2004
|
|
Ba al dago modurik ezer funtsezkorik egiteko hezkuntza sistemak gai horretan erakutsi duen ezintasuna erakutsita? Gazte jendeak
|
euskarazko
diskurtsoa taxuz egituratzeko gaitasunik ezaz kezkaturik, bertsolaritzaren estrategiak lantzeko saioetan ibiliak ditugu Joxerra Garzia eta Andoni EgaƱa. Bertsolariak, lehenik, metodologiaren xehetasunak emango dizkigu, Eskolan ahozkotasuna lantzeko metodoa zertan den.
|
2007
|
|
Argitalpen honen helburua euskaraz jardun nahi luketen eragile juridikoei tresna baliagarria eskuratzea da, bai ikasle irakasleei, langileei eta langileen ordezkariei, lan emaileei, lan epaitegiei zein abokatuei, erraztasunez eta segurtasun juridikoz erabili ahal izan ditzaten testuok eta, erabiliaren erabiliz,
|
euskarazko
diskurtso juridikoa, euskal lege hizkera gatzatu eta mamitu dadin.
|
2009
|
|
7 Nazioarteko sinboloen txertaketa
|
euskarazko
diskurtso naturalean
|
|
Magnitude eta unitate fisikoen nazioarteko sinboloak
|
euskarazko
diskurtsoan txertatzean sortzen diren arazoei buruz artikulu honetan azaldutakoak ondorio hauetan laburbil daitezke:
|
|
d. Garrantzitsua da adierazpen zientifikoak
|
euskarazko
diskurtsoan integratzeko moduak zehatz aztertzea, jadanik sorturiko erabilera ohiturak kontuan hartuz, horien zehaztapenak eginez, ondoren proposamen bateratuak egin ahal izateko. Eta, zer esanik ez, funtsezkoa da proposamen horiek gizarteratzea, feed-back edo berrelikadura baten bidez, berriro ere informazio bateratu hori erabiltzaileei helaraziz.
|
|
(2008): . Magnitude eta unitate fisikoen nazioarteko sinboloak
|
euskarazko
diskurtsoan txertatzean sortzen diren arazoei buruzko zenbait gogoeta?, Euskera,
|
|
Alegia, zientziaren hainbat arlotan mundu osorako eta hizkuntza guztietarako balio duten kode sinbolikoak arautzea komeni da, zientziaren garapenerako ekimen kolektiboa eraginkorragoa izan dadin. Hain zuzen, artikulu honetan fisikan eta teknologian erabili beharreko adierazpen matematikoetarako nazioarteko arauak
|
euskarazko
diskurtsoan txertatzean sortzen diren arazo batzuk izango ditugu aztergai.
|
|
Euskararen eta Euskal Herriaren kasuan, adibidez, mota honetako ikerketa anitz egin daiteke,
|
euskarazko
diskurtso soziopolitikoak aztertuz adibidez, edo besterik gabe euskararen presentziaren maiztasuna aztertuz eta bere garai historikoan kokatuz. Alegia, oso interesgarria izan daiteke lotzea euskararen presentziaren bilakaera bere garai historikoan.
|
2013
|
|
Ezaugarritze hori osatzeko, ordea, ezinbestekoa da birformulatzaile horien erabilera eta balioak banan banan eta sakonago aztertzea; horretarako testuetara jo behar da, haiek ematen baitute hizkuntzaren ekoizpen enpirikoetan gertatzen denaren testigantza. Hori da, hain zuzen, lan honen helburua, testuetan, oro har, markatzaile horiek nola erabiltzen diren eta hartzen dituzten balioak aztertzea; horregatik, lan hau, nolabait, aurrekoa osatzera dator eta, hala, ekarpen xume bat egitera
|
euskarazko
diskurtso markatzaileen analisiari.
|
|
Garcia Azkoaga, I. M., 2013, < < Birformulatzaile urruntzaileak:
|
euskarazko
diskurtso markatzaileen hiztegia osatzeko atariko azterketa> >, Fontes Linguae Vasconum (FLV), 116 (2013) 191
|
|
aztergaiak uztartu ditugu. Zehatzago esanda,
|
euskarazko
diskurtso juridikoan azalpenezko birformulazioak zer nolako pisua duen eta birformulatzaile esplikatiboak (alegia, hau da, hots?) nola erabiltzen diren ikertu dugu.
|
2018
|
|
Lazarragaren euskarazko lanak agertu direnetik, ordea, irudi hori bera ere auzitan jartzeko modukoa da, Larreako idazlea nolabaiteko agentziarako (eragile izateko) borondatea erakusten duen norbait denez gero. Horrekin batera,
|
euskarazko
diskurtso poetikoaren subjektu izateko nahia ere agerikoa da Lazarragarengan, bai idatzitakoaren kopuruak horixe erakusten due1 Oraingo hau azken urteotan landuriko kezka bertsuari erantzuten dion urrats berria da. Hemen garatu ez den zenbait azalpen, bai eta oinarrian dituzten irizpide teoriko metodologikoak ere, lehendik argitaraturiko artikuluetan aurki daitezke (Bijuesca, 2010, 2013 eta).
|
|
Datu horiek guztiak eranskineko tauletan aurki daitezke. Poema izenen ibilbideari arreta jartzean,
|
euskarazko
diskurtso poetiko idatziari dagokion subjektuaren bilakabidea antzeman liteke, formazio diskurtsibo hispaniarrarekiko negoziazio, erresistentzia eta imitazio estrategietan gauzatua.
|
2021
|
|
Hirueleduna bainaiz haurtzarotik. Euskararako itzulpengintza egiten dut ene euskarazko testuetan kanpoko hizkuntzetan idatziak diren zati batzuk sartzen direlarik
|
euskarazko
diskurtsuan, sorkuntza prozesuan integraturik.
|
|
" Birformulatzaile urruntzaileak:
|
euskarazko
diskurtso markatzaileen hiztegia osatzeko atariko azterketa", FLV 116 (191).
|