2007
|
|
Gure> Herriarekiko ezaugarri komunei dagokienez, beronek bezala, Aintzinak
|
euskal
folkloreari buruzko berriak argitaratzen zituen, era ulerterraz eta erakargarrian idatzirik. Izan ere, La, tteren jarduera ikasleen artean bilakatu zen, irakaslea baitzen; ohikoa litzateke berarengan, beraz, era konprenigarriaz adieraz zitzan mezuak.
|
2008
|
|
Eta Xaho herri jakintza hori jasotzen saiatu zen. Nolanahi ere, Xahok
|
euskal
folkloreko elementuak, bestelako legendekin eta berak asmaturikoekin askatasun osoz nahasten, edertzen eta eraldatzen zituen, guztiz itxuraldatuz. Hala ere, ezin uka dakioke Xahori folklorearekiko interesa.
|
|
Hala ere, ezin uka dakioke Xahori folklorearekiko interesa. Juan Inazio Iztueta gipuzkoarrarekin batera (Guipuzcoaco dantza gogoangarriencondaira obraren egilea, 1824), Xaho izan zen herri kultura biltzeaz inor interesatzen ez zen garai batean
|
euskal
folklore ikerketak abiatu zituena, ahozko poesia eta baladak jasoz237.
|
|
ez da europeismo militante bat, baizik Euskal Herria isolatuta ez dagoela baieztatzen duen pentsaera bat, ingurune gertukoena Europan dakusana, naturaltasunez. Beraz Azkue ez da Caro Baroja bezain kategorikoa euskaldunak folkloreari dagokionez europarrak direla esatean, baina duda gabe
|
euskal
folklorea europar testuinguruan kokatzen zuen. Eta esan bezala, Azkueren konparazioa ez zen nahitaez esklusiboki Europara mugatzen, baizik munduko gainerako herrialdeetara ere heda zitekeen, nahiz denbora faltak esparrua Europara murriztera behartu.
|
|
Honek erakusten du Azkuek ez zuela
|
euskal
folklorea gauza isolatu eta itxi gisa hartzen. Eta ezta euskal folklorea beste herrialde batzuetako parekoen iturri gisa, edota biak iturri komun zaharrago baten ondorio gisa ere.
|
|
Honek erakusten du Azkuek ez zuela euskal folklorea gauza isolatu eta itxi gisa hartzen. Eta ezta
|
euskal
folklorea beste herrialde batzuetako parekoen iturri gisa, edota biak iturri komun zaharrago baten ondorio gisa ere. Soilik ipuin bakar baten inguruan egin zuenez interpretazio hau, seguruenik ezin orokor daiteke ondorio berdina Azkueren pentsamendu osora.
|
|
Hau da, ziurrenik ezin esan daiteke Azkuerentzat euskal ipuin guztiak Europatik heldu zirela. Baina bai esan liteke berak
|
euskal
folklorea kanpoko eraginei irekita zekusala.
|
|
Azkuek euskal kulturari dagokionez ez zuen hainbesteko gogoetarik egin. Euskalerriarenyakintzan
|
euskal
folklorearen europar (edo munduko) paralelismo sakabanatuak aipatzera mugatzen zen, ondorio eta teoria globalik ematera sartu gabe. Alta, ez da dudarik, Azkueren erkaketa eta ohar xumeek euskal isolamenduaren teoria hausten zutela.
|
|
Alta, ez da dudarik, Azkueren erkaketa eta ohar xumeek euskal isolamenduaren teoria hausten zutela. Gainera
|
euskal
folklorearen europar paralelismoak aipatzeak, inkontzienteki eta sistematikotasun asmo gabe izan arren, euskal kultura Europako testuinguruan kokatu beharra zekarren aldean. Hola bada, Azkue, nahiko oharkabean agian, Menéndez Pidalen antzeko ondorioetara heldu zen.
|
|
1893an, Bizkaiko Diputazioari
|
euskal
folklorea biltzeko bere asmoa agertzean, helburu zientifikoa ez ezik soziala ere adierazi zion Azkuek: «la exploracion minuciosa de lo presente, que sirviese de base á la literatura de lo porvenir»27 Erromantizismoaren eraginpean, idazle berriek herri kulturan oinarritzeko nahia agertzen zuen.
|
2009
|
|
lau liburukiak, bestela galdu egingo litzatekeen
|
euskal
folkloreari eta etnografiari buruzko bilduma aberatsa.
|
2021
|
|
Mendebaldekoetan gerta daiteke aspektu marka errepikatzea: Euskaldun herriak[...] kanpotik eratorritakotik hartuko du, eta molde berri horiek
|
euskal
folklore bilakatuko (Mitxelena). Edo partizipio burutuaren forma azaltzea:
|