2011
|
|
Galdera horixe egiten zuen behin eta berriro, erantzuna noiz jasoko alferrik zain. Oso ongi zegoen
|
esatea
emakumeen halabeharra dela mundura haurrak ekartzea. Baina ez zen egia.
|
2016
|
|
Hori da
|
esatea
emakume guztiek zakil handi bat nahi dutela.
|
2017
|
|
Bai, jende bat kexatzen entzuten duzu, gaur egun ezin dela politikoki ez zuzena izan, bestela kolektibo kulturanitzak, feministak edota LGTB komunitatea gainera botatzen zaizkizula. Baina nik ulertzen dut gehiengoak duen iritziarekin bat ez datorren iritzia dela politikoki ez zuzena, aldiz
|
esatea
emakumeek heriotza merezi dutela edo beltzak gaizkileak direla ez da politikoki ez zuzena izatea, baizik matxista eta arrazista izatea. Ez da kasualitatea ez zuzentasun politiko hori zapaltzaileek aldarrikatzea eta gainera euren burua biktimizatzea, maila berean jarriz halakoak botatzeko daukaten askatasuna eta kolektibo irainduek egiten duten tolerantziaren defentsa.
|
|
Hor sentitzen zara txiki. Erraza baita tabernan, kalean, ezkertiarron artean
|
esatea
emakume independentea zarela, bakarrik bizi zarela eta ez duzula ez gizonik ez bikoterik behar zure alboan. Hor oso ondo gelditzen da postura hori, erreferente ere izan zaitezke beste batzuentzat.
|
2019
|
|
[...] Oso ongi zegoen
|
esatea
emakumeen halabeharra dela mundura haurrak ekartzea. Baina ez zen egia.
|
|
Topikoa da
|
esatea
emakumeak esklabotzara apaldu duela gizona bikote modernoetan, batez ere Ameriketako Estatu Batuetan. Ez da berria inondik ere.
|
|
–Niri ez zait gertatuko?; iruntzitara, imajinatzen du, nirekin salbuespen bat egingo dute?: gogoko ditu mesede bidegabeak; dendariak merkeago kobratuko dio, eta poliziak pasatzen utziko, igarobaimenik izan gabe ere; bere irribarrea gehiegi estimatzen erakutsi zioten, eta ahaztu zitzaien
|
esatea
emakume guztiek egiten dutela irribarre. Kontua ez da auzoko emakumea baino bikainagoa delakoan dagoela, baizik ez duela inorekin konparatzen bere burua; horregatik, zaila izaten da esperientziak iritzia aldaraz diezaion:
|
|
Dena dela, mitoak esperientziatik edaten du nolabait ere. Hala, zehatza da
|
esatea
emakumea gizonaz beste dela, eta bestetasun hori modu konkretuan esperimentatzen da desiran, sexu harremanetan, amodioan; egiazko harremana, ordea, erreziprozitatezkoa da; halakoa denez, drama zinezkoak ekartzen ditu: bere burua esentzial nahi duten kontzientzien borroka bat da harreman hori, erotismoaren, amodioaren, adiskidetasunaren bitartez eta haien alternatiba diren etsipenaren, gorrotoaren, lehiaren bitartez egina; elkar berresten duten libertateen aitortza da; etsaitasunetik konplizitaterako pasaera zehaztugabe bat da.
|
|
Modu batera eta bestera esplikatu nahi izan da zergatik izan diren hain apalak emakumeen soldatak, baina faktore multzo baten emaitza da fenomeno hori. Ez da nahikoa
|
esatea
emakumeen premiak txikiagoak direla gizonenak baino: hori geroko zuribide bat da.
|
2021
|
|
Esaten dute emakumeek kirolik ez dutela egiten, baina antolatzen dituzu horrelakoak, edo Lilatoia, eta neska piloak ematen du izena. Amorrua ematen dit
|
esatea
emakumeok ez dugula konpetitzen. Barkatu, kirola egiten ari naiz.
|
2023
|
|
Bizitza zaurgarri gisa irakurtzen diren bizitza horiek errealitatean bizitza prekarioak dira, egoera hori sortzen duen sistema kultural, ekonomiko eta politiko jakin bat dagoelako. Errazagoa da
|
esatea
emakumeak, bollerak, transak, migranteak, langile desjabetuak... zaurgarriak direla, gizonek emakumeen kontra egiten duten biolentzia sistema patriarkalaren ondorio dela esatea baino. Edo LGTBI pertsonentzako osasun sistema publikoan zerbitzua mugatua dela sistema zis hetero normatiboan oinarritzen delako; edo atzerritar prekarioak egoera ilegalean eta eskubiderik gabe uzten dituena Atzerritarren Legea dela; edo pertsonak argi, baliabide edo etxe barik uztearen arrazoia sistema kapitalista dela.
|