Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2017
‎Nire gogoeta sakon honetan murgildurik nagoela, nor zaren, zer zaren, nola zaren... pentsatzen, bat batean eskuak busti sentitzen ditut gorputzaren berotasun eta poltsikoetako oihal jada umelduen artean. Eta oraindik ere zer zarenaren ezjakintasuna erabatekoa dudan arren, bihotz taupadak bikoiztu egin dizkit zure presentziak; erlojuaren orratzek markaturiko erritmoa galdurik, independenteki dirau orain bihotzak. Ahots kordak dantzan darabilzkit hitz bakar bat ere ahoskatu ez dudan arren.
‎Eta zeuk ere zergatik ez duzu lan hori egiten?
‎Baina utzi ditzagun etorriko diren balizko katastrofeen aipamenak gerorako. Ukanen dugu orduan ere zer erran. Peter Sloterdijk pentsalari alemanak alor minatuak ditu jorratzen eta irakurleari liburua aurpegira zartatzen zaio, garairik loriosenetan bezala.
‎Eta inork ez zien txisturik jo, eta pentsatu eta pentsatu, ohartu nintzen agian ez dela ideologia kontua bakarrik izango. Jarrerak ere zer esana badu, eta memorian arakatuta, ez nuen aurkitu Bilboko alkaterik edo Ahaldun Nagusirik Bizkaiko azkeneko finaletan. Eta horrek asko esan nahi du ekitaldi bati ematen zaion garrantziaz.
‎Beraz, halatan, bekatutan nagoenean, ez dut zer barauturik, otoitzetan egonik eta ez beste obra onetan ere zer enplegaturik, zeren, berdin, orduko obra on haiek ez baitute orduan deus balio.
2018
‎Ikasteko geratzen zaigun guztiaren jakitun gara une honetan, eta ikasteko erabakia hartu dugu. Autoeskolara joan gara eta azterketa teorikoa gainditzeko ikasi beharrekoen berri dugu, eta baita azterketa praktikoa egiteko ere zer ikasi behar dugun eta gutxienez zenbat denbora dugun dakigu. Une honetan ez dakigun guztiaren eta ikasi beharrekoaren kontziente gara.
‎Ez dezagun bakarrik pentsatu zer utzi dugun egin gabe. Pentsa dezagun baita ere zer egin dugun gaizki. Jarrera horretan egonez gero, askoz emaitza hobeak lortuko ditugu eta.
‎Ikasteko geratzen zaigun guztiaren jakitun gara une honetan, eta ikasteko erabakia hartu dugu. Autoeskolara joan gara eta azterketa teorikoa gainditzeko ikasi beharrekoen berri dugu eta baita azterketa praktikoa egiteko ere zer ikasi behar dugun eta gutxienez zenbat denbora dugun dakigu. Une honetan ez dakigun guztiaren eta ikasi beharrekoaren kontziente gara.
‎Arlo sozioekonomikoa da, nire iritzian, egindako ahalegin ekonomikoari (hogeita bost milioi eurotik gora azken hamabost urteotan) behar beste etekin ateratzen asmatu ez dugun arlo bat. Badugu hor ere zer hobeturik. Euskara bigarren mailako hizkuntza ez baizik eta adin nagusikoa izatearen ikuspegitik begiratuta, arloaren garrantzia ukaezina da, lehen mailakoa zalantzarik gabe.
‎Orain badakit zer den San Martin eguna. Badakit zergatik desagertzen ziren nire neba arrebak, badakit orain ere zergatik kentzen didaten urtero seme alabaren bat. Gaur, azkar esnatu naiz, nire semeari azken agurra emateko.
‎Zeruko ura baikorra da, lurra emankor izan dadin beharrezkoa den aldetik; baina alde txarra ere badu, triskantza handiak egin baititzake, ekaitzak ekarri eta harri moduan botata, uztak zehatzen dituenean. Jendeen bizitzan euriak eta aro ederrak duten eragina dela eta, lehen kapituluan ikusi da mitologian ere zer garrantzia duten meteorologia gobernatzen duten dibinitate ekaitzegileek. Pertsonaia horietarik bi bakarrik aipatuko dira hemen:
2019
‎Eta gero berriro, Beckyren malko garratzak. Bazekien Tomek ere zergatik. Haiek galdu zirela konturatzerako, beharbada, hurrengo eguneko goiz erdia pasako zen.
‎Eguna biribil biribila atera zitzaien, eta horretan eguraldiak ere zer ikusi handia eduki zuen. Eguraldi ederraz gozatu genuen egun osoan, iduzkirik gabea, baina arras goxoa, dantzatzeko eta egun ederra pasatzeko bikaina.
2020
‎Beraz, liburu guztiak idatzita daudela esan genezake, Borges edo Barthes aukeran. Eta, halere, KCAren poemak irakurritakoan, ezin ukatu oraindik ere zer edo zer esan daitekeela, berben lapikoan kirri eta karra.
‎Horrenbestez, literaturaren bidez egindako ikerketa ere zertan datzan erakutsi zigun, zeren idazketa horretarako bidea da. Hori dela-eta, 1938an kaleratutako Murphy izeneko eleberrian nabarmena da Spinozaren itzala, ezagutzarako adierazpen umoretsuaren aldarria.
‎Samuel Beckettek idatzitako Proust saiakera hartan bere nitasunaz aritzeko bidea erakutsi zuen. Literaturaren bidezko ikerketa ere zertan datzan erakutsi zigun, zeren idazketa horretarako bidea baita. Hori dela-eta, 1938an kaleratutako Murphy eleberrian nabarmena da Spinozaren itzala, ezagutzarako adierazpen umoretsuaren aldarria.
‎Lluis Cervero eruditu valentziarrak irekitako bidea M. Batllori historialari jesuita saiatuko da amaitzen, Vatikanoko artxibo ezkutuaren zuzendaria dugun Pagano (a ze abizena!) abadearen laguntzaz. Honek ere zer pentsatzerik eman zidan. Hona hemen.
‎Izan ere zertarako balio du etxe batek
‎Ez dakit barrez edo iguinez lehertzekotan nagoen, oraingoan bai pailazokeria galanta, baina ez ni harritzeko bezainbeste, fakultatean nengoela banekien nik tipo hau komendiante aparta zela, batez ere zer nolako antzezpenak egin ohi zituen ikusita, haietako batzuk, gehienetan ETAko ekintzaileren baten atxiloketa salatzeko klase uztea prestatzeko asmotan edo errektoretzaren edozein erabakiren kontra protesta egiteko sinadura bilketa bat antolatzerakoan, eta noski, gogokoen zuen antzeztokia irakasleen klaustroa; ez naiz ni izango Sir Laurence Olivieren antza eta guzti zuela ukatuko ziona....
‎Hori eginik, istantean hasi zitzaizkion tentazioak bere indarrei gerra egiten, eta gizasantuak, ikusirik indar horietan konfiantza gehiegi izan zuela, gehiegi eutsi gabe bere indarrez etsi eta amore eman zuen. Eta alde bat utzita pentsamendu santuak eta orazioak eta diziplinak, hasi zen neskaren gaztetasuna eta edertasuna imajinatzen, eta horrez gain pentsatzen ere zer bide eta zer modu hartuko zuen ez neska konturatzeko gizon haragikoiaren gisan lortzen zuela harengandik nahi zuena. Eta galdera batzuekin probatuz, konturatu zen neskak ez zuela artean gizonik ezagutu eta iduri bezain tolesgabea zela egiaz; hortaz, gogoratu zitzaion nola eramango zuen, Jainkoa serbitzeko itxuran, bere gurariak asetzera.
2021
‎Hau da, uler dezala zergatik Luzaroraino heldu eta herrian sartu beharrean inguruko mendi baten hego magalean dagoen nire gurasoen etxerantz abiatu ohi naizen, ozta ozta lasterka, akaso inork ikus ez nazan, zergatik, nire gurasoenera heldu orduko eta leihoak barrutik ireki arren, ez ditut pertsianak igotzen ilunpean lasai moduan egoteko. Uler dezala ere zergatik ez dudan inoiz irekitzen nire gurasoen logela, aspalditik giltzapean dagoena, zergatik ez den inor sartu urtetan eta zergatik, bertan oraindik biltzeko gauza asko egon arren, goraintzi garratz guztiok usteldu arte laga nahiago ditugun nire neba eta biok. Esango diot Luzarora gerturatzen garen aldiro berdin jokatzen dudala, herriko inork asma ez dezan iritsi berri naizenik, ez dudala herriko inork jakitea nahi Luzaron nagoela ala egon berri naizela, eta ez hain zuzen ere niregana autografo eskean etor ez dadin, orain dela astebete gutxi batzuk arte ez baininduen herriko inork pianoa jotzeagatik ezagutzen.
‎Besteak beste gaur egun alkate den Casimiro bezalako gizon batengandik, gure aitaren adiskidea omen zena, bere erailketa egunean bertan biziki dolumindua azaldu zena, egunean zehar, aldizka negarretan ere, dolumina ematera etxeratu ziren bakanetariko bat. Baina orduan ere, gure aita etxean zerraldo genuela, besterik esan ez zuena, eta jakinda ere zer nolako oilobustiak edo ipurgarbitzaileak ziren orduko luzarotar gehienak, agian hobeto, beldurrak nengoen, geunden, ahoa ireki orduko gure aita oso muslari ona zela esango zuen.
‎munho ttipi bateko ordoki gainean jarria, iduri alde orotarat so: baituke ere zeri egon beha, munhoa
‎Baskoieraz eta latinez, baina... Erromantzea ere zer edo zer erabiltzen zuela gaineratu baino lehen beste galdera bat bota zion.
‎Ez dago esan beharrik berak ere zer edo zer niri ezkutatzeko munduko eskubide osoa duela, jakina. Hala onartu egin behar dut nahitaez, hau da, elkarri ezer esan barik, gogoz bakarrik apika, geure hitzemanik gabeko akordio bakarra.
2022
‎Kezkatu egin nau honek guztiak hartu duen neurriak. Arduratu zaitez horretaz, eta begiratu ere zertan ari diren zientifikoko horiek. Kanpora noa nagusiari deitzera.
‎Itxuraz, une egokia zein den guk geuk erabaki behar dugu, bestela inoiz ez zaigu gertatuko. Apustu egin behar oraindik ere zer edo zer esan ahal dugula. Bada, burura datorkidan irudi batekin hasiko dut.
‎Haserretzeko zorian ere jarri hau halako batean, barreak eta algarak hiri begira egiten zituela iruditu baitzaik... Baina ez, beste zerbaitegatik ari zuan, argi geratu ez bazaik ere zergatik.
‎Samuel Beckettek idatzitako Proust testuan, esaterako, bere nitasunaz aritzeko bidea erakutsi zuen eta, halaber, literaturaren bidezko ikerketa ere zertan datzan erakutsi zigun, zeren idazketa, horretarako bidea besterik ez da. Hori dela eta, 1938an kaleratutako Murphy eleberrian Spinozaren itzala nabarmena da baita ezagutzarako adierazpen umoretsuaren aldarria ere.
2023
‎Ez dago ezer okerragorik batere irakatsi nahi ez izatea baino. Begira, bestela, Pinotxori ere zer gertatu zitzaion...
‎Noski baietz, baina hik badakik, Frantzian gaudek eta hau esanda badakit nik ere zer nolako minsorra eragiten diodan nire adiskide abertzale suharrari, hemen jatetxeak ikaragarri garestiak dituk, eta nik nahiago diat ekarri ditudan sos apurrak Sanferminetan xahutu.
‎Egunetik egunera? ez dakit, ez, zergatik galdetu diodan azken hau, ez dakit ere zer dela eta Iratxek ni nola edo hala eta etengabe aztoratzea xede duen.
‎Hoa popatik hartzera! erantzun dit Kepak tupustean, baina zorionez irribarre zabal batez nire adar jotzeak batere mindu ez duela adierazi nahian edo, baita broma hustzat hartzen duena ere Zer uste duk, tontoa nauala edo. Bazakiat zuek denok ni mendialdera Elena ahaztearren joan nintzelakoan zaudetena.
‎Niri ez galdetu, baina haiek bazekizkiten gure izen abizen guztiak. Hala ere, jakin nahi zuten zer dela eta bildu ginen kiroldegian eta ez ohiko biltokian, zergatik ganbara batean isil gordeka, eta batez ere zertaz egin genuen berba.
‎Ez dakiela oraindik zer den bizitza ontzia kordokatzea, jitoan ibiltzea. Ez dakiela ere zer gertatzen den bizitza ontzia gero eta urperatuagotzen ari dela, igeri jaka uste duzuna, ez denean ez igeri ez jaka eta ziurtasun guztiak pikutara doazen eta azkenean esperantza oro ere bai. Pentsatzen jarri naiz gero nola ote diren pailazo bikoteen arteko maite borrokak.
‎Ez dakit zein pauso eman behar den. Ez naiz oroitzen sua pizteko nola egin behar den, eta batez ere zer egin behar ez den. Dama leloa naiz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia