Emaitzak: 5
2004 | ||
Hizkuntzaren erabilera sozialak gaurko egungo gizarte sisteman behinolako banaketaren mugarririk ez baldin badu, zertara datoz dikotomiaren aldeko aldarriak? Eremu formalean mamitu diren esperientzia makalen argitan mintzo zaizkigunak, zergatik uste dute beste aldean dagoela | euskararen erabilera bermatuko duen gakoa. Zergatik planteatu aurkarizko modu horretan, era osagarrian irudikatu beharrean, euskarari zor zaizkion funtzio kontuok? | |
Hori eta horrenbestez, | euskararen erabilera bermatu dezakeen azken funtsa hiztunaren jokamoldean datza. Horren atxikimenduan eta nahimenean. | |
Gizarte bizitzaren bihotzean integratzeko indarrik ez duen hizkuntzarekin zer egin behar da? Zeren, irakurlea ondo ohartuko zen moduan, bitasunaren estrategiak berak ere ez bide du aukerarik eskaintzen | euskararen erabilera bermatzeko. Identitatearen ideologiak euskaldun izatearen kontzientzia garbirik sortarazten ez duenean, dirudienez, elebidun izatea alferrikako tasun linguistikoa da euskararen erabilera egia bihurtzeko. | |
2017 | ||
Zeregin komunikatibo informalen eta formalen arteko dialektikak ondo funtzionatu behar du hizkuntza politika oparoa izango bada. Zimmermann-en hitzetan,, elkarrekin osagarri diren erabilera modu eta funtzio esparruek batera eta elkarren indargarri jardun behar dute, zeren erabilera esparru batzuetan hutsegiteak lan guztia zaputz dezake? 205 Gurean ere, | euskararen erabilera bermatuko bada, funtzio informalen eta formalen arteko harremanak elkarren euskarri izan behar dute. Kontua ez baita, orain euskaltzale batzuen artean nagusitu den iritzi batek uste bide duen bezala, funtzio informal lokalak, etxea, auzoa, lagunartea eta abar? | |
2019 | ||
...20 bat urtetik gorako gazte helduei begirako helburua da, eta eremurik euskaldunenetan eta arnasguneetan intentsitate bereziz jorratu beharrekoa, baina hori bezain garrantzitsua edo garrantzitsuagoa iruditzen zait hezkuntza sisteman euskalduntzen ari diren baina gelako lau hormetatik kanpo euskararik ez darabilten edo euskararekiko oso harreman ahula eta azalekoa duten haur gazteen sozializazioan | euskararen erabilera bermatzea. Esparru honen euskalduntze masiboa estrategikoa eta lehentasun osokoa da; batez ere, haur eta gazteen arteko erabilera indize baxuak dituzten eremuetan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 5 (0,03) |
Lehen forma
euskararen | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
ELKAR | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara erabilera | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara erabilera bermatu | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |