2000
|
|
Bertan parte hartuko dute disko berria aurkeztuko duten musika taldeek. Gainera, hemendik aurrera urtero
|
euskal
herri bat izango da azokako gonbidatua. Pasaiak jaso du gonbite hori lehenengoz aurten.
|
2003
|
|
Bizkitartean, gerlari ohien erdian hazten eta ikasten ari ginelarik, hona non, 1930 iriko egun batez, Lourdesera zihoazen Hegoaldeko beilari batzuek, Hazparneko gure herrian iragaitean, karriketan hedatzen dizkiguten, zazpi
|
euskal
herriak batean bilduz, Euzkadi da euzkotarren Aberria letra larriz dioten hosto batzuk.
|
2004
|
|
Euskalduntasuna hizpide orain. Zaldubik «zazpi
|
euskal
herriak batera dezagun» aipatu zuen. Bitoriano Gandiagak «guztiok gara euskaldun, guztiok anaiak gara».
|
2007
|
|
Karrantza Harana, Euskal Herriko azken bazterretakoa, Zuberoan Eskiula iduri. Kasu honetan, Karrantza Harana bera baino urrutiago bada beste
|
euskal
herri bat ere, ordea, Lanestosa. Harexek behar du azken, edo, Joxe Mari Alixek dioenez, lehena:
|
|
euskaraz bizi dira gehienak, euskaraz pentsatzen dute, euskaltasuna ez da arrotza bizi duten errealitatesozialean, errealitate hori bera euskaldundua dago neurri ohargarri batean. Donostian, aldiz, nekez izan liteke inor euskal bizitza sozial baten baitako, euskal nortasunaren altzoko,
|
euskal
herri baten ezpaleko. Victor Hugoren garaian ez bezala, Donostia Espainia da gaur egun. Gauza bera pentsatuko luke idazle frantsesak.Gure hiriak ez dauka ezer. Euskararen Donostiatik?.
|
|
Ain zuzen euskaldun aundi oietxen asmoak erori dira Jakin en soroan aziak antzo, eta emen erneko dira berriz ere ta emen elduko, euskalzale jator oien oroigarririk bikaiñena bezela: euren euskera miña, ta euren euskera gaurreguneratzeko joran bizia, ta euren"
|
euskal
erri baten arnasa mamitzeko" alegiñak. Asmo ta elburu onetxek artu gaitu gaurko jakinlariok ere eta auxe eskeiñi diegu maixu maite biotzeko oiei omenik eta agurrik beroena bezela (16, 1964, 2).
|
2009
|
|
izenburua emateko asmoa nuen. Izan ere, eta hain justu, koadro horrekin begietatik sartzen digutena, irudikaturiko
|
euskal
herri baten nazio ilusioaren kontra, legearen oroigarria da. Legea, ez ahaztu, lurraldea da; lurralde eskumena da(, nire eskumenetik kanpo nago?
|
2011
|
|
3 gaztarora iristean euskara da neska mutil guztien edo gehienen mintzabide bakar edo nagusi; horren ondorioz euskal bikote-kideak eratzen dira eta euskaraz (euskara hutsez, ia erabat euskaraz) diharduen familia muin berria sorten dute, eta hurrengo belaunaldiaren L1, seme alaben ama hizkuntza, euskara izango dela segurtatzen duen etxe giroa eta lagunarte sendoa eraikitzen dute guztiek edo gehienek. euskarazko bizibide arruntaren gurpilak martxan dirau horrela, menderik mende egin izan duen moduan, beste mende laurden (edo heren) batez. hiru baldintza horiek betetzen dituen gizataldea, gainerakoan erdal munduarekin kontaktu zuzenean egon arren, diglosiazko egoeran bizi da. gutxi dira ordeaz, oro har, baldintza horiek betetzen dituzten euskaldunak172 Labur bilduz: diglosia tradizionalaren eskema basikoa betetzen duen euskaldungo osoa ez dator bat gaur egungo
|
euskal
herriaren batez besteko errealitatearekin. euskaldunok ez gara, oro har, diglosia giroan bizi. b) euskaldungo osoa hartu ordez erreferente moduan demagun, aldiz, arnasguneetako euskaldun jendea hartzen dugula aztergai. demagun posible dela hori kontzeptualki (hala uste dut, zeharo) eta demagun zehatz operatibizatzera iristen garela hiztun talde hori (ez da lan erosoa, baina eskuraezina ere ez). k... gurasoen (zer esanik ez aitona amonen) aldean harreman sare zabalak, herriz (eta, hainbatean, arnasguneesparruz) haraindikoak ditu gazte jende horrek, aski rol harreman fluido eta dibertsifikatuak, herrikoekin eta herriz kanpokoekin lehen ez bezalako" public familiarity" bat, bertako kontestu aski arruntetan
|
|
Entzuna dut nolako garrantzia izan zuen beste
|
euskal
herri baten irudiak Mikel Laboa eta gainontzeko euskal kantari berrien ibilaldian. Utopistak ziren guztiak, bilatzaileak, eta bilatzen ari zirenen inguruko ezadostasunek sortu zituzten orduan liskarrak, eta jarraituko dute sortzen geroan ere.
|
2015
|
|
Kontuz gero,"... momentu honetan" dioenean zer esan nahi du? Izan al zen inoiz pertsonek osatzen ez zuten
|
euskal
herri bat. Ez al gara ausartzen esatera ez dela identitaterik, ez dela sekulan izan?
|
|
Jendeak euskaldun izaten jarraitzea, azken buruan, nahi gabeko ondorio sozial bat baino ez zen (jende lanketa bainoago, jende iraizketa). Basa euskal herriek asta
|
euskal
herri bat izan zuten ondorengo. Baserrietako euskal herria da asta euskaldunen paradisua.
|
2019
|
|
11 Larramendiren baitan bada horren oihartzun printzik eta XIX. mendean erraza da, zaldubiz geroztik bereziki, osotasunezko euskaltzaletasun horren testigantzarik jasotzea: " zazpi
|
euskal
herriek bat egin dezagun, guztiok beti beti gauden gu euskaldun." hasieran eguneroko mintzoan oinarritzen zen planteamenduak erabateko zabalkundeeztanda jaso zuen handik gutxira, hegoaldean. eleizaldek 1918an, eusko Ikaskuntzaren oñatiko Batzarrean, esandakoak dira zabalkunde soziofuntzional osoko amets horren erakusgarri zehatzena (ikus zalbide argitara bidean)....
|
|
Ez dago zertan inor jo, iraindu, arbola batetik zintzilikatu bestea gu ez dela sentiarazteko, nahikoa da gertaera bat nor bere tokian erakusteko.Igande goizaldea
|
euskal
herri batean. Ehunka oinbizi nork bere erronka gogoan, ortzadarraren kolore guztiak soinean, oinetan, burukoetan, millet, scott, north face, haglofs, quechua, columbia, suunto.
|
2020
|
|
" Il bello di quei tempi era che tutto si faceva a stagione, e ogni stagione aveva la sua usanza e il suo gioco, secondo i lavori e i raccolti, e la pioggia o il sereno". Paveseren eleberriko hitzek laster oroitaraz dezakete Barandiaranek edo Caro Barojak deskribaturiko
|
euskal
herri bat; eta, hain zuzen, badago Paveserengan jatorrizko mundu baten ideia bat, urtaroei ez ezik bizipen magiko eta paganoei lotua, Barandiaranek, Caro Barojak edo Satrustegik erakutsi ziotena, Euskal Herriaren kasuan, Leteren belaunaldiari.
|
|
euskaldunen ahotsak entzutea, bretoienak, okzitaniarrenak, eta beren alboan borroka egitea, beren berezitasun zehatza baiets ahal dezaten, horrek dakar, ondorio zuzenaz, geuk frantsesok ere Frantziaren benetako independentziaren alde borroka egitea, Frantzia baita bere zentralismoaren lehen biktima. Zeren bada
|
euskal
herri bat eta herri bretoi bat, baina jakobinismoak eta industrializazioak gure herria akabatu dute: gaur egun jadanik ez dago frantses masak baizik" (Markos Zapianek itzulita:
|
2021
|
|
«Euskal kutsuko kontzientzia bat pizteko helburuz, euskal abertzaletasunaren sua bizirik atxikitzeko. Bi
|
euskal
herriak bat direla».
|
|
Bainan, hala ere segitzen dugu gure borroka. Joaiten gira hegoaldeko
|
euskal
herri batera: VitoriaGasteizera.
|