Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2010
‎Heldu euskaldunek, egoeraren zailtasunaz jabeturik, ez dute harridura erakusten, irakurketa errealistagoa egiten dute. partaideen pertzepzio horien aurrean, zenbait xehetasun ematea komeni da. gazteek ei duten euskararen erabilera urriak helduengan sortzen duen ardura eta harridura ulergarriak dira, batez ere, heldu horietako askok ez dutelako euskara nahiko luketen moduan ikastea lortu, eta ez baitute ulertzen ikasi dutenek, berriz, ez erabiltzea. edozein kasutan, gazteen benetako egoera sakonago aztertu behar da zer gertatzen den jakiteko. gazte denek primeran hitz egiten dutelako pertzepzioa, hau da, inolako arazo barik hitz egiten dutelako pertzepzioa, ez da guztiz zuzena. ...milia eta giro erdaldunetan bizi diren ume eta gazte askok euskara eskolan ikasten dute gehienbat, eta euskaraz gaitasun handiarekin moldatzen ikasi dutela ezin da zalantzan ipini. hala ere, eskolak ez ohi ditu lagunarteko hartu emanetan erabiltzen diren hizkuntza ereduak eskaintzen, eguneroko jardueretan eta parekoen artean beharrezkoak diren hizkera ereduak alegia, eta eskatu ere ezin zaio egin( euskararen aholku batzordea 2009: 48). gazteek gaztelaniaz badituzte honelako ereduak, eta horietara jotzen dute, sarri, batez ere giro erdaldunetan hazitako gazteek. inguru euskaldunean bizi direnek, berriz, badituzte euskaraz eredu dinamikoak baina, hala ere, nerabezaroan erdarara jotzen dute sarri, helduen ustez, eta konpromiso falta erakutsita. ideia hauek auzitan ipin daitezke. batetik, ez dago argi ga... gazte euskaldunen hizkuntza eredu urratzailea erabiltzen dutenean beren talde nortasuna adierazteko zertan oinarritzen dira?
‎Zenbait ezaugarriren deskripzio kuantitatibo eta kualitatiboa. bilbo: udako euskal unibertsitatea. euskararen aholku batzordea, 2004, Hizkuntza kalitatea: zertaz ari garen, zergatik eta zertarako.
‎1999; euskararen aholku batzordea 2004: 40; barrios eta beste 2008:
2011
‎Batek azken orduan ezin izanik, beste biek (paula kasares eta Iñaki Martinez de Luna irakasleek) egin zituzten beren balioespen oharrak, bihotzez eskertzen ditudanak. orduko saioa osatu eta orraztu egin dut geroztik: hori da, irakurle, eskuartean duzun txostena. horra, beraz, orain dela lauzpabost hilabeteko asmo haren fruitua. ez nuke egia osoa esango, kontua atzeragotik ere badatorrela azalduko ez banu. orain dela hiru bat urte, hainbatek gogoan izango duenez, Euskara 21 izeneko batzorde atala eratu zuen hizkuntza politikarako Sailburuordetzak, euskararen Aholku Batzordearen altzoan1 Nork geure ohar iruzkinak egin genizkion oinarri txostenari, eta elkarren artean eztabaidatu. hainbat puntutan ez ginen batzordekideok bat etorri. Xabier Mendigurenek (kontseiluaren izenean, antza) esan irakurritako hainbat formulaziok, konkretuki, ez ninduen batere ase. diglosiarik gabeko etorkizuna opa zion Mendigurenek, kontua gaizki ulertu ez banuen, euskarari.
2012
‎Gurea bezalako inguru soziolinguistikoetan normalizazio proiektuek berebiziko garrantzia dute( euskararen Aholku Batzordea, 2009); batetik, dagoen ezagutza eta erabilerari tinko eusteko; bestetik, dagoen horrek emango diolako hizkuntza plangintzari funtsezkoa duen behetik gorako indarra eta kemena, plangintza bizia eta sortzailea izan dadin; eta, azkenik, beste testuinguru soziolinguistikoetan ez bezala, hemen eta orain ezinbestekoa delako hezkuntzaz kanpoko beste eragileekin elkarlanean aritzea gure...
‎Arnasgune izatearen beste betebehar bat, gainera, hauxe da: gure ikastetxeetan eta ikastetxeetatik kanpo egiten duguna beste guztien eskueran jarri, elkarlan, eredu, adibide edo laguntza modura. hurrengo lau ikasturteei begira, eta aurreko erronkan aipatu den luze zabaleko hedapena egun ohikoak diren informazio eta komunikaziorako teknologiak erabiliz egitea komeni dela jakinik( euskararen Aholku Batzordea; 2009), apurka apurka ari gara horretan ere; Begitu aldizkariak badauka bertsio digitala www.begitu.org eta gure ikasleek hor dute Dunba izeneko euren txokoa; Gorbeialde Alkartea oraintxe bertan ari da bertako ikastetxeentzako plataforma digitala eraikitzen; eskolak ari dira web gune, blog eta webquestak osatzen eta irekitzen.
‎Vitoria Gasteiz: eusko Jaurlaritzaren Argitalpen zerbitzu Nagusia. euskararen Aholku Batzordea. eusko Jaurlaritza, kultura Saila (2009b).
‎Ikastetxearen gainetik beste hurbileko egitura bat sortuta egoteak energia iturri berria dakarkio proiektuari. Guk badakigu ikastetxearen zereginak berebiziko garrantzia duela, alabaina gure eragina eskola eremu eta orduetara mugatzen denez, eskolaz kanpoko eremura heltzeko ezinbestean behar dugu gainerako eragileen laguntza eta elkarlana, esaterako, guraso elkarteena, Gorbeialde Alkartearena, zertu kultur elkartearena, udalena edo Berritzegunearena, besteak beste. horrenbestez, guztiz gatoz bat euskararen Aholku Batzordeak euskararen arnasguneak aipatzean azpimarratzen duen elkarlanaren garrantziarekin:
‎Foro horien bultzatzaile diren instituzioetako agintariek eurek aitortzen badigute gure ekarpenak euren nahierara erabiliko dituztela, zergatik hartzen dugu parte morroi papera inposatzen diguten antzezlanetan? ez dezagun instituzio publikoen menpekoak diren euskararen Aholku Batzorde eta enparauetan parte hartu, sortu ditzagun gure euskararen Aholku batzordeak eta instituzio publikoek parte har dezatela gugaz batera, auzolanean. Non dago euskararen eta euskarazko kulturaren aldeko masa kritikoa ez bada euskalgintzan eta euskal kulturgintzan?
‎Foro horien bultzatzaile diren instituzioetako agintariek eurek aitortzen badigute gure ekarpenak euren nahierara erabiliko dituztela, zergatik hartzen dugu parte morroi papera inposatzen diguten antzezlanetan? ez dezagun instituzio publikoen menpekoak diren euskararen Aholku Batzorde eta enparauetan parte hartu, sortu ditzagun gure euskararen Aholku batzordeak eta instituzio publikoek parte har dezatela gugaz batera, auzolanean. Non dago euskararen eta euskarazko kulturaren aldeko masa kritikoa ez bada euskalgintzan eta euskal kulturgintzan?
2017
‎...teorikoak aztertuta, badakigu euskal herriko errealitate soziolinguistikoa gero eta konplexuagoa bilakatzen ari dela. euskarari dagokionez, aipatu da egun eaen indarrean dagoen legea 1982.urtekoa dela. horrela, bada, ezagutzaren paradigma azken hamarkadetan landua izan bada ere, erabilerari erreparatzeko beharra sorrarazten da hizkuntza gutxituaren normalizaziorako. beste hitz batzuetan esanda eta euskararen aholku batzordeak aipatu moduan, kantitatetik kalitatera pasatzeko premia jaio da (eusko Jaurlaritza, 2004).
2019
‎Bi aldagai horiek ehuntzen dute, hain zuzen, hiztun komunitatearen eta euskararen sendotasuna ingurune horretan. horrela, presentziaren aldetik, esparruan euskararen lekua proportzionalki oso txikia dela baieztatzen du egileak, apenas baitago esparru horretan edukirik euskaraz. Nolanahi ere, bere hitzetan adieraztearren, benetan garrantzizkoa izango da" euskarazko edukien eta tresnen eskaintza zabaltzea eta bideragarri egingo duen erabiltzaile komunitate aktiboa garatzea". alegia, oinarrian dagoena da komunitatea sendotu beharra. ondorengo artikuluan eusko Jaurlaritzaren euskararen aholku Batzordearen" begirada" eskaini du Maite Goñik, erakusteko zein izan diren komunitate bezala euskara ingurune digitalean sustatzeko aukerak. komeni da gogora ekartzea dagoeneko 2016 urtean hainbat eta hainbat gomendioz osatutako liburuxka argitaratu zuela batzordeak, esparru horretan euskararen presentzia areagotzea helburu zuenak. artikuluan, beraz, gomendio horien berri eman e...
‎BIBlIOgRAfIA euskararen aholku Batzordea (2016). Euskarazko IKTak:
‎Euskarazko IKTak: Gomendioak herri aginteentzat. gasteiz, hizkuntza politikarako Sailburuordetza. https://www.irekia.euskadi.eus/eu/ news/ 32675 euskarazko iktak gomendioak herri aginteentzat dokumentua aurkeztu bilbon euskararen aholku Batzordea (Ingurune digitalean euskara Sustatzeko Batzorde atal Berezia) (2018). " euskarazko Ikt ak:
‎Laburpena. euskararen aholku batzordeko ingurune digitalaren batzorde atalak hainbat zeregin hartu ditu bere gain azken urteetan, besteak beste, ingurune digitalean euskara sustatzeko egon litezkeen aukera eta arriskuei adi egotearena. Testuinguru honetan kokatu behar da 2016an argitaratutako" Euskarazko IKTak:
‎2014ko abenduaren 1ean, euskararen aholku Batzordearen (eaB hemendik aurrera) osaera, funtzionamendua eta lan programa aztertu ziren eaBaren osokoak egindako bilkuran. horrela, aldian lanean jardungo zuten batzordeak eta haien eginkizun nagusiak zehaztu ziren. Ikt Batzorde atal Bereziari zegokionez, besteak beste, honako eginkizun hauek aurreikusi ziren bilkura hartan:
‎]. eusko Jaurlaritza (2016a) Euskarazko IKTak: gomendioak herri aginteentzat. euskararen aholku Batzordea. eusko Jaurlaritza, 2016 https://labur.eus/gomendioak. [azken kontsulta:
‎Jon Juaristik aspaldi defendatzen zuen diglosiarik gabeko bilinguismoa (Juaristi, 1976: 17). eta eusko Jaurlaritza elebitasun simetrikoaren aldekoa da( euskararen Aholku Batzordea, 2008: 50) horrelako aukera sorta zabalaren aurrean, beraz, nola bateratuko ditugu estrategiak, lehentasunak eta irizpideak?
‎aurrerapausoak (hobeto, pausoak) norabide eta hurrenkera garbirik gabe, hau da, itsu itsuan ematea. eta okerrago dena: borondate onenarekin ere, gure kalterako izan daitezkeen neurriak hartzea, zeren"... itxuraz euskararen aldekoa dirudien neurri sustatzaile oro ez da berez eta nahitaez euskararen aldeko,(...) kaltegarri ere gerta daiteke, ustekabean"( euskararen Aholku Batzordea, 2008: 37)
‎— hizkuntzarekiko atxikimendu eta motibazioa areagotzea"(...) —"... arrakasta ikusita urtero antolatu da. urtez urte, heburua izan da(...) kopuruari eustea eta, ahal den neurrian, talde berriak sortzea."( euskararen Aholku Batzordea, 2016: 88).
‎Bestalde, batzuetan ekintzak eta adierazleak bat eta bera dira. Adibidez," Familia bidezko transmisioan"( euskararen Aholku Batzordea, 2015: 47), ekintzetako bat da" 3 urte arteko umeen eskolatzea aztertzea". eta adierazleak:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia