Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2011
‎modernidadeari ez diogu inola ere izkintxo egin nahi. Modernidadeak, ordea, ez du euskara indarberritzeko saioekin korrelazio positibo handirik oro har. ez du izan orain arte, eta ez dago motibo argirik aurrerantzean hala izango duela uste izateko. hemendik hamar urtera jaioko diren haurrak (haur guztiak: bereziki hiriburu handietakoak, hor baitago biztanleon gero eta zati handiagoa) ez dira urrundik ere euskarazko familietan jaioko. etxeko hizkuntza nagusia, are gutxiago bakarra, ez dute euskara izango. kalera atera orduko erdal munduarekin egingo dute topo, d ereduko eskolara joaten badira ere gehienak.
‎Modernidadeak, ordea, ez du euskara indarberritzeko saioekin korrelazio positibo handirik oro har. Ez du izan orain arte, eta ez dago motibo argirik aurrerantzean hala izango duela uste izateko.
‎Diglosiaren purgatorioaz. Teoriatik tiraka – Mikel Zalbide bakarrik atera dezakete aurrera euskara, eguneroko bizimodu arruntean txertaturik205 zenbat eta euskara indarberritzeko saioa euskaraz bizi den hiztun taldetik urrunago planteatu edo aplikatu, orduan eta arrakasta aukera urriagoa izango du. horrek guztiak, jardun guneak eta harreman sareak, funtzioak eta esparruak bereiztea eskatzen du: hots, beharrizan horien araberako diglosia eratu eta indarrean eustea.
‎Baita horiei guztiei dagozkien adierazbide, zabalero eta estiloei ere. horretan guztian zentratzeak heldutasun teorikoa eta seriotasun exekutiboa adierazten du, ezer erakustekotan. ez, inola ere," goragoko xede asmoei" uko egitea. Ba ote dago asmo gorenagorik, euskara indarberritzeko saio osoaren altzoan, euskaldungoa osatzen duen hiztun elkarteari, bere hiztun taldeei eta harreman sareei, ahalik eta zabalen eta ahalik eta trinkoen euskaraz egin dezaten laguntzea baino, h) Arnasguneak dira, askogatik, gaur biharretan helburu horri ondoen erantzun diezaioketen ingurumen demoterritorialak. duten osaera demografikoak (euskaltasun dentsitatea eta, bereziki, kontzentrazioa), aurrez aurreko interakzio informalerako eskaintzen duten aukera praktikoak, euskaldun (gainerakoak baino euskaldunago) izatearen kontzientzia kontrastatuak eta euskaraz (hitzez eta, belaunaldi gazteetan, nabarmenki, baita idatziz) ere jarduteko gaitasun handiagoak lehentasunezko ekimen sendoagoetarako kandidato natural bihurtzen ditu hiztun talde eta harreman sare horiek. hori da esan nahi izan dudana:
‎Liburua perspektiba soziolinguistikotik idatzia dago, baina beste hainbat alor ere kontuan hartzen ditu: jurilinguistika, hezkuntza elebiduna, demolinguistika eta, ororen gainetik, euskara indarberritzeko saioan hezkuntza alorreko aplikazio neurrien ekarpena. Gizarte giroa, 2007, A, B eta ereduek ordutik hona izandako bilakaera, emaitzak, erronkak... hori guztia aztertzen da.
2016
‎euskaldunen kontzentrazio demolinguistiko altua dute orain ere157, eguneroko jardungune informal basikoetan euskara da herrian nagusi, eta bi elementu horiei eskerrak beren ama hizkuntzaren belaunez belauneko jarraipena bermaturik daukate, oraingoz158, haurrek eta gazteek. Eskolak, bere bereak dituen xedeak betetzeaz gainera, ekarpen handia egiten dio euskara indarberritzeko saioari: a) ikasle euskaldun horien mintzamen entzumenak irakurmen idazmenetara zabaltzen ditu159 (historian lehenengo aldiz, kasik); b) etxetik eta auzo girotik jaso duten hitz altxorra zabaltzen eta batasun girora hurbiltzen lan ohargarria egiten du bestetik eta, azkenik, c) estilo formal landuaz jabetzeko aukera eskaintzen die bertako haurrei eta gaztetxoei, hainbatean.
‎unibertsitate publikoak eta pribatuak, helduen alfabetatze euskalduntzea, irrati telebistak, liburugintza, ikus entzunezko materialgintza, kirol alorreko eta astialdiko euskal ekimenak, literatura zentzurik zabalenean, itzulpen etxeak,.. Bere muga eta gorabehera guztiekin ere, baliabide material, ekonomiko, antolamenduzko eta gizajendezko ugari aplikatu da mende laurden luzean, euskara indarberritzeko saioetan. Ez dugu uste per capita terminotan gu baino askoz aurrerago dabilenik Europan hiztun herri minoritario asko.
‎Non daude euskara indarberritzeko saioak erantzun beharreko erronka nagusiak. Amahizkuntzaren belaunez belauneko jarraipena segurta dezaketen alorretan.
‎Hori izanik panorama nagusia, non daude euskara indarberritzeko saioak erantzun beharreko erronka nagusiak. Ama hizkuntzaren belaunez belauneko jarraipena segurta dezaketen alorretan.
‎6.1" lehendabizi ikasi, gero egin" paradigmatik" eginez ikasi" formulaziora pasa beharra. euskara indarberritzeko saioan eskolak zer leku duen argi ulertzea.
2018
‎Ez, aldiz, 25 urtera arte lan mundutik deskonektaturik bizi diren eta beren sozializazio atal nagusia tarte horretan gorpuzten duten haurren, neska mutilen, gaztetxoen eta gazteen artean. Horiek euskal bizibidera ekarriko balira, hein batez, asko aurreratuko litzateke euskara indarberritzeko saioan: baita lan munduan ere.
2019
‎eguneroko jardun arruntean euskaraz diharduen hiztun multzo trinkotik (nahiago bada: ...itugu askogatik, egungo egunean, Fishman-en" intergenerational and demographically concentrated home family neighbourhood community" jardungune esparrua sendoen eta bizien duten ingurumen geoterritorialak. arnasguneetan bakarrik daukagu egungo egunean, erabat edo nagusiki, altuberen" población compacta(..) (que) lo use � ntegramente como habla propia e � ntima suya". euskara indarberritzeko saioetan lehentasun argikoak dira hortaz, Fishman-en eta altuberen esanean, arnasguneak.
‎inertzia sozio historiko horren osagarri, edota horren aurretik, kontrako politika linguistiko jakinak eragindako atzerakada bizi izan da hemen. XX. mendearen azken laurdenean, euskara indarberritzeko saioak abian jarri zirenean, argi eduki behar zen urrundik zetorren inertziari ez zitzaiola bat batean bukaera emango. plangintza berriaren indar positiboa eta lehendikako inertziaren indar ezkorra, hasiera batean behintzat, kontrako faktore izatekoak ziren: berreskuratze lanen atarikoa bat, gehienez ere galera
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia