Emaitzak: 7
2001 | ||
Eskualde erdaldunen kasuan ikasleen lana ez da izaten euskara erabiltzea, | euskara zabaltzea baizik, ikastera jende gehiago hurbil dadin, edo zertxobaitikasteko?. Herriko dendaria, mendigoizale taldeko lagunak, lagun taldea, familia, ikaskideak... den denek osatzen dute gure ingurunea; horiekin burutzen dugukomunikazioa, eta aurrerantzean ere horrela izango da. | |
2002 | ||
Garai haietanmobilizazio ugari egin ziren, irakasle euskaldunak eskatuz. Laurogeita hamarrekohamarkadan, | euskara zabaldu zen neurrian, ikasleen presioa apur bat arindu zen, batik bat Euskal Adarretara mugatuz, hots, euskaraz ikasten zuten taldeetara.1988tik aurrera, gainera, Ikasle Abertzaleak taldeak protagonismo berezia izanzuen aldarrikapen horietan (Idoiaga, 1991). Unibertsitate desberdinetako ikasleenahaleginak koordinatzeko zenbait saio ere egon ziren, baina jarraipen handirikgabe. | |
1970 urte inguruan irakasle boluntario batzuek hartu zuten euskararen aldekolana eta konpromisoa Donostiako Irakasle Eskolan. Garai haietan erdara zennagusi, eta | euskara zabaltzeko saiakera guztiak orokorki gaizki ikusita zeuden giroerdaldun hartan. Argi dago irakasle haiek euskararen aldeko mugimendua sorrarazten aitzindari izan zirela; esate baterako, ofizialtasunik izan gabe klaseak euskarazematen hasi ziren. | |
Euskararen herrian bizi garenok | euskara zabaldu behar dugu, sustatu, jakintza arlo guztietara eraman, euskaraz mintzatzen ez direnak euskararen munduraerakarri. Euskal hiztunok bizi garen esparruko erdaldunek euskara maitatzea lortubehar dugu. | |
2011 | ||
Euskal teatroaz 3 hizlari aritu ziren, gerraurrean Euskaltzaleak taldeko kide izandako Antonio Maria Labaien batetik eta, Augustin Zubikarai eta Gabriel Aresti poeta bilbotarra bestetik. Sasoi hartan euskal teatroa | euskara zabaltzeko bidetzat hartzen zen. Hiru interbentzioek euskal teatroa normalizatzeko proposamenak (adb. lehiaketak, batzordeak sortzea, molde berrietara egokitzea...) jaso zituzten. | |
Intxaustik bere burua, euskaltzaletzat zuenez, | euskara zabaltzeko proposamen zehatz bat plazaratu zuen Donostiako biltzarrean: euskarari kulturaren esparrua zabaltzea. | |
Hiztegia alde batera utzi eta bestelako gaiak jorratu zituzten hitzaldiak aipatuko ditugu segidan, hau da, | euskara zabaltzeko proposamenak, eta horien baitan euskarazko irakaskuntzaren inguruko lanak. Julene Azpeitia ikastolako andereñoak ume eta familien baitan euskara aitzineratzeko zenbait proposamen zehatz egin zituen. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 7 (0,05) |
Lehen forma
euskara | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
UEU | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara zabaldu | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara zabaldu proposamen | 2 (0,01) |
euskara zabaldu baizik | 1 (0,01) |
euskara zabaldu behar | 1 (0,01) |
euskara zabaldu bide | 1 (0,01) |
euskara zabaldu saiakera | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |