Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2000
‎Egunkarien azterketan ikusi dugunaren arabera, gai batzuen inguruan erreferentzia eremu batzuk eraikitzen dira, beste gai batzuen inguruan bestelako eremuak islatzen diren bitartean. Telebistako albistegietan ere badu eraginik gaiak, eremu bat edobeste lehenesteko garaian. Datuek horixe erakusten digute, bederen.
‎Banakako terapia talde terapiara eraman zuten eta horretarako honako tresnahauek erabili zituzten interpretazioa nori zuzentzearen arazoa konpontzeko.Adibidez, taldearen homogeneotasuna: horrela interpretazioak interesatuzehatzarengan ezezik, besteengan ere bazuen eragina. Homogeneizatu ahalizateko, taldekideen hautaketa zorrotza egin behar zen.
2006
‎Horrek ere badu eraginik. Kontzientziaz, nortasunaz ari ginen.
‎Gatazkak ez zeuden EuskalHerrian bakarrik. Eta kanpoko gatazkek ere bazuten eraginik Euskal Herrian.Batzuetan euskal herritarrak zeudelako bertan, besteetan zuzenean ez bada ere, eraginik bazutelako politiko ideologikoki nagusiki, baina baita estetikan ere, osoberandu izango bada ere.
‎Lurraren translazioak ere badu eragina zeruko esfera ikusteko orduan, eta bi arrazoirengatik gainera. Efektuak oso nabariak ez badira ere, atal honetan ikusiko ditugu.
2007
‎Zientziaren eta politikaren arteko harremana ulertzekobigarren zentzu bat ere jaso beharra dugu. Horren arabera, bien arteko harremanasendotzeak eremu politikoan ez ezik, zientzian ere badu eraginik. Hala, hamarkadan, zientziak gizartean behar duen tokiari buruzko uste berribat egonkortzen hasi da; alegia, politikak ahalegin zientifiko eta teknologikoarennorakoan eta erregulazioan jokatu beharreko funtzioa bera ere bada eztabaida iturri.
‎Motibazioa ereduaren portaerakdituen ondorioen (errefortzua/ zigorra) eta pertsonak bere buruari ematen dionerrefortzuaren araberakoa da. Halaber, beste faktore batzuek ere badute eraginik: behatutako portaerari buruz gizabanakoak duen pertzepzio subjektiboak, portaerahorretarako gizabanakoak bere buruari aitortzen dion eraginkortasunak, etaantzeko faktoreek. Behaketa bidezko ikaskuntzaren emaitzak adinarekinerlazionatutako gaitasunen eta trebetasunen araberakoak izango dira.
‎Kulturak ere badu eraginik autoestimuaren garapenean, pertsonek nolakoakizan behar duten ezartzen duten hainbat usteren eta estereotiporen bitartez.Esaterako, gure kulturan egun indarrean dagoen edertasun irudiak eragin negatiboadu pertsonen autoestimuan. Halaber, zenbait gizarte talderen aurkako aurreiritzieketa diskriminazioak eragina izan dezakete talde horietako kideen autoestimuan.
‎Ezagutza geografikoak, irakaskuntza formalaren eragina ez ezik, beste eraginbatzuk ere izan ditzake. Stillwell eta Spencer (1973) ikertzaileen arabera, ikasgelanjarritako mapek eta afixek ere badute eraginik ezagutza horretan. Izan ere, ikertzaile horiek ikerketa bat egin zuten, honako metodoari jarraituz:
2008
‎Espezie, kultura eta une historikoaz gain, subjektuaren taldeak ere eragina izan dezake garapen psikologikoan. Gizartea azpitalde sozialetan antolaturik dago eta horrek ere badu eraginik. Litekeena da estatus bakoitzaren subjektuen garapena ezberdina izatea.
‎Ikertzaile batzuen arabera, haur guztiak ez dira fase logografikotik iraganen, irudi oroimenean oinarritzen direnak eta trebetasun fonologiko txikia duten haurrak bakarrik (Stuart eta Coltheart, 1988). Irakurtzen irakasteko erabiltzen den metodoak ere badu eragina: metodo fonikoaz irakatsi bazaio, estrategia alfabetikoa erabiliko du haurrak; metodo globalaz irakatsi bazaio, berriz, estrategia logografikoa erabiliko du.
‎metodo fonikoaz irakatsi bazaio, estrategia alfabetikoa erabiliko du haurrak; metodo globalaz irakatsi bazaio, berriz, estrategia logografikoa erabiliko du. Hizkuntzaren gardentasunak ere badu eragina: hizkuntza gardenetan, haurrak berehala pasatzen dira fase alfabetikora.
‎Bariantza analisiak adinaren eragina agerian uzten du [F (14, 944)= 65,68, p < 0,00], aurretik espero genezakeenez. Adinarekin batera sexu aldaerak ere badu eraginik, baina askoz ere txikiagoa [F (1, 944)= 5,36, p < 0,05]. Gainera, t frogak erakutsi du neskatoen aldeko sexuen arteko aldeak tendentzialak direla, baina 30 hilabeteko haurren artean bakarrik.
2011
‎Dopamina gehiegi edukitzeak eskizofreniaren sintoma positiboak eragiten ditu, alde batetik, baina nortasun eskizotipikoaren sorreran ere badu eragina dopaminak. Nahaste eskizotipikoaren sintoma positiboak sistema linbikoaren eskualdean dopaminaren igotzearekin lotuak daude.
2012
‎Nekazaritza, abeltzaintzaeta basogintzaren industrializazioak nagusi izaten jarraitzen badu ere, baditu beremugak Mendebaldeko gizarte garatuek exijitzen duten garapen iraunkorragatik. Etaproblematika horrek Euskal Herrian ere du eragina. Beste alderdi kezkagarri batnekazaritzaren balantza komertzialaren defizita da, bai Espainiako estatuarekin baiatzerriarekin.
2014
‎Bat batekoa edo inprobisatua izateak aldez aurretik hausnartu eta planifikatugabeko elkarrizketa izatea dakar (Escandell, 2005); alegia, hizketan aritu bitarteanegituratuz eta planifikatuz doana. Ezaugarri horrek sintaxi mailan ere badu eragina; izan ere, bat batekotasunak eta hausnarketa formalaren hutsuneak nahiz etengabenorentzakoari eta komunikazio egoera jakinari egokitu behar horrek egiturasintaktikoen hausturak dakartzate.
‎Espeziea, kultura eta une historikoaz gain, «subjektuaren taldeak» ere eragina izan dezake garapen psikologikoan. Gizartea azpitalde sozialetan antolaturik dago eta horrek ere badu eraginik. Litekeena da estatus bakoitzaren subjektuen garapena ezberdina izatea.
‎Horrek indartu egiten du eskizofrenia birus baten kutsaduratik datorren gaixotasuna dela dioen hipotesiaren indarra. Rhesus aren (RH aren) bateraezintasunak ere badu eragina eskizofreniaren sorreran: ama RH negatibokoa eta haurra RH positibokoa direnean, gehiagotan gertatzen da haurraren eskizofrenia (Hollister, Laing eta Mednick, 1996).
‎Gertaera iragarri ahal izateak ez ezik, kontrolatu ahal izateak ere badu eragina. Gertaera kontrolaezinak kontrolagarriak baino askoz estresatzaileagoak dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia