2000
|
|
Kasu batzuetan gertatzen da, norabide bertsutik etorri arren izaera desberdina dutenhaizeak bereizteko izen diferentea ipintzea. Zenbaitetan izen desberdintasuna izenarenoinarrian
|
euskal
ondarezko hitza edo mailegua hartzean datza.
|
2003
|
|
Ez dakit nondik atera zuen bizkaitarrak solas hori. Ala bere etxeko
|
euskal
ondaretik. Ala Etika liburua idatzi zuen Spinoza pentsalari judu handiarenganik?
|
|
1995eko abenduan sinatutako hitzarmenari esker, Akitaniako Centre Régional de Documentation Pédagogique erakundearen partaidea da. Bere funtzioa «euskararen eta euskarazko erakaskuntza hedatzen laguntzea, bai eta
|
euskal
ondarea eta kulturaren ezagutuz bultzatzea eskoletan». Ikas i buruz, ikusi, Gure herria 31, 1959, Euskaldunon Egunkaria,. Irakasleek eraiki eta gorpuztu tresna?
|
2007
|
|
Batzuk osoki euskaldunak dira, hala nola aste kulturalak, baina maizenik euskal kulturak bere tokia egin behar du, pozgarri euskaldunentzat eta agian erakargarri erdaldunentzat. urtean zehar festibalak badira bakoitza bere gunean eta unean: Bi harriz lau xori, Dilin dalan, Errobi, Euskal Herria zuzenean, Hartzaro, Jazz in college, Uso pop, Xirula eta kultura asteak edo egunak Baigorrin, Bidarten, Donibane Lohizunen, Donapaleun, Hazparnen, Hendaian Kanbon, Maulen...
|
euskal
ondarea, herrietako eraikinek eta edergailuek bai eta ere herriaren historiak eta mitologiak osatzen dute. herritar eta kanpotar anitz ibiltzen dira euskal erakustokietan, Baionan, donibane Garazin ala donapaleun. Ikasleentzat Irisarriko Ospitalean antolatua da ondarearen zentro pedagogikoak, urtean zehar hiru eguneko egonaldiak egiteko eta udan antropologia kongresoak. helburu berarekin hendaiako Abbadia Jauregia
|
2008
|
|
Euskaldunok Europako gizartearen parte gara, eta, nagusiki, zerbitzuetan eta industrian lan egiten dugu. Euskarak,
|
euskal
ondare lexikalak, gizarte horretan bizitze ko behar ditugun hitzak eman behar dizkigu. Eta, ematen ez dizkigunean, guk, euskal dunok, hitzak mailegatuz, egokituz eta sortuz, ematen dizkiogu euskarari behar dituen hitzak.
|
|
Baina harago ere joan da. Izan ere,
|
euskal
ondare lexikalarekin batera, tradiziorik gabeko hainbat eta hainbat hitz ageri dira Hiztegi Batuan. Hau da, saio bat egin da, tradizioaz gainera, gaurko plazara ere jaisteko, gaurko euskaldunok ditugun beharre tara hurbiltzeko.
|
|
lastimie, peni eta errukixe. Lehenenego biak erdarazko maileguak dira eta hirugarrena
|
euskal
ondareko hitza. –Pantorrila?
|
2009
|
|
Terminoei sorkuntza baliabidea egokitzeko, lehen irizpidea hitzak OEHn sarrera gisa agertzen diren edo ez egiaztatzea izan da; agertuz gero,
|
euskal
ondare lexikaleko hitzak direla onartu dugu, eta hitzak sortzeko erabili diren baliabideak ez ditugu kontuan izan. Adibidez, adibide, baliodun, kenketa...
|
|
Badakigu egoerak mota askotakoak, konplexuak eta istilutsuak izaten direla, baina ez dago zalantzik jatorrizko kultur eta herrialde askotako arrazoizko eta ondo arrazoitutako eskaerei behar adinako arreta eskaini behar zaiela. Denok badakigu zer gertatu zitzaion Egiptoko ondareari, Greziakoari, ondare prekolonbinoari edota
|
euskal
ondareari. Gaur egun asko dira ondare horiek euren jatorrizko eskuetara itzultzeko aldarrikatzen dutenak.
|
|
Euskal baserrien urrezko aroaren adibide nabarmena da. Gipuzkoako Foru Aldundiak 25 urte baino gehiago daramatza
|
euskal
ondarea lehengoratzeko lanetan, eta 1992 urtean erosi zuen Igartubeiti. Oso gaizki zegoen, eta zaharberritu egin dute.
|
|
euskal baliabide elektronikoen ekoizpena gordetzea eta hedatzea. Eusko Jaurlaritzaren Kultura Sailak informazio sistema bat jarri du abian, formatu digitalean sortzen den
|
euskal
ondare digitala (web orriak, blogak, foroak, zerrenda profesionalak) kapturatzeko eta hedatzeko asmoz. Zentzu honetan, web ingurunean sortutako ondare digitala berreskuratu eta babesteko asmoarekin beste herrialde batzuek abian jarritako antzeko ekimenei jarraitzen die OndareNetek, hala nola:
|
2010
|
|
Seaskak erakunde publiko baten funtzioa betetzen duela azpimarratu du. Horregatik, hipokresia baztertzeko eskatzen diogu Frantziako Gobernuari, Seaskak zerbitzu publikoaren izaera bikoitza duelako, euskaren transmisioa bermatzen, batetik, eta
|
euskal
ondarearen babesa bermatzen, bestetik.
|
|
Bestetan helduak
|
euskal
ondareko hitza darabil (uolde, aittepuntako, irrieta (egin), gor, bere burua egin, abizen8) eta gazteak mailegua (inundazio, padrino, bronkea (bota), sordo, suizidau, apeyidu).
|
2011
|
|
Mendeetan iraunez geureganaino jatorkun
|
euskal
ondarea makal, gaitzak jota egoala esatea ez dirudi larregi esatea danik. Urteetan eta urteetan, lurrak sakonerarik ez eta, haitz bitarte latzean sustraiak kokatuz ozta ozta bizi dan txara okerokerra emoten eban.
|
2012
|
|
Herri baten ondareaz ari garenean, normalean arkitektura, kultura, hizkuntza, eta abar izan ohi ditugu gogoan. Baina badaude beste ondare mota batzuk, behar besteko garrantzia ematen ez diegunak
|
euskal
ondarerako funtsezkoak izan arren. Horietako bat bertoko abere arrazak dira, galdu edo baztertu ezinekoak.
|
|
Udal danbolinjoleak, musika bandak, La Casillako eta Konstituzio Plazako erromeriak, dantza taldeak... horiei guztiei esker, bertako dantzak kontserbatu eta Europatik iritsitako errepertorioak egokitu eta ezagutarazi ahal izan dira. ...muko baserritarrei lotutako irudi erromantikoaren gainetik, hiriak ere dantza tradizionalaren berezko ingurune izan dira, eta halaxe jarraitzen dute gaur egun ere’, azaldu dute Aiko Taldetik.Campos Eliseos Antzokia eta Victoria Eugenia Antzokia, primerako esparruak Dantzaldi IbiltarirakoHorrela, urritik aurrera, Aikok gure tradizioez gozatzeko esparru berriak izango ditu Bilbon eta Donostian,
|
euskal
ondare herrikoiarekiko maitasuna partekatzen dutenei zuzedutako topagune berriak alegia: Campos Eliseos antzokia eta Victoria Eugenia Antzokia.
|
2013
|
|
Matrikularen prezio 25€ izango da.Dantzan irakastea edo dantzak irakastea gauza bera ez direla ustearen ziurtasunarekin, AIKOk ikastaro honetan, ‘Dantzaldi Ibiltaria’ egitasmoarekin jasotako esperientzia pertsonala nahiz talde esperientzia transmitituko du, dantzan modu erraz eta mailakatuan, musika eta dantza tradizionalaren 2.000 zaleturi dantzan egiten irakatsi diona.AIKOren metodoa, dantzaren forma tradizionalean oinarritzen da, eta era mailakatuan, musika, erritmo eta mugimenduak konbinatuz, dantza modu naturalean egiteko landu da. ...duten maisuek, herri musikako euskal dantzarik adierazgarrienetako errepertorioko ariketak landuko dituzte (valsak, mazurkak, txotisak, jauziak, jotak,...) eta bere musikaren eta mugimenduen arteko harremana azalduko da, gorpuzkeraren eta dantza tradizionalaren oinarrizko mugimenduen azalpenekin batera.Aiko Taldea, musika eta dantza maisuz osatzen den elkarte kulturala da eta bere helburu nagusia,
|
euskal
ondare musikala sustatzea da. Dantza era natural eta erraz bat bezala ikusita, eta konplexutasunetatik aske, mundu guztiak praktika dezakeen jarduera, irakaskuntza metodo erraza eta dibertigarria proposatzen du, `Dantzaldi Ibiltaria´ ekimenaren bitartez, nahiz antolatzen dituen tailerren, topaketen, erromerien, nahiz, musika tradizionalaren diskoen bitartez hedatzen diharduena.
|
2014
|
|
Eusko Jaurlaritzako Kultura Sailak
|
euskal
ondare bibliografiko historikoa 2011n jarri zuen abian sarean: 3.000 izenburu inguru eta 350.000 irudi digital baino gehiago.
|
2015
|
|
Ez eskatu euskaraz ari den hedabide batek euskal gramatika eta fonetika baztertzeko eta kolonialismo espainiar edo frantsesak inposatutako hizkuntz arauei men egiteko. Zuk ez daukazu
|
euskal
ondarearen patrimonioa. Euskal herritar batek Santxez erara aldatu nahi badu abizena, haren erabakia da.
|
|
XVI eta XVII. mendeko historialari, kronikagile eta genealogistek kanten zatiak txertatu zituzten beren obretan. Garibairen Compendio Historial eta Memorias i esker, eta beste zenbait biltzaileren lanari esker, ezagutzen dira egun ahozko
|
euskal
ondareko eresi eta kantu epiko nagusietako batzuk.
|
|
edo diren testu horietako asko garai historikoaren mentalitatearen zantzu adierazgarriak dira. Sar daitezke antologian idatzizko
|
euskal
ondarean eta tradizioan adierazi dutenagatik, tradizio horretako osagai biziak direlako. Egokitzat jotzen bada jasotzea antologian emaitza periferikoak, literatur alorraren inguruetan, ertzetan, kokatu ohi diren testuak, hala nola herri
|
|
Beti kartsuki bermatua Ezpeletaren garapena gogoan eta herriak begira zezan bere anma. Bazuen
|
euskal
ondarearen aldeko griña suhar bat bere harat hunat guzietan agertzen zuena. Jende ainitz bildurik, biziki ehorzketa hunkigarriak ukan ditu.
|
|
Euskal Etxean eta CSUB unibertsitatean emanen ditu eskolak. Pedro Oiarzabalek Renotik kudeatzen duen ‘Memoria Bizia’ programan ere parte hartuko du Euskal Etxeak, euskal komunitateko zaharrenekin solastuz eta solasaldi horiek grabaturik
|
euskal
ondarea atxikitzeko. Lehen elkarrizketa egina dute
|
|
Gisa hortako omenaldia merexi zuen segur 1920 an Donibanen sortu zen beneditano horrek. Apez kartsua, errotik atxikia
|
euskal
ondareari, idazle arraroa, olerkari jeinutsua, ainitz eta ainitz urrats egin duena beti Euskal Herria eta Jainkoa suharki zerbitzatu beharrez. Jean Diharce zuen bere izena, aita Xabier zen beneditanoen artean, Iratzeder izenordea hartua zuen euzkarazko lanentzat.
|
2016
|
|
Ez zen hori, ordea, euskaraz eginiko lehenbiziko opera; Arana Martijaren esanetan, ohorea Altzaga Zapirain bikoteari zegokion Txanton Piperri lanarengatik, Donostian 1899.ean lehenengo aldiz antzeztu zena. Alabaina, euskal operari hasmenta eman zioten lehenengo lanen artean bazegoen Decreptena; Arana Martijaren aburuz, benetako euskal opera abertzaletasun berriak bultzaturik sortu zen, euskal gaiei buruz egina, euskaraz eta
|
euskal
ondare musikalaren gainean eratutako partiturekin, eta horrelakoxea zatekeen Decrepten Maitena.
|
|
Uruguaiko zenbait euskal etxe bilduko dira Floresekoekin bat eginik, hala nola Salto herritik, Rivera eta Livramento uruguaitar eta brasildar hirietarik, eta Montevideoko Euskal Erria Euskal Etxetik. Uruguain gero eta azkarrago ari dira beren
|
euskal
ondarearen ezagutzen, lantzen eta ospatzen.
|
2017
|
|
Lehiaketako baldintzek eskatu bezala, bi bideo prestatu dituzte. Batean
|
euskal
ondareari buruz aritu behar zuten, eta gure ikasleek lehen bideo honetan euskalkiei buruz duten ikuspuntua azaldu dute. Bestean, berriz, prestaketa lana erakutsi dute.
|
2018
|
|
Eulalia Abaitua() erabat ezezaguna zen 1990era arte. Urte hartan, Bilboko Euskal Museoak egindako erakusketa batean
|
euskal
ondarearen galdutako altxorretako bat eman zuten argitara. " Gure aurreko andrak" izeneko erakusketa hartan, XIX. mendearen erdialdean jaiotako emakume bilbotar honen lanaren zati bat erakutsi zuten.
|
2019
|
|
Ikuskizunaren lehen zatian, Garmendiak garai bateko kantuak abesten ditu,
|
euskal
ondare tradizionalekoak. Mikrofonorik gabe, sopranoek ohi duten eran.
|
|
Lan honetan hainbat bider esan dugu Lazarragak gaztelaniazko literatur tradizioa duela inspirazio iturri eta eredu, eta egoera bera aurkitzen dugu errefrauetan ere: poemarako gaztelaniazko ereduak izan bazituen, eta eredu horrek gaztelaniazko errefrauekin lotura badu, errefrau horrekin lotu behar dugu Lazarragaren poema, eta ez
|
euskal
ondareko errefrau batekin; euskaraz idatzia izan arren, ereduak ez baitzituen euskal ondaretik hartu.
|
|
Lan honetan hainbat bider esan dugu Lazarragak gaztelaniazko literatur tradizioa duela inspirazio iturri eta eredu, eta egoera bera aurkitzen dugu errefrauetan ere: poemarako gaztelaniazko ereduak izan bazituen, eta eredu horrek gaztelaniazko errefrauekin lotura badu, errefrau horrekin lotu behar dugu Lazarragaren poema, eta ez euskal ondareko errefrau batekin; euskaraz idatzia izan arren, ereduak ez baitzituen
|
euskal
ondaretik hartu.
|
|
Zer aurkituko ote dute Tiritatxok eta Martinbertsok zuen herriko plazan? Euskara eta
|
euskal
ondarea landuko dituen ikuskizun parte hartzailea". Umeen Eguna KalezarrenUdako oporraldian murgiltzear diren haurrei zuzenduriko deialdi gehiago. Ostiralean abiatuko diren Kalezarko jaien baitako Umeen Eguna larunbatez ospatuko da.
|
2020
|
|
Ez dira gardenak, eta horregatik behar dute aparteko lekua hiztegian, ulergarriak izateko baina modu eskuragarrian. Zentzu honetan,
|
euskal
ondarea agerian jartzeko saioa egin du Euskaltzaindiak 2019an”.
|
|
Bretoiera; odolgarbi; lehengo lepotik burua; leher eta zapart egin; opilari su egin edo mandotik astora erori. “Esaera zaharrak berreskuratu dira, eta 2019an hasitako ildoari jarraituz,
|
euskal
ondarea agerian jartzeko saioa egin du Euskaltzaindiak beste behin”, azpimarratu du Miriam Urkia euskaltzain osoak.
|
|
Nafarroako ereduko zazpi ikastetxetako ikasleek aldizkari digital bat nola egin ikasiko dute ‘Sormen digitala’ irakasgaiaren jarduera osagarrien barruan. Ikasgai horren bitartez DBH ko 2 eta 3 mailako ikasleek esperimentazioaren bitartez
|
euskal
ondarea ezagutuko dute. Ikasleek ZUT aldizkari digitala izango dute eredu eta ZUTeko lantaldeak gidatuko du ikastaroa.
|
2021
|
|
450 orrialdeko liburua ederki ilustratua eta azalpen testuaz oinarritua da,
|
euskal
ondarearen adierazgarri diren objektuak aurkituz.
|
|
Ana Gandarak (2015)
|
euskal
ondare kulturalaren egokitzea hartu du ikergai bere doktorego tesirako: Euskal ondare kulturalaren moldatzea(), egungo Kultur Sistemaren oinarri.
|
|
Thompsonek forma kulturalen azterketarako planteatu eta Gandarak
|
euskal
ondarearen moldaketen ikerketarako ñabartzen duenari jarraituz, euskal kultur komunitatearen helburu kolektiboen eta kokapenaren ingurukoak jasoko dira azalpen hauetan. Garaian garaiko ekimenak hobeto ulertzen lagunduko digu testuinguratzeak eta baita, komunitatearen kokapena subalternitatezkoa izan dela kontuan harturik, eginiko lana bere neurrian baloratzeko ere:
|
|
Sortzaile haiek buru ziren euskal sorkuntzaren olatu eraberritu honetan,
|
euskal
ondare kulturaletik eguneraturiko irudiez gain, bertso moldeak berak baliatuko dira, eta tradizioan oinarritutako abangoardiako eskaintza garatzera iritsiko dira.
|
|
1960az geroztik (Lergakoaren ondoren) azaldu diren harrian grabaturiko idazkunen argitan, egiaztaturik dago Nafarroako alderdi zabalean zein Aragoiko Cinco Villas en euskal jatorriko mintzaira erabiltzen zela, bai eta, segur aski, Soriako lur garaietan ere. Araban badira
|
euskal
ondareko inskripzioak, Miñaoko helasse jainko izena zein Durrumako lutbelscottio eta luntbelsar jende izenak kasurako, baina latinaren aurreko jatorri indoeuroparreko antroponimia ugariagoa da epigrafian. Bizkaian, bestalde, gaur arte ez da lekukotu euskal eiteko erromatar garaiko onimorik.
|
|
Hala berean, epigrafia arloan euskal enborreko epigrafe mordoa azaldu den Garona Garaian (Banhèras de Luishon...) badaude Pirinioetako cromlechak. Arreta pixka bat opa diona ohartuko da Pirinioetako cromlechen barrutiaren sartaldeko ertzean ere,
|
euskal
ondareko toponimoenak ez ezik, badirela antzinateko euskal sustraiko antroponimoen lekukotasunak; Mendiluzeko (Entziako) Pirinioetako cromlechetik gertu (3 km-tara), Durruman idorotako lutbelscottio z zein luntbelsar ez ari naiz. Esan gabe doa Oiartzunen ere, Andrearriagako estela zegoen inguruan (1 km-tara), Pirinioetako cromlech ugari dagoela (Algorrieta, Egieder, Guardiako lepoa, Urkullu txiki egia...).
|
|
Buruenik, Oiartzungo patronimoaren balizko data Nafarroan eta Araban ediren diren
|
euskal
ondareko erromatar garaiko teonimo batzuenarekin alderatzen dut; ikus Gorrotxategi; Ramírez Sádaba (2013: 122).
|
|
6 taula: beltesonis antroponimoaren eta Nafarroan zein Araban ediren diren
|
euskal
ondareko beste erromatar garaiko teonimo batzuen balizko datak
|
|
Esparru horren eta gainerako Gipuzkoaren artean ez da sumatzen, ordea, bi eremuek bestelako hizkuntzak zituztela argudiatzea ahalbidetzen duen alderik, edo mugarik, ez kultura sailekorik, ez fisikorik. Horren etsenplu garbia da egungo toponimia, bai
|
euskal
ondarekoa, bai sorburua maileguetan duena.
|
|
Azterbide horrek dituen zailtasunak, baina, ez dira gutxi. Batetik,
|
euskal
ondareko antzinako onomastikan bel (s) elementua ez da arrunta aurreneko lekunean. Arreta pixka bat opa diona ohartuko da euskarazko gorri rekin lotu izan den cori, corri, gori (herauscorritsehe, baicoriso/ baigorixo/ baicor [r] ixo, bvaigorixe) bigarren lekuan azaltzen dela aldi oro, ez dagoela lehenbiziko tokian* Cori,* Corri,* Goriduen izendapenik.
|
|
Goikoa ikusita eta jakinik akitanierazko belseta iberierako bel (s) jatorki berekoak diratekeela, baita bi hizkuntzetako deizioetan te atzizkia dukegula ere, ez litzateke guztiz alboratu behar Bel te k iberierarekin lotura izatea. Horren aldeko argudio nagusietako bat da
|
euskal
ondareko izen berezietan, Soriako Villartosoko belƧCON[...] alde batera utziz gero, Belez dela aurreneko tokian azaltzen, bai, ordea, iberiar jatorrikoetan. Daitekeena da, hortaz, bi hizkuntzek komunean zituzketen osagaien sailekoa izatea (cfr. eus.
|
|
Guztiaz ere, beltesonis ek
|
euskal
ondareko izena ematen du, batez ere so duelako akabailan eta osagai hori ez delako kausitzen ondoko beste hizkuntzetan, ez galieraz, ez zeltiberieraz, ezta iberieraz ere (cfr. eus. so/ txo).
|
|
Hori horrela izanik, pentsa daiteke, egiazki, Gipuzkoa mintzairaz indoeuroparra zela esateko habe nagusia Arabaren ondoan, eragin indoeuropar agerikoa izan zuen lurralde baten alboan egotea dela. Indoeuropartasuna (zeltatasuna) aldarrikatzen dutenek, ordea, ez dute aintzat hartzen hizkuntzaren aldetik euskal sustraikotzat jotzen den Nafarroaren iparraldeko alderdiaren ondoan zegoela, ezta ere Probintziatik oso gertu Araban (Durruman) badirela
|
euskal
ondareko Antzinaroko antroponimoak; ildo berean, Miñao ez dago hain urruti.
|
|
75), adjektibo kalifikatzaileei erantsirik nolakotasuna adierazten duten izenak sortzen dituena (abilezia, ahulezia, artezia, finezia, gabezia, pobrezia, trebezia). Gehienetan mailegu egokituen amaieran aurkituko dugu tate atzizkia (besterik da
|
euskal
ondare lexikoko mailegu horiek zer leku duten gaur euskara estandarrean), eta, horrenbestez, ez genuke euskal eratorpen atzizkitzat hartuko (birjinitate, karitate, libertate, sinzeritate); baina latinezko tate (m) atzizki horren aldaerak ere antzematen ditugu euskal adjektiboetatik eratorritako izenetan (ahuldade, bakardade, gogortade, ondare, ondade...) 2 Gramatikarien artean tzia atzizkiaren fo... Villasantek (1974:
|
|
Hauetan denetan, er atzizkiak ez dakar gaitzespen kutsurik. Alabaina, kontuan hartu behar da guztiak maileguak direla; bestela esanda, er atzizkia duten hitzen artean, ez dago
|
euskal
ondareko hitz bat oinarri duen eratorririk. Hegoaldean, aldiz, euskal oinarria dutenek dute gaitzespen kutsua.
|
|
Bertsolaritzari arreta berezia jarri zion beste euskal idazle garrantzitsu bat Xabier Lete da. 1960ko eta 70eko hamarraldietako Pizkundeko Euskal Kantagintza Berriak ahozko
|
euskal
ondarearen berreskurapen eta berrerabiltze abangoardistarekin lan itzela egin zuen, eta Letek mugimendu hartan parte hartze garrantzitsua izan zuen. Bertsolaritza zaletasun, iturri eta langai garrantzitsu bat izango zuen gerora ere [1], baina frankismo garaiko urte haietan ere eskani zituen proiektu interesgarriak:
|
|
Bada, begira, harrituta nago erabat, gero eta ikasle gehiago ari delako aukeratzen
|
euskal
ondarearekin harremana duten lanak bere ikerketetarako, master bukaerako lanetarako eta. Garbizuren kontzertua, adibidez, nire ikasle batek aurkitu zuen, Jon Makusok.
|
|
Dioenez, «jende asko» joan zen kontzertuetara, Hego Amerikako herrialdeetan, «batez ere», baina, jakin mina ez ezik, entzuleetako askok partekatzeko grina ere erakutsi zuten: Euskal Herrian «ezezagunak» ziren hainbat konpositoreren berri eman zioten, Ameriketara joandakoak edo bertan jaiotakoak; euskal tradizio musikalean oinarritu ziren haien lanetarako, eta
|
euskal
ondarea beste folklore batzuekin nahastu zuten. «Euskal errepertorio bat komunikatzera joan nintzen, eta haiek beste euskal errepertorio bat erakutsi zidaten».
|
|
Bide honetatik jarraikiz, lan honen helburuak dira ibarretako
|
euskal
ondaretik —idatzizkoa nahiz ahozkoa— izengoitiak jaso, linguistikoki eta semantikoki interpretatu eta egungo euskaldunei baliabide gisa eskaintzea, hizkuntza sormenean eragiteko eta esparru ez formaletako hizkeraren adierazkortasuna handitzeko.
|
2022
|
|
Horrela,
|
euskal
ondarea, immateriala (hutsa) edo (ta) inpresionismoa landu duten artista batzuen obra originalak ikusteko aukera ukan dute.
|
|
Kirol ekintzak ere ez ditu kanpoan utzi, eta futbol zelaia ere sortu dute Harriague ren lekuan, eta orain komunak eta aldagelak emendatzen ari zaizkio. Lanean gogor ari, heien
|
euskal
ondare eta loturak eguneratu eta aitzinamendu iturri bihurtzen.
|
|
Trebonneko euskal pilotalekua 1959an eraiki zuten, orduan bertan lanean azukre kainabera pikatzen ari ziren euskal emigranteendako. Aurten, Ramon Jayo auzapeza duen Herriko Etxeak, Queensland Estatuko Gobernuak eta North Queensland-eko Euskal Etxeak bat egin dute euskal australiar ahalegin batean, kantxa berritu eta pareten gainean mural gisa lau pilotari eta ikurrin handi bat irudikatzen, eskualdeko
|
euskal
ondarearen erakusgarri. Liburuño bat ere bada plazaratua, Bianka Vidonja Balanzategui eta Barbara Debono egile, frontoiaren historia kontatuz.
|
|
Euskal folklore jamaikarra bilduma plazaratu du, Euskal Herriko eragile eta sortzaile ugarirekin elkarlanean. Pablo Rodriguez Garcia Pantx Recordseko kidea aritu da
|
euskal
ondarearen eta kultura jamaikarraren zubi lana egin duen proiektu hori kudeatzen, «beste hainbat eta hainbat langilerekin batera», eta nabarmendu du Reggaean jarrai proiektuak kontzeptu ugari biltzen dituela: «Euskal Herriaren eta Jamaikaren arteko topagunea da».
|
|
Izan ere, soinu jamaikarrak ontzen dituzten belaunaldi ezberdinetako taldeek
|
euskal
ondareko abestiak hartu, eta beste molde batez landu dituzte. Bildumaren hazia, dioenez, etxeratze garaian ernaldu zen, «Pantx kide» batzuei zerbait berezia otu zitzaienean:
|
|
Horrez gain, balioa eman dio herriko kultur ondareari. Izan ere, Laudioko Udalak maiatz osoa gure
|
euskal
ondare, ohitura eta sustraiei eskaini zien eta keinu bat egin zien programak berak barru hartzen duen “Euskal Mamia” zikloaren bitartez.
|
2023
|
|
Bi hilabete geratzen zaizkit. Bueltatu baino lehen
|
euskal
ondareari buruz gehiago ikastea eta bizitzea da helburua: Nevada inguruan dauden herri txiagoak bisitatuz, euskal jatetxea, hotelak," arborglyphs" (artzainek zuhaitzetan egindako marrazki, idazkerak)...
|