Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2001
‎Garaiko euskal nobela irakurleak ohituta zeuden euskaraz kontateknika tradizionalak ez ezik, istorio lineal eta" betikoak" ere irakurtzera. Txuma Lasagabasterren artikulu klasikoa gogoratuz12, 1957ko Leturiaren egunkari ezkutua dateke, 1969a baino lehenago, ohiturazko nobelen mundu ikuskeratik aldentzen den bakarra (nahiz eta, jakina denez, tarte horretan ohiturazko nobelen gaietatik ihes egiten zuen hainbat nobela argitaratu zen).
‎Bere poemetan ere irakurri ditzakegu antzeko ideia eta planteamenduak. Mende hasieran anarkistek poliziari buruz zabalduriko irudi gogor eta iluna erabiltzen du Joseba Sarrionandiak.
2002
‎Batetik, euskarazko irakurzaletasuna jaitsi egiten dela adinarekin eta irakurzaletasun horrek irakaskuntza zirkuituarekin harreman hertsiegia duela. Bestetik, 20 eta 39 urte bitarteko euskal hiztun alfabetatuen artean irakurtzeko zaletasuna oso mugatua dela (%36k ez du liburu bakar bat ere irakurtzen urtean). Bi emaitza horiei Euskadiko Editoreen Elkartearen inkestaren ondorioetako bat gehitu genieke:
‎Liburua argitaratu dudanetik egiten didaten bosgarren elkarrizketa da hau. Kasu guztietan niri elkarrizketa egiteko erabakia liburua irakurri gabe hartu du kazetariak edo arduradunak, eta kasurik gehienetan liburuko ipuin bakar bat ere irakurri gabe etorri dira niregana kazetariak. Horrekin dena dago esanda.
2008
‎Horrela, behintzat, badago aukera bat etorkizunean liburu gehiago irakur dezaten. Eta agian, tarteka testu onak ere irakurriko dituzte. Beraz, printzipioz, badugu ikasle bat irakurtzea gogoko duena.
‎Adituen hiru laurdenek ikaslearen irakurtzeko zaletasuna lehenetsi dute, eta laurden batek, berriz, kalitatezko literatura ezagutaraztea. Lehenengoek uste dute garrantzitsuena ikasleek gustura irakurtzea dela, eta horrela iritsiko direla kalitatezko literatura ere irakurtzera:
‎Horrela, behintzat, badago aukera bat etorkizunean liburu gehiago irakur dezaten. Eta agian, tarteka testu onak ere irakurriko dituzte. Beraz, printzipioz, badugu ikasle bat irakurtzea gogoko duena.
‎Nafarroako kasua salbuespena dugu; han, Batxilergoko bigarren mailan irakurtzen diren liburuak oso lotuta daude Unibertsitaterako hautaprobarekin, eta ondorioz, literaturaren historian irakasten direnekin bat etorri ohi dira. Hala ere, esan behar da Nafarroan ez direla irakurtzen Unibertsitaterako hautaproban sartzen diren idazle guztiak (nahiz eta batzuenak beti irakurri), eta bestalde, hautaproban sartzen ez diren idazleak ere irakurtzen direla. Hortaz, proba hori ez da erabakigarria irakurgaiak aukeratzeko orduan.
‎" Nire ustez kontsumo literatura eta literatura ona ez daude elkarren kontra jarriak. Ingelesez Shakespeare dago egungo egunean ere irakurrienen artean. Eta gaztelaniaz Cervantes (aurten batez ere) oso gogozkoa dute espainolek.
2015
‎Halaxe dio Izagirrek euskal klasikoen inguruan. " Gure klasikoak ere irakurri ditut, eta pairatu dut gure literatura ofiziala. Asko dago errebisatzeko, asko dago oraindik deskubritzeko...
‎Orduak eta orduak egin nituen lan horretan, baina ez nuen tutik ulertu. Axularren Gero ere irakurri behar omen zen. Nik Axular ezin dut irentsi.
‎Orain arte euskaratu den Carpentierren lan bakarra Historiarik gabeko bidaia baten kronika Izagirrek egina da, urte dezente geroago (2013an) hori bai. Horrekin batera Jean Paul Sartreren omenezko testu bat ere irakur zitekeen. Sartre ere urte hartan hil baitzen, Parisen, halaber, apirilaren 15ean.
2019
‎clave del éxito liburua utzi zionean gertatu zen. Flora temati jartzen da senarrak ere irakur dezan (120). Liburu horretako ariketa batek paper batean batak besteari buruz pentsatzen duena idaztea proposatzen du, aurpegira esateko gai ez direna idatziz adierazteko.
‎Beraz, atal honetan aipatzen ditugun datuak garai hartakoak dira. dira, gero beste hizkuntza batera itzultzen da eta hori arriskutsua izan daitekeela uste du egileak. Euskaraz idazten duenean aske sentitzen da, bere lana onartua dagoela eta bere irakurlea oso fidela izaten omen da, ikasia, beste hizkuntzetan ere irakurtzen duen horietarikoa (261). Euskadi irratian Ganbara programan egindako elkarrizketan (2017/01/20), adibidez, aipatzen du berak ez duela publikatzeko inolako anbiziorik.
‎Bestalde ere egin liteke, etxean edota gelan tarte bat utzi, ikasleek autorearen inguruko informazioa bilatu eta denon artean bildutako datu interesgarrienekin material teoriko hori osa liteke. Bestalde, Ramon Saizarbitoriari egindako elkarrizketa bat ere irakurri liteke eta honen bitartez autorea ezagutzen hasi; edota berak emandako hitzaldi bat ere entzun liteke. Hainbat ideia eta galdera aurkeztu ditugu atal honetan irakasle bakoitzak duen denbora, ikasle, egoera eta nahiaren arabera aukeratu eta aurrera eraman ditzan.
2021
‎Espektakulu literarioak ere badirela. Genero epikoa edo nobela ere irakurtzen dugu, Igerabidek itzulitako Ulises, teknika narratiboak lantzeko. Eta tertuliak egiten ditugu, eta tertulietan testuinguruan jarri behar dute komentatuko dutena.
‎Eta tertuliak egiten ditugu, eta tertulietan testuinguruan jarri behar dute komentatuko dutena. Eta, Jon Arretxeren 7 kolore ere irakurtzen dugu, bidaia kronikaren generoaren aldetik. Saizarbitoriaren Kandinskyren tradizioa ere lantzen dugu, identitea balioen aldetik, eta literariotik, narratzaile bikoitzen joko hori, eta abar.
‎Nafarroan, aldiz, gaur eguneko literatura eramaten genuen geletara eta harrera ona zuen, eta eredua zera zen: begira, irakasleak ere irakurtzen du". (LIR2)
‎" Istorio bat istorio bat da norbaitek irakurtzen duen momentuan eta irakurle bakoitzak istorio desberdin bat eraikiko du bere baitan. Kanpotik, ostera, istorioen interpretazio zurrun eta hertsiak eskatzen dizkiegu bueltan, pentsamendu askea suntsituz eta, era honetan, umeei eta gazteei zeharka bada ere irakurri duten hori ulertu ez dutela esan diezaiekegu, beraien irakurketarekiko autoestimua jaitsiz, eta ondorioz, beste liburu bat hartzeko motibazioan hozka eginez". (GE4)
‎Ikasleek eurek ere transmisio hori etxean sustraitzen dela baieztatzen dute: " Nire lehengusuak eta nire aitak ere irakurtzeko pasioa eta gustua txikitatik irakatsi didate" (GL). Arestian aipatzen zen eredugarritasunaren bidez:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia