Emaitzak: 9
2002 | ||
euskal lerroan matrikulatzen diren ikasleenportzentajeak igoerarako joera du, bai kopuruz zein portzentajez. Beste ikasketetangertatzen den moduan, argi dago | euskarazko eskaintza handitzen ari den neurrianeuskal lerroko ikasleen portzentajeak ere handiagotuz doazela. Beraz, eskaintzarenjarraipena kontuan hartzeko datu bat da ikasleen bilakaerari dagokionez. | |
2005 | ||
\ Gure etxeetan indarrez sartzen diren hedabideetan (telebista, irratia, prentsa, internet…) | euskarazko eskaintza handitu behar da, gazteek, bereziki, aukera gehiago izan ditzaten kirola, musika informazioa edo bestelakoak euskaraz jasotzeko. Horretaz gain, jatorrizko ekoizpenaren zein itzulpenen bitartez, euskarazko liburuen, aldizkarien eta komikien eskaintza areagotzera egin behar da »gazteentzakoak, bereziki», gaztelaniaz dagoen eskaintzarekin lehiatzeko adinako kalitatea eta erakargarritasuna bermatuz. | |
2009 | ||
Eskaintza ugaritu egin behar da. Gaur egun dagoen | euskarazko eskaintza handitzea ezinbestekoa da, gero eta aukera zabalagoa izateko eta gero eta euskaldun gehiago erakartzeko euskarazko hedabideetara, posibleago izango baita bakoitzaren behar eta interesak asetzea. Hedabide berriak sortzeko bideak jarri behar dira. | |
2015 | ||
Horiez gainera, honakoak proposatu ditu elkarteak: landa eremuko eskolei buruzko dekalogoa aplikatzea; Lanbide Heziketan zein unibertsitatean | euskarazko eskaintza handitzea; PAI programen hedatzea etetea; 0 haur eskolei dagokionez, eskaria dagoen toki guztietan euskarazko eskaintza bermatzea; murrizketa politikak bertan behera uztea; hezkuntza publikoan inbertsioa handitzea; ikastetxe publikoen azpiegiturak hobetzea; eta aniztasuna bermatzeko baliabide egokiak bideratzea. | |
2016 | ||
Ildo horretatik, | euskarazko eskaintza handitu dadin babestu dute, beti ere, gaztelaniazko eta ingelesezko eskaintza murriztu gabe. | |
Euskarazko eskaintza handitzea" beharrezkotzat" jo dute elkarretaratzera bertaratutakoek, baina" ezegokia" deritzote gaztelaniazkoa murrizteari. " Elkartasuna adierazi nahi diegu 0 eta 3 urte bitarteko haurrak euskaraz apuntatu nahi eta ezin izan duten horiei, baina | euskarazko eskaintza handitzeko gaztelaniazkoak kentzea guztiz desegokia iruditzen zaigu", esan dute elkarretaratzean irakurritako idazkian. Erabakia ez da" ez etikoa ezta bidezkoa ere", haien hitzetan. | |
2022 | ||
Haur eta gazteendako | euskarazko eskaintza handitzeko eskaera | |
2023 | ||
Haur eskoletan | euskarazko eskaintza handituko duzue? | |
Urduña, urtez urte, Otxomaioko jaietan euskararen presentzia areagotzeko aurrera pausu desberdinak ematen saiatzen ari da. Besteak beste, musika kontzertuen | euskarazko eskaintza handitu da; urtero, ostalariei zuzendutako kanpaina egiten da, eta iaz txosna guneko hizkuntza irizpideak landu ziren, idatzizko zein ahozko elementuetan euskararen presentzia bultzatzearren. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 9 (0,06) |
Lehen forma
euskarazko | 9 (0,06) |
Argitaratzailea
Berria | 2 (0,01) |
Euskalerria irratia | 2 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
aiaraldea.eus | 1 (0,01) |
Guaixe | 1 (0,01) |
Hitza | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara eskaintza | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara eskaintza handitu | 9 (0,06) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |