2006
|
|
Espainiako Zuzenbidean omisioak egoteak (PLO 4.2 art.), ondasun, produktu edo zerbitzuen oinarrizko datuei buruzkoak? ez du
|
esan
nahi datuek objektiboak izan behar dutenik, baizik eta omisio hori bere testuinguruan aztertu behar dela: ea kontsumitzaileek beren erosteko erabakia omisio horri esker hartzen duten, eta, omisio horren ezean, ea ez luketen produktu hori erosiko; horrelako egoera batean datu bat isiltzeak engainuzko publizitatea ekarriko du (Massaguer, 1999:
|
|
Egia da osatu gabeko adierazpenak egiten direnean aukera gehiago dagoela publizitateak engainuzko izaera izan dezan; hau da, mezuak duen izaera osatu gabea baldin bada, eta hainbat oinarrizko ezaugarri esaten ez badira, mezuak sortzen dituen itxaropenak errazago suerta daitezke beteezinak. Hori kontuan izanik, eta publizitatearen informazioaren izaera konbentzigarria denez, iragarleak berak erabaki dezake zer komunikatu eta zer ez, baina horrek ez du
|
esan
nahi datu batzuk isilpean gordetzen direnean iragarkia engainuzkoa denik. Iragarkia engainuzkoa ez izateko behar den azalpena ematen ez denean soilik izango du izaera hori124.
|
2012
|
|
Espainiako Zuzenbidean omisioak egoteak, ondasun, produktu edo zerbitzuen oinarrizko datuei buruzkoak? ez du
|
esan
nahi datuek objektiboak izan behar dutenik, baizik eta omisio hori bere testuinguruan aztertu behar dela; ea kontsumitzaileek beren erosteko erabakia omisio horri esker hartzen duten, eta, omisio horren ezean, ea ez luketen produktu hori erosiko; horrelako egoera batean datu bat isiltzeak engainuzko publizitatea ekarriko du (Massaguer, 1999: 220; De la Cuesta, 2002:
|
|
Egia da osatu gabeko adierazpenak egiten direnean aukera gehiago dagoela publizitateak engainuzko izaera izan dezan; hau da, mezuak duen izaera osatu gabea baldin bada, eta hainbat oinarrizko ezaugarri esaten ez badira, mezuak sortzen dituen itxaropenak errazago suerta daitezke beteezinak. Hori kontuan izanik, eta publizitatearen informazioaren izaera konbentzigarria denez, iragarleak berak erabaki dezake zer komunikatu eta zer ez, baina horrek ez du
|
esan
nahi datu batzuk isilpean gordetzen direnean iragarkia engainuzkoa denik. Iragarkia engainuzkoa ez izateko behar den azalpena ematen ez denean soilik izango du izaera hori170.
|
2021
|
|
Horrekin guztiarekin ez dut
|
esan
nahi datuak bildu behar ez direnik, edo ume eta nerabeak ahalik eta hoberen ezagutu behar ez ditugunik, eskolek Martin Lindstrom ek aipatu Small Data erabili zezaketela baizik, behaketa eta anotazio gizatiar eta ez mekanizatua, Sonia Dfezek esan bezala, benetan garrantzitsua dena eskolarentzat ume eta nerabeekin denbora errealean gertatzen dena ezagutzea baita. Gizatasuna, ordea, ez da eskola hipermodernoaren ezaugarri nabarmena egun, publikoki horren aldeko aldarri ozena egin arren.
|