Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2002
‎– Zeren beldurra? –desafioka ari zen– Zuek ere zergatik ez didazue kontatzen dakizuen guztia?
2003
‎Izan ere, besteak beste, gure hizkuntzari dagokionez, azken helburuak garbi badaude, eragingarriak ez diren ereduak eta funtzionamendu moldeak zertarako mantendu? Beste era batera adierazita, goi mailako ikasketetan finkatu litzatekeen eredu bakar baten testuinguruan, gainerako mailetan ere zergatik ez eredu bakar bat ezartzeko urratsak egin, eskola eta ikastola bakoitzaren errealitatearen arabera (ingurune soziolinguistikoa, e.a.), azken helburuetara iristeko asmoz, kanpoko ebaluazio sistema baten eraginpean, nahikoa autonomia (ordutegiak antolatzeko, hizkuntza bakoitzari eskaini beharreko ordu kopurua zehazteko, e.a.) onartuz. Ereduak zein gainerakoak, zenbaitetan kontrakoa dirudien arren, ez dira xede, besteak beste, euskara eta bestelako hizkuntzak menderatzeko bitarteko baizik.
2008
‎Beraz, zirkulu bat da. Emakumeei galdetu litzaieke ere zergatik ez duten txirrindularitza egiten.Anekdotarik. Txirrindularitzan hasi nintzanean, 13 edo 14 urte nituela, Bidaniko buelta egin nuen, 90 bat km. Bueltan nentorrela, Andoainen porru eginda jaisten ari nintzen, bizikletaren gainean lo hartzen nuela eta errepide bazterrean eseri eta lo gelditu nintzen.
‎Genero arteko nahas mahasa izanik, bertute handi bat du Twilight ek, oso argi baitu zer motatako filma den, zer eskaini nahi duen (eta batez ere zer ez) eta nori dagoen zuzenduta. Horren erraza dirudien hori, altxor izugarria da gaur egungo zinemagintzan eta, hain zuzen, hori da filmak duen hauspoa.
2010
‎Ez nago hain seguru diozunaz, izan ere zergatik ez da berdin gertatzen gaztelaniaz aritzen diren talde" ideolojikoekin"?
2011
‎Irentsi ezinak zaizkigun hitzak ere zergatik ez ditu haizeak eramaten?
2012
‎Turismo egitera joan nintzen, gozatu nuen; baina begiratzen duzu gauzak nola egiten dituzten. Ikasten duzu, batez ere zer ez duzun egin behar. Elkarrizketa amaitutzat joko bagenu, eta ni turista bat naizela esango banizu, zer plan antolatuko zenidake?
‎Begiratu alde onari, orduan! Orain arteko analisiak ondo badauzkak, hurrengoak ere zergatik ez?
2015
‎Uste bat bagenuela uste dut, agian neurtu gabekoa, gertatzen ari zenaren inguruan.Kasuistikatik asko agian, baina nik uste dut argazkia argi eta garbi gelditu dela, UEMAk egin dituenazterketei esker. Eta nire ustez, honek erabakiak hartzera mugitu behar gaitu, zer egin behar dugun, eta batez ere zer ez dugun egin behar erabakitzera. Egiten dugun guztia debalde ez deneko kontzientzia hartu behar dugu hemen, eraginak badituela eta euskara kasu honetan zeharo delikatua dela, bereak zituen tokietan galerak izaten ari dela.
2016
‎Ondoko gauean, gauerdi inguruan, neuk ere zergatik ez nekiela, hiriko kontrako aldean nenbilen bizikletaz, Aingeruen Harresi barruko aldetik luzatzen zen bidexka lau sigisagatsutik. Ilargi bete zoragarria zegoen:
‎Gure herritar Pascale Lazkanok kudeatzen duen konpainiak merexi du deskubritzea, gure irudimenaren zabaltzeko. Zuek ere zergatik ez etorri. Bi emanaldietako txartelak 20€ko prezio betean, 10€ murriztuan eta 12 urtez pekoek urririk.
2017
‎Eta zeuk ere zergatik ez duzu lan hori egiten?
2019
‎Nola aldatu den bizimodua, nola mudatu diren egunerokoari begiratzeko erak, ametsak, ilusio kolektiboak. Geuk ere zertan ez dugun asmatu sasoikoago izan garenean, zertan izan garen itsu, zertan argi. Zaputzean laketu ez gaitezen baina, behar dugu gu izan ez garen horretan ere sinestea.
2020
‎Entzun izan dizut umearen jokaera aldatu nahi bada, gurasoak aldatu behar duela zerbait bere jokaeran. Egoera honetan, batez ere zer ez dute egin behar gurasoek?
‎Bilakatu ote zen jostun? Eta hura ere zergatik ez zaio jin behin ere bisitan?
2021
‎Hau da, uler dezala zergatik Luzaroraino heldu eta herrian sartu beharrean inguruko mendi baten hego magalean dagoen nire gurasoen etxerantz abiatu ohi naizen, ozta ozta lasterka, akaso inork ikus ez nazan, zergatik, nire gurasoenera heldu orduko eta leihoak barrutik ireki arren, ez ditut pertsianak igotzen ilunpean lasai moduan egoteko. Uler dezala ere zergatik ez dudan inoiz irekitzen nire gurasoen logela, aspalditik giltzapean dagoena, zergatik ez den inor sartu urtetan eta zergatik, bertan oraindik biltzeko gauza asko egon arren, goraintzi garratz guztiok usteldu arte laga nahiago ditugun nire neba eta biok. Esango diot Luzarora gerturatzen garen aldiro berdin jokatzen dudala, herriko inork asma ez dezan iritsi berri naizenik, ez dudala herriko inork jakitea nahi Luzaron nagoela ala egon berri naizela, eta ez hain zuzen ere niregana autografo eskean etor ez dadin, orain dela astebete gutxi batzuk arte ez baininduen herriko inork pianoa jotzeagatik ezagutzen.
2023
‎Kentzen badugu, berriro hartuko du sua, olioa oso beroa dagoelako». Azaldu du inolaz ere zer ez den egin behar: «Gainean ura bota, edo zartagina ur txorrotaren azpian jarri».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia