2008
|
|
Euskararen Erakunde Publikoa eta Hezkuntza nazionala horrez ohartu dira, baina iduri luke bidea luzea izanen dela euskarak goiko irakaskuntzan leku egoki bat eskura dezan baino lehen. Ikaskuntza hori borondatezkoa baita, gurasoek eta gazteek bizi profesionalean
|
euskara
balio gutxikoa dela ulertzen baitute, era orokorragoan bizi publikoan ere. Norabide hori aldatzea ez da erraza izanen, frantsesa lehenik eta gero kasu gutxi batzuetan ingelesa baitira lan munduko hizkuntzak.
|
2010
|
|
1948tik euskal ikasketak hirugarren zikloan hasten ziren Diplôme d’Etudes Approfondies delakoarekin, segidan doktoregoa zelarik. 1970ean
|
euskara
balio unitate bat sortu da Paueko Unibertsitatean. 1981ean Baionan berean Bordeleko Unibertsitateko euskara diploma bat sortzen da eta 1986an aukerako euskara unitateak eta unibertsitate diploma hori Bordele 3ko Unibertsitateko eta Paueko Unibertsitateko gerizaren pean kokatuak dira hitzarmen baten bidez.
|
2015
|
|
Hizkuntza sozializazioa kontuan izanik, proposamenaren ideia nagusia honakoa da: " nahiz eta etxetik euskara ez jaso, inguruan euskara asko entzuten bada, erreferente asko badaude, euskaraz kontsumitzeko aukera asko badaude eta
|
euskara
balio indartsu eta egokiekin lotzen bada, nahiko normala izan daiteke lagunartean eta beste hainbat harremanetan euskaraz egiteko ohitura izatea". Bere proposamenean, garrantzia berezia hartzen du haur eta gazteen inguru hurbilean eragiteak:
|
|
Nahiz eta etxetik euskara ez jaso, inguruan euskara asko entzun badut, erreferente asko baldin baditut, euskaraz kontsumitzeko aukera asko baditut eta
|
euskara
balio indartsu eta egokiekin lotzen badut, nahiko normala izan daiteke lagunartean eta beste hainbat harremanetan euskaraz egiteko ohitura izatea.
|
|
Hau da: nahiz eta etxetik euskara ez jaso, inguruan euskara asko entzun badut, erreferente asko baldin baditut, euskaraz kontsumitzeko aukera asko baditut eta
|
euskara
balio indartsu eta egokiekin lotzen badut, nahiko normala izan daiteke lagunartean eta beste hainbat harremanetan euskaraz egiteko ohitura izatea. Aldiz, etxetik euskara jaso arren, euskara balio pobreekin lotzen badut, nire inguruan euskararekiko jarrerak ahulak badira, eta ibiltzen naizen talde eta giroetan euskara
|
|
nahiz eta etxetik euskara ez jaso, inguruan euskara asko entzun badut, erreferente asko baldin baditut, euskaraz kontsumitzeko aukera asko baditut eta euskara balio indartsu eta egokiekin lotzen badut, nahiko normala izan daiteke lagunartean eta beste hainbat harremanetan euskaraz egiteko ohitura izatea. Aldiz, etxetik euskara jaso arren,
|
euskara
balio pobreekin lotzen badut, nire inguruan euskararekiko jarrerak ahulak badira, eta ibiltzen naizen talde eta giroetan euskara
|
2016
|
|
Diagnostiko horrek emandako emaitza nagusiak laburbilduz, euskara zerekin lotzen zuten asoziazio askeko galderari dagokionez, elkarrizketatuen erantzunen kategorizazioaren mapak erakusten duenez (ikus kategorizazio mapak 1 Eranskinean),
|
euskara
balio positiboekin lotzen da lau herrietan (prestigioa, jendarte hobea, altxorra, harremanak, etorkizuna..). Nortasun identitatearekin lotzen da baita ere hiru herri euskaldunetan, baina ez da lotura hori agertzen Errenterian. Komunitatean integratzeko sozializaziorekin ere lotzen da Zumaian eta Oñatin, baina ez neurri berean Bermeon eta are gutxiago Errenterian.
|
2018
|
|
" Nola txertatu genero ikuspegia hizkuntza politikan" artikuluan iradokitzen da, gaur egun, hizkuntzen irudien inguruan generoaren araberako ezberdintasunak egon daitezkeela: litekeena da emakumeek eta gizonezkoek
|
euskara
balio eta irudi ezberdinekin lotzea eta horrek hizkuntza erabiltzeko nahian eragitea" (Oruesagasti eta beste 2014: 77).
|
|
Litekeena da emakumeek eta gizonezkoek
|
euskara
balio eta irudi ezberdinekin lotzea eta horrek hizkuntza erabiltzeko nahian eragitea" (Oruesagasti eta beste 2014: 77).
|
2019
|
|
Oporretan azaletik ezagutuko dugu, hemen lagun posturatik ordea. euskaraz da hau dena, euskara dago erdigunean eta euskarak ematen du aukera hau: honek,
|
euskara
balio positiboekin lotzea dakar. Aisialdia da, beste kulturak ezagutzen, harremanak sortzen... askotan, gainera, aisialdi giroan. ekintzak beharrezkoak dira, bertan giroa sortzen baita, eta honek sortzen du poztasuna parte hartzaileengan.
|