2011
|
|
modernidadeari ez diogu inola ere izkintxo egin nahi. Modernidadeak, ordea, ez du
|
euskara
indarberritzeko saioekin korrelazio positibo handirik oro har. ez du izan orain arte, eta ez dago motibo argirik aurrerantzean hala izango duela uste izateko. hemendik hamar urtera jaioko diren haurrak (haur guztiak: bereziki hiriburu handietakoak, hor baitago biztanleon gero eta zati handiagoa) ez dira urrundik ere euskarazko familietan jaioko. etxeko hizkuntza nagusia, are gutxiago bakarra, ez dute euskara izango. kalera atera orduko erdal munduarekin egingo dute topo, d ereduko eskolara joaten badira ere gehienak.
|
|
Modernidadeak, ordea, ez du
|
euskara
indarberritzeko saioekin korrelazio positibo handirik oro har. Ez du izan orain arte, eta ez dago motibo argirik aurrerantzean hala izango duela uste izateko.
|
|
Diglosiaren purgatorioaz. Teoriatik tiraka – Mikel Zalbide bakarrik atera dezakete aurrera euskara, eguneroko bizimodu arruntean txertaturik205 zenbat eta
|
euskara
indarberritzeko saioa euskaraz bizi den hiztun taldetik urrunago planteatu edo aplikatu, orduan eta arrakasta aukera urriagoa izango du. horrek guztiak, jardun guneak eta harreman sareak, funtzioak eta esparruak bereiztea eskatzen du: hots, beharrizan horien araberako diglosia eratu eta indarrean eustea.
|
|
Baita horiei guztiei dagozkien adierazbide, zabalero eta estiloei ere. horretan guztian zentratzeak heldutasun teorikoa eta seriotasun exekutiboa adierazten du, ezer erakustekotan. ez, inola ere," goragoko xede asmoei" uko egitea. Ba ote dago asmo gorenagorik,
|
euskara
indarberritzeko saio osoaren altzoan, euskaldungoa osatzen duen hiztun elkarteari, bere hiztun taldeei eta harreman sareei, ahalik eta zabalen eta ahalik eta trinkoen euskaraz egin dezaten laguntzea baino, h) Arnasguneak dira, askogatik, gaur biharretan helburu horri ondoen erantzun diezaioketen ingurumen demoterritorialak. duten osaera demografikoak (euskaltasun dentsitatea eta, bereziki, kontzentrazioa), aurrez aurreko interakzio informalerako eskaintzen duten aukera praktikoak, euskaldun (gainerakoak baino euskaldunago) izatearen kontzientzia kontrastatuak eta euskaraz (hitzez eta, belaunaldi gazteetan, nabarmenki, baita idatziz) ere jarduteko gaitasun handiagoak lehentasunezko ekimen sendoagoetarako kandidato natural bihurtzen ditu hiztun talde eta harreman sare horiek. hori da esan nahi izan dudana:
|
|
Liburua perspektiba soziolinguistikotik idatzia dago, baina beste hainbat alor ere kontuan hartzen ditu: jurilinguistika, hezkuntza elebiduna, demolinguistika eta, ororen gainetik,
|
euskara
indarberritzeko saioan hezkuntza alorreko aplikazio neurrien ekarpena. Gizarte giroa, 2007, A, B eta ereduek ordutik hona izandako bilakaera, emaitzak, erronkak... hori guztia aztertzen da.
|
2016
|
|
euskaldunen kontzentrazio demolinguistiko altua dute orain ere157, eguneroko jardungune informal basikoetan euskara da herrian nagusi, eta bi elementu horiei eskerrak beren ama hizkuntzaren belaunez belauneko jarraipena bermaturik daukate, oraingoz158, haurrek eta gazteek. Eskolak, bere bereak dituen xedeak betetzeaz gainera, ekarpen handia egiten dio
|
euskara
indarberritzeko saioari: a) ikasle euskaldun horien mintzamen entzumenak irakurmen idazmenetara zabaltzen ditu159 (historian lehenengo aldiz, kasik); b) etxetik eta auzo girotik jaso duten hitz altxorra zabaltzen eta batasun girora hurbiltzen lan ohargarria egiten du bestetik eta, azkenik, c) estilo formal landuaz jabetzeko aukera eskaintzen die bertako haurrei eta gaztetxoei, hainbatean.
|
|
unibertsitate publikoak eta pribatuak, helduen alfabetatze euskalduntzea, irrati telebistak, liburugintza, ikus entzunezko materialgintza, kirol alorreko eta astialdiko euskal ekimenak, literatura zentzurik zabalenean, itzulpen etxeak,.. Bere muga eta gorabehera guztiekin ere, baliabide material, ekonomiko, antolamenduzko eta gizajendezko ugari aplikatu da mende laurden luzean,
|
euskara
indarberritzeko saioetan. Ez dugu uste per capita terminotan gu baino askoz aurrerago dabilenik Europan hiztun herri minoritario asko.
|
|
Non daude
|
euskara
indarberritzeko saioak erantzun beharreko erronka nagusiak. Amahizkuntzaren belaunez belauneko jarraipena segurta dezaketen alorretan.
|
|
Hori izanik panorama nagusia, non daude
|
euskara
indarberritzeko saioak erantzun beharreko erronka nagusiak. Ama hizkuntzaren belaunez belauneko jarraipena segurta dezaketen alorretan.
|
|
6.1" lehendabizi ikasi, gero egin" paradigmatik" eginez ikasi" formulaziora pasa beharra.
|
euskara
indarberritzeko saioan eskolak zer leku duen argi ulertzea.
|
2018
|
|
Ez, aldiz, 25 urtera arte lan mundutik deskonektaturik bizi diren eta beren sozializazio atal nagusia tarte horretan gorpuzten duten haurren, neska mutilen, gaztetxoen eta gazteen artean. Horiek euskal bizibidera ekarriko balira, hein batez, asko aurreratuko litzateke
|
euskara
indarberritzeko saioan: baita lan munduan ere.
|
2019
|
|
eguneroko jardun arruntean euskaraz diharduen hiztun multzo trinkotik (nahiago bada: ...itugu askogatik, egungo egunean, Fishman-en" intergenerational and demographically concentrated home family neighbourhood community" jardungune esparrua sendoen eta bizien duten ingurumen geoterritorialak. arnasguneetan bakarrik daukagu egungo egunean, erabat edo nagusiki, altuberen" población compacta(..) (que) lo use � ntegramente como habla propia e � ntima suya".
|
euskara
indarberritzeko saioetan lehentasun argikoak dira hortaz, Fishman-en eta altuberen esanean, arnasguneak.
|
|
inertzia sozio historiko horren osagarri, edota horren aurretik, kontrako politika linguistiko jakinak eragindako atzerakada bizi izan da hemen. XX. mendearen azken laurdenean,
|
euskara
indarberritzeko saioak abian jarri zirenean, argi eduki behar zen urrundik zetorren inertziari ez zitzaiola bat batean bukaera emango. plangintza berriaren indar positiboa eta lehendikako inertziaren indar ezkorra, hasiera batean behintzat, kontrako faktore izatekoak ziren: berreskuratze lanen atarikoa bat, gehienez ere galera
|