2015
|
|
10 Hemen egoitza honetan dagoen aldea esandakoa da: ia inoiz ere ez dago ez lehortasunik, ezta gainerako guztietan noizbehinka izaten ziren barruko nahasmendurik ere, baizik eta arima ia beti baretasunean dago; ez dago deabruak mesede hain goren hau imita dezakeen beldurrik; sen batean dago, ordea, Jainkoa delako ziurtasunaz; izan ere?
|
esanda
dagoenez, ez zentzumenek ezta ahalmenek ere ez dute hemen zerikusirik, Haren Maiestatea agertu baitzitzaion arimari eta berarekin sarrarazi baitzuen, nire ustez, deabrua sartzen ausartuko ez den eta Jaunak utziko ez dion lekura; eta hemen arimari egiten dizkion mesede guztietatik bat ere ez da, esan dudanez?
|
|
Gai berean jarraitzen du, eta beste era bat jartzen: Jainkoak arima espirituaren hegaldira jasotzen duenekoa,
|
esanda
dagoen eraz bestelakoa dena. –
|
|
Otoitzaren ondorioetako bat agertzen du, aurreko kapituluan
|
esanda
dagoena. Eta zertan igarriko den egiazkoa dela eta ez engainua.
|
|
noski, ezta ez da komeni mirarien zain egoterik ere. Jaunak berak nahi duenean egin ohi ditu, arima honengatik,
|
esanda
dagoenez eta geroago ere esango denez; baina Haren Maiestateak geure burua kaskartzat izatea nahi du, ez dugula halakorik merezi uste izanik, eta geure buruari lagun diezaiogula ahal dugun guztian. Eta nik uste dut hil arte, otoitzik gorena izanda ere, hau beharrezkoa izango dela.
|
|
9 Egia da, Jaunak zazpigarren egoitzan sar dezanak, oso gutxitan, edota ia inoiz ere ez duela ahalegin hau egin beharrik izango, gogoratzen banaiz, han esango dudan arrazoiarengatik; baina aldiro aldirokoa da Kristo gure Jaunarekin era miragarrian ibiltzetik ez aldentzea, eta haren laguntza beti da jainkozkoa eta gizatasunezkoa era batera. Beraz,
|
esanda
dagoen sua borondatean pizturik ez dagoenean eta Jainkoaren presentzia ere sentitzen ez denean, bilatu beharra dugu; hauxe da, izan ere, Haren Maiestateak nahi duena, Kantarik Ederreneko Emazteak egiten zuenez, eta galde diezaiegula kreaturei nork egin zituen, san Agustinek, uste dut, bere Meditazioetan edo Aitorkizunetan dioenez?, eta ez gaitezela ergelen antzera egon denbora galtzen behin eman ... Bada, Jainkoari nola poza eman aginduen eta aholkuen bidez badakigunez gero, ibil gaitezen honetan arretaz, eta haren bizitza eta heriotza eta zenbat zor diogun gogoan erabiltzean; gainerakoa betor Jaunak nahi dezanean.
|
|
10 Hemen dator erantzuna, gauza hauetan ezin direla gelditu esanez, eta
|
esanda
dagoenagatik, beharbada, nolabait zuzen egon daitezke. Badakizue adimenaz gogoeta egitea gauza bat dela, eta oroimenak adimenari egiak agertzea beste bat.
|
|
1 Bide espiritual honetan, ene ahizpak, esatekoak
|
esanda
daudela eta gehiago ez dagoela zer esanik irudituko zaizue. Zentzugabekeria handia litzateke hori pentsatzea; izan ere, Jainkoaren handitasunak mugarik ez badu, haren egintzek ere ez dute izango.
|
|
Nork lortuko du haren erruki eta handitasunak kontatzea? Ezinezkoa da, eta horrela ez zaitezte harritu
|
esanda
dagoenaz eta esango denaz, Jainkoaz esan behar denaren seinaletxo bat baino besterik ez da-eta. Nahiko erruki agertzen digu gauza hauek halako pertsona bati jakinaraztean, haren bidez iritsiko baikara gu jakitera; izan ere, zenbat eta gehiago jakin kreaturekin komunikatzen dela, gehiago goretsiko dugu haren handitasuna eta Jaunari hain atsegin zaizkion arimak ez gutxiesten saiatuko gara; gutariko bakoitzak dugu arima bat, baina ez dugu ederresten Jainkoaren irudira egindako kreatura batek merezi duen bezala, eta horrela ez ditugu ulertzen harengan dauden sekretu handiak.
|
|
Eta argi argi Jainkoak emana den gauza denez gero, horrela sentitzeko ez bailitzateke nahiko izango giza industriarik, hori duenak inola ere ezin har dezake bere ondasuntzat, Jainkoaren eskuak emandakotzat baizik. Eta, nire iritziz,
|
esanda
daudenetako mesede batzuk goragoko mailakoak izan arren, honek Jainkoaren ezagutza berezia dakar berarekin, eta etengabeko laguntza honetatik sortzen da Haren Maiestatearekin maitasun samur samurra eta norbere burua erabat haren zerbitzurako eskaintzeko oraindik esanda daudenak baino ere desira handiagoak, eta kontzientziako garbitasun handi, bere ondoan dakarren presentziaz ohartarazten duelako;... hemen, ordea, ezin arduragabe egon, beraren ondoan den Jaunak iratzartzen baitu.
|
|
Eta argi argi Jainkoak emana den gauza denez gero, horrela sentitzeko ez bailitzateke nahiko izango giza industriarik, hori duenak inola ere ezin har dezake bere ondasuntzat, Jainkoaren eskuak emandakotzat baizik. Eta, nire iritziz, esanda daudenetako mesede batzuk goragoko mailakoak izan arren, honek Jainkoaren ezagutza berezia dakar berarekin, eta etengabeko laguntza honetatik sortzen da Haren Maiestatearekin maitasun samur samurra eta norbere burua erabat haren zerbitzurako eskaintzeko oraindik
|
esanda
daudenak baino ere desira handiagoak, eta kontzientziako garbitasun handi, bere ondoan dakarren presentziaz ohartarazten duelako; izan ere, egiten dugun guztian Jainkoa hantxe dagoela jakin arren, gure izaera halakoxea da-eta, ez dugu hori pentsatzeko ardurarik hartzen: hemen, ordea, ezin arduragabe egon, beraren ondoan den Jaunak iratzartzen baitu.
|
|
ez ibili izuturik. Ongi da, hala ere, beldur izatea eta arreta handiagoz ibiltzea, eta ez hain fidaturik, hain mesedetuak izanik, arretarik gabe ibil zaitezketelakoan, Jainkoagandikoa ez delako seinalea baita,
|
esanda
dauden ondorioekin zeuon burua ikusten ez baduzue. Egoki da hasieretan jakintsu on bati aditzera eman diezaiozuen aitortzapean, haiek baitira argia emango digutenak, edota, pertsona oso espiritual bati, halakorik balego; eta halakoa ez bada, hobe da oso jakintsua dena; bietakoak baleude, jarri harremanetan batarekin eta bestearekin.
|
|
2 Lehenengoa da bere buruaz ahazte erabatekoa, egiaz hura honezkero ez delako itxura emateraino,
|
esanda
dagoenez; izan ere, halako egoeran, ez du gogoan beretzat ez zerurik, ez bizirik, ez osperik izango denik, Jainkoaren aintza bilatzeari emanda baitago oso osoan; badirudi Haren Maiestateak esandako hitzak egintza bihurtu direla, hau da, arduratu dadila arima Jainkoaren gauzez eta Bera arduratuko zela arimarenez. Eta horrela, ez du gerta daitekeenaren ardurarik, ahanzte era bitxi bat baizik, eta, diodanez?
|
|
5 Arima hauek barruko poz handia izaten dute pertsegituak direnean,
|
esanda
dagoena baino askoz ere bake handiagoaz, eta kalte egiten edo kalte egin nahi dietenen aurkako gorrotorik gabe; alderantziz, maitasun berezia hartzen diete, eta nekepean ikusten badituzte, barru barruan sentitzen dute, eta edozein neke hartuko lukete haiek handik askatzearren, eta Jainkoaren eskuetan uzten dituzte gogotik, eta Haren Maiestateak egiten dizkien mesedeetatik pozik galduko lituzkete ...
|
|
irakur dezala Ama Teresak idatzi zuen bezala, hark ulertzen eta hobeki esaten baitu, eta utz dezala alde batera gehiturikoa eta Santaren testutik ezabatua har dezala ezabatua ez balitz bezala, bere eskuz zuzendua eta ezabatua dena izan ezik, baina gutxi dira halakoak. ...Eta arren eskatzen diot liburu hau irakur dezanari, begirunea erakuts diezaiela esku santu hark idatzitako hitzei eta letrei eta saia dadila haiek ongi ulertzen, eta argi ikusiko du ez dagoela zertan zuzendurik, eta ulertzen ez badu ere, sinets dezala idatzi zuenak hobeki zekiela; ez dagoela behar bezala zuzentzerik, haien esanahia guztiz ulertzen ez bada; izan ere, guztiz ulertzen ez badira, ongi
|
esanda
dagoena gaizki esandakotzat hartuko da, eta horrela, liburuak hondatzen dira eta alferrik galtzen?.
|
|
4 Eta sumatzen dela diot eta zeure burua eramaten ikusten duzula, eta ez dakizu nora. Izan ere, atseginez gertatzen bada ere, geure berezko izaera argalak beldurra sartzen digu hasieran, eta bihotz ausart eta adoretsua behar da?
|
esanda
dagoenerako baino askoz ere handiagoa, guztia arriskatuz, datorrena datorrela, eta Jainkoaren eskuetan jarri eta garamatzaten lekura joan gogoz, nahi baduzu eta nahi ez baduzu ere eramango baitzaituzte.
|
|
edo euria sarri sarri eginez, Jaunak ureztatzen du guk inolako lanik egin gabe, eta
|
esanda
dagoen guztia baino hobea da alde handiaz.
|
|
8 Niri ezinezkoa zitzaidan joatea, urruti nengoelako alde batetik eta fundazio hura burutua ez zegoelako bestetik, aita frai Jeronimo Graciánek?
|
esanda
dagoenez, bisitari apostolikoa zenak erabaki zuen han fundatuko zuten mojak, Malagóngo San Joserenean geratu zirenak, joan zitezela, ni joan ez arren.
|
|
...uekin guztiekin nengoela, Jesulagunen laguntza bilatzea erabaki nuen, toki hartan, Medinan, oso onartuak zirelako; lehenbiziko fundazioan idatzia dudanez, haien ardurapean izan nuen urte luzez neure arima, eta arimari on handia egin ziotelako, berariazko maitasuna diet. Gure aita jeneralak agindu zidana idatzi nion hango errektoreari; hain zuzen ere, urte askotan nire aitor entzulea izan zena zen,
|
esanda
dagoenez, izenik esan ez badut ere. Baltasar Alvarez zeritzan, une honetan probintziala dena.
|
|
22 Hara etorri zen Jesusen Lagundiko aita bat, haren desiren berri zekiena; papera erakutsi zion, eta esan zion poztuko litzatekeela berak Ordena hura aurkituko balu bertan sartzeko. Jesulagunak bazuen monasterio hauen berri, eta Karmengo Amaren Ordenako Erregela zela hura esan zion, baina ez zion hain argi adierazi; nik fundatzen nituen monasterioen berri eman zion, ordea; eta horrela, niri mezularia bidaltzen saiatu zen,
|
esanda
dagoenez.
|
|
15 Sevillara iristean aita frai Marianok guretzat errentan harturik zuen etxe batera, aurrez
|
esanda
baitzegoen, nik uste nuen guztia eginda zegoela; izan ere,, diodanez. Artzapezpikuak asko laguntzen zien fraide oinutsei eta niri neuri ere idatzi zidan zenbaitetan maitasun handia erakutsiz.
|
|
Arin arin jaiki ziren haren bila, baina ez zen gehiago agertu. Bera poz pozik geratu zen, eta guztiak harri eta zur, Jainkoaren partekoa zela ohartu baitziren, eta horrela estimu handitan izan zuten alaba,
|
esanda
dagoenez. Urte hauek guztiak igaro ziren, uste dut hamalau izan zirela, honen ondoren, bera beti gure Jaunaren zerbitzuan, bere desira bete zezala eskatuz.
|
|
15 Gorputzeko begiez ez zuen ikusi egundo ezer,
|
esanda
dagoenez, halako fintasunez eta halako adimen gauza moduan baizik, batzuetan hasieran irudipena izan zela pentsatzeraino; beste batzuetan, berriz, ezin zuen hori pentsatu. Ezta sekula ere ez zuen entzun gorputzeko entzumenaz, bi aldiz izan ezik, eta hauetan ez zuen ulertu esaten zioten ezer, ezta ez zekien nork esaten zion ere.
|
|
haren arimei ezin diezaiekezue on handiagorik egin. Izan ere,
|
esanda
dagoenez eta berriro esaten dudanez (beraientzat hau ulertzea garrantzi handikoa delako, noiz edo behin, edo batzuetan, gehiago ezinean egoten badira ere), errutik aske uzten duen zorotasun ziurra ez denez gero, batzuetan halakoa izan arren, beti ez, eta arima arrisku handitan geratzen da; dena dela, diodanez, arrazoia guztiz ilundua badu, gehiago ezin zuenean egiten zuena egiten edo esaten du.
|
|
bultzatu egiten dituzte eta poza hartzen monasterioak gehitzeaz, Karmengo jeneral txit agurgarriak hain gaizki informaturik egon aurretik bezala. Ezin ulertuzkoa da jende hain erlijiosoaz eta hain etsenplu ona ematen eta eman duenaz, eta halako onestasun eta erlijiotasunez monasterioak fundatzera zihoazenez zabaldu duten informazioa, Ordena guztiek dutena debeka diezaieten,
|
esanda
dagoenez.
|
|
Gai berean jarraitzen du, eta beste era bat jartzen: Jainkoak arima espirituaren hegaldira jasotzen duenekoa,
|
esanda
dagoen eraz bestelakoa dena. –
|
|
Otoitzaren ondorioetako bat agertzen du, aurreko kapituluan
|
esanda
dagoena. Eta zertan igarriko den egiazkoa dela eta ez engainua.
|
|
Egiaz Jainkoaren maitasunarekin hain bat eginda egonik, nola atzeman dezake adimenak? Bistatik galtzen du tarte hartan; ez da inoiz izaten iraupen luzekoa, laburra baizik, eta han Jainkoak, tarte hartan eta gero ere, Haren Maiestatea ongi kontentatzen jakiteko eran ezartzen du, adimenak ulertu gabe,
|
esanda
dagoen bezala. Hala ere, gero adimenak ongi ulertzen du, arima esmaltez beterik eta bertutezko harribitxiz eta perlaz horniturik ikusten duenean, harriturik baitauka eta esan dezake:
|
|
47 Kontuan izan, etxean sartzen denean, hau da, monasterioetan klausura bisitatzera sartzen denean (arrazoizkoa beti egitea eta arretaz errepara diezaiola etxe osoari,
|
esanda
dagoenez), beti bere lagunarekin batera eta priorearekin eta beste batzuekin joatea; eta inola ere ez bedi gera, goiz partea izan arren, monasterioan bazkaltzen, ekin eta ekin egiten badiote ere; ez, begira dezala zertara doan, eta itzul dadila gero, hitz egiteko hobeki delako burdin saretik. Izan ere, ontasun eta lautasun osoz egin badezake ere, aurrekaria jartzea litzateke eta, beharbada, denboraren joan etorrian, baliteke hainbesteko askatasunik komeni ez zaiona etortzea, eta are bere kontura askatasun handiagoa hartu nahi izatea.
|
|
5 Ez bitez arduratu munduko arazoez ezta haietaz jardun ere, esaten dietenei erremedioa emateko, eta haiek egiaren bidean jartzeko edota arazoren batean kontsolatzeko bidea izan daitekeela uste den gauzetan izan ezik. Eta fruiturik lortzeko asmorik ez bada, amaitu bedi laster,
|
esanda
dagoenez; izan ere, asko doakiguna da gu bisitatzen gaituena nolabaiteko irabaziaz joatea eta guri ere gera dakigula, eta ez dadila joan denbora alferrik emanda. Hirugarrenak kontu handia izan beza hau ongi bete dadin; betetzen ez bada, prioreari jakinarazteko eginbeharra du.
|
|
8 Konpleten eta otoitzaren ondoren, goian
|
esanda
dagoenez, amak neguan eta udan ahizpek elkarrekin hitz egiteko baimena eman dezake, eskulanak egiten dituzten bitartean, esanda geratu denez; eta denbora hori ama prioreak deritzon erakoa izango da.
|
|
15 Zelatariek arreta handiz kontuan har bitzate ikusten dituzten faltak, ofizio garrantzitsua baita; eta jakinaraz biezaiote nagusiari,
|
esanda
dagoenez.
|
|
Esperientziaz ikusi dudana esan dut soilik, eta aitortzen dut hain murgildua ibili naizela, non ez baitiot ulertu orain arte neure buruari. Baina, Jaunaren maitasunagatik,
|
esanda
dago, pobretasun santua, gure Ordenaren fundazioaren hasieran gure Guraso santuen artean hain estimu handitan izan eta gordetzen zena, delako gure arma (ongi dakienak esan dit ez zutela ezer gordetzen egun batetik besterako); beraz, kanpotik hainbestean gordetzen ez bada ere, barrutik saia gaitezela horri eusten. Bi ordukoa da bizitza, saria, berriz, handi handia; eta Jaunak aholkatu ziguna betetzea baino besterik ez balitz ere, ordain handia litzateke Haren Maiestatea zerbaitetan imitatzea.
|
|
Hoberena honek irautea da, eta zu kaltetu eta eraitsia, eta zurekin dagoen Jaunagatik zuk hala egon nahi izatea. Jarri begiak zeure buruagan eta begiratu barrurantz,
|
esanda
dagoenez; zeure Maisua aurkituko duzu, hutsik egingo ez dizuna; alderantziz: zenbat eta kanpoko pozbide gutxiago, gozotasun gehiago emango dizu.
|
|
Amaitzeko, hori lortu nahi dezanak, bada, diodanez, gure esku dago?, ez dezala etsi
|
esanda
dagoenera, hau da, apurka apurka bere buruaren jabe izatera eta alferrik hor ez galtzera, ohitu arte; alderantziz, bere burua mende hartu dezala bere onerako, hau da, barne bizitzarako bere zentzumenez baliatzeko. Hitz egiten badu, saia dadila gogora ekartzen bere barruan baduela norekin hitz egin.
|
|
Nik ohartarazten dizuet, ez diezaiezuela kasurik egin bertute hauei, eta ez dezagula uste izan izenez baino gehiago ezagutzen ditugunik, ezta Jaunak eman dizkigunik ere, garbi ikusi arte; izan ere, gertatuko da zuei min emateko hitz bat esatea, eta pazientzia guztia behera etortzea. Askotan sufri dezazuenean, gorets ezazue Jainkoa, bertute hau irakasten hasia baitzaizue, eta egin ahaleginak sufritzen, bada, horrekin ordaintzea nahi duelako seinalea da, eman egiten baitizue, eta ez ezazue eduki,
|
esanda
dagoenez, gordailuan baizik.
|
|
Eta halakorik ez badago, errezelo handiz ibil bitez, pentsa bezate badutela beldur izateko motiborik, saia bitez zer den jakiten, eskariak egin bitzate, apaltasunez ibil bitez eta Jaunari otoitz egin tentaldian utz ez ditzan; izan ere, seinale hori ez badago, beldur naiz ez ote gabiltzan tentaldian sartuak. Hala ere, apaltasunean ibiliz, egia jakiten saiatuz, aitor entzulearen esanera eta harekin egiaz eta lau lau hitz eginez,?
|
esanda
dagoenez?, deabruak zuei heriotza ematekotan diharduela, hor erabilitako bitarteko berarekin bizia ematen dizue, diren eta ez diren mamu eta begitazioak zuengan eragin nahi baditu ere.
|
|
1 Jaunak, Haren Maiestatea denagatik, ez diezaiola probatzera eman inori etxe honetan
|
esanda
dagoen sufrimendu hau: norbere burua gorputz eta arima estura handitan ikustea, edota Ama Nagusiaren eta aitor entzulearen arteko harreman onak direla-eta, haiek, ez honi hartaz eta ez hari honetaz, ezer esaten ez ausartzea.
|