Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 629

2000
‎Posmodernismoa asko tematu da munduaren ikuskera absolutizatuak faszismo eta sektetara iristeko ematen zuen bideaz, baina gure bizitzak antolatzen laguntzen digun" komunitatea" errazegi ahaztu du. Blasise Pascalek XVII. mendean esandakoa ekarriko dizuet goroa, ondoren," Lazedemoniar eta beste batzuen heriotze emankorrek ez gaituzte aztoratzen, izan ere zer dakarkigukete. Baina martiriren eredua bestelakoa da, hunkitzen gaituzte gure porputz atal direlako.
‎Txirrindulariak gauzak hartzen hasi zirenetik, halako errezeloa baitago kirolariekin. Duela hiruzpalau urte, Etxebeste aizkolariak ere zer edo zer hartu eta sari guztiak kendu zizkioten. Animaliak dopatuz gero bestalde, ez dago kontrolen beharrik zerbait hartuta daudela igartzeko.
‎ONU k bere eskuetan dauka erakunde indartsu bat izan ala txepela eta ahula izaten jarrai". Egiteko erraza ematen zuen, baina ez zen horrela izango, oraindik ere zer erabaki ez jakinik jarraitzen duela dirudi eta...
‎Bertsotan natural egiten omen zenuen, ez tradizioa puskatzeagatik. Bertsolaritzari egin zenizkion ekarpenak ere zer izan ziren, intentziorik gabeak?
‎Zen a hain da mintzairaren eremuan ongi kokaturiko terapia, non hitzadeskontzertatzera jotzen baitu sistematikoki, adierazle purua bere esanahi gabezianharrapatu nahirik. Garrasi primarioa ere Zeraren adierazle purua lortzeko ahaleginada. Hipnosian, erlaxapenean, meditaziozko gimnasiaren era guztietan, bada betibehatzen eta bultzatzen duen nagusi bat, eta harekiko identifikazioa lortu nahi izaten da introiekzioz.
‎Izan ere, zein laster eta zein fite doan denbora, atseginak bere atea zabaltzen digunean, eta zein geldi eta baratx, zorigaitzak eta malurak atrapatzen gaituenean! Zeren, nola aldi batez esklabo izan baitzen, eta bertze aldi batzez libre, bere baitaren baitarik jakin baitzezakeen Publilio Siriarrak berak ere zertaz ari zen.
‎—Sosega zaitez, seme. Badakit nik ere zer den imajinazinoa, eta badakit ezen imajinazinoak gal gaitzakeela. Eta segur nago ezen ni ez nintzela horretan zu baino gutiago izan.
‎Bai, egia da hori lehen izan zela eta, urte batzuetarik honat, gauzak aldatzen ari direla, eta Elizak ere bere neurriak hartu dituela, Trentoko kontzilioaren ondotik partikularzki: ikusi bertzerik ez dago aita Bartolome eta don Laureano bera ere zer lan bikaina egiten ari diren hemen Urbiainen... Baina, igandeko solasaldi hartan gertatu zenagatik eta haren txakurtxoak egin zuenagatik ere, ez genuke Joanikot galdutzat eduki behar.
‎Eta zein urrun gertatu zitzazkidan aita Bartolomeren hitzak, noiz eta egun batean emaztekien munduaz aritu baitzitzaidan...! Zeren eta ongi baino hobeki baitzekien hark ere zer bertze piku izan nitzakeen nik gogoan, pikutan ikusten ninduen bakoitzean:
‎—Jaun Marcel, orainokoan isilik izan zaitugu, eta jakin nahi nuke zuk ere zer irizten diozun...
‎Ezin gehiago eskapo. Hura ere zertan ari zen galdetzeko tenorea nuen, haren lanbideaz eta iazko haizeaz axola bera izanik ere. Abuztuko ortziral goiz horretan oraindik osoki argitu gabe zegoen nire adimenari laguntza eskatu, eta haren zorioneko akademia militarra etorri zitzaidan gogora.
‎Negar egiteko puntadan ematen zuen, eta nik ez dut pairatzen inork nire aitzinean negar egiterik. Unaik berak ere zer egin ez dakidala uzten nau negarrez hasten zaidanean. Zoo bat erosiko nioke horrelakoetan, lehoiak eta guzti erosi ere, malko zurruztari langa eman diezaion.
‎Zer pentsatzen ari zen? Ez zekien, agian, berak ere zer egin; eta halaz ere kontrolatu egiten zuen, era batera, situazioa. Neska misteriosoa zen.
2001
‎Egitez etzaigu ain normala iruditzen. Ba dugu bai denok pundu onetan ere zer ikasia. Odol ixurketa batez, indarrez irentsi zuten Komunak badu zer erakutsia.
‎Eta Axularrek bere kideei esaten zienak badu oraindik ere indar eta mami. Gizona eta gizartea ederki ezagutzen zituen; bazekien ere zer komeni zaion egitea gizonari lurrean ahalik ongien bizitzeko eta betiko bizia eskuratzeko. Zekiena adierazteko, berriz zenbat gogoeta sakon, zenbat hitz zorrotz, zenbat aukerako etsenplu!
‎Badakigu ere zer diren bai eskolatu eta bai ikastolatu, erroak eskola eta ikastola. Asma dezaket, gainera, gutxi gorabehera zer esan nahi luketen 1978ko euskaldun batentzat, mintzatzen zaizuenarentzat esaterako.
‎Gure naziogintzaren bidean azken hogei urte autonomikootan egindakoa, askotxo izanik ere, neurri handiz oraindik behin behineko egoeran aurkitzen da, erabat sendotu eta gotortu gabe, eta, horregatik, hezkuntzan edota hizkuntz politikan aurkako jokabideak praktikan jarriz gero, beldur izatekoa zen ez ote zitzaigun orain arteko lan guztia goitik behera amilduko, kolokan dagoen karta gaztelu bat bezala. Aurretikorik ere bazen, aski baikenuen Nafarroan gertatuari begiratzea, Autonomia Erkidegoan ere zer jazo zekigukeen konturatzeko.
‎Txi rrita ren aipamenak bestelako kontuak ekarri dizkio, antza, gogora, eta oraingo honetan gordin hitz egin digu. Kritikatzen hasita, badu Zavalak ere zer kritikatua.
2002
‎Labur erran: gauzaren bat badela, eztela ala nolabaiteko aldakuntza ukhan duela uste duzunean, berekiko eta bertze gauzeekiko ere zer gerthatuko zaion aztertu behar duzu, eta bakhoitzarekiko edo guztiekiko; hori eginez geroz, bertze gauzak aztertuaz, berekiko eta edozein bertze gauzekiko, gauzok badirela ala idurimenean sorthuak direla. Bakhar bakharrik hunelaxe dezakezu osokiro ihardun eta egia argiroki ebatzi.
‎Zoritxarrez, etorkizunari buruzko 1.3 atalean aipatu dugun moduan, nahiz etaosasun zientzietako zentro guztietan ikasleriaren eskariak gora jo, euskararenplangintzaren geldotasunak blokeo egoera batera garamatza, eta, beraz, gauregungo egoera asko aldatuko ez dela uste dugu. Ezin dugu jakin ere zer eraginaedukiko duen barruti bateratuak eta LRUren aldaketarako legeak, baina ezin duguitxaropentsu izan azaldu diren proposamenekin.
‎Beste aztarna batzuk ere jarduera magikoren batengatik ote dauden horrelapentsatu izan da. Lurrontzi zatiek ontziak ia inoiz ez osatzeak edo batzuetan zatibakar bat aurkitzeak ere zer pentsatua ematen zuen eta ematen du, nahiz eta ziuraski kontserbazio arazoen ondorio izan. Horrela T. Aranzadik eta F. Ansoleagak (1915, 35) Aralarko jarduera arkeologikoen ostean ondokoa idatzi zuten:
‎Hala ere... Haritz ez zegoen oso seguru ere zer aurkitu nahi zuen. Begirada, beharbada?
‎Eguerdiko mutxikina, ordea, ez zen jada ezer. Neu ere zer nintzen mutxikin galdu hura baino gehiago?
‎Izan ere, Unibertsitate bilakatzeko onespena Kontseilu honi dagokio eta organo honek, normalki, oztopo ugari ipintzen du, are gehiago publikoa ez baldin bada. Eta ez dut pentsatu nahi ere zer nolako eragozpenak egongo diren hizkuntza nagusia euskara izango delako, nahiz ingelesa ere hizkuntza arrunta izan lukeen, garaiok eskatzen duten legez. Beraz, ez da lan makala izango onespen hau lortzea, Espainia rekiko harremanak honetan dirauten bitartean.
‎Eta harridura apur bat ere sortu dit, egia esan, horrela ibilitako tipo bat hain nabarmen etorri zaigulako. Ez daukat ideiarik ere zertan dabiltzan.
‎– Zeren beldurra? –desafioka ari zen– Zuek ere zergatik ez didazue kontatzen dakizuen guztia?
2003
‎Egungo gizartean aldaketak etengabekoak dira. Ijitoen komunitate barnean ere zer aldaketa eman dira?
‎Izan ere, besteak beste, gure hizkuntzari dagokionez, azken helburuak garbi badaude, eragingarriak ez diren ereduak eta funtzionamendu moldeak zertarako mantendu? Beste era batera adierazita, goi mailako ikasketetan finkatu litzatekeen eredu bakar baten testuinguruan, gainerako mailetan ere zergatik ez eredu bakar bat ezartzeko urratsak egin, eskola eta ikastola bakoitzaren errealitatearen arabera (ingurune soziolinguistikoa, e.a.), azken helburuetara iristeko asmoz, kanpoko ebaluazio sistema baten eraginpean, nahikoa autonomia (ordutegiak antolatzeko, hizkuntza bakoitzari eskaini beharreko ordu kopurua zehazteko, e.a.) onartuz. Ereduak zein gainerakoak, zenbaitetan kontrakoa dirudien arren, ez dira xede, besteak beste, euskara eta bestelako hizkuntzak menderatzeko bitarteko baizik.
‎Niri hasi zaizkit, hitzorduaz. Ukatu egin dut, oraindik ere zer gertatzen zaidan ez dakidala. Ez nuen espero.
‎Eta, aizu: ze elkartasun hotza zenbait kazetari erdaldunengandik (ez denengandik, noski); baina batzuek ez omen dute ezta jakin ere zer gertatu den.
‎Oso berri garrantzitsua da hau, eta sona handiagoa izan behar zuen (mesfidantza gutxiago ere bai, seguruenik), lehenengo urratsa baita denon inbidia den katalan ereduaren bidean, hau da, euskara bizi tresna izan ez duten gizarte sektoreek ere euskal produktuak kontsumitzera erakartzeko, gizarte oso bat (ideologia edozein izanda ere) herri honetako hizkuntza ere erabiliz bizitzeko. Balio beza euskaraz irakurtzeko aukera zabalagoa izan dezagun, eta, gainera, orain arte kontu ideologikoengatik edo euskaraz irakurtzen ez zuten hainbat eta hainbat sektorek ere zer irakurri izateko. Bidean erakutsiko du asmo horretarako izango duen balioa.
‎Abenduan Lyonen izango den goi bileran ehundaka erregioren onespena lortu nahi da, ERISA (European Regional Information Society Association) delakoa ere tarteko dela, ondoren Genevan eta azkenik Tunisian (2005) izango den Informazio Gizarterako Mundu Goi Bileran erregioek ere zer esanik eta zer eraginik izan dezaten.
2004
‎Eta gai horrekin loturik dago Itziar Landa euskara irakasleak idatzi duen Etorkinak Zarautzen euskara ikasle, AISA materiala ikasgelan etorkinekin erabili dutenen esperientziaren berri ematen duelako. Bestalde, gaitasun komunikatiboa zer den, horren osagaiak nolakoak diren, eta ebaluazioari begira baita alfabetatze euskalduntzearen ikuspegitik ere zer ondorio dakartzaten azaldu du Josu Peralesek Gaitasun komunikatiboa ebaluatzen: mintzamena eta idazmena izenburuko artikuluan.
‎Nahi duena lortzen duenean, hortxe utziko zaitu bazterrera. Lehen ere zergatik utzi zenuten. Hark nahi zuena ematen ez zeniolako.
‎Honenbestez, curriculumaren maila ez formalaz ere zer edo zer esan genuke.460 Irakasle eta andereñoen soslai ideologikoak eragin zuzen zuzena izan ohi du hezkuntzaren dimentsio nazional honetan. Auzi hori dela-eta, frankismoaren garaietako militantzia jarrera hura zer neurritan agortu ote zaigu hezkuntza eredu nazionalen arteko borroka ideologikoan?
‎Elbeteko Jose Etxeberria Orbaizetan hil zuten.17 Baztango Epaitegia, Registro Civil de Defunciones Libro de Actas de Defunción, 53 liburukia(), 314 orrialdean. Erregistroan ez da agertzen, ez izenik ez abizenik eta ezta ere zergatik hil zen. Gainera Iruritako elkarrizketatuek ez zuten deus aipatu.18 Baztango Epaitegia, Registro Civil de Defunciones Libro de Actas de Defunción, 53 liburukia(), 385 orrialdean():
‎Eguna ametsetan galdurik eta edaten iragaiten zuen, tarteka, ostalariari hitz erdi bat zuzenduz. Batzuetan ere, barre algaraka hasten zen berak ere zergatik jakin gabe. Bakardadeak egunero bizi zati bat jaten zion.
‎" Oso ondo iruditzen zait. Hala jakingo baitugu beste taldeek ere zer duten antolatuta eta beste taldeekin harremanak izateko erreminta ona izango da direktorioa".
‎Montsek poz pozik hartu zuen berria, eta haren aitak ere zer esanik ez: egia esan, ni ez nintzen aitaren aurrean egon honek berria jaso zuen momentuan, baina ongi ezagutzen nuen eta halako zerbait esan ziezaiokeen:
‎galdetu zidak. Aditu, aditu, orain ere zer edo zer ari dira hor.’ Aditzen jarri nauk, aditzen, kanpoan txintxarrien soinua aditu diat. ‘Gauean ere, esan zidak, soinu horrekin lokartzen naiz ni; logalea eragiten dit tilin soinu horrek’"
‎" Igual ziok, ijitoen erregearen semeak baldin badira ere, Piperrak ederra sakatuko ziek. Putakumea, orain ere zer edo zer makinatzen arituko duk."
2005
‎Errazu, entzuten duzularik, «la maison dans lequel je vis», dios, feminino eta maskulino horretan tronpatzen dira! Beraz, kritikatzen delarik, kasu, behar da ikusi besteek ere zer egiten duten, eta hemen batzuk beharbada gaizki ari dira, gehienak ez dut uste.
‎Nire bizitzako ametsa baita, Tere, agure zahar aberats bat ligatzea, kobra dezakedan herentzia iraultzaren alde jartzeko. Robin Hoodek ere zer egin zuen, bada. Gauza bera, baina beste bide batzuetatik?
‎H. Eta etorkizunera begira zerrenda horretan pixka bat behean geldituta ere zer eskaini dezake irakurketak beste horiek eskaintzen ez dutenik?
‎Kalitate handieneko orburuak dira astunenak tamainarekin eta orriak ondo estututa. Bai, orburua sakatzean belarritik gertu karraskada bat entzuten dugu, oraindik ere zer dagoen esaten digu freskoa. Aberastasun elikagarria Uraren ondoren, orburuek osagai nagusi hau dute:
‎Nahikoa beldurtuta ibili da. Egin dion beste galderak ere zer pentsatu eman dio, besteari bezala erantzuten jakin ez arren. Beltzezko gizonak eta Bilbon atzetik izan zituztenak lotuta badaude, jakingo dute itzultzekoak direla eta etxerako bidean daudela?
‎Ez dut uste ordu honetan bulegoan egongo denik. Eta kasurik onenean ere zer egin dezake berak. Ez dakit, orain jende gutxirekin fidatzen naiz...
‎Hauek ez dute ezagutzen, ezagutzen dutenek ez dakite ezer. Neska honek ere zer daki nire lehengusuaz. Agian txortan egingo zuten, baina zer daki berak?
‎Haren aurpegia masailetik gertu sumatzen nuen, haren ezpainen berotasuna belarrian, haren ile kizkur solte bat nire kopetan kilima eginez, eta eztarrian gora igotzen zitzaidan zoriontasunaren dasta eztia, eta zeruan banengo bezala sentitzen nintzen, eta hantxe geratu nahi nuen betiko, Tabor mendian Jesusen dizipuluak bezala. Ebanjelioaren pasarte hura igandeko mezatan entzuten nuelarik, ederki asko nekien zertaz ari zen, ederki asko nekien zer sentitu zuten Maisuak aukeratutako hiru apostoluek, ederki asko ezagutzen nuen estasiak ahosabaian eragindako dasta eztikara, ederki asko jakin ere zergatik geratu nahi zuten haiek Taborren betiko, nik ere halaxe nahi izaten nuen-eta poz bete hura sentitzen nuenean: betiko irautea.
‎Iruditzen zait salbatzen zaitudala. Batez ere zeronen mamuen aztaparretarik.
2006
‎Berriro ere zertarako aurkeztu behar duen galdetzen diotenean, horixe erantzuten du berak, aurkeztuko ez balitz eta berriz irabaziko ez balu, inork ez lukeela bere izenik gogoratuko. Sikiera urtean behin, Ansa ahizpen artean gazteena hortxe dabilela jakin dezagun aurkezten da.
‎ikustea zer den kontatzaile on baten trebezia pasadizoak, elkarrizketak, une barregarriak eta une hunkigarri denak josteko hari samur batez. Ni itzultzailea naiz, ez idazlea, baina nire ustez badago hor idazle ofizioa ikasi nahi duenarentzat ere zer ikusia eta zer ikasia.
‎Argi dago erregulazio honek bikote erregistratuen estatututik eratorritakoeskubide eta babes multzoa berenganatzeko aukera eman diela maitasunezkoharreman bat izanik ezkontzerik ez zeukaten edo nahi ez zuten pertsona askori.Gizartean oso zabalduta dagoen errealitate bati erantzuna ematera dator, beraz, araudi hau, ezkondu gabeko familia mota ugari baitaude babes juridikoaren beharrean; besteak beste, berrosaturiko familiak, familia homosexualak, eta ezkontzekoasmorik izan ez arren, estatutu berezi bati uko egin nahi ez dioten familia heterosexualak. Edonola ere, bada oraindik ere zer arautu familia horiek ezkondutakoekinparekatu nahi badira eskubideetan; arautzeko dago, esate baterako, bikotea desegiteko orduan auzitegietako prozedura berezia.
‎Munduko gatazkek ere zer esanik bazuten orduan: gogoratu besterik ez, 1909an Melillan gerra hasten dela, 1912an Canalejas hil zutela anarkistek, 1914anLehen Mundu Gerra hasi, 1917an sobieten iraultzak...
‎Esku artean hartu eta zabaldu bitartean ez nuen imajinatzen ere zer topatuko nuen barruan. Nire irakasle baten izena ikusi nuen igorlearen lekuan, nire irakasle gogokoenetako baten izena, eta, ustekabekoa izan arren, naturaltasunez hartu nuen, jakin min arin batekin nahasturik.
‎Badira batzuk, barruko patiorik ez badute, bainugelan bertan alderik alde zabalduko dutenak, edo sukaldean bestela, bertako epeltasunean azkarrago lehortzeko; inola ere ez kalean, jendearen bistan. Gure etxean ez gara horren herabeak ere, baina bai diskretuak, euskaldunon bataz besteko neurrian behintzat, eta, nola leiho guztiek kalera jotzen duten, bada, esekitokiaren atzeko aldean ipini ohi ditugu barruko arropak, maindire eta alkandoraz inguratuta; ez dut esango ezkutatuta jartzen ditugunik, ez baitaukagu zer ezkutaturik, baina ez dago herri osoari kontatzen ibili beharrik ere zer koloretakoak diren nire galtzontziloak, zer modelotakoak nire andrearen kuleroak.
‎Ez du hitzik egiten; orain arte ez behintzat. Begiradan ere zer edo zer duela pentsa liteke.
‎Horretan ez dut uste desadostasun handirik izanen dugunik euskaltzaleok. Beste kontu bat da euskararen edo euskaldunon ezina iraultzeko diskurtsoak norainoko garrantzia duen, eta bestelako faktoreek ere zer pisu duten. Eta iruditzen zait badugula batzuetan diskurtsoari gehiegizko garrantzia emateko joera.
‎• Zer daukagu eta batez ere zer eduki nahi dugu elkarrekin Euskal Herrian bizi garenok? (Euskal curriculum oinarrizkoa eta komuna, borondatezkoa da, baina hala nahi duten eskolek behin erabakia hartuta, curriculum hori aplikatzeko eta ebaluatzeko konpromisoa hartuko dute).
‎Lizardik Donostiatik Bilbora autobidean zehar doan autobusean bidaiatuko balu, leihatila ondoan eserita parajeei begira, esango luke ba hark ere zer edo zer, alajaina!
2007
‎Kontuak atera eta milaka pertsona dira konpromiso militantea hartu dutenak. Horrek ere zer edo zer esan nahi du, kontuan hartu beharrekoa da. Gure kontrakoek ez gaituzte samur hartu.
‎Txirrita, aldameneko sagardotegi batean hargintzan eta harako bidean topo biak sagarrondo gajoaren abaroan, Txirritak: " a zer lorea daukan sagar horrek!"" bai, baina alferra da arraio hori" Migelmarik, eta hark" horrek berak ere zer edo zer esango luke hizketan baleki". Harrez gero, lehenaz gain, etxeko da danbolina.
‎Kasualitateak eraman zuen zuhaitz hartara. Bidean jende multzoa egokitu eta berak ere zer egin berezirik ez zuenez, hantxe geratzea erabaki zuen.Edozein hiriko bulebarra zen. Edozein hiri, herri edo auzoko zuhaitz bat ere bai.
‎Horrez gain, 1980ko hamarkadatik aurrera ikusten denez, gero eta tratu estuagoak zituzten bi anaiek Uruguaiko euskaldunen erakundeekin; esaterako, Montevideoko Euskal Erria euskal etxean lagunekin biltzen zirenean, eta batez ere 1993ko Mar del Platako Euskal Astera joan zirenean. Euskal Herriko senideekiko harremanek ere zer edo zer eragingo zuten bilakaera horretan, bi iloba bertsolariekin izan zuten bertso trukean ageri den bezala. Erabat osoturiko pentsamendu politiko abertzalea eta alderdi baten aldekoa zeukatela baieztatu barik, zalantzarik gabe esan daiteke beste euskal emigrante askori gertatu zitzaien bezala, Argiñarena anaiek ere euskalzaletasunaren kontzientzia berritua atzerriko euskal taldeen eraginez jaso zutela.
‎«Moisesek bere herriaren bihotza euren sorterri lurrari lotu zion». Lurra, mintzaira komuna, tradizioa, ahaidetasunaren zentzua, tradizio komuna, lege bat komuna libreki onarturiko «itun» bat bezala, faktore guztiok elkarrekin bilbaturik, beren literatura sakratuak sorturiko lokiarekin batera, gaitu zituzten juduak dispertsioan euren identitateari eusteko?, baina batez ere zerak: beren begiek beren sortetxe geografikora fokatuak jarraitu zutela?
‎–Zure karrerari buruz ere zer edo zer esan du.
‎Pierre Eyheramendy, Aldudeko bikaria, jakin orduko lanari lothua zela, bertze guziak iziturik gelditu omen dira... Egiaren erraiteko, bazen ere zertaz izi. Ithurry zen apez aipatuaren liburua ikertuaren ariaz, Eyheramendyk ezarri dauku begien aitzinean, laburzki, bere lagunaren orrialdetarik...
‎Bezeroari zer produktu mota duen eta zer irudikorporatibo daukan komunikatzen dio. Kanpo komunikazioak gero eta garrantzihandiagoa dauka, eta barne komunikazioa ere zer nolako indarra hartzen ari denkonturatzen hasi gara enpresak. Oso ezberdina da enpresa batean langileakmotibatuta eta ongi informatuta edukitzea edo kontrakoa.
‎Orain hemen gaude, telefonorik gabe (dagoeneko konpondu dute), baratzarik gabe, pasabiderik gabe, ruta alternatiboa erabiltzera behartuak (semaforoak gidaturik) eta beste lurjauzi bat gertatzeko dagoen arriskuaz beldurturik eta erabat kezkaturik. Bizirik gaude, ez da gutxi, baina kezkatuta, oraindik ere zer gerta daitekeenaren beldur, menditzarraren zati handi bat hor baitago oraindik erortzeko arriskuan.
‎euskal nazionalismoak asmatutako nazioa ez delako existitzen eta estaturik ez duelako benetako nazio bat sortzeko. Nazio espainola ere zergatik existitzen den argi geratuko litzateke, euskaldunak ez bezala, estatuaren jabe direlako.
‎Hain zuzen horregatik kritikatzen ditu Weisgerberrek" hizkuntza bitarteko huts bezala ezaugarritzen duten definizio" guztiak, hala nola," espresio bitarteko, informazio bitarteko edota komunikazio bitarteko" bezalako definizioak129 Horiek guztiak, esanguratsuak izanda ere, ez dira hainbeste hizkuntzaren definizioak baizik eta berorren aplikazioak, hau da, hizkuntzaren berezko eta sakoneko funtzio antropologikoaren baitatik ondorioztatutako funtzio deribatuak. Horren haritik uler dezakegu, ere, zergatik Lochek —" ikaskuntzaren eredu behavioristen" aurrean—" ikaskuntzaren eredu antropologikoa" hobesten duen130, eta baita ere zergatik Zabalzak —" irakaskuntzaren eredu teknologikoak" baino—" irakaskuntzaren eredu komunikatiboa" nahiago duen131 Xehetasun gehiagotan sartu gabe, eta bukatzeko, azpimarra dezagun honakoa: hizkuntza hezkuntza gauzatzen deneko forma da —ikas irakas interakzio ororen posibilitate baldintza—, eta, horrenbestez, pedagogiak nahitaez hausnartu behar du hizkuntzaren zereginaz hezkuntzan.
‎Harrituak ziren Kaiet eta Xana, nun ez zakiten gehiago elgarri ere zer erran. Eta Mañex gaizoa arrunt gibelerat ari!
‎...or ez dadin sar ez agert, balusazko alkietan bere aztaparrak ezin higatuz, xanpa hunarat, xanpa harat, itzulikaka lekuaren gainean, alkitik berinarat, berinatik alkirat, iguzki ala euri berdin baitzaio aterbean den ber, beroak erretzen badu ere, airearen eskasak itotzen badu ere, eta kanporat ateratzeko soka labur batez tinkaturik bere nagusiari hurbil hurbila ibiltzen den horietarik, ez baitakite ere zer den libre izatea, hain dira gogorki manatuak, alde guzitarat erabiliak, batzu armadun gizakietaz, beste batzu begiak estalgi beltzez gordeak dituzten makila xuridun batzuen zerbitzuko, beti umil, makal, sukre mokor baten beske...
2008
‎Beraz, zirkulu bat da. Emakumeei galdetu litzaieke ere zergatik ez duten txirrindularitza egiten.Anekdotarik. Txirrindularitzan hasi nintzanean, 13 edo 14 urte nituela, Bidaniko buelta egin nuen, 90 bat km. Bueltan nentorrela, Andoainen porru eginda jaisten ari nintzen, bizikletaren gainean lo hartzen nuela eta errepide bazterrean eseri eta lo gelditu nintzen.
‎Ez dakit gure gizartearen isla ote diren, baina edonola ere zer pentsatu ugari ematen dute. Seguru bainago dependentziei eman beharreko erantzunak ez direla soilik ekonomikoak edo asistentziazkoak.
‎Harremanetan jarri ninduen Loiuko Lauro Ikastolako arduradunekin, ingelesa erakusteko bertan. Ingelesa erakustea ez da nire lanbidea, baina mintza praktika eginarazteko nahi ninduten, euskaraz ere zer edo zer ikasita nengoenez. Lana onartu nuen.
‎–eta, pentsamendu batek beste pentsamendu batera zeramala, jarraitu zuen?: Kuban ere zer gertatu da, bada. Eta Filipinetan?
‎–Hire ama zeruan zagok, ez diat dudarik, baina hemen ere zer gustura egongo litzatekeen orain, bihar zer esanik ez!
‎–baieztatu zion amak, era mingarri bezain ironikoan?. Baina zure aita ere zer nolakoa zela uste duzu. Denborarekin ederki aldatu da, ordea?
‎–Orain ere zertan ari haiz?
‎Eta hala, bada, aitak galdetu zion semeari: . Orain ere zertan ari haiz??, eta segundo baten buruan erantzun zion semeak, hatza luzaturik:
‎esan nahi baita Beñardok bere ametsak behar zituela, egunen batean Kattalini nirekin ateratzeko eskatu eta berak baietz esango zidak; gero, kalean etxetxo bat erosi, ezkondu eta zoriontsu izango gaituk; baina etxetxoa erosteko dirua egin behar, eta dirua egiteko lana??, eta bere ametsetan aurkitzen zuen bestela nekez aurkituko zuèn indarra, apika. Gero, baina, badirudi gauzak okertu zitzaizkiola?. Ongitxo dakit nik ere zer den/ egotea maiteminez: / neska eder bat nuen atsegin;/ nik esatera ausartzen ez?
‎–Sendagile guztiak lanbasak dituk, esan zuen?; eta beste sendagile horrek ere zer. Zer daki horrek nabigatzaileei buruz?
‎Bazuen antzik etxean, Muino Beltz Itsasarteko harkaitz inguruetan, hain sarritan jolastu izan nuen jokoarekin; baina sekula ez nuen eduki, zaudete horretaz ziur, bihotza gisa hartan taupadaka. Hala eta guztiz, diodan bezala, ume jolasa zen, eta neuk ere zer edo zer egin nezakeela pentsatu nuen, izterra zaurituta zeukan marinel urtetsu haren kontra. Egia esan, nire adorea hainbeste ari zen hazten non neure buruari gogoeta azkar batzuk ere ametitu bainizkion auziaren amaieraz; eta denbora askoan luza nezakeela ikusi banuen ere, azkenean bizirik ateratzeko esperantzarik ez nuen batere ikusi.
‎goiz edo berandu banatu beharra, azken urte bietako giro hotza, mesfidantza, ia ia sexurik eza? Baina, bestalde, azken hilabetean Garik izan duen aldarte aldaketak ere zer pentsatua ematen dio: adeitsuago aritu da, baina zurikeriazko adeitasunez, egundo ezagutu ez diona bezalakoa?
‎Gauza bera gerta zekiokeen berari. Nadiari buruz ere zer kontaturik izan zezakeen, seguru nengoen Europako hiriren batean elkarrekin egonak zirela. Hiri hori Venezia izan zitekeela susmatzen hasia nintzen ordurako.
‎« Beñat Sein horrekin berarekin zerbait bazen Arrayet anaien kontra artzea ere. Hauk Saran garaitu ginituen, Edouard Arrayet, ikustekoa baitzen hunen karra, anaia Ernest, hau eztiagoa, akulatzen zuelarik, alta hau ere zer artista! Eta guk irabazi heieri.
‎Aldudeko Esnaasu bere sorlekuan eta Alduden berean ez zituena orduko putiko guziak pilotari, ala Monlongtarrak, Argagnon, Aderiz, Zubillaga, Harriet bat edo holakoak, lehen horien pilota lekutik haste. Eta ez ahantz jada ere zer pilotari herria izana zen Aldude, Gozterratxu apez anaiekin, Mutuberriatarrak eta holako!
‎hemengo eguzkitza> bezala, solana? > adieraz hartu beharrekoa dirudiena17 Ez, aldiz, euskal letretan berrikitanago zabaldu diren puntu kardinalen izenik18 Horrek berak ere zer pentsatua ematen du: aspaldiko hitza eta aspaldiko atziz kia da alde, horretan ez dago dudarik.
‎Garagartzak berak, communard, en diskurtsoaz kutsatuta dirudi, Juan Manuel Orbea Muruari «un nuevo Creso» deitu zionean. Gerraostean liberalek eginiko zerrendetan karlista batzuen ondoan idatzitako «de ideas avanzadas» gehigarriak ere zer pentsatu ugari ematen du.
‎Baina, non zeuden hautesle horiek, non zeuden karlista horiek batasun katolikoaren aldeko sinadurak biltzeko kanpaina abian jarri behar zenean? 1872ko Gorteetarako hauteskundeetan gertaturikoak ere zer pentsa ematen du, pertsona bakar bat ez zelako hurbildu botoa ematera. Parte hartze eza logikoa da liberalen alderdian, Bergarako barrutian ez baitzuten hautagairik aurkeztu; baina, zergatik ez zuten bozkatu karlistek?
‎Kirtenekin gertatu zenak ere zer pentsatu ematen du, pisua kalkulatzeko Toledotik bidalitako ezpataren xafla erabili beharrean, bigarren modelo bat erabili zutelako. Bigarren modelo hori, hain zuzen, Gabriel Ibarzabalek ekarri zuen Madriletik 1815eko urrian, baina, itxura denez, inor ez zen aldaketaz jabetu eta Urisarrik lehen modeloaren pisuari egokitutako kirtenak egin zituen.
‎Herri huntan berean, guziek badakizue, prestamuzko kacha bat altchatu duela gure jaun errotor kartsu eta ohoragarriak laborarien laguntzeko. Badakizue ere zer abantail handiak gure syndicat agricole deitzen den konfardien medioz onesten ditugun ongarri edo ongailuen izaiteko. Ongarri berri horiek gure errekolta edo uzta suerte guziak emendatu dituzte.
‎Lan haundia da baina nahiko aitzineratuak doaz. Lana batez ere zer behar den pentsatzeak ematen du, material guztia biltzeak... Gauza anitz dira.
‎Bestalde, brontzezko dominak ere zer esana emango du, zein talderen esku geldituko den bihar erabakiko baita. Areso eta Goiherri B berdinduta daude, 5 punturekin.
‎When You Know eta Midnight Sun abestietan Dianne zoragarri egon zen, inprobisatzen berriro ere zer esanik ez. Tribute to Carmen MacRae eta beste abesti asko eta asko entzuteko gogoarekin utzi ninduen.
‎Aukeratutako taldeen kalitateak ez ezik, agerraldien kokapen berriak ere zer ikusia izan duela uste du Sanchez Roblesek. Garai batean kontzertuetarako erabiltzen zen Gas plazan izan dira emanaldiok.
‎Ez dakigu. Ez daukagu ideiarik ere zer gertatu zen beste mundu horretan, ezker abertzalean. Nire azalpena oso sinplea da:
‎Hala ere ez zen horretan gelditu, eta Bob Marleyren rastak egitea eskaini zion trufaka. Baina apezak bazuen hor ere zer erantzun.
‎Herenegun egin genuen bezala. Ez da ahaztu behar guk ere zer esana badugula. Ofizialtasuna lortzeko bidean gure iritzia garrantzitsua dela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ere zer esan 48 (0,32)
ere zer egin 43 (0,28)
ere zer pentsatu 40 (0,26)
ere zer gertatu 38 (0,25)
ere zer ari 20 (0,13)
ere zer ez 17 (0,11)
ere zer ikusi 17 (0,11)
ere zer nolako 17 (0,11)
ere zer erran 9 (0,06)
ere zer ibili 9 (0,06)
ere zer egon 6 (0,04)
ere zer kontatu 6 (0,04)
ere zer ikasi 5 (0,03)
ere zer jakin 5 (0,03)
ere zer ukan 5 (0,03)
ere zer erantzun 4 (0,03)
ere zer hobetu 4 (0,03)
ere zer utzi 4 (0,03)
ere zer balio 3 (0,02)
ere zer etorri 3 (0,02)
ere zer etzan 3 (0,02)
ere zer irakurri 3 (0,02)
ere zer iritzi 3 (0,02)
ere zer nahi 3 (0,02)
ere zer behar 2 (0,01)
ere zer bizi 2 (0,01)
ere zer eduki 2 (0,01)
ere zer eskatu 2 (0,01)
ere zer espero 2 (0,01)
ere zer garbitu 2 (0,01)
ere zer gustu 2 (0,01)
ere zer hartu 2 (0,01)
ere zer ikertu 2 (0,01)
ere zer irakatsi 2 (0,01)
ere zer jarri 2 (0,01)
ere zer jaso 2 (0,01)
ere zer jazo 2 (0,01)
ere zer jo 2 (0,01)
ere zer joan 2 (0,01)
ere zer lan 2 (0,01)
ere zer modu 2 (0,01)
ere zer presio 2 (0,01)
ere zer problema 2 (0,01)
ere zer uste 2 (0,01)
ere zer abantaila 1 (0,01)
ere zer adierazle 1 (0,01)
ere zer agertu 1 (0,01)
ere zer aholku 1 (0,01)
ere zer ahul 1 (0,01)
ere zer aipatu 1 (0,01)
ere zer akusatu 1 (0,01)
ere zer aldaketa 1 (0,01)
ere zer aldarazi 1 (0,01)
ere zer alde 1 (0,01)
ere zer altuera 1 (0,01)
ere zer arautu 1 (0,01)
ere zer arraio 1 (0,01)
ere zer artista 1 (0,01)
ere zer atal 1 (0,01)
ere zer aukeratu 1 (0,01)
ere zer aurkeztu 1 (0,01)
ere zer aurkitu 1 (0,01)
ere zer axola 1 (0,01)
ere zer aztertu 1 (0,01)
ere zer barne 1 (0,01)
ere zer bat 1 (0,01)
ere zer beharrizan 1 (0,01)
ere zer bertute 1 (0,01)
ere zer bertze 1 (0,01)
ere zer besterik 1 (0,01)
ere zer bide 1 (0,01)
ere zer bildu 1 (0,01)
ere zer deitoratu 1 (0,01)
ere zer den 1 (0,01)
ere zer egotzi 1 (0,01)
ere zer ekin 1 (0,01)
ere zer eman 1 (0,01)
ere zer emari 1 (0,01)
ere zer enplegatu 1 (0,01)
ere zer erabaki 1 (0,01)
ere zer eragin 1 (0,01)
ere zer erlazio 1 (0,01)
ere zer ero 1 (0,01)
ere zer erosi 1 (0,01)
ere zer erraztasun 1 (0,01)
ere zer erre 1 (0,01)
ere zer erregistro 1 (0,01)
ere zer esanahi 1 (0,01)
ere zer ETA 1 (0,01)
ere zer Zabalza 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia