Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2015
‎2 Eta, batetik, arimaren barruan ziurtasun handia duela badirudi ere, batez ere Jainkoarekin bakarrean dagoenean, bestetik oso nahigabeturik dabil; izan ere, berak bihotz bihotzez maite duena iraintzeko deabruak engainatuko ote duen beldur da, gaizki esateek ez baitiote nahigabe handirik ematen, gehiago egin ahal balu bezala aitor entzuleak estutzen duenean izan ezik. Guztiei bere alde otoitz egin dezatela eske eta eske ari da eta Haren Maiestateari beste bide batetik eraman dezala erreguka, bide hori oso arriskutsua dela eta hala egiteko esaten diotelako; hala ere, bide horretan on handia aurkitu duenez gero, eta zerura daraman bidez hauxe dela irakurri, entzun eta Jainkoaren aginduetatik dakienez gero, nahita ere, ezin du alde batera utzi desira hori, eta Jainkoaren eskuetan uzten du bere burua.
‎9 Horregatik, ez etsi, aurrera joaten saiatzeari uzteko, noizbait erori arren; erortze horretatik ere Jainkoak ona aterako du, triaka saltzen duenak egin ohi duen bezala, aurretik berak edaten baitu pozoia ona den jakiteko. Berriro geure baitan biltzeko, igarokorra den erasoaldi honetan izan ezik beste ezertan ikusiko ez bagenitu geure ezereza eta barreiaturik ibiltzeak egiten digun kalte handia, nahikoa litzateke.
‎7 Uste dut oraindik ez zaituztedala aseta ikusten, engaina zaitezketela deritzozuelako, barruko hau aztertzen zaila da izan ere; eta hortik igaro denarentzat esandakoa nahiko bada ere, batetik bestera alde handia delarik, seinale argi bat agertu nahi dizuet eta horrela zarete engainatu ezta zalantzarik izan ere Jainkoarena ote zen, Haren Maiestateak ekarri baitit gaur burura, eta nire iritziz egiazkoa da. Gauza korapilatsuetan, ulertzen dudala eta egia diodala baderitzat ere,, uste dut?
‎8 Oi, Jainkoa gorestekoa da tximeletatxo honen egonezina, bere bizian hain geldi eta bare izan ez bada ere! Kontua da ez dakiela non pausatu eta non jarri bere kokalekua; izan ere, halako kokalekua izan ondoren, lurrean ikusten duen guztia gozakaitz egiten zaio, batez ere Jainkoak ardo honetatik sarri ematen dionean; ia halako bakoitzean geratzen da irabazi berriekin. Honezkero ezereztzat jotzen ditu harra zenean egindakoak, hau da, poliki poliki kuskua ehotzea; hegoak hazi zaizkio, nola kontentatuko da, hegan egin ahal izanda, taka taka ibiltzeaz?
‎12 Ez duzue entzun, dagoeneko esana baitut hemen, testuinguru honetan ez bada ere? harako Emaztearena, Jainkoak ardandegian sarrarazi eta berarengan maitasuna ezarri zuenekoa. Bada, hauxe da; arima hark Harengan uzten du dagoeneko bere burua eta maitasun handiaz hain mendeko du, non ez baitaki eta ez baitu nahi ere Jainkoak berarekin nahi duena egin dezala baino besterik (nik uste dudanez, Jainkoak sekula ez dio egingo mesede hau inongo arimari oso osoan beretzakotzat hartzen duenari izan ezik); berak nola ez dakiela, Jainkoak nahi du bere zigilua jarrita irten dadila handik. Izan ere, arimak egiaz han ez du egiten argizariarena baizik, beste batek zigilua inprimatzen duenean, argizariak ez baitu bere burua inprimatzen, prest dago soilik, hau da, bigun; eta prest egon ahal izateko ere, bera ez da biguntzen; geldi geldi geratzen da eta hala egotea onartzen du.
‎haren hegaldia goragotik da. Eta ezin dizuet ase irrika hau azken egoitzara arte, eta orduan ere Jainkoak nahi beza ni horretaz gogoratzea edota idazteko aukera izatea; izan ere, hasi nintzenetik orain arte ia bost hilabete igaro dira; eta burua berriro irakurtzeko eran ez dagoenez gero, nahasian joango da guztia eta, beharbada, gauza batzuk bi aldiz esanak. Nire ahizpentzat denez gero, ez du asko axola.
‎2 Oso gaizki ikusia nintzen neuremonasterio osoan, monasterio itxiagoa egin nahi nuelako. Hori beraientzat iraina zela zioten, han bertan ere Jainkoa zerbitzatu ezinik ez zegoela, beste batzuk ni baino hobeak zirela-eta; ez nuela etxea maite, hobe izango zela beste baterako barik bertarako errenta lortzea. Batzuek kartzelan sar nintzatela zioten; beste batzuk, oso gutxi, nire alde bihurtzen ziren.
‎Ezin da handietsi ezta adierazi ere Jainkoak arima zauritzeko darabilen era, eta ematen dion min bizi bizia, bera zertan den ere ez jakitera daramana; baina min hau hain da gozoa, non ez baita bizitzan poz handiagoa eman dezakeen atseginik. Beti egon nahiko luke arimak, esan dudanez?
‎zeregin askorekin zebilela esan zidan, eta halaxe zen. Erabaki santuaz ni eramaten hasi zen sendo egongo banintz bezala, hala egon behar bainuen nigan ikusi zuen otoitzaren arabera, inola ere Jainkoa iraindu ez nezan.
‎Magdalenarekin epe laburrean egin zuena, beste pertsona batzuengan ere egiten du, hauek Haren Maiestateari egiten uzten dioten neurrian. Ezin izaten dugu sinetsi bizitza honetan ere Jainkoak bateko ehun ematen duela.
‎Hemen deabrua nire arima nahasten hasi zen, baina hala ere Jainkoak on handia atera zuen handik. Elizgizon bat zen, ni sendatzera joan nintzen toki hartan bizi zena, aski hari onekoa eta buruz argia.
‎Ia begiak estalirik izan behar ditueladiot nik, toki batetik sarri joan den pertsona baten antzera, gaua izan eta ilunetan ibili arren, neurria harturik duenez gero, badaki non egin daitekeen estropezu, egunez ikusi baitu, eta ihes egiten dio arrisku hari. Honela da hemen ere Jainkoa ez iraintzeko, ohiturak eraginda doala dirudi. Utz dezagun aparte Jaunak eusten diola, hemen horixe gertatzen baita.
‎Neure aitor entzuleari esan nion. ...gitea; perfekziorik handiena zen tokian egon ahal izanik, zer dela-eta utzi alde batera aukera hori; hilko banintz, hil nadila?, eta honekin batera arimako estura bat, Jaunak otoitzean nuen gozoa kentzea?, azken batean, halako egoeran, hain oinaze handia zitzaidan, non andre hari arren eskatu bainion utz ziezadala etortzen, nire aitor entzuleak ere, honela ikusirik, joateko esan zidalako, eta hura ere Jainkoaren eraginpean zen ni bezala.
‎Berberak aitortuko zuen geroago horren zergatia. Jainkoaren esperientzia mistikoaren grazia jaso zuen; baina oraindik ez esperientzia hura ulertzeko, are gutxiago adierazteko eta komunikatzeko grazia, gauza hauek adierazten jakitea ere Jainkoaren graziatzat baitu. Honela dio:
‎han zerbitzu ona egiten dela uste dut. Prestaera handia dute, eta jendeagandik urruti egotea maite duten haien artean ongi ikusia da; batez ere priorearen aldetik, berau ere Jainkoak atera baitzuen atsegin handitik abitu hau hartzeko, eta honela ordaintzen dio egoki, espirituzko atseginak emanez.
‎4 Behin ni hara joanez gero, Caravacako fundazioa bertan behera geratzen zela iruditu zitzaion, eta, bestalde, Sevillan fundatzea ere Jainkoaren zerbitzu handirako izango zela; fundazio hau egitea oso erraza iruditu zitzaion, eskatzen zuten pertsonak ahal zutenak zirelako eta oso erraz zutelako berehala etxea ematea; eta Sevillako Artzapezpikua Ordenari hainbeste laguntzen ziona izanik, zerbitzu handia egingo ziola sinetsirik zegoen; eta, horrela, Caravacarako zeramatzan priorea eta mojak Sevillara joan zitezela erabaki zuen.... Ni honelako monasterioak Andaluzian egitearen aurkakoa izan naiz beti, arrazoi batzuengatik (Beasera joan nintzenean, Andaluziako probintziakoa zela jakin izan banu, ez nintzatekeen inola ere joango, eta hau izan zen engainua:
‎pena hartzen zuen, batzuk Jainkoaren gauzak zirela oso iruditzen zitzaiolako, eta ez luke nahi, arrazoirik gabe itsu itsuan gaitzesterik, ezta guztia Jainkoarena dela sinets dezaten ere, berak oso erraz dela engainua egotea ikusten baitzuen, eta horregatik ez zuen bere burua sekula ere ziur ikusten, arriskua egon daitekeen gauzetan. Ahalegin guztiak egiten zituen ezertan ere Jainkoa ez iraintzeko eta beti obeditzeko; eta bi gauza hauekin babesturik zegoela uste zuen, deabrua izan arren ere.
‎18 Sekula ez zuen izan bere espirituko gauzetan, garbitasun osoaren eta kastitatearen konbentzimendua baino besterik, eta batez ere Jainko gure Jauna iraintzeko beldur handia eta guztian haren borondatea egiteko gogoa baino besterik. Hau beti eskatzen dio, eta bere ustez hain erabaki sendoa du hortik ez irteteko, non ez bailiokete esango ezer berarekin harremana dutenek, aitor entzule eta prelatuek?
‎Izan ere, Jaunaren espiritua bada, apaltasuna dakar berarekin batera, beheratua izatea atsegin duen apaltasuna, eta berari ez dio kalterik egingo, eta besteei bai mesedea. Izan ere, honetara beren indarrez iristerik ez dutenez gero, Jainkoak nahi duenari ematen diolako, ez lukete onik izango beste bertute hauek izan arte; hauek ere Jainkoak eman arren, hemen ahaleginak gehiago egin dezake eta estimagarriak dira oso erlijiorako. Haren Maiestateak eman diezazkigula.
‎Askotan ilunabarrean edo gauean. Behin hori egindakoan, gainerakoa Jaunak hornituko zuelako konfiantza izaten zuen, eta hala izaten zen, baina ez neke latzak eta oztopo handiak igaro gabe, hori ere Jainkoaren borondatea zela sumatzen baitzuen. Hainbat aldiz errepikatzen du ideia hori; hona hemen halako bat:
‎Muin egiten die behin eta berriz berorren eskuei, eta Teresak berorren oinei. Mingarri zaigu guztioi, berorren jauntasunak berriro ere Jainkoari berorren alde erregutzeko agintzea; izan ere, berorrentzat hain jakinekoa da, non irain egiten baitigu. Oraingoz presa ematen didate, eta horrela ezin naiteke luza.
‎4 Aita Graciánek niri Gizakundeko monasteriora joaten ez uzteko erabaki sendoa du hartua; hala ere Jainkoari diot beldurra, une honetan ez baita gaizkiago doakigunik. Benetan pozten naiz berorren jauntasunak bere izaera eskuzabalari erantzuten diolako, feria bezalako tentaldietatik alde egiteko.
‎10 Gure amak beste bi moja atera ditu, eta hala ere Jainkoak nahi beza nahiko izatea. Eska biezaio Jainkoari beraren alde, eta nire alde, premia handia baitut.
‎6 Era berean uste dut, ez dudala merezi Jesusen Lagundiagandik sufrimendu horiek hartzerik, gauza horretan sarturik banengo ere, haiei dagokienez ez duelako horrek ez egitekorik ez desegitekorik; horren oinarriak goragotik datoz. Jaunak nahi dezala nirea sekula ere Jainkoaren borondatetik ez aldentzea izatea, eta berorri eman diezaiola beti argia gauza bererako. Poz handia hartuko nuke gure aita probintziala hona etorriko balitz, aspaldidanik ez duelako Jaunak nahi izan haren aitatasuna ikusteaz goza dezadan.
‎1 Jesus izan bedi berorrekin, ene andere eta adiskidea, batetik bestera asko ibiltzen bada ere, hala izango baita. Antoniari esan diot berorren gorentasunari idazteko gertatzen den guztia, bai nire osasun txarraz eta bai gainerakoaz, ni buruko gaitzaz nagoelako; horrela, hau ere Jainkoak daki nola idazten dudan. Baina berorren gorentasuna eta nire jaun on horiek badatozela jakitean halako poza harturik, ez da asko ahaleginak egitea.
‎Argi zegoen, haien erruren bategatik izatekotan, ezin zitezkeela gera mojak errurik gabe; baina honetaz ni ziur nago, diodanez, haien bertutea ezaguna da-eta. Gainerakoan, sufrimendu handitik libratzen da, egiaz hor igaro duena eta guztiok zor dioguna, ez baitago esaterik ezta ordaintzerik ere Jainkoak ordaindu ezik.
‎11 Gizakundeko monasterioari dagozkionetan Isabel Gurutzekori idatz diezaioke, hemendik handik baino askoz gehiago lagun baitezaket, eta horrela egiten dut; eta badut itxaropena Jainkoagan, aita santuari, erregeari, nuntzioari eta gure aitari urtebete edo biko bizia ematen badie, guztia geratuko dela nahiko erremediaturik. Haietako edozein falta delarik, galduak geratuko ginateke, gure txit agurgarria dagoen jarreran dagoelako; hala ere Jainkoak beste bide batetik erremediatuko luke. Orain hari idaztekotan ari naiz eta lehen baino gehiago zerbitzatuko dut, bihotz bihotzez maite dudalako eta asko zor diodalako.
‎Gaizki egiten du noizbehinka hari ez idazteaz. Haren gutunetik aterako du zein gaizki dagoen osasunez, hala ere Jainkoa goresten dut sukarrik ez duelako.
‎Eta, gainera, zer diogun konturatuta errezatzera beharturik gaude. Eta baliabide hauekin ere Jainkoak nahi dezala Gure Aita ongi errezatu dadila eta ez dezagula beste gauza zentzugabeko bat bihurtu. Ni hainbat aldiz saiatu naiz horretan, eta aurkitu dudan erremediorik hoberena pentsamendua hitz horiek asmatu zituenagan edukitzen ahalegintzea da.
‎10 Elkar maitatzearen gaira itzuliz, hori aholkatzea alferrikako gauza dela dirudi; izan ere, beti elkarrekin harremanetan egon eta elkarrekin bizi eta kanpoko pertsonekin ez hizketaldirik ez bestelako harremanik eta solasaldirik izaterik ez, eta Jainkoak maite gaituela eta beraiek ere Jainkoa maite dutela sinetsirik, Haren Maiestateagatik guztia uzten baitute, non da hain jende zakarrik, elkarri maitasuna hartuko ez dionik. Batez ere bertuteak maitatua izatera gonbidatzen du beti; eta hau, Jainkoaren laguntzaz, itxaro dut beti izango dela etxe honetakoen artean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia