Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2010
‎Edo, Lizek eta Sarak txikitan esaten zuten bezala, euriaren hotsak sartu dira, pluralean. Euriak bi hots desberdin zituela esan ohi zuten, bata tanto guztiek batera egiten zutena eta bestea tanto batzuek banaka egiten zutena. Ez dago gaizki ikusia, nik uste.
‎Pagoa eta garia, Irantzuk esan ohi duen moduan.
‎Simeonen aita Kristoforo printzeak bazekien ondo asko nolakoa zen bere semea: " alaia eta axolagabea" esan ohi zuen entzulerik baldin bazen, barru barruan eta bakarka" astakirten eta kaikua" pentsatzen zuen arren; bere odolekoa zuen, ordea, eta horrenbestez beste guztien gainetik maite zuena; horrez gain, luzaro pentsatu izan zuen gaztetako zorakeria zela semea modu ganoragabe hartan jokatzera zeramana, eta urteen joanean bere onera etorriko zela; alabaina, oraindik gaztea zen arren, denbora...
2011
‎Letretako gizona izan arren, Nassimek oso barneratua zuen eskolan eta aitaren bidez jasotako heziketa zientifikoa, eta paradoxa baten bidez definitzen zuen errealitatearen aurrean zuen jarrera: " Zientzian fede osoa dut", esan ohi zuen.
2012
‎" Begiek ez dute ikusten, buruak ikusten du". Frantsesek ere aspalditik esan ohi dute" ikustea aurreikustea dela". Eta hori, egia izanik, ona izan daiteke edo kaltegarria.
2013
‎Maitasuna ezagutzen dudan gauzarik erotikoaren da, esan ohi zuen inurri hark sexuari buruzko telesaioetan. Baina maitasunak porrot egin zuenean, abstinentziaren ziztada sentitu eta ez zen gehiago inongo pantailatan azaldu.
‎Inurri batek esan ohi zuen ez zuela maitasunean sinesten, bai, ordea, adiskidetasunean. Harik eta lagun baten bikotearekin maitemindu zen arte, eta geroztik ez zuen berriro gaia aipatu.
‎Harrezkero, beti esan ohi zuen kultur aniztasunaren aldekoa zelako egin zuela hura.
‎Ate nagusiko buru harria lurrera erori zen eta hantxe darrai oraindik suteak luzera osoan egin zion arraildurarekin, suge beltzaren oroipenez erditik zarrataturik balego bezala. Gainera, zapatari eta zurratzailearen lantegia izandakoaren bazter batean burdina herdoildu eta ezeren tankerarik gabekoa ageri da, sutean gorituta egotera iritsi zela nabari duena eta itsatsirik halako goroldio edo lizun horia daukana, eta hartaz esan ohi dute suge beltzaren igitai amorratua zela.
‎Gaur, Urrumiatik bortxaz eta armaz bota dituztelarik, Xunbelek badaki, ongi aski jakin ere, Orkitzen baitan samintasun garratz eta oinazez beteak tokia eginen diola barruko atseden sakonari, gezurra badirudi ere. " Ez da gizon gaiztoa, baina hain izan da kaskailua beti!" esan ohi baitu maiz berekiko.
‎Oraneko taia gehienek ezaguna dute Kokoherrin; mizpira makilakoa da, herriko beste gehienak ez bezala. Ezkaratzeko itzailuaren aulkian edukitzen dute" hemen ez baita inor esertzen", esan ohi du amona Xudrakbaina gaur itzailuko aulkia hutsik dago. Aspaldi samar, ehungarren urtean sartu zen amona Xudra, eta geroztik bere salmenta eta erosketa apurrak auzoko bi emakumek egiten dizkiote txandaka.
2014
‎Lawrenceren kasuan, halako pertsona konplexua bera" munduko pertsonarik arraroena", Bernard Shawren emazteak afektoz esan ohi zuenez, egia hori handiagoa da, sakonagoa. Aski da Robert Gravesen Goodbye to all that eko eszena batzuk irakurtzea konplexutasun horretaz ohartzeko:
‎Jazz tronpetistena bezalako alkandora gorri bat zeramala konturatu nintzen, eta gogora etorri zitzaidan segituan halaxe zela, tronpeta jotzen zuela talde batean asteburuetan. " Trago batzuen truk", berak esan ohi zuenez.
‎Aipatu kasu gehienetan lana baino ez dela esan ohi dute; hau da, harreman homosexualak bekatu diren neurrian, kontzientzia txarra eta erru sentimendua ekiditeko, lana baino ez dela esaten dute. Ez dago, hala ere, sentimendu homofobikorik holakoetan, emakumezkora murriztuak direla sentitu ohi dutelako; eta, hortxe dago arazoa.
2015
‎Eta Modernitateko egitura identitate asko ere tokiko kutsu hori hartzen ari dira. Gradu kontua da," erlatiboa" esan ohi dugu, baina anomalia eta diferentzia labelak banatzen dituen Egitura ez da engoitik nazio egitura, mundu egitura baizik (mundu egitura delakoa aski zabaldu den eremuetan, noski). Lehian dira oraingoz, baina denak ematen digu aditzera nazio estatuen identitateek kanonaren eta estandarraren monopolioa galdu dutela eta laster mendeko diferentzia eta anomalia izatera lerratuko direla kasu askotan.
‎Ikonoaren kalteetan, gogora dezadan, metafora ihartu eta hilotz gisa jokatzea dugu larrienetako bat, kaleko berbetan sinbolo/ sinboliko esan ohi dugun gisan jokatuz, euskal Zera sinbolo antzua bihurtzen baitu. Ekainberri Ekain zaharra babes dezan eraiki zuten, euskal Zera antzezpen eta irudikapen metaforikoen bidez babesten den moduan.
‎Heriotzaren itzalei ihes egitean maisua. " Eta zuk, zer duzu?", esan ohi zuen medikuak gaixoren bat ikuskatzera zetorrenean, etzanda zegoen gorputzari bere oinaz buelta emanda. Mediku hura inoiz ez zen inor iraintzera behetu.
‎Nafarroan bizi duen marjinazio egoerak, 397 bestalde, instituzioen jokoa erlatibizatu daitekeela erakusten dio ELAri, ikusten baitu indar guztia oinarriko lanean jarriz gero, erakundeetatik kanpo ere sindikatuak aurrera egiten duela, emaitza onekin egin ere: " ez dakite ondo nolako mesedea egin diguten parte hartzerako erakundeetatik kanpoan utzi gaituztenean!" esan ohi du Josemari Otaegi, Nafarroako arduradunak. Neurri batean, Nafarroan duen jokabidea eredu bihurtzen da sindikatu osoarentzat.398
‎" Ideiak oso argi ditugu zer egin behar den eta norantz goazen", esan ohi zuen Enrique Goñik administrazio kontseiluan 2004an. Bere ikuspuntutik, Nafarroako Kutxak galdutako denbora berreskuratu behar zuen.
‎Anbizioa eta nahia bestelakoak ziren. Enrique Goñik esan ohi zuen Savialogos" ideien faktoria" bat izan nahi zuela, baina ideia horiek ez ziren inozoak. Savialogosek bazuen arlo politikotik eta ideologikotik asko.
‎90eko hamarkada hasierako krisian murgildu zen herrialdea, eta hotelen negozioan tarifek behera egin zuten. Catalanek publikoki esan ohi zuen zerbitzuan zegoela gakoa, baina beste akziodun nagusiak dirua egiten jarraitu nahi zuen. Akzioen %10 burtsara atera zuen taldeak.
2016
‎Hark proposatzen du izen hau, herriak hainbat modutan deritzen izakien batasuna nabarmendu eta azpimarratze aldera. Honela, besteak beste, Anbotoko Señoraz, Aralarko Dameaz, Aketegiko Sotginaz, Puiako Maiaz, Leskungo lona gorriz, edota Txindokiko Mariaz ari garela, Mari esan ohi dugu beti, ataundar ikerlari bikainak ezarritako irizpideari jarraituz. Barandiarani zor diogu halaber Mari Lurraren irudikapentzat hartzeko hipotesia.
‎Mariren inguruan herriak esan ohi dituen kontakizun nagusiak hauek dira: lurpeko eremuetan bizi da, mendietako hainbat zulo eta leizetan.
‎Eta hutsune hauei dagokienez bertsio eta aztarna guztiek azaltzen duten adostasunak ezinezkoa bihurtzen du, ideia hauek garai batean bertan egon ondoren, ahantzi izanaren posibilitateari buruz egin litekeen edozein espekulazio. Bestalde, euskal mitologiak jentilen izaerari buruz jakinarazten digunaren arabera, hauek kristauak baino zintzotasun handi eta garbiagoaz horniturik daude, zeren eta" kristauak ez badira ere" (herriak zurigarri esan ohi duenez), haien jarrera eta joerak eredugarriak baitira, errukiortasuna, lagun beratasuna eta langiletasunari dagokienez, eta herriak sarritan esana da, jentilak kristauak berak baino kristau hobeak zirela. Gehiagotasun etiko hau erabat kontraesanean dago mundu hobearen sorkundea adierazten duen berrikuntzaren ideiarekin, jentilen akaberak eta honek zabaltzen duen gizazkoen garaiaren hastapenak, hain zuzen ere, munduan bizi den gizartearen kalitate moralaren atzerakada ekarriko baitu.
2017
‎Gure lagun Roz Frank hizkuntzalari estatu batuarrak esan ohi du euskara ondo ezagutu gabe ezin dela pausorik eman antzinako hizkuntzen ikerketan. Euskararen kriseilurik gabe galduta dabilela ikerlari on usteko asko.
‎394. Aurrekoetan Antoko, hemen ja Antoka, guk beti esan ohi dugun bezala.
‎Bide luzeari ekin behar diote bizkartzain edo bitartekaririk gabe, pazientziarik gabe eta praktika barik. Esfortzatu lukete, horretarako gai ez diren arren" Ez dut halako nagusirik jasan behar eta banoa" edo" baldintza hauetan ez dut lanik egingo" esan ohi dute askok eta askok egun. Ondorioa frustrazioa eta ezinegona da, autoestimu arazoak.
2019
‎Kurdistango iraultzaileek esan ohi dutenez, estatu zibilizazioaren eta zibilizazio komunitarioaren arteko talkak definitzen du gehien munduko gatazken oraingo momentua.
‎Jaioberria den haurtxoak besapean ogi bat dakarrela esan ohi dugu. Alabaina, haurtxoak ogia ekarriagatik ere, hezteko argibide libururik ez dakarrela esaten da.
2021
‎Arazo nagusia, beharbada, aukera berdintasunaren inguruan gertatutako biraketan aurki daiteke, horretan ere iruzur egiten baitigu, beste behin ere. Ume eta nerabe guztiek aukera berdin berdinak dituztela esan ohi duten arren, aukera berdintasun hori ez da hasieran bermatzen, helmugan jarri baita, ukatzen omen den uniformizazioa gauzatuz. Sinpleki esanda, ikasle guztiek hasieratik ez badute euskara maila bera, ikasle batzuek beste batzuek baino hobeto hitz egiten eta idazten baldin badute, jaitsi dezagun maila beheraino desberdinkeria bidegabe horrekin bukatzeko.
2023
‎Hegaldi transatlantikoak egiten dituztenek esan ohi dute arima atzean geratzen zaiela, hegazkina hartu zuten herrialdean, eta disoziaturik bizi izaten direla harik eta hura ere jomugara iritsi eta gorputzarekin batzen den arte. Halaxe gertatu zitzaidan niri, baina ez Habanatik edo Tokiotik itzultzean, Neuvic sur l’Islen bertan baizik, kartzelatik irten eta hiriko chateau an lurreratu ginenean, hamar minutu Philippe antolatzailearen Peugeot 307 gorrian.
‎Juanillo, bertso-paper saltzailea, Madalen eta Xanti senar emazteak, Bonifazio. Maiz ateraldi xelebreak izaten zituzten; Beizama (G) aldean ibiltzen zen Alkixak esan ohi zuen: Aixia burun eta ibili mundun, ni bezelako txororik ikusi al dezu inun?
‎Bataiatu bitartean, niniari muxu emateko debekua zen herri ugaritan, ez baitzen oraino" garbia". Urdiainen (N), adibidez, diabrutxo bat baizik ez zela uste zuten, beste batzuetan moro (Zerain G, Agoitz N.), judu (Olaeta A), mairu (Baztan N); Baztanen, hain zuzen, bataiotik itzuleran emaginak esan ohi zuen: Mairu bat eraman dugu, kristau bat dakargu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia