Emaitzak: 6
2003 | ||
Albiste agentziaren erreferentzia eremu nagusia euskarazko herria izango bada, agentziaren lan hizkuntzak berak ere euskara behar du izan. Agentziaren zeregin nagusia euskarazko produkzioa euskara herriari eskaintzea baldin bada, euskaraz bizi eta | euskaraz sortu behar du. | |
2010 | ||
Saioka n argi zuten | euskaraz sortu behar zela ikasmateriala, ez itzuli. Eta, euskara batuari buruzko eztabaida pil pilean zegoen arren, egileek argi zuten ere euskara batua erabili behar zutela, Saioka Euskal Herri osoari begirako proiektua zelako. | |
2017 | ||
" gaur bertsolaritza euskal gizartearen eta kulturaren gunean egotea zorte handia iruditzen zait bertsolaritzarentzat eta hizkuntzarentzat, bertsoak euskaratik eta | euskaraz sortu beharra baitauka derrigor. Beste kultur ekimen asko nahiz eguneroko bizitzako mila gauza, euskaraz sor daitezke baina ez nahitaez euskaratik". 199 | |
2021 | ||
Jakina, filosofia euskaraz sustatzea eta berezko pentsamendu bat osatzea idazlan filosofikoen itzulpenak egitea baino gehiago da. Areago, itzultzea ez dela aski eta, bitartekaritzarik gabe, filosofia zuzenean | euskaraz sortu behar dela aldarrikatzeak ez du, inola ere, gai honi buruzko eztabaida agortzen. Egia da ezinbestekoa dela filosofia euskaraz egitea, baina euskara erabiltzea ez da nahikoa izango, baldin eta âerabiltzeaz bateraâ hizkuntzaren baliabideei buruzko hausnarketa kritikorik egiten ez bada. | |
Etorkizunean nondik nora jo behar den ere erakutsi du: ...zio-ekonomikoei batez ere; Hizkuntza Politika bakarra behar dugu Sektore Publiko osoan, eta planak sinplifikatu egin behar ditugu; Hizkuntza Ofizialak Erabiltzeko Irizpideak izan behar dira gure plan guztien oinarria; Administrazioko langileak jakin behar du hizkuntza erabiltzeko eskubidea ez dela berea, herritarrarena baizik; edonork ulertzeko moduko euskara erabili behar dugu; testuak jatorritik | euskaraz sortu behar dira, eta ez itzuli; itzultzaile neuronalak gehiago baliatu behar ditugu, eta abar... ” | |
2022 | ||
Eta horretarako, bide aproposa juzgatu zen HUHEZIn Txikipedia baliatzea ikaseta irakas tresna moduan. Hala, Lehen Hezkuntzako irakasle izateko ikasten ari diren ikasleek Txikipedia zer den ikertu eta Matematika atalerako edukiak | euskaraz sortu behar izaten dituzte, Txikipediak berak zehazten dituen baldintzak kontuan izanda, betiere: 8 urte bitarteko umeentzako moduko lexiko eta sintaxiarekin egina, euskara garbi eta errazean idatzita, umeen eskola beharretara moldatua, baina ulergarritasunari garrantzi handia emanez10. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 6 (0,04) |
Lehen forma
euskaraz | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Alberdania | 2 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Sarea | 1 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara sortu | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara sortu behar | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |