Emaitzak: 10
2000 | ||
Nola egin? Garbi zegoen kosmopolitismoa | euskaraz emanez ez dugula nahikoa, geure herriko kultura, nortasuna, eraikiko badugu. Biltzen gaituzten osagaiak bilatubehar ditugu. | |
2001 | ||
Baina etorkizunera begira gogoeta sakonagoaren beharra ikusi dute. Euskarazko unibertsitatea klaseak | euskaraz ematera ez dela mugatu behar uste dute. Euskarak ikerkuntzan, kudeaketan eta egitura guztietan bere presentzia eduki behar duela diote. | |
2002 | ||
FarmaziakoLizentziaturari dagokionez, oraindik I. Plangintza bete gabe dago. Lehenikasturteko irakasgai guztiak | euskaraz ematen ez badira ere, bigarren ikasturteanbadira euskaraz ematen diren zenbait irakasgai. Giza Elikadura eta DietetikakoDiplomatura EHU/ UPVko berezko titulua izan da ikasturtera arfe., ikasturtean, titulazio hori ofizializatu zenean, Ikasketa Plangintzaberria onartu zen. | |
2005 | ||
Esan gabe doa, hipoteka eta erregistro autuen konplexutasuna lehendabizi eta modu sistematikoan | euskaraz ematea ez dela lan erraza izan. Aurrekaririk arestikoena Deustuko Unibertsitateak orain urte batzuk eskubide errealen inguruan argitaratutako eskuliburua da, Zuzenbide Fakultateko eskoletan maiz erabiltzen dena. | |
2007 | ||
Hau da, gurera ekarrita: haur eta gazte euskaldunek ez dutela euskaraz adieraziko | euskaraz eman ez zaiena, euskaraz bizi izan ez dutena (izan agurra, ipuina, txistea edo haserrea). Beraz, haur eta gazteen eskolako hizkuntza esperientzia osatzea beharrezkoa da eta Nafarroan babes instituzionala laburrean handituko ez dela jakinda, honako hau izan genuke garbi: | |
Nola egin? Garbi zegoen kosmopolitismoa | euskaraz emanez ez dugula nahikoa, geure herriko kultura, nortasuna, eraikiko badugu. Biltzen gaituzten osagaiak bilatubehar ditugu. | |
2011 | ||
Ikusten denez, Intxaustik aipatzen zuen «euskaltzale jakintsuen» beharra, zeren jakintza | euskaraz emateko ez baitzen nahikoa gai batean aditu eta euskalduna izatea, euskaltzalea izan behar zen. Izan ere, aditu euskaldunak baziren (adb. | |
Beraz, Mitxelenaren ustez, ikerkuntzako emaitzak | euskaraz emateak ez zuen zentzurik, edo adibide batekin esanda: | |
Hortaz, Etxenikerentzat, eta beste askorentzat, bere ikerkuntzaren emaitzak | euskaraz ematea ez zen gauza «naturala», atzean eragile politikoak zeuden, baita baldintzapen linguistikoak ere. Beraz, euskaraz goi mailan aritzea, bereziki 70 eta 80ko hamarkadetan zientziaren esparrutik haragoko dimentsioa zuen jarduera aktibista zen. | |
2016 | ||
Ekarri diezagutela euskara dakien funtzionarioa, itzultzailea, medikua, saltzailea, enplegatua, guardia zibila? Eta ez gara bertatik mugituko zerbitzua | euskaraz ematen ez diguten bitartean. Edota irten egingo gara ezer erosi/ kontsumitu gabe erdaraz baino egiten ez diguten dendatik/ tabernatik/ jatetxetik/ kutxatik/ merkatalgunetik?, eta parekoa bilatuko dugu, euskaraz artatzen gaituztenak aurkitu arte? |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 10 (0,07) |
Lehen forma
euskaraz | 10 (0,07) |
Argitaratzailea
UEU | 6 (0,04) |
Deustuko Unibertsitatea | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara eman | 10 (0,07) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara eman ez | 10 (0,07) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |