2000
|
|
Euskalnazionalismoaren hastapenetara jo ezkero. Txillardegik berak gomendatzen zuen ezzela politikoki ona abertzaleontzat gerraren etena onartzea? eta Sabino Arana Goiriren jokaera aztertuz, bien arteko paralelismoak (diferentzia nabarmenak badaudela,
|
esan
gabe doa) aurkituko ditugu. Adibidez, hark karlismoaren tradizioak Euskal Herriadesagertzera zeramala ikusirik, kritika zorrotza egin zion eta. Euskadi euskotarrenaberria da?
|
2004
|
|
Narrazio gordin horiek utzi dizkigun Tuzidides historialariak berak azaltzen du ongiabalioen erlatibotasuna, krisialdiko egoera soziopolitiko aldakorretan ohiko adieren etaterminoen semantika nola aldatzen den aztertzen duenean?
|
esan
gabe doa Tuzidideseksofisten hipotesi nagusiak erabikzen dituela bere liburuetan?, Athenai hiria astindu zuenizurritea hartzen du hizpide, esaterako, definizioak, interpretazioak eta interesak arrasnahastu baitziren orduan (ibid. III, 82, 4):
|
2006
|
|
Publizitate Zuzenbidea aztergai autonomo gisa mugatuz ekiten diote liburuari, baina berehala aitortzen dute Informazio Zuzenbidearen azpimultzo bat baino ez dela, eta Informazio Zuzenbidea, berriz, Zuzenbide osoaren baitan baino ez dagoela ulertzerik. Eta
|
esan
gabe doa, Zuzenbidea ulertzerik ez dagoela gizartea bere osotasunean aintzat hartu gabe.
|
2012
|
|
Dena den, atal honetan beste galdera batzuk ditugu hizpide: independentzia «zergatik» behar den eta «nola» lor daitekeen erantzuten saiatukogara eta. Erantzunaren muina
|
esan
gabe doa: nahi dugulako (borondatea) eta ahaldugulako (tresna politiko eta juridikoak), izan garelako (nafar estatua) eta euskalherritarrak hobeto biziko garelako gure herrian, abertzale izan edo ez.
|
|
bestelakoa izangolitzateke euskal gizartea bere kabuz norabidea erabakitzeko agintearen jabe baldinbalitz. Baina,
|
esan
gabe doa, gogoeta zientifikoa egin gura izan da eta ez, ordea, desideratum huts baten aurkezpena.
|
|
Egitasmo kritiko hori,
|
esan
gabe doa, sakonki modernoa da, ezagun denez, modernitatearen termino nagusietako bat baita kritika6, eta hain zuzen ere, modernitatea egitasmo (auto) kritiko amaigabe gisa ezaugarritu baitaiteke. Denaden, Oteizaren teoriaren berezitasunetako bat da nola nahasten diren bereganelementu moderno, abangoardista, eta hainbat motatako mitologikoak.
|
|
Egitasmo kritiko hori,
|
esan
gabe doa, sakonki modernoa da, ezagun denez, modernitatearen termino nagusietako bat baita kritika17, eta hain zuzen ere, modernitatea egitasmo (auto) kritiko amaigabe gisa ezaugarritu baitaiteke. Denaden, Oteizaren teoriaren berezitasunetako bat da nola nahasten diren bereganelementu moderno, abangoardista, eta hainbat motatako mitologikoak.
|
2014
|
|
Irudi publiziatarioek ere arlo kognitibo, afektibo etasozialetan eragiten dute, eta hala bultzatzen dute gorputzaren irudiaren gehiegizkogarrantzia, kanon kaltegarri batzuk ezarriz emakumeei. Hezkuntza eta lanbideiguripenen estereotipoak indartzen dituzte ere; etxetik kanpo lan egiten dutenemakume dinamikoen ereduak aurkezten diren arren, etxeko lana emakumeenbetebeharra da oraindik,
|
esan
gabe doana. Medioek ematen duten emakumearen irudiainteres komertzialei zor zaie maiz, edertasuna aupatzen da, eta horrek, lehentxeagoedo beranduxeago, emakumeen jokabideak aldatzen ditu, nahiz eta emakumeakaurka egon (Pinilla, 2006).
|