2010
|
|
b) Taldeko erabilerak duen pisua aski ezaguna izanik, adierazle hori erregresio anizkoitzetik kanpora utziz zera ikusten da: hurbileko harreman sareetan euskara erabiltzen duten ikasleak direla, maila indibidualean,
|
euskaraz
gehien egiten dutenak. Hurbileko harreman sare horien artean herriko lagunekiko erabilera, eta anai arrebekikoa, dira ikaslearen jolaslekuko erabilerarekin lotuenik ageri diren aldagaiak.
|
2011
|
|
Gazteek euskara gero eta gehiago erabiltzen duten arren, oraindik erdara nagusi da beren gizarte harremanetan. Haurrak eta gazteak dira kalean
|
euskaraz
gehien egiten dutenak helduak eta adinekoekin konparatuta. Baina badirudi ume askok koskortu ahala, euskaraz egiteari utzi egiten diotela eta beren harremanetan erdara nagusitzen hasten dela.
|
|
Adin tarte honetan izandako jaitsiera gazteen erabileran eragiten duen faktore gehigarri bat dela pentsa daiteke.9Alde hoGazteek euskara gero eta gehiago erabiltzen duten arren, oraindik erdara nagusi da beren gizarte harremanetan. Haurrak eta gazteak dira kalean
|
euskaraz
gehien egiten dutenak helduak eta adinekoekin konparatuta. Baina badirudi ume askok koskortu ahala, euskaraz egiteari utzi egiten diotela eta beren harremanetan erdara nagusitzen hasten dela.
|
2016
|
|
• 1.2.2.Antzemango dela eragina kanpora —aisialdian, lanera edo ikastera— gehien jotzen duten gainerako herritarren artean ere; eta kontrara, haurrak eta heldu zein adineko zaharrenak izango direla
|
euskaraz
gehien egingo dutenak.
|
|
Horrekin batera,
|
euskaraz
gehien egiten den herri txikietako egoera soziolinguistikoa aldatzen ari deneko berriak azaleratzen ari diren honetan, Aiako datuak ere ezagutaraztea on litzateke, gainerakoekin alderatzeko, eta batik bat, informazioa osatzeko.
|
2017
|
|
Haurrak eta ondoren gazteak dira
|
euskaraz
gehien egiten dutenak baina 35 urteren ostean arduratzekoa da oraindik guztiek hizkuntza gaitasuna bermatua ez edukitzea. Erraz botatzen zaie errua hauek euskara erabiltzen ez dutenean baina hainbat faktore daude erabilera urri hau gertatzeko.
|
2019
|
|
Azaldu dezadan hau. Administrazioan da
|
euskaraz
gehien egiten duten lekua (%23, 5), baina haien pertzepzioen arabera %49, 5ek uste dute erdiek baino gehiagok dakitela euskaraz administrazioan. 26 puntuko aldea.
|
2022
|
|
Bada, Euskal Herrian erabat normaltzat hartzen den joera bat, nire ustez, lorpen sozial ezohiko eta sekulakotzat hartu genukeena: haurrak izatea
|
euskaraz
gehien egiten duen adin tartea, hain zuzen ere, eta bigarrena gazteena izatea, helduen eta adinekoen aurretik. Horrelakorik ez da gertatzen, nik dakidala, Europa mendebaldeko hizkuntza gutxituetan; ez behintzat galegoaren, katalanaren, okzitanieraren, bretoiaren edo galesaren kasuetan.
|
2023
|
|
Zumaiako haurren artean txikienak dira
|
euskaraz
gehien egiten dutenak, azken urteetako ikerketa gehienek rakusten duten bezala; baina ezin da esan haur horien euskararen erabilera modu linealean jaisten denik haurrak hazi ahala: HH5ekoek egiten dute gehien euskaraz, baina LH4ko haurrak baino nabarmen gehiago egiten dute Zumaiako LH6ko haur handiagoek.
|
|
Desberdintasun horien artean dago ikerketaren emaitza harrigarriena. Izan ere, Zumaiako haurren artean txikienak dira
|
euskaraz
gehien egiten dutenak, azken urteetako ikerketa gehienek erakusten duten bezala; baina ezin da esan haur horien euskararen erabilera modu linealean jaisten denik haurrak hazi ahala: espero izatekoa zen bezala, HH5ekoek egiten dute gehien euskaraz eta LH4ekoek haiek baino gutxiago; baina LH6koek tarteko erabilera egiten dute.
|
|
Bestalde, emaitzen artean baieztatu da, aurreikusi bezala, eskolak baduela ahalmen handia haurrek euskaraz egin dezaten (Zalbide 2013). Eskola da Zumaiako haurrek
|
euskaraz
gehien egiten duten gunea, eremu formalean euskararen nagusitasuna erabatekoa da, araua da; zenbat eta egoera formalago orduan eta erabilera handiagoa. Eta, hala islatzen da, esate baterako, haurrek euskaraz gehiago egitean ikasgelan jolaslekuan baino.
|
|
Eskola da Zumaiako haurrek
|
euskaraz
gehien egiten duten gunea, eremu formalean euskararen nagusitasuna erabatekoa da, araua da; zenbat eta egoera formalago orduan eta erabilera handiagoa. Aisialdian, ordea, eremu formaletik aldenduz, haurrek eta nerabeek gutxiago egiten dute euskaraz.
|
|
– Behatutako haur txikienak dira
|
euskaraz
gehien egiten dutenak Zumaian; haurrak hazi ahala, euskararen erabilera higatzen doa. Baina, erabileraren jaitsiera ez da lineala:
|