntza beste bide batetik datorkio: aurrean lasai eduki dezakeprestatu duen guztia. | |
2009 | ||
Mintzairaren adierazpenaren nahasteak. Mintzairaren adierazpena era esanguratsu batean mintzaira | ez ahozkoa (keinuak...) eta ulermena baino urriagoa denean.Ondorengo ezaugarrietan adierazten da: hiztegi mugatua, hitzak gogoratzerakozailtasunak eta arazoak esaldien eraikuntzan. | |
Mintzairaren ulermena etaadierazpena esanguratsuki kaltetuta daudenean. Mintzaira | ez ahozkoaren adimenmaila, aldiz, normala da. Adierazpen nahastearen sintoma berdinak agertzen dira, baina horietaz gain, hitzak edota esaldiak ulertzeko zailtasunak daude. | |
2010 | ||
Hautazkoei dagokienez, LPLk «prestamen egintzak» deritze (LPLren 77 art.) 209 Egintza horien helburua demandatzaileak demanda ongi jartzeko behar dituen datuak lortzea da. Inoiz | ez ahozko epaiketa prestatzea. | |
2014 | ||
Horrenbestez, agerian utzi uste dugu esataria ahozkotasunaren teknikaz erebaliatzen dela bere komunikazio helburua erdiesteko; izan ere, idatziak ez ditu ahozkotasunak erabat estaltzen, eta horren lekuko garbia dira enuntziatu parentetikoak: | ez ahozko hizkeran erabili ohi den egitura edo enuntziatu mota delako, baizik etaidatziari dagokion egitura landu, hausnartu eta konplexua izanik, ahozko ezaugarriaktestu idatzian birsortzeko aukera eskaintzen duelako. Hori ondorioztatzera eramangaitu aztertu dugun Koldo Mitxelenaren corpusak. | |
Jarraian, goi nafarrera arkaikoa eta zaharra aztertzeko balia daitezkeen testuensailkapentxo bat eginen dugu motaren eta garaiaren arabera. Dena den, esan dezaguntestu idatziak, eta | ez ahozko hizketatik jasotakoak, diren heinean, ez duketelahizkera mintzatua bere osotasunean islatzen. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ez | 7 (0,05) |
Lehen forma
ez | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
UEU | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
ez ahozko | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
ez ahozko epaiketa | 1 (0,01) |
ez ahozko hizkera | 1 (0,01) |
ez ahozko hizketa | 1 (0,01) |
ez ahozko hizkuntza | 1 (0,01) |
ez ahozko komunikazio | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |