2011
|
|
Gaiak azterketa sakona beharko lukeen arren, ideia hauen ahultzea nabarmena dela esango nuke gazteengan. Ondorioz, gizartea alde batera badoa eta
|
euskararen gaineko
diskurtsoak bestetik badoaz, ez da erraza izango gazteen euskararekiko atxikimendua lortzea. Horrelako mezuek ez dute inolako gaurkotasunik eta beraz, euskararen aldeko mugimenduen planteamenduek gazteen errealitatera egokitu beharko dute.
|
2013
|
|
Iñaki Mart�-nez de Lunak urteak daramatza euskal gizarteak euskarari buruz duen irudia eta hark euskarari atxikitzen dizkion balioak aztertzen; urteak, halaber, plaza publikoan nolabaiteko presentzia duten
|
euskararen gaineko
diskurtsoak erkatu eta batzuen eta besteen mugei buruzko ikerketak eta hausnarketak egiten; urteak daramatza, orobat, euskararen geroa iritzi publikoaren baitan irabazi behar dela predikatzen, eta, testuinguru horretan, diskurtso eta esparru kontzeptual berri baten premia azpimarratzen. Hala, bada, euskararen framing berriarena hainbat hitzaldi eta artikulutan jorratu duen gaia da (BAT, 76 zk., urrutira gabe).
|
|
Bat egiten dut
|
euskararen gaineko
diskurtsoei eta euskararen irudikapen eta esparru kontzeptualari buruz Mart�-nez de Lunak adierazitako kezkarekin. Eta, aitor dezadan, oso zaila zaidala irakasle arabarraren proposamenari" baina kritikoak" jartzea.
|
|
Bat egiten dut
|
euskararen gaineko
diskurtsoei eta euskararen irudikapen eta esparru kontzeptualari buruz Mart�-nez de Lunak adierazitako kezkarekin.
|
2014
|
|
Betikotasunaren ideia ere horrekin lotuta dago: euskararen sorreratik hizkuntzaren sisteman inskribatuta dago izen mistorik ez dagoela-eta ez dezagun ahantz
|
euskararen gaineko
diskurtsoan zenbaterainoko garrantzia duen antzinatasunak; ia balio sakratu bat da-. Berezkotasunaren berme betikotasuna.
|
2015
|
|
euskararen herri garela aldarrikatu du, hizkuntzaren jabe denari eman dio euskaldun izaera, identitatea. Baina
|
euskararen gaineko
diskurtsoa ere zaharkitua geratu zaigu, esentzietara, tautologietara eta norbanako misiodunaren ikuspegi moderno eta gainditura kateatuta: saihestu dugu ikustea gure asabiya hizkuntzaren gainean eraikitzea aukera bat dela, ez ezinbesteko berezko bat.
|
|
Horren ordez, demokraziaren, justizia sozialaren eta eskubideen terminoetara ekarri behar da
|
euskararen gaineko
diskurtsoa; pribilegio eta botere harremanen araberako problematizaziora. Ulertarazi behar da hegemonia global menperatzaileetatik aldentzeko bidea zaigula, dibertsitatea eta bestelakotasuna lantzekoa, askatasuna eduki sendoagoz hornitzekoa, justizian eta demokrazian sakontzekoa.
|
2017
|
|
" Euskarazko hedabideen kontsumoa Tolosaldean" da Garikoitz Goikoetxea kazetariak egindako lanaren izenburua, HAUSNARTUko 3 Saria jaso duena, Hitzaurre gisa – Belen Uranga hain zuzen. kontuan izanda eskualde horrek duela euskal hedabideen eskaintza oparoenetakoa, ikertzaileak aztertu du zein den eskaintza eta kontsumaren arteko aldea. alegia, helburua da euskarazko hedabideen kontsumoaren argazki ahalik eta osatuena egitea, arreta berezia jarriz gazteenean. helburu horrekin aztertu dira, besteak beste, paperezko hedabideen kontsumoa, irratien audientzia, telebistakate desberdinetako kontsumoa eta komunikabideen internetaren erabilera. zenbakia osatzeko hausnartu sarietara aurkezturiko bi lan argitartu dira monografiko honetan. lehenengoa da Eneko Oiartzabalek egindako" Hizkuntza-erabilera neurtzeko ikuspegi berri bat" hondarribian eginiko euskararen erabilerari buruzko ikerketa kuantitatiboa. ikertzaileak neurtu nahi izan du zein den zehazki, hondarribiko 16 urte edo gehiagoko euskaldunen hizkuntza-erabilera osoa, ahozkoa zein idatzizkoa. horretarako, denbora-banaketa mugatuaren arabera neurtu du erabilera, eta hainbat aldagairekin datuak gurutzatu (sexua, adina, lehen hizkuntza). horrela, lan zientifiko bati dagozkion urratsak jarraitu ditu (ikerketa-objektua definitu, helburuak finkatu, marko teorikoa eraiki, hipotesiak egin, eta abar), finean emaitzak eta ondorioak ateratzeko. nola den ere, lana interesgarria da, ondorio horiek eskaintzeaz gain, baduelako metodo berritzailetik ere, eta, akaso, erabilgarri izan daitekeelako beste eremu batzuetan ere. hori da beraz, emaitza zehatzez gain benetan interesgarri agertzen dena. zenbakiari amaiera emateko Leticia Garciak, Nekane Arratibelek eta Asier Irizarek egindako" Euskararen ezagutza eta erabilera binomioa: Mondragon Unibertsitateko Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultateko 1.mailako ikasleak ulertzeko gakoak" lana argitaratu dugu. ikerketan, ikasle horien hizkuntza ohiturak, jarrerak eta
|
euskararen gaineko
diskurtsoak aztertu dituzte, erabileran duten eragina ezagutzeko. ikerketa lehendik antzemandako irudikapen batetik abiatu zuten, alegia, ideia zabalduta zegoen ikasleek ezagutza maila ona izan arren, erabilera murritza zutela. beraz, ikerketarako metodologia kuantitatiboa eta kualitatiboa uztartuz, kale-neurketaren metodoa erabiliz, galdetegi soziodemografikoa eta eztabaida saioa eginez bildu d...
|
|
IG4: Zeintzuk dira lehen mailako ikasleen
|
euskararen gaineko
diskurtsoak eta zein da euren hizkuntza eta kultura identitatea?
|
|
HUHEZIko irakaslea> laburpena. lan honetan Mondragon unibertsitateko humanitate eta hezkuntza zientzien fakultatean 1 mailako ikasleen hizkuntza ohiturak, jarrerak eta
|
euskararen gaineko
diskurtsoak aztertu dira, erabileran duten eragina ezagutzeko. huhezin graduko ikasketek eleaniztasun gehigarria dute oinarri hizkuntzen ikuspegitik, eta euskara da hizkuntza nagusia (Curriculumaren %80). ikasleek ezagutza maila ona badute ere, erabilera murritza egiten duten susmotik abiatu da ikerketa hau. ikerketa bideratzeko, metodologia kuantitatiboa eta kualitatiboa uztartu dira. kale-neur... euskara; hizkuntza gutxitua; hizkuntza ezagutza; hizkuntza erabilera; identitatea; euskararen inguruko diskurtsoak.
|
|
IG4 Zeintzuk dira lehen mailako ikasleen
|
euskararen gaineko
diskurtsoak eta zein da euren hizkuntza eta kultura identitatea?
|
|
4.4 Laugarren ikerketa-galderari dagozkion emaitzak:
|
euskararen gaineko
diskurtsoak eta identitatea eztabaida-taldean, gure sailkapenaren arabera, identitate definiturik ez daukaten ikasleek hartu dute parte eta, diskurtsoen azterketan, joera garbirik ere ez dute azaldu. euskararekiko sentimenduei begira, atxikimendua adierazi badute ere, gaztelerak euren bizitzan toki handia dauka, bai ama-hizkuntza delako batzuen kasuan edo bai lagunen artean hizkuntza hori nagusi ...
|
2018
|
|
Nago, ordea, egokitze horretan sakon-sakoneko arazoa dugula: hain zuzen ere,
|
euskararen gaineko
diskurtsoa, euskaltzaletasunarena, ez zaiola behar bezala doitu azken urteetako mundu eta pentsamolde itzulikatze handiari. Lehenxeago azaldu dudan bezala, uste dut oraindik 50.ekoen amaieran bere egindako zoru diskurtsiboarekin dabilela euskaltzaletasuna.
|
|
Mundu aldaketa horrek eta subjektibitate berri horrek dena zeharkatzen du, baita euskaltzaletasunaren ulermena, eta, horrenbestez,
|
euskararen gaineko
diskurtsoa bera ere. Aurreneko Euskal Pizkundearen oinordeko den diskurtsoarekin apurtzen du, hain zuzen, pentsamendu lerro haren bi adar nagusietan:
|
|
Bertsolariari eskatu egiten zaio
|
euskararen gaineko
diskurtsoen sortzaile eta hedatzaile izatea.
|
|
Entzun besterik ez dago bertsolaritzaren sozializazio gune nagusietako bat den Txapelketa Nagusian euskarak gai gisa duen presentzia (Akizu, 2018). Bertsolariari eskatu egiten zaio
|
euskararen gaineko
diskurtsoen sortzaile eta hedatzaile izatea15 Eta diskurtsoaren sortzaile eta hedatzaile izateko funtzio hori bera bete dezaten eskatzen zaie bertsolari gazteei eskolarteko txapelketetan ere, esaterako. Hona hemen, adibide gisa, IEHko 2015eko eskolarteko finalean bakarkako lanerako jarritako gaia:
|
|
Euskararen erabileran eredu gisa ere ikusia da. Hala, bertsolari izan nahi duenari eskatzen zaio, bertsotan jakitea ez ezik, bere
|
euskararen gaineko
diskurtso eta praktiken gaineko gogoeta bat.
|
|
Euskararen erabileran eredu gisa ere ikusia da. Hala, bertsolari izan nahi duenari eskatzen zaio, bertsotan jakitea ez ezik, bere
|
euskararen gaineko
diskurtso eta praktiken gaineko gogoeta bat.
|
2022
|
|
Mintegia:
|
euskararen gaineko
diskurtsoak. https://www.euskadi.eus/mintegia-euskararen-gaineko-diskurtsoak/ web01-a2plana/ eu/ [Azken kontsulta: 2022-10-07]
|
|
Txapelaraino gaude" baikortasun" balizko eta antzu baten izenean zabaltzen diren
|
euskararen gaineko
diskurtso faltsu eztituez. Diskurtso horrek gainera, ez du jendea adoretzeko balio, desmobilizatzeko baizik.
|
2023
|
|
Bideo hauek ikusi eta, parte hartzaileak talde ttipitan banatuta,
|
euskararen gaineko
diskurtsoez hausnartzeko eta eztabaidatzeko bildu ziren.
|