Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2008
‎Sakana mailako egitasmo horretan euskaraz hitz egin nahi duen edozeinek parte hartu dezake, euskara ikasle izan edo ez. Hitz egiteko gogoa besterik ez da behar.
‎Norberaren kultura mantenduz sakandarrok beste kulturak ezagutzeko aukera izanen dugula adierazten da eta denboraren poderioz pertsonak bertakotzen direla. Guraso euskaldunendako ere azken aholku bat ere bada, haurrei euskaraz hitz egitea," euskaraz bizitzeko eskaintza" egitea, alegia.
2013
‎Helburu hori bete ahal izateko, ezinbestekoa da egitasmoan parte hartzen duten ikasleek euskara maila ona izatea. Gutxieneko hizkuntza gaitasun hori ez badute, gaztelaniara pasako dira, taldekideek euskaraz hitz egitea oztopatuz eta jardueraren helburua eragotziz. Beharrezko euskara maila hori D ereduak bermatzen du (euskarazko murgiltze eredua).
2018
‎Belarriprest aukeratzen dutenek euskaraz dakiten guztiei berarekin euskaraz egiteko gonbidapena egingo die. Euskara ulertzen duela adieraziko die eta berarekin euskaraz hitz egin dezatela eskatu. Berak euskaraz edo erdaraz erantzungo du, baina berari euskaraz egiteko eskatuko du.Photocall-a izanen da eta lagun taldeak hartan parte hartzera animatu dituzte.
‎Azaroaren 23aren eta abenduaren 3aren artean euskararen erabilerari bultzada eman nahi zaio. Euskaraldia izena eman diote 11 egun horiei eta asmoa da dakienak ahal duen toki guztietan euskaraz hitz egitea da. Bera ahobizi izanen da.
‎Bera ahobizi izanen da. Baina, gainera, euskara ulertzen duenak baina hainbat arrazoirengatik hitz egitera ausartzen ez denak berari euskaraz hitz egiteko eskatuko du 11 egun horietan. Bera belarriprest izanen da.
2019
‎Suhiltzaileen lanpostu hutsen inguruan ere argudio berak errepikatu dituzte epaileek, Iruñeko zerbitzu zentraleko suhiltzaileek Nafarroa guztian lan egiten dutelako: “hitzezko komunikazioaz ari gara eta, beraz, euskaraz hitz egitea eskatzen duenari suhiltzaileekin hala hitz egiteko aukera eman behar zaio”. Hezkuntza Departamentuak eta gainontzeko departamentuek lanpostu elebidunak zehazterakoan egoki arrazoitu dituztela gaineratu dute epaileek.
‎Ikusiko ditugun gauzak, gehien bat, kultur ondarea izanen da. Haien historia, zergatik dauden azalduko digute.Hizkuntza ohiturak aldatzeko eta euskaraz hitz egiteko balioko dizue. Aitor. EuskarAbentura, gehienbat, euskara sustatzeko egiten da.
‎Sakanaz informatzeko Iruñean Guaixe irakurtzen dutenak, berriz,% 5 dira. Hizkuntzaren ezagutza mailari dagokionez, Guaixeko irakurleen% 65 euskaraz hitz egin, irakurri eta idazteko gai da. Beste% 10 euskaraz hitz egin eta irakurtzeko gai da.
‎Hizkuntzaren ezagutza mailari dagokionez, Guaixeko irakurleen% 65 euskaraz hitz egin, irakurri eta idazteko gai da. Beste% 10 euskaraz hitz egin eta irakurtzeko gai da. Irakurleen% 5 euskaraz hizketatzen da.
2020
‎Beraz, euskaraz ongi moldatzen ez denak ez du derrigorrez belarriprest izan behar, ezta ongi dakienak beti ahobizi izan behar. Belarriprest txapa eramanen duen pertsonak adierazten du berarekin euskaraz hitz egin daitekeela, lasai egiteko berari euskaraz. Beste kontu bat da zein hizkuntzatan erantzunen duen:
‎batzuetan euskaraz izanen da, gaztelaniaz bestetan. Ahobizi txapa dutenek euskaraz ulertzen duten guztiekin euskaraz hitz eginen du uneoro. Eta, beti, lehen hitza euskaraz esanen du.
‎Eta euskara ikasi nahi duten pertsona helduak (16 urtetik gorakoak), dagoeneko euskaltegietan izena emateko epea zabalik dute. Euskara ikasteko ikastaroetan izen ematea sustatzeko asmoz, Nafarroako Gobernuak, Sakanako Mankomunitateak eta herrialdeko beste 35 toki entitateek “Hurrengoan euskaraz! ” kanpaina aurkeztu dute, “euskaldunekin euskaraz hitz egiteko aukera emanen dien pauso hori egitera animatzen dituena”. Horretarako, 2020-2021 ikasturtean, Nafarroan dauden ia 30 zentroetan izena emateko aukera dute.
2021
‎Zehaztapena ere egin dute, “helduak esatean, 16 urtetik gorako herritarrei buruz ari gara”. Umeen eredu diren helduen euskarazko portaerak bultzatuta, haurrek euskaraz hitz egitea normaltzat hartzea eta hizkuntza portaera hori barneratzea, hori da ekimenaren helburua. Topagunetik gaineratu dutenez, “helduen arteko hizkuntza portaerek umeengan duten eraginari sakontasun gehiagorekin erreparatzea da asmoa.
‎Hiru oinarri ditu. Lehenik, solaskideek euskara dakiten kasuetan euskaraz hitz egitea (euskaldunak euskaldunari euskaraz). Bigarrenik, lehen hitzak euskaraz egitea ezezagunei eta euskaraz ulertzen duten ezagunei.
‎Bigarrenik, lehen hitzak euskaraz egitea ezezagunei eta euskaraz ulertzen duten ezagunei. Eta, hirugarrenik, hizketakideak ulertu bai, baina euskaraz hitz egiten ez badu, euskarari eutsi, elkarrizketa elebiduna izateko.
‎D eta A ereduko ikasle gehienendako, eskola da euskara ikasteko eta erabiltzeko gune nagusia eta, batzuetan, ia bakarra. Udaberriaz geroztik aurrez aurreko eskolarik gabe zeudenez, euskaraz hitz egiteko askoz ere aukera gutxiago izan zuten ikasleek”.
2022
‎Zumalakarregi plazan asteazkenero azoka izaten da, arropen postuak. Horrek herrietako jendea erakartzen du, ondorioz, ″hasieran harritzen baziren ere, orain askok badakite okindegian euskaraz hitz egin dezaketela. Eta herrietakoren batekin hizketan gaudela, gu euskaraz entzun eta ondoren euskaraz hitz egin digunik ere bada″.
‎Horrek herrietako jendea erakartzen du, ondorioz, ″hasieran harritzen baziren ere, orain askok badakite okindegian euskaraz hitz egin dezaketela. Eta herrietakoren batekin hizketan gaudela, gu euskaraz entzun eta ondoren euskaraz hitz egin digunik ere bada″.
‎Dantza taldeko Sagarzazuk esan duenez, ″arigune gisa izena ematean gure hitza ematen dugu euskara erabiliko dugula, eta taldean nahi duen horrek euskaraz hitz egitea bermatzen dugu. Modu eroso batean eta segurtasunez egin dezaten″ Letonak esan duenez, ″arigune izateak euskaraz komunikatzeko dugun ahalmenaz ohartarazteko balio izan digu.
‎Euskara ezagutzea eta euskaraz hitz egitea edo euskaraz bizitzea gauza bera ez dela jakitun, seme-alabak ″euskaraldun aktibo izatea″ nahi dute hainbat gurasok. ″Horretarako, ez da nahikoa eskolan eta etxean euskaraz aritzea edo ikastea.
‎Norberaren gaitasun eta aukeren arabera erabakitzen du euskaraz noiz eta norekin egin. Beti ez du euskaraz eginen ulertzen duten guztiekin, baina euskara dakitenek berari uneoro euskaraz hitz egitea nahi du; eta horixe eskatzen die modu esplizituan.
‎Arigunea: Edozein sektoretako erakundeen atxikipenari esker, une oro euskaraz hitz egiteko, euskaraz lasai aritzeko guneak dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia