Emaitzak: 6
2004 | ||
XX. mende-hasieran gainbehera hasia zen | euskararen aldeko sustaketari serio heldu zion Aranak. Ez da zalantzarik garrantzi handia eman ziola euska rari, adin helduan ikasi eta, segidan zehaztuko dugun bezala, haren azterketa ri eskaini baitzizkion saiorik sendoenak. | |
2008 | ||
Izatez 19201921 urteetan, Diputazio monarkiko honek, ziurrenik aurreko urteetan jeltzaleek ezarritako joeraeuskaltzaleen inertziapean, Akademiari kontsultaren bat edo beste egin zionseinaleren batzuk euskaratzeko346 Gainera lehen bi urteetan Bizkaiko Diputazioak Akademiari emandako subentzioak nahiko handiak izan ziren (30.000 pezeta), beste Diputazioek emandakoak baino handiagoak. Alta, Akademiaren oinarrizko gastuak kendutakoan (Bilboko egoitzaren alokairua, euskaltzainen bidaiadietak eta gisakoak), ez zen | euskararen aldeko sustapen lan nabarmenak egiteko diru askorik geratzen. Izatez, laster, Bizkaiko monarkikoak dirulaguntzak murrizten hasi ziren. | |
2011 | ||
..., behar bada, gako bat dago, izan ere soziolinguistikarekin, hizkuntzarekin kezka bat badago, nahi dugulako gure inguru soziala eraldatu, hizkuntza txertatu. gure kasura etorrita, helduen hizkuntza-irakasleei galdetuz gero ea ikasleek euskara ikastea nahi duten bakarrik, gehienek ezezkoa erantzungo lukete. gehienek ikasteaz gain euskara erabiltzea ere nahi dute, egin daitekeen lekuetan egitea, eta | euskararen aldeko sustapen lana izatea. Nolabaiteko aldaketa soziala eskatzen ari gara. zentzu horretan, soziolinguistikak paper bat bete behar du. zein paper? | |
2015 | ||
Areago, PPk euskararentzako neurri aktiboenordez indarrean dauden sustapen bideen kritika gogorra burutu du, diskriminatzaile etabaztertzaile direlakoan, eta sustapen neurri alternatiborik ez du proposatu. PSE-EEk ez dio ukoegiten botere publikoen esku-hartzeari eta | euskararen aldeko sustapen neurriak bai proposatuditu, baina ez normalizazioa egingarri bihurtzeko nahikoak. Gainera bideratutako ekimenetatikasko zehaztasun gutxikoak dira. | |
2017 | ||
69). ordura arte, administrazioak eta kolektibitate publikoek ez zuten lan horretan parte hartzen (Coyos, 2008: 6). berriki egitura instituzional berria eratu da, euskal elkargoa, hizkuntza politikaren eskumena eta | euskararen aldeko sustapena bere gain hartu dituena. | |
Berriki egitura instituzional berria eratu da, Euskal Elkargoa, hizkuntza politikaren eskumena eta | euskararen aldeko sustapena bere gain hartu dituena. euskarazko irakaskuntza nabarmen hazi da azkeneko hamarkadan. 2016-2017 ikasturtean 3.410 ikasle ari ziren Seaskako ikastoletan, eta 2004-2005an, berriz 2.5014 hamarkada batean hazkunde tasa ia %100koa izan da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 6 (0,04) |
Lehen forma
euskararen aldeko | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 3 (0,02) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara sustapen | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara sustapen bere gain hartu | 2 (0,01) |
euskara sustapen lan | 2 (0,01) |
euskara sustapen neurri | 1 (0,01) |
euskara sustapen serio | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |