Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 45

2000
‎Centum doctum hominum consilia sola haec devincit dea Fortuna.19 Ustekabeko lurrikara batek hankaz gora jar zezakeela, alegia, Burgosko katedrala! Iruñan erakutsi zidaten, ordea, ezen munduan ezustekorik ez zegoela, zeren ezustekorik ezustekoena ere Jainkoaren usteko baitzen. Eta han ez zitzaizkidan Fortunaz mintzatu, baina Probidentziaz.
‎—Kopernikok tenplu ezin ederragotzat zian unibertsoa, eguzkiaren lanparak argitua, eta arrazoin zian. Eta enetzat ere Jainkoak egin tenplu hori gizonek egin ditzaketenen gainetik zagok... —erran zidan osabak, zeina hitzez ez ezik begiz ere mintzatu baitzitzaidan, argiz gainezka zituen bere begietarik, mens mundi aren bihotza bere bihotzean taupaka balu bezala; edo Leonardoren kintaesentzia; edo Brunoren mens indita rebus a7.
‎—Anaia Eltxok ere bizi beharra dik... hura ere Jainkoak egina denez gero.
2001
‎Sendakutzaren sinboloan ere jainkoaren makilan kiribildurik sugea ikusten dugu, heriotzaren eta bizitzaren bi alderdiak adieraziz.
‎Indian ez dira behiak bakarrik ohoratuak. Krokodiloak ere jainkoen mailan daude batzuentzat.
2004
‎Behin edo behin, nire esturari eta nire angustiari ihes egiteko edo, amona Sinforosaz oroitu eta elizaren batean sartzen nintzen, baina bisita haietan ere Jainkoaren ausentzia besterik ez nuen neureganatzen; egoera hartan, liburuekin bakarrik lortzen nuen, maila batean, denboraren joana atseginago egitea –garaitsu hartan irakurri nuen Henry Millerren Trópico de Cáncer–: besteen bizipenak, baina –ez Bukowskyrenak, ez Henry Millerrenak berarenak, ez Saderenak, ez beste inorenak– ez zitzaizkidan aski, eta berandu gabe ulertu nuen nik neuk bilatu behar nituela neureak.
2007
‎Pasadizo txundigarri honetan, garai hartako kulturako gizon gisa mintzo da Jesus; eta ez ezertan ere Jainko hirukunaren bigarren pertsona gisa.
2009
‎Azken azkeneraino bere barruarekin borrokan. Bere bere izaera zuen, eta fraide izanda gehiagotua, burua inkulpatzea, hala ere Jainkoak ulertu duela itxarotea, ahal duena egin duela, saiatuko dela berriz hobeto egiten, halako egonezin bat, eta konfiantza. –Ni ez naiz San Frantziskoren seme oso zintzoa, baina bai miresle handi bat, badakizu; ikusten baduzu, agur txiki bat nire partetik?.
‎Absurdoa holako Jainko osoa da, errogatibengatik euria eginarazten bezala bekatuengatik inor epaitzen, edo bertuteengatik saritzen, edo gizadi eroria berrerosten, hori dena fakto material gisa ulertua, eta Jainkoa faktotum bat oroikusle, oroegile, edo unibertsoa den erlojuaren ingeniari. Eta gaur, gehienez ere Jainko hori nola desmetafisikatu da problema Gandiaga bezalako fededunentzat, Axularren moduko absurdoekin ez ibiltzeko. Baina zer geratzen da orduan?
‎17, 8). Tradizio arabiar islamikoan ere Jainkoa trebea da jendea zigortzen lehortez edo uholdez, inurri plaga, lurrikara, gosetez; bere sinestun armatuen kapitain gisa orobat. Homeroren irakurleak gogoratuko ditu Jainko olinpikoak batzuen ala besteen alde alderdikatuak, gudariak berak bezain enpeinatuak batailan:
‎Elorri n ere Jainkoaren absentzia badago. Barne hustasun, galdutasun sentimendua, eta ez jakin nora.
‎Olinpoa bi mila eta bederatziehun metro gora da, ez gehiago. Inork pentsatuko al du, grekoek ez zekitela aski ongi, han goian materialki egon inolako palaziorik ez zegoela, non ere Jainkoek sekulako festak ospatzen omen baitzituzten. Eta, hala ere, Jainkoen egoitza hura zen, eta hantxe azpilantzen zituzten euren intrigak eta lantzen euren harremanak eta ospatzen euren jaiak:
‎Natura eta eskualde geografiko bertsuan, San Frantzisko Asiskoak eta Galileo Galileik, begikera diferenteekaz, bi Natura diferente ikusi dute eta bi Jainko kreatzaile diferente. Naturak biontzat ere Jainkoa errebelatzen du. Baina Galileirentzat hau arkitekto bat da, kalkulatzaile zorrotza, San Frantziskorentzat gizakiaren aita bat bihotz zabala,, goi goiko, ahalguztidun, Jaun ona?:
‎Hori agindu bat da, bere esplikazio historikoa duena. Baina Einsteinek deritzo de fakto ere Jainkoaren ideia zilar hau (izan) dela,, eidolon, ik gabekoa, garai guztietako jeinu erlijioso handienen erlijiositate eta Jainkoa. Historikoki egia ote?
‎Sentimenduak eta emozioak asko dauzkagu denok, baina ez dakit zeintzuk diren erlijiosoak; Jainkoaren esperientzia, berriz, ez dakit zer den. Nolanahi ere den, edozein sentimendu eta esperientziatatik ere Jainko edo Jainkosa baten errepresentaziora, jauzi metafisiko bat dago, razionalki justifikatzerik ez dagoena ondorio edo prozesu logiko gisa. Hori aitorturik, alabaina, sentimenduek eta esperientzia pertsonalek, frogatzeko deus balio ez badute, zerbait balio dute agian ilunean orientatzeko, esplikaezina nolabait esplikatzeko.
‎–Atsegin handiz lagunduko dizut, Teofilo Maria. Eskerrak oraindik ere Jainkoaren zaldun zintzoak baditugun, heroiak izateko prest?!
‎–Nikolai ere zibilizatzen hasi zaigu, itxura batean? , esan zuen Teofilo Mariak, Nikolairen jokabidearekin harrituta, aldaketa hura ere Jainkoaren seinaletzat hartzeko gertu, hain zen neurrigabekoa, antza, bere sinesmenaren (bere paranoiaren?) itsukeria.
‎ezpata ukaldi batek goitik beheiti orbaintzen zion bisaiaren alde bat. Adimena sineskeriak mendratua ez duen jendeak zoritxarra baizik ez zuen ikusiko horretan, ez inondik ere Jainkoaren eskua. Hala behar eta, dukearen aita zenak gisa gisako orbaina zuen toki berean, bertze gudatoki batean, bertzelako etsaien kontra bildutako bertze zauri baten oroigarri; handik etorki haren izengoitia:
‎Vianako printzea munduratu ondotik, bertze mutiko batez erditu zen Joana Albretekoa, Luis Karlos. Alabaina hori ere Jainkoak eraman hainbat hilabete gabe, lehenbiziko Henrike bizi laburreko hura bezala. Tartean, bide motz bera egin zuen Madalena izeneko arreba batek, piztu orduko itzalita.
‎–Atsegin handiz lagunduko dizut, Teofilo Maria. Eskerrak oraindik ere Jainkoaren zaldun zintzoak baditugun, heroiak izateko prest...!
‎–Nikolai ere zibilizatzen hasi zaigu, itxura batean... –esan zuen Teofilo Mariak, Nikolairen jokabidearekin harrituta, aldaketa hura ere Jainkoaren seinaletzat hartzeko gertu, hain zen neurrigabekoa, antza, bere sinesmenaren (bere paranoiaren?) itsukeria.
2010
‎aita purgatorioan zuen, bai, baina berak. Teofilo Mariak? aterako zuen aita ataka estu hartatik, bere bizitzaren sakrifizioa ere Jainkoari, zeru lurretako armada guztien buruari!, eskaintzeko prest, bera zoritxarraren gudu zelaietan zauritutako soldadu bat baitzen, azken batean, bere oinazearekin aitaren arima berrerosi nahi zuena, garbitokiko garbialdia ahalik eta laburren gerta zekion?
‎aintzakotzat hartzen duzun? baita ulertu ere Jainkoagan ez sinestea arrazionalagoa izan daitekeela, hori gutxienez!, sinestea baino.
‎Aitor dut eta onartzen dut, hasteko, ez dagoela Jainkoaren existentziaren ez aldeko eta ez aurkako froga erabatekorik, eta horra hor nire lehen muga. Hala eta guztiz ere, ez nago, ez, isiltzeko, ea nik irekitzen dizudan bidea —nire gogoeta pertsonalez gain, irakurketa askoren ondorioa ere badena— aintzakotzat hartzen duzun... baita ulertu ere Jainkoagan ez sinestea arrazionalagoa izan daitekeela —hori gutxienez! — sinestea baino.
‎Aita eta biek eutsi egin zioten, bai, ganbarako egonaldian, eta eutsi egingo zioten orduan ere, biek batera: aita purgatorioan zuen, bai, baina berak —Teofilo Mariak— aterako zuen aita ataka estu hartatik, bere bizitzaren sakrifizioa ere Jainkoari —zeru lurretako armada guztien buruari! — eskaintzeko prest, bera zoritxarraren gudu zelaietan zauritutako soldadu bat baitzen, azken batean, bere oinazearekin aitaren arima berrerosi nahi zuena, garbitokiko garbialdia ahalik eta laburren gerta zekion...
2011
‎Eta argi hori Jainkoa da. Hemendik ere Jainkoak aterako gaitu. Aleluia!
‎–Spray ere Jainkoak sortua da. Bere argia darama barruan, esan zien ozen Fredik ahapeka kexatu zitzaizkionei.
2012
‎Han geratu nintzen, eta ezin esan badezaket ere Jainkoari han egoteagatik eskerrak eman nizkionik, benetan eskerrak eman nizkion begiak ireki zizkidalako, bide mingarriak erabilita, nire aurreko bizitzaren egoera ikusi, maltzurkeriez errukitu eta damuarazteko. Ez nuen inoiz Biblia ireki ez itxi Jainkoa neure arimaren barru barrutik bedeinkatu gabe, Hark bultzatu zuelako Ingalaterrako adiskidea, nik ezer esan gabe, liburua nire beste gauzekin batera jartzera, eta gero itsasontzi hondoratutik ateratzen lagundu zidalako.
‎Arriskuaren beldurra hamar mila aldiz beldurgarriagoa da arriskua bera begien aurrean ikustea baino; eta larritasunaren pisua handiagoa da, askoz ere, larritasuna eragiten duen etsaia bera baino; eta hori baino okerragoa zena, ez nuen sumatzen, bestela espero nuen arren, nahigabeak etsimenez eramateak lehen sortzen zidan atsedena. Saulen antza nuen, ez baitzen soilik filistarrak atzetik zituelako kexatzen, baita ere Jainkoak laguntzarik gabe utzi zuelako. Ez nituen behar bezalako bideak erabiltzen arima suspertzeko, atsekabean Jainkoari oihu eginez eta nire babesa eta salbazioa Haren arduraren esku utziz, lehen egiten nuen bezala; eta, hala egin izan banu, ezuste berri hori gutxienez errazago eraman ahal izango nuen, eta agian kementsuago egingo nuen aurrera.
‎izan ere, «salbatu» hitzak ez baitzidan, nolabait esateko, une horretan ezer esan. Egoera hori horren urrun ikusten nuen, ulermenarentzat horren antzemanezina, ezen ni ere Jainkoak Israelgo haurrei haragia emango ziela hitz eman zienean esan zutena hasi bainintzen esaten: «Jainkoak jarri dezake mahaia basamortuan?», horrela nik esan nuen:
2014
‎Eta jende frantses ona, hainbat arrazaren batura, arraza frantsesa: , tous de bonne race? 2344?, bere ajeekin ere Jainkoak maite maite duena. –O peuple inventeur de la cathédrale?
2015
‎Hango mendi, lepo edo bidegurutze guztiek iratxo zaindariak dauzkate. Natura ere jainkoen esku dago eta, haiek haserretuz gero, hondamendiak etor daitezke: elur jausiak, kazkabarra, lurrikarak...
2016
‎Pentsa, hiru milagarren urtean, adibidez, zientzialariek espaziorat bidalitako satelite batek beste planeta batean biziaren irudiak kaptatzen dituela eta hori ikertzeko gosez, suziri bat harantz igortzen dutela, gure antzeko lurra eta gizakiak hantxe zinez bizi direla baieztatuz, han eta beste inguruko planeta batzuetan ere. Laster, elizako teologoek sinesmenari ateraldi bat aurkitu zioten eta lur kanpotar horiek ere Jainkoak kreaturiko gizakiak izanen ote ziren hasiko ziren galdezka, baita ere planeta berriak sortze dibino bat ukan zezakeenik.
‎Jeinu zaharrak adoratzeagatik, ikaragarrizko erasoetan, gurutzea eskuetan, hasiko zirela igartzea zailagoa zen, baina berak hori ere bazekien. Haien eragina zabaltzeko, gudua baizik gogoan ez zutela izango eta sinesmen eta ohitura zaharrak ere suntsituko zituztela susmoa bazeukan, baita bidaia luzeak egingo zituztela ere jainkoaren hitza bortxaz hedatzeko. Nola adierazi behar zien orain itzuli zuten testuaren izenean erailketa ikaragarriak hurbiltzen ari zirela...
‎Doluminik sentituenak ematen zizkion ezer baino lehen, bere ama zena galdu berri zuela-eta (goian bego); oso ongi konprenitzen zuela ama baten galerak dakarren nahigabea, are gehiago amari oso loturik eta beste seniderik gabe bizi izan direnen kasuan; horrelakoetan, eransten zuen, sinesmena izan ohi da kontsolamendurik behinena, fedearen zurkaitzak laguntzen digu kordoka sumatzen dugun bizimodu honi sendo eusten; kasu honetan ere, bere uste osoa azaltzen zion don Benitok, Jainkoaren aldamenean izango zela ordurako bere ama Begoña zena, betiereko bizitza gozatzen, eta goiko zerutik lagunduko ziola alabari ere bizitza honetan bide zuzena hautatzen, Paradisuko baratzean Jaungoikoaren seme alaba guztiak poz eta zorionean elkartzeko eguna iritsi artean. ...ldetutakoari lotzen zitzaion, eta erantzuten arrazoi zuela, Miren Begoña Arroitajauregia Bazeta Elorrioko alaba zela, Sortzez Garbiaren parrokian bataiatua 1920ko martxoaren 19an, San Jose egunean; gurasoak Hilario Arroitajauregia eta Euxebi Bazeta, lehenengoa Bergarako semea eta bigarrena Elorriokoa bertakoa, Elorrioko parrokian ezkondutakoak 1918ko abuztuaren 15ean, Ama Birjinaren egunean, biak ere Jainkoak bere altzora eramanak, Alsinak jakingo zuen bezala, Hilario Mexiko Hirian 1960an, zoritxarreko gerrak herritik urrundu eta lur maitera itzuli ezinik hezurrak uztera behinik, eta Euxebi, berriz, 1975an, Elorrion bertan, senarra hil ostean sorterrira etorri baitzen eta neskazahar geldituriko ahizpa baten etxean bizi hortik aurrera geratzen zitzaizkion urte apurretan. Hala ere, bere harridura azaltzen zion don Benitok, harridura sakon eta handia, Alsinaren amama Euxebi bere azken urteetan ezagutzeko zoria izan baitzuen, bai eta azken ordua iritsitakoan Jainkoaren aurrera aurkezteko prestatzen laguntzekoa ere, eta harekiko solasetatik ez omen zuen gogoratzen Euxebik inoiz familiako beste inor bizirik aipatu zuenik; oroimenaren zoko mokoetan arakatuz gogoratu uste zuen, noizbait, azkenaldiko eldarnioetan, ez ote zuen esan alaba Mexikon galdu zutela, Mexikon galdu zela gaixoa.
2017
‎Ene iduriz, ni ongi nahiz gaizki gobernaturik ere, hiri beti bost axola izango zaialako. Hik ere Jainkoak bezala esponja bat daukak eskuan, eta plis plas, onak eta txarrak denak aire berean ezabatzen dituk. Hain zuzen ere, horrexek bultzatzen naik hiri honela batere tolesik gabe mintzatzera.
‎Edozein modutara, estudiante garaietako pasadizo luze zentzugabeak kontatu ohi zituen, konfiantza osoz hitz eginez hildako edo joandako irakasleei buruz, eta nori bere izenaz deituz, gehienetan oker. Baina estudiante hasiberri bakarti eta inuzenteek osatutako makina bat belaunaldiren gidari, kontseilari eta laguna izana zen, eta nik uste bere hipokrisia eta trikimailu ziztrin guzti haiekin ere Jainkoaren sudurrarentzat ez zuela beste edozeinek baino kirats okerragoa.
‎Bigarren erantzuna: Jainkoa da Jainko bakar eta berak eginak dira gauza guztiak; beraz, gaizkirik baldin bada, gaitz hori ere Jainkoak sortua da. Baina gaizkia sortzen duen Jainkoa izan ote daiteke on huts?
2019
‎Paradoxaz, kristautasunak aldarrikatuko du, arloren batean, gizonaren eta emakumearen berdintasuna. Gorroto dio emakumearen haragiari, baina emakumea ere Jainkoaren kreatura da gizasemea den bezala, Erredentoreak salbatua, baldin eta uko egiten badio bere buruari haragi gisa: horra hor emakumea gizonen ondoan, zeruko bozkarioa agindu zaien arimen artean.
‎Iruntzitara, amodioa pitz daiteke harreman fisikoetan, emakume sexualki menderatuak goretsi egiten baitu lehenago ezdeusa iruditzen zitzaion gizona. Baina, normalean, emakumeak ez du lortzen ezagutzen dituen gizonetako bat ere jainko bilakaraztea. Amodioak toki eskasagoa du emakumeen bizitzan, askotan esan izan den baino.
‎Zorroztasun bortitz hori galduz joan da sineskeria urritu eta beldurra desagertu den neurrian. Landa munduan, ordea, mesfidantzaz begiratzen diete oraindik ere Jainkorik, etxerik eta bizilekurik gabeko emakume bohemioei. Bere xarma libreki darabilen emakumea, abenturazalea, vampa, femme fatalea?
‎Izan ere, oso elizkoia zen. Jendeak zioen egunero entzuten zuela meza Loretoko elizan, eta beti Biblia txiki bat eramaten zuela eskuan, edonon zegoela ere Jainkoaren hitza begien aurrean izateko. Gutxitan hartzen zuen parte hiri handian aukeran zeuden dibertsioetan.
‎Infanteak sar zedila agindu zuen, baldin eta kristaua bazen, eta ikusi bezain pronto ezagutu zuen ametsetan ikusi zuen agure bera, honekin erabat kontsolaturik gelditu zelarik. Agure onak ametsetan entzun zituen hitz berberak errepikatu zizkion infanteari, garaipena eta Kristo agertuko zitzaiola egiaztatuz, eta Jainkoarengan konfiantza handia eduki zezala gehitu zuen, Berak maite baitzuen, berarengan eta bere ondorengoengan jarririk baitzituen bere miserikordiaren begiak hamaseigarren belaunaldiraino, zeinean ondorengotza ahulduko baitzen, baina egoera hartan ere Jainkoak bere begiak ipiniko zituen, eta ondorengorik izango zen. Jainkoaren beraren partetik gaztigatu nahi ziola ezen, hurrengo gauean ermitako kanpaia jotzen ari zela entzutean, non agurea, Goikoaren mesede berezi bati esker, zuela hirurogei urte bizi baitzen, kanpamentutik atera zedila, Jainkoak bere miserikordiaren handia erakutsi nahi baitzion.
2023
‎–Haiek ere Jainkoak eginak dira.
‎Baina esperimentuak ez du begirada horren berririk ematen... Bestetik, zer pentsa eman liguke margotutako begi soil batzuk begirada bat ordezkatzeko kapaz izatea, nahiz eta lehenago ere Jainkoaren begirada margotzeko ahalegin asko egin diren historian zehar. Ezaguna da X. mendeko mosaikoetan landutako teknika, jarraitzen diguten begiak irudikatzen dituena; besteak beste, Kristo Pantokrator en aurpegiarena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia