2003
|
|
Eta maitaleak zaindu eta sendatzeko agindu horixe dauka igarkuntzak. Igarkuntza da
|
ere
jainko eta gizakien arteko maitasunaren artisaua, zilegitasun eta eraspenera jotzen duten gizakien maitasun joeren ezagutza dela medio.
|
|
Maitasuna leuna delako froga e bera erabiliko dugu guk ere. Ez baitabil lurraren gainean ezta garezurren gainean, oso bigunak ez direnak, izaki bigunenetan barrena baizik ibili eta bizi ohi da, izan
|
ere
jainko eta gizakien izaera eta arimetan ezartzen du bizitokia. Eta ez arima guztietan bereizi gabe, aitzitik izaera gogorrekoa topatzen duen arimatik aldentzen da, eta izaera bigunekoan ezartzen da.
|
|
Edozein modutan ere, betebeharrak gizakiaren borondatez sortu nahiz haren borondatetik kanpokoak izan, gizakiak beti joka dezake askatasunez, eta beraren jokabide guztiek bi ezaugarri izango dituzte: bata, Jainkoaren mendeko izatea, gizakiak Jainkoaren aginduak bete behar dituelako, eta, bestea, gizakiak askatasunez jardutea, hori
|
ere
Jainkoaren nahia baita. Hori dela eta, betebehar mota hauek guztiak bat datoz gizakiaren izaerarekin eta gizaki horrek bizitza honetan duen egoerarekin.
|
2004
|
|
Nire pentsamendua izango da gauzarik neureena, nire gauzarik baliozkoena, askatasun ororen eta edozein erabaki moralen aurrebaldintza. Ikuspegi eskolastikotik, haatik, ez legoke Nitaz ezta pentsatzerik
|
ere
Jainkoaz pentsatu gabe eta, are gehiago, Jainkoa bera pentsatzen aritu gabe; Descartesen ikuspegitik, berriz, pentsatzen badihardut derrigorrean existitu beharra daukat gainerako ezer ez balego ere, baita Jainkorik ez balego ere, eta Jainkoa halako zerbait aurkitzez gerotan nire pentsamenduaren barruan aurkitu ahal izango nuke.
|
2005
|
|
2 Ororen gain, argi erakusten du lege hebertarrak han esaten dena ez doala zuzenbide naturalaren aurka. Zuzenbide naturala berez da betiko eta aldaezina, lehen esan bezalaxe, eta ezin zuen inoiz
|
ere
Jainkoak, izatez zuzen dena, zuzenbide horren kontrako zerbait agindu. Bestalde, Moisesen legea orbangabe eta zuzena deitzen da.
|
2007
|
|
hasieran printzipio soil bat egon zen (arch), eta hura garatuz eta dibertsifikatuz joan zen modu ulergarri batean140 Beraz, kezka filosofikoa ez zen hasi Miletoko Talesekin141: jarraipena eta gainezkapena argiak dira kosmogonietatik filosofiara142 Oso esanguratsua da, zentzu horretan, Anaximandrok eta Anaximenesek jainkozkotzat hartzea beren lehen elementua143, edo Enpedoklesen elementuek
|
ere
jainko andereen izenak eramatea144.
|
|
• Xenofanesek
|
ere
jainkoaren jakituria eta giza iritzia jartzen ditu aurka166.
|
|
• Heraklitok
|
ere
jainkoaren goitasunetik jaurtikitzen ditu bere esapide jakintsuak168.
|
2016
|
|
2 2005 urtean USAko Louisiana eta Kansas Estatu federaletan elkarte kreazionista eskuindarrek auzitegira eraman zuten eskolan biologiako irakasgaian eboluzioaren teoria soilik irakastea, teoria hori irakaspen biblikoaren eta erlijioaren kontrarioa omen delako. Louisianan saioak pott egin bazuen, Kansasen epaia erdietsi zuen eboluzioaren irakaskuntzaren alboan eta alternatiboki (ez bera soilik!) irakats zedila, kreazionismoa estriktoki gabe, ‘Intelligent Design’ esaten duten doktrina
|
ere
Jainkoa izendatuki aipatzen ez duena kreatzaile bezala, Estatuaren eta erlijioaren bereizketa ez laidotzeko. Bi urte geroago, baina (2007), epai hori ezabatu eta biologiako ikastaroetan eboluzioaren teoria eta hori bakarrik irakastea berrezarri zen Kansasen ere.
|
2022
|
|
Indarren gerra horretan, Jainkoa hil egin zen eta gizakiak bere autonomia galdu zuen. Funtsean, eite kartesiarreko, are kantiarreko, subjektu modernoa, bere subiranotasunean, oraindik
|
ere
Jainkoaren menpe zegoen. Ricoeur, bere kristautasun protestante esplizitutik, ustekabeko kolpe ateo horren irakurketa filosofikoa aurkitzen ahalegindu zen obraren amaieran.
|