2010
|
|
Euskaraz egiten dute, oro har, baina erdaratik jaten dute gurasoek ez bezala hitz egiteko eta beren hizkera eta estetika linguistiko propioa taxutzeko. Hor aurkitzen dute,
|
euskarari
uko egin gabe, hizkerak eman behar dien estetika.
|
2013
|
|
Guettoak sortzeko arriskua alde batera, Zalbideren iritzia eztabaidarria iruditzen zaigu nerabeak
|
euskarari
uko egitera eramaten dituen motibazioetako bat ordura arte bizi tankera antolatu eta nolabait inposatu dieten instituzioen kontra egiteko gogoa izaten delako. Hau da, etxearen eta eskolaren kontra errebelatzekoa.
|
|
Ulergarria ere egiten zaie erdaraz eginikoa kontsumitzea, eskaintza zabal eta hobea egiten dutela uste baitute. Dena dela, ez zaie nahikoa arrazoi iruditzen gertuko harreman sareetan
|
euskarari
uko egiteko.
|
|
Ulergarria ere egiten zaie erdaraz eginikoa kontsumitzea, eskaintza zabal eta hobea egiten dutela uste baitute. Dena dela, ez zaie nahikoa arrazoi iruditzen gertuko harreman sareetan
|
euskarari
uko egiteko:
|
2015
|
|
Ateratako ondorioak honela laburbiltzen ditu egileak berak: alde batetik, ikastetxetik kanpo gertatzen diren aldaketek pisu handiagoa hartzen dutela ikusi du, ikastetxean gertatzen direnek baino, bestetik baieztatu du kode aldaketarako joera oso handia dagoela nerabeen artean, eta, azkenik,
|
euskarari
uko egitearen fenomenoan talde identitateak garrantzia handia duela.
|
|
euskarak etxean hitz egiteko baino ez du balio, hitz egizue erdaraz bizitzan nor izan nahi baldin baduzue. Modu horretan,
|
euskarari
uko egin eta erdaraz hitz egitea sozialki gora egiteko baldintza bihurtu izan dute, guk geuk ere sinesteraino. Aurreiritziz jositako hiztunak gara, gizalegea, errespetua edo begirunea4 erakutsi behar izaten diogu parean daukagunari, eta berak erdaraz hitz egitea nahikoa izaten da geuk ere hala egiteko.
|
|
deserosotasuna. Gauzak honela, presio soziala tarteko, hainbat komunikazio egoeratan nola jokatu ez dakigula geratzen gara, eta geureari eusteko nahikoa baliabide ez daukagunez, eta hizkuntza mendekotasun horrek pisu handiagoa duenez,
|
euskarari
uko egiten diogu erdararen mesedetan. Frankoren garaian, esaterako, zigorra" kanpokoa" zen, eta horrek ondorio negatibo nahiz positiboak zituen:
|
2018
|
|
Jakina da, 60 hamarkadan emakumeek eta batez ere nekazal eremu eta herri txikietakoek, neurri batean edo bestean
|
euskarari
uko egin ziotela (Amonarriz, 1995: 89).
|
2019
|
|
Modernitatearekin gizonak etxe inguruko fabriketara joan ziren lanera, esparru publikora eta han gainerako gizonekin toka aritzen ziren. ...kumea etxean gelditu zen, esparru pribatuan, noka hitz egiteko aukera handirik gabe (Beitia, 2017, 155 or.). echeverria (2003) eta Aretxabaleta (2016) ere ildo beretik doaz, baina haiek diote baserriko emakume batzuk etxean gelditu beharrean hirietara joan zirela neskame. hirian gehienetan testuinguru erdaldunetan aritzen zirenez, hitanoa ez ezik, euskara bera ere alde batera utzi zuten emakumeek.
|
euskarari
uko egin eta gaztelaniara jotzeko joerari ispilu zaletasuna deitu izan zaio. Joera horren arabera, emakumeek kanpoko hizkuntza modak kopiatu ohi dituzte prestigioa lortzeko, zenbaiten ustez emakumeek ez dutelako behar adinako nortasunik (Azurmendi in Legorburu, 2018, 32 or.). halako argudioetan oinarrituta eraiki da emakumeari euskararen galeraren errua egozten dion diskurtsoa. eztabaida taldeetako mutil batzuek ere uste dute emakumeen errua izan dela noka galtzea eta indartzeko ahaleginik ez egitea.
|